Vierailija

Lapsen ikä?

• ylös 1
  • alas 1

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Mulla on ihan tavalliset lapset 11,13 ja 15v ja herään tietenkin, kun he ovat lähdössä kouluun. Laitan aamupalan, jutellaan vähän ja lähtevät sitten kouluun. Tuskin toimisin toisin add-tai jonkun muun lapsen kanssa.

• ylös 42
  • alas 5
Vierailija

Minäkin tulin ihmettelemään kysymystä, vaikka normaalit lapset onkin (15 ja 17 vuotiaat.) Tietenkin herään aamulla heidän kanssaan!

• ylös 27
  • alas 7
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan tavalliset lapset 11,13 ja 15v ja herään tietenkin, kun he ovat lähdössä kouluun. Laitan aamupalan, jutellaan vähän ja lähtevät sitten kouluun. Tuskin toimisin toisin add-tai jonkun muun lapsen kanssa.

Siis teet aamupalat noin vanhoille? Jos olisin pyytänyt omaa äitiäni tekemään aamupalaa sen jälkeen kun kykenin siihen itsenäisesti olisin saanut vastaukseksi räkänaurua.

• ylös 14
  • alas 24
Vierailija

En herättänyt oli hyvä heräämään. Äitini laittoi mulle aikoinaan sinkkivatiin lusikoita ja pärinäkellon, heräs varmasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis teet aamupalat noin vanhoille? Jos olisin pyytänyt omaa äitiäni tekemään aamupalaa sen jälkeen kun kykenin siihen itsenäisesti olisin saanut vastaukseksi räkänaurua.

Otan osaa, äitisi ei ole osannut osoittaa hellyyttä ja empatiaa sinulle. Jos olet ap, niin ehkä sen takia sinustakin tuntuu vaikealta olla lempeä omalle lapsellesi?

• ylös 30
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Otan osaa, äitisi ei ole osannut osoittaa hellyyttä ja empatiaa sinulle. Jos olet ap, niin ehkä sen takia sinustakin tuntuu vaikealta olla lempeä omalle lapsellesi?

Ei, en ole ap ja äitini oli ihan empaattinen ihminen. Olet ilmeisesti niitä vanhempia joiden mielestä äidin on hyysättävä ja palveltava lasta kuin vauvaa täysi-ikäiseksi saakka?

• ylös 10
  • alas 19
Vierailija

Mun lapsi on 14 ja herään tekemään aamupalan ja muutenkin tykkään yhteisistä rauhallisista arkiaamuista niinkuin lapsenikin. (Oma äitini oli alkoholisti ja se ärsytti, kun jäi aina nukkumaan,  kun lähdin kouluun ja nukkui, kun tulin koulusta. Ehkä se vaikuttaa omiin valintoihin).

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

En kyllä todellakaan kehtaisi jäädä sänkyyn koisaamaan lasteni noustessa ylös ja lähtiessä kouluun. Tekeekö joku vanhempi muka oikeasti niin? 😳

• ylös 25
  • alas 6
Vierailija

Aina vanhempani aamulla heräsivät, paitsi isä, jos oli ollut yövuorossa töissä. Olisi tuntunut jotenkin turvattomalta, jos omat vanhemmat olisivat jääneet koisimaan. Samaa yritetään toteuttaa omien lasten kanssa. Itse olen todella aamu-uninen, mutta ainakin mies nousee ja pitää seuraa aamiaispöydässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei, en ole ap ja äitini oli ihan empaattinen ihminen. Olet ilmeisesti niitä vanhempia joiden mielestä äidin on hyysättävä ja palveltava lasta kuin vauvaa täysi-ikäiseksi saakka?

Lapsen pyynnölle räkänaurava on empaattinen? Just. No, ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

• ylös 16
  • alas 1
Vierailija

Meillä add -lapsi 13v. Ja joutuu herättämään ja muistuttamaan heräämisestä monta kertaa. Jää muuten haaveksimaan sinne sänkyyn. Tilanne helpottaa kun ottaa lääkkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, mutta silti herään joka aamu keittämään aamukahvit, tekemään aamupalan ja yleensä herätänkin heidät. En tee sitä velvollisuudesta vaan minusta on mukavaa viettää pieni hetki aamuisinkin yhdessä nyt vielä kun he asuvat kotona..

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Meillä normaalit lapset ja isommat heräävät itse kellon soittoon, nuoremman (7v)  herätän jos on tarvis. Hän nousee kyllä yleensä omatoimisesti itse. Lapset ottavat itse aamupalansa, koska ottavat mitä haluavat, mutta olen kyllä hereillä ja syön aamupalaa itsekin. Tuntuisi oudolle ja lasten kannalta ikävälle jäädä nukkumaan. 

Vierailija

Kyllä meillä yhdessä syödään aona aamiainen kuin mahdollista. Tosi ikävältä tuntui aikoinaan kun äiti ei koskaan noussut. Minulla vielä tosi mäntti koulmatka. Lähtö 6.30 ja kaksi kilsaa pimeessä umpihangessa bussille. Olisi ollut kiva, jos olisi jotenkin "lähetetty kouluun" kuten isommat sisarukset.

Äiti vissiin väsyi äitinä oloon minun kohdallani, kun tosi aikaisin myös ajoi pois kotoa.

Vierailija

Onpas outo kysymys.

Ihan normilapset ilman mitään diagnooseja ja aina herätään koko perhe (paitsi korkeintaan yövuorossa ollut isä), kun lapset lähtee kouluun. Minulla virastoaukiolojen mukainen työaika, eli samaan aikaan aamusta liikutaan tavallisesti. Herään myös lomillani (joita kyllä ei sairasloman lisäksi ole lasten kouluaikaan juuri sattunut yksittäisiä asioiden hoitopäiviä lukuunottamatta) ja teen aamupalaa. Hetki vietetään aikaa yhdessä, mietitään mitä iltapäivän ohjelmassa oli (onko treenit, kaveri tulossa kylään tai lapsi menossa kaverille jne).

Vierailija

Ei helvetti. Mä en kyllä ikinä hanki lapsia jos se on joku oletus että vanhempi nousee aina ylös vapaapäivänäänkin tekemään yli 10 vuotiaalle lapselleen aamupalaa. Ei tuu kauppoja.

N25

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti. Mä en kyllä ikinä hanki lapsia jos se on joku oletus että vanhempi nousee aina ylös vapaapäivänäänkin tekemään yli 10 vuotiaalle lapselleen aamupalaa. Ei tuu kauppoja.

N25

No kukaan ei pakota. Ei se epäkypsille sovikaan. Äitiys on muuten 24/7 homma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

N25

En tiedä onko sillä kypsymättömyyden kanssa mitään tekemistä etten ymmärrä miksi yli 10-vuotias lapsi ei voisi itse tehdä aamupalaansa ja lähteä kouluun. Tasan tarkkaan nukkuisin vapaapäivänä pitkään kun kerrankin voisin. Noin niitä peräkammarinpoikia ja-tyttöjä kasvatetaan... Tietenkin syötäisiin aamupala yhdessä jos mäkin olisin lähdössä töihin tai johonkin.

/16

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

N25

En tiedä onko sillä kypsymättömyyden kanssa mitään tekemistä etten ymmärrä miksi yli 10-vuotias lapsi ei voisi itse tehdä aamupalaansa ja lähteä kouluun. Tasan tarkkaan nukkuisin vapaapäivänä pitkään kun kerrankin voisin. Noin niitä peräkammarinpoikia ja-tyttöjä kasvatetaan... Tietenkin syötäisiin aamupala yhdessä jos mäkin olisin lähdössä töihin tai johonkin.

/16

Saisiko tutkimustulosta siitä että juuri tuo on syy peräkamarin poikiin?

Itse koen että sieltä välittävästä kodista on helpompi ponnistaa pois. Just laitoin kasiluokkalaiselle aamupalan. Hän kuitenkin itse just esim hankki itselleen kesätyön - moni lukiolainenkaam ei ole pystynyt samaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

N25

/16

Joo, totta, ei se välttämättä ole kypsymättömyyttä, ennemminkin äitiydessä on kyse epäitsekkyydestä.
Ja siitä, ettei vaikka aamupalan laitto lapsille tunnu uhraukselta tai vastenmieliseltä asialta. Vaan, että tuntuu hyvältä ja kivalta nähdä aamulla lapsi, jutella vähän päivän asioista, vähän silitellä ja siinä samalla laittaa heille aamupalaa.

Mun lapset osaa varsin mainiosti tehdä itse välipalansa, en ymmärrä miksi eivät osaisi tehdä aamupalaansa. Mutta jos mulla ei ole mihinkään kiire ja vietän vapaata kotona, mielelläni herään ja teen sen aamupalan. Ei se ole paapomista tai peräkammarin pojiksi kasvattamista vaan vilpitön hellyyden ja rakkauden osoitus. Tai ainakin mulle on.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat