Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppuu työttömien laiskottelu ja pääsevät tekemään hakemuksia toden teolla! Linkki

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla koska pääsen tekemään raportointia te-keskukselle. Olen 55 työtön nainen, jota kyseinen instanssi ei ole liiemmin työttömyysaikana häirinnyt. Aion kirjoittaa kunnon novellin kerran viikossa te-toimistolle. Kerron kokemuksiani ikäni vaikutuksesta työnhaussa sekä muutenkin millaista on työttömän arki nykysuomessa. Kerrankin saan yhteyden te-toimistoon, kun ei hallituksen lupaamat 3kk:n välein tapahtuvat haastattelut näytä ikäisiäni koskevan. Hienoa!

SInulla on 150 merkin verran tilaa kertoa tarinaasi. Sen enempää ei Oma asiointiin tilaa tule yhtä työpaikkaa kohti. Ei rasti ruutuun "Olen hakenut" ja sitten 150 merkin tila kertoa, mikä työpaikka oli ja sitten taas rasti siitä, että mikä oli haun tulos.

Ei ei. En omista tietokonetta , puhelin jolla postailen on prepaid. Joudun kirjeitse asioimaan te-keskuksen kanssa. Kyllä sitä tekstiä syntyy.

Vierailija
42/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla koska pääsen tekemään raportointia te-keskukselle. Olen 55 työtön nainen, jota kyseinen instanssi ei ole liiemmin työttömyysaikana häirinnyt. Aion kirjoittaa kunnon novellin kerran viikossa te-toimistolle. Kerron kokemuksiani ikäni vaikutuksesta työnhaussa sekä muutenkin millaista on työttömän arki nykysuomessa. Kerrankin saan yhteyden te-toimistoon, kun ei hallituksen lupaamat 3kk:n välein tapahtuvat haastattelut näytä ikäisiäni koskevan. Hienoa!

Tuliko ne 3kk välein haastattelut edes? Itse olen 34v. eikä näytä minuakaan koskevan.

Tais mennä siihen et sen "haastattelun" voi hoitaa puhelimitsekin, eli soittavat jos jaksavat. Todennäköisesti eivät jaksa ja pistävät työkkärin sivuilla näkyvään työllistymissuunnitelmaan(vai mikä nyt onkaan nimeltään) et seuraava yhteydenotto X päivämäärään mennessä.

Aa okei kiitti. Joo joku puhelu pitäis tulla sieltä toukokuussa, en tajunnu että se olis nyt se "haastattelu". Aiemmin ovat kyllä just tehneet noin, että siirtäneet vaan suoraan 6kk päähän seuraavaa yhteydenottoaikaa (siis ilman mitään yhteydenottoa..).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole ongelma ja typerää, että työtön tekisi hakemuksia (koska näinhän työttömät tekevät ilman kyttäämistäkin, muutamaa promillea lukuunottamatta), vaan se on ongelma ja typerää, että valtiolta menee nyt verorahoja tähän kyttäysoperaatioon kun joudutaan maksamaan viranomaisille tästä kyttäämisestä. Kuin aikuiset olisivat vajaaälyisiä lapsia, joita pitää vahtia vierestä...

Vierailija
44/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ei muutu miksikään ainakaan minun kannaltani, siihen vakiovastaukseen että "kiitos mielenkiinnosta mutta saimme paikkaan 250 hakemusta" tulee vaan nolla perään. 

Vierailija
45/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä raportointi on hyvä ajatus. Kannattaa raporoida työnhaustaan suoraan myös, esim. tyoministeriöön, pääministeriön kansliaan ja vaikkapa valtiovarainministerille.

Vierailija
46/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole ongelma ja typerää, että työtön tekisi hakemuksia (koska näinhän työttömät tekevät ilman kyttäämistäkin, muutamaa promillea lukuunottamatta), vaan se on ongelma ja typerää, että valtiolta menee nyt verorahoja tähän kyttäysoperaatioon kun joudutaan maksamaan viranomaisille tästä kyttäämisestä. Kuin aikuiset olisivat vajaaälyisiä lapsia, joita pitää vahtia vierestä...

Hei, enpä usko että tulee centtiäkään lisää palkkarahoja "kyttääjille". Eihän te-toimistossa ehditä lähettää kaikille työhönosoituksia eikä tehdä niitä 3kk haastattelujakaan. Jossain Suomessa työttömät tekevät itse sähköisesti työllistymissuunnitelmansa, jossain yritetään osalle soittaa. Ei tätäkään uudistusta kukaan ehdi kyttäämään, kyllä työkkärin väen niskaan on kaadettu jo ihan tarpeeksi byrokratiaa. Tää on ihan vaan poliitikkojen puutaheinää, josta ei työkkärinkään väki tykkää!

Vierailija
47/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SInulla on 150 merkin verran tilaa kertoa tarinaasi. Sen enempää ei Oma asiointiin tilaa tule yhtä työpaikkaa kohti. Ei rasti ruutuun "Olen hakenut" ja sitten 150 merkin tila kertoa, mikä työpaikka oli ja sitten taas rasti siitä, että mikä oli haun tulos.

Ei ei. En omista tietokonetta , puhelin jolla postailen on prepaid. Joudun kirjeitse asioimaan te-keskuksen kanssa. Kyllä sitä tekstiä syntyy.

Kerro meille muillekin, mistä saa te-keskuksen osoitteen? Itse en löydä mistään...

Vierailija
48/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne 3 kuukauden haastattelut hoidetaan joko puhelimessa tai sitten kutsutaan sadan muun työttömän kanssa yhdessä "tekemään työllistymissuunnitelmaa" konsulttifirman tilaisuuteen, jossa ei ole mitään henkilökohtaista osuutta. Korkeintaan voit kysyä lisäkysymyksiä, jos haluat, että ne sata ihmistä ympärilläsi myös kuulevat tilanteesi yksityiskohdat.

Tämä "hakemuspakko" kuulostaa aika hölmöltä. Suurin osa työttömistä kuitenkin hakee koko ajan töitä luultavasti tätä enemmän. Lähinnä ongelmaksi tulee työkkärin tietojärjestelmien toimivuus ja se, että osaako hakemuksista raportoida juuri oikeassa muodossa, ettei saa karenssia.

Lisäksi kuka uskaltaa raportoida hakeneensa johonkin sellaiseen työpaikkaan, jonka todella haluaisi? Työpaikan saamiselle saa heittää hyvästit, jos työkkäri soittaa rekrytoijalle ja alkaa kysellä hakijasta!

Vierailija
49/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki nämä toimenpiteet kohdistuu työttömiin, miksei työnantajiin tai työtä tekeviin? Jos viikottaista työaikaa lyhennettäisiin muutamalla tunnilla saataisin huimasti lisää työpaikkoja ja nykyiset työntekijät pääsisivät helpommalla.

Ei se lisää työpaikkoja ja työllisyyttä yhtään mitenkään että aletaan tehdä turia hakemuksia paikkoihin joihin ei oikeasta voi päästä tai johon ei edes haluaisi. Omalla alallani on paikkoja auki 1-2/kk, en oikein tiedä mihin ne loput hakemukset laittaisin...

Olen samaa mieltä siinä, että toimenpiteet pitäisi kohdistua työnantajiinnja juuri työaikaa lyhentää. Tämän lisäksi on hyvä, että tietty määrä hakemuksia edellytetään, sillä kyllä todennäköisyys työn saamiseen kasvaa mitä enemmän hakee.

Sitä en ymmärrä, että viikottain pitää ilmoittautua jonnekin...ihan kuin joku vanki. Entä jos olet sairaana tai matkalla, reissussa jne niin joutuu stressaamaan vielä viikottaisesta ilmoittelusta. Työttömällä kun näköjään ei saa olla muuta elämää kuin työnhaku ja viikottainen ilmoittelu. Kerran kuukaudessa voisi olla inhimillisempää.

Vierailija
50/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole huoleti, te-toimistoissa on asiakaspäätteet, saat kutsun joka toinen viikko toimistolle ja siellä naputtelet tiedot nettiin. 150 merkkiä.

Vierailija
51/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös työtön yli 50v. nainen innolla odotan saavani lähetellä raportteja te-keskukselle. Olisikin ensimmäinen kerta, kun kyseistä puljua kiinnostaa ikäisieni asiat. Te-keskuksen omasivut näyttävät jatkuvasti vain 6kk:n päähän siirrettyä yhteydenottoa. Olisi mukava vihdoinkin saada yhteys te-keskukseen. Edellä joku kertoi kirjoittavansa novellin aiheesta, taidan itsekin toimia samoin. Lähetän novellin kirjallisena te-keskukseen viikoittain. Kerron että minulla työttömänä ei ole varaa tietokoneeseen eikä älypuhelimeen. Molemmat hajosivat.

Vierailija
52/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Te-toimisto tarkastaa että on hakenut paikkoja?,useat firmat ei vissiin edes vastaa takaisin mitään vai vastaako?

Vierailija
53/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tossa mitään uutta ole. Olen lähetellyt hakemuksia siitä asti kun työpaikallani alkoivat yt:t. Minulla on väärä syntymäaika, joka vaikuttaa niin, että en ole vielä päässyt keskustelemaan kenenkään kanssa eikä mulla ole työllisyyssuunnitelmaa, puh.aikaa on muutettu kahdesti. T. N59

Vierailija
54/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetin tänään kolme hakemusta. Yksi lähti paikkaan, johon laitoin avoimen hakemuksen jo vuosi sitten. Nyt alkaa siis jo uusintakierros...

Työkkäristä soitettiin ja ihmeteltiin, miksei minulle ole lähetetty niitä työnhakuosoituksia. Ei kai, kun ei sopivia paikkoja ole ollut haussa kuukausiin.

Auttaako se työllistymistä, jos työnantajat alkavat saada satoja hakemuksia ihmisiltä, joilla ei ole alan koulutusta tai kokemusta?

Siis mitä!

Te-toimistosta ei ole lähetetty sinulle työtarjouksia ja sieltä soitetaan sinulla ja kysytään SINULTA miksi sellaisia ei ole sinulle lähetetty :O

Oi aikoja oi tapoja..

Juu, soittivat nyt ensimmäisen kerran sen jatkossa kolmen kuukauden välein soitettavan tarkistuspuhelun. Kuulemma ovat nyt lähettäneet paljon työhönosoituksia ja on ihme, ettei niitä ole lähetetty minullekin.

Eipä tuo puhelu auttanut työnhaussani mitään. Käski jatkaa samalla linjalla :D

Eipä ole lähetetty minullekaan mitään työhönosoituksia kertaakaan. Nyt 1v. työttömänä. Olen akateeminen, ehkä ne ei tiedä mitä työtä mun koulutuksella thedään.

Ei työkkäriä sun koulutus kiinnosta. Kelpaat ihan kaikkeen

No miksi niitä työhönosoituksia ei sitten lähetetä, jos kelpaan? Muutenkin jos kelpaan kaikkeen, niin kai tässä pitäis olla jo työtäkin sitten, sehän se ongelma on kun en kelpaa.

Vierailija
55/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetin tänään kolme hakemusta. Yksi lähti paikkaan, johon laitoin avoimen hakemuksen jo vuosi sitten. Nyt alkaa siis jo uusintakierros...

Työkkäristä soitettiin ja ihmeteltiin, miksei minulle ole lähetetty niitä työnhakuosoituksia. Ei kai, kun ei sopivia paikkoja ole ollut haussa kuukausiin.

Auttaako se työllistymistä, jos työnantajat alkavat saada satoja hakemuksia ihmisiltä, joilla ei ole alan koulutusta tai kokemusta?

Siis mitä!

Te-toimistosta ei ole lähetetty sinulle työtarjouksia ja sieltä soitetaan sinulla ja kysytään SINULTA miksi sellaisia ei ole sinulle lähetetty :O

Oi aikoja oi tapoja..

Juu, soittivat nyt ensimmäisen kerran sen jatkossa kolmen kuukauden välein soitettavan tarkistuspuhelun. Kuulemma ovat nyt lähettäneet paljon työhönosoituksia ja on ihme, ettei niitä ole lähetetty minullekin.

Mullekin tulossa tuo puhelu tässä kuussa, osaatko kertoa mitä ne kyselee? Jäätävä puhelinkammo, niin auttaisi, jos osaisi henkisesti valmistautua vähän.

Minulle soittivat sellaisena päivänä, jolloin en osannut odottaa puhelua. Olin osa-aikaisessa työssäni silloin. Lähettivät tekstiviestin, jossa kertoivat soittaneensa, ja että soittavat uudelleen. Oli hyvä juttu tuo, jos soittavat ihan milloin vaan.

Puhelimessa lähinnä kyseli, pitävätkö heidän tietonsa minusta paikkansa. Työntekijä laskeskeli ikäni ja arveli, etten ole oikeutettu palkkatukeen juuri valmistuneena. Lisäksi sanoi, etten ole työkokeilun tarpeessa. Kysyi, olenko tehnyt cv-nettiin esittelyn. Siinä se olikin. Ei kannata jännittää :) Kannattaa varmaan tehdä se cv-netti valmiiksi, jos ei halua päästä/joutua mihinkään työnhakukurssille.

Vierailija
56/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täällä puhuu työkkäristä, mutta nehän lakkautetaan v. 2019. Vuokravälitysfirmat vissiin ottaa niiden tehtävät.

Vierailija
57/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne ei muutu miksikään ainakaan minun kannaltani, siihen vakiovastaukseen että "kiitos mielenkiinnosta mutta saimme paikkaan 250 hakemusta" tulee vaan nolla perään. 

No juuri näin. Viimeksi saamassani vastauksessa taisi lukea että 500  hakijaa tai sinnepäin. Tuohon kun vielä nolla perään niin hyvin menee.

Vierailija
58/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minä jo säikähdin että tässä joutuu jotain hakemusta pelkän hakemuksen vuoksi alkaa väsäämään! Mutta ei koskekaan mua, en aio olla työtön enää 2019. Ja jos olen, lupaan hakea ihan mitä tahansa duunia.

Vierailija
59/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä!

Oi aikoja oi tapoja..

Mullekin tulossa tuo puhelu tässä kuussa, osaatko kertoa mitä ne kyselee? Jäätävä puhelinkammo, niin auttaisi, jos osaisi henkisesti valmistautua vähän.

Minulle soittivat sellaisena päivänä, jolloin en osannut odottaa puhelua. Olin osa-aikaisessa työssäni silloin. Lähettivät tekstiviestin, jossa kertoivat soittaneensa, ja että soittavat uudelleen. Oli hyvä juttu tuo, jos soittavat ihan milloin vaan.

Puhelimessa lähinnä kyseli, pitävätkö heidän tietonsa minusta paikkansa. Työntekijä laskeskeli ikäni ja arveli, etten ole oikeutettu palkkatukeen juuri valmistuneena. Lisäksi sanoi, etten ole työkokeilun tarpeessa. Kysyi, olenko tehnyt cv-nettiin esittelyn. Siinä se olikin. Ei kannata jännittää :) Kannattaa varmaan tehdä se cv-netti valmiiksi, jos ei halua päästä/joutua mihinkään työnhakukurssille.

Kiitos paljon! :) Mulla on CV-netti tehtynä ja osa-aikaisessa työssä myös, niin hyvä tietää ettei tule mitään karenssia, jos ei heti pääse vastaamaan..

Vierailija
60/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä!

Oi aikoja oi tapoja..

Kiitos paljon! :) Mulla on CV-netti tehtynä ja osa-aikaisessa työssä myös, niin hyvä tietää ettei tule mitään karenssia, jos ei heti pääse vastaamaan..

Olepa hyvä :) Oli tosiaan suuri helpotus, koska ihmettelin ensin, mikä puhelinmyyjä oli tavoitellut oudosta numerosta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme