Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppuu työttömien laiskottelu ja pääsevät tekemään hakemuksia toden teolla! Linkki

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kova homma tehdä yksi hakemus viikossa.

Vierailija
2/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä koske mua oon ollut karenssissa jo 4 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti joutuukin vaivaa näkemään. Samaa copypaste pohjaa lähettelee joka paikkaan, vaihtaa vaan ne muutamat vaihtuvat tiedot ja siinä se. Kiva tosin yrityksille, kun rupeaa satelemaan läjäpäin hakemuksia jotka lähetetään koska on pakko eikä siksi, että se työpaikka mahdollisesti jopa kiinnostaisi. Sitäpaitsi toimeentulotuki kattaa sen mitä katkenneesta työttömyyskorvauksesta jää saamatta joten ompahan yks verkkolomake vähemmän täytettävänä.

Vierailija
4/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemusten tulvan ainoa vaikutus tulee olemaan että entistä vähemmän työpaikkoja laitetaan avoimeen hakuun. Hallituksen suunnitelmia kun katsoo niin työttömän työnhakija on sama alkaa soskun asiakkaaksi. Sinne tuollaisilla systeemeillä päätyy kuitenkin.

Vierailija
5/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla koska pääsen tekemään raportointia te-keskukselle. Olen 55 työtön nainen, jota kyseinen instanssi ei ole liiemmin työttömyysaikana häirinnyt. Aion kirjoittaa kunnon novellin kerran viikossa te-toimistolle. Kerron kokemuksiani ikäni vaikutuksesta työnhaussa sekä muutenkin millaista on työttömän arki nykysuomessa. Kerrankin saan yhteyden te-toimistoon, kun ei hallituksen lupaamat 3kk:n välein tapahtuvat haastattelut näytä ikäisiäni koskevan. Hienoa!

Vierailija
6/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkaltaiset toimet eivät lisää työpaikkojen määrää. Hallitus - kuten kukaan muukaan - ei ylipäätään näytä olevan valmis mihinkään riittävään toimenpiteeseen työllisyyden parantamiseksi. Itse aanailen, että palkkojen reipas leikkaaminen voisi olla yksi keino. Tällä ajatuksella ei suosiota saa, mutta arvelen, että verotuksen keveneminen ja kotimaisten tuotteiden hinnan lasku sentään jonkin verran tasapainottaisi menetyksiä. Joka tapauksessa, maan johdon nykyinen vässyköinti ei johda mihinkään muuhun kuin ongelman ikuiseen syvenemiseen - millä puolestaan on omat haittansa.

Tuo muutama hakemus kuukaudessa on vähänlaisesti. Minulla on pitkälle menevä (yli-)koulutus erittäin huonosti työllistävälle alalle, ja kyllä minä läheteän huomattavasti enemmän hakemuksia kuin mitä nyt tullaan vaatimaan. Mutta haenkin kaikkea, minkä uskon vähänkin sivuavan osaamistani.

Tuollaisen pakolla kirjoitettujen hakemusten ruuhkan synnyttämisen lisäksi pitäisi harkita uudelleenkoulutusta. Jos henkilö on innokkaasta työnhausta huolimatta ollut esimerkiksi puolitoista vuotta kilometritehtaalla, olisi minusta jo syytä ruveta katselemaan uutta ammattia. Itse olen pyrkimässä bussikuskiksi. Ei se ole unelmatyöni, mutta se olisi askel eteenpäin tässä elämässä - ja mistä sen tietää, vaikka viihtyisin. Ainakin se on itsenäistä ja sopivan epäsäännöllistä, mikä sopii minulle.

Vierailija
7/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jonkun hupihakemuksen ja lähettelen mihin sattuu.

Vierailija
8/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajattelen vaikka Puolankaa, niin hah...ei taida olla yhtään työpaikkaa avoinna mihin voi tavallinen ihminen hakea, itse en hae yhtään, saan toimeentulotukea vaikka olisin karenssissa. niin. Eikä meidän kaupungissa ole työttömyyttä, minä en vain pääse minnekään töihin kun olen raihnainen.

Vierailija
9/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä korvaa laadun ilmeisesti. Ihan sama mitä ja miten haen, kunhan tulee ne 12 hakemusta ja sillä sipuli? Tämä ei työllistä yhtäkään lusmua, mutta voi hyvin viedä meiltä hyviltä ja oikeasti työtä haluavilta työnhakijoilta sen viimeisenkin mahdollisuuden työllistyä. Varsinaisia valopäitä taas asialla.

Ja mitä tulee tuohon "työmarkkinatoriin", niin sellainenhan on jo. Ja se on täysin paska. Allekirjoittaneella on ollut TE-toimiston järjestelmässä profiili jo 1,5 vuotta ja sinä aikana sitä on käyty katsomassa tasan 0 kertaa. Että jos nyt vaikka aloitettaisiin ihan siitä, että laitettaisiin työkkärin väen asiantuntemus oman työnsä suhteen ajan tasalle. Itse en ole koko aikana henkilökohtaisesti tavannut kertaakaan te-toimiston tätejä tai setiä. Paitsi sen yhden kerran kun kävin palvelutiskillä asti tiedustelemassa, joko olivat löytäneet lähettämäni paperit, jotka siellä päässä oli hukattu. Eivät olleet. Siinäkin kesti monta viikkoa. Suurin osa soittoajoistakin on jätetty soittamatta ja siirretty vain puolella vuodella eteenpäin.

Vierailija
10/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki nämä toimenpiteet kohdistuu työttömiin, miksei työnantajiin tai työtä tekeviin? Jos viikottaista työaikaa lyhennettäisiin muutamalla tunnilla saataisin huimasti lisää työpaikkoja ja nykyiset työntekijät pääsisivät helpommalla.

Ei se lisää työpaikkoja ja työllisyyttä yhtään mitenkään että aletaan tehdä turia hakemuksia paikkoihin joihin ei oikeasta voi päästä tai johon ei edes haluaisi. Omalla alallani on paikkoja auki 1-2/kk, en oikein tiedä mihin ne loput hakemukset laittaisin...

Vierailija
11/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin tänään kolme hakemusta. Yksi lähti paikkaan, johon laitoin avoimen hakemuksen jo vuosi sitten. Nyt alkaa siis jo uusintakierros...

Työkkäristä soitettiin ja ihmeteltiin, miksei minulle ole lähetetty niitä työnhakuosoituksia. Ei kai, kun ei sopivia paikkoja ole ollut haussa kuukausiin.

Auttaako se työllistymistä, jos työnantajat alkavat saada satoja hakemuksia ihmisiltä, joilla ei ole alan koulutusta tai kokemusta?

Vierailija
12/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kaikki työttömät hakemuksia laittamaan elinkeinoelämän keskusliittoon!

=D

Uskomattoman tyhmiä päättäjiä ja idiootiehdotuksia, vastaan samalla mitalla, saatanan ääliöt.

Vierailija
13/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman alani paikkoja löytyy max kaksi/kk. Mitä ne loput olisivat? Kunnanjohtaja? Kirurgi? Puuseppä? Trukkikuski?

Vierailija
14/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en aio ap tehdä ensimmäistäkään hakemusta noiden mieliksi. Haen juuri sen verran, mitä viitsin, oli se sitten vaikka yksi hakemus kuukaudessa. Helvetin naurettavaa pelleilyä koko hallituksen työllisyydenhoito. Tuo on pelkkää kiusausta ja sellaiseksi se on suunniteltu. Hallituksen mielestä työttömiä on rangaistava ja työttömät ovat pahoja. Hallitus haluaa jonkun syntipukin, syntipukki ovat työttömät, koska työttömillä ei ole edunvalvontaa, niin silloin heitä on helppo kiusata. Onko surkeampaa persuhallitusta ollutkaan! Tämä kiusaa muuten työllisiäkin, sillä he tietävät, että jos jäävät työttömiksi, niin sama kiusaaminen odottaa. On se raskasta nykyään olla töissä, kun monet eivät uskalla enää pitää sairaslomiakaan, kuin äärimmäisen kipeänä, potkujen pelossa. Työpaikoilla moni uupuu, moni masentuu, työkuorma on suuri jne.

Näetkö nyt ap, miten tämä ilmeinen ihanteesi, eli oikeistolainen työ-/ yritysideologia kurittaa myös työssäolevia? KOhde eivät siis ole ollenkaan vain työttömät. Monilla työpaikoilla on uuvuttava pelon ilmapiiri, jolla saadaan aikaan sutta ja sekundaa, ei suinkaan parempaa tuotosta. Kyllä ne osaa tehdä kaiken päin helvettiä, eivät tosiaan ole mitään psykologian neroja, että edes tuon verran tajuaisivat, että ihmistä ei saada tekemään parastaan, kun sitä pelotellaan. Päinvastoin useimmat lamautuvat ja menettävät mielenkiintonsa. Shit, kuinka helvetin tyhmiä oikeistolaiset ja etenkin persut ovat, kun uskovat pelottelun motivoivan ihmiset! Persut ovat oikein kunnon sota-ajan muisteloissa eläviä äpäriä, tyhmempää sakkia saa hakea. 

Vierailija
15/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, selvä sitten, mikäs siinä. Haen varmaan sitten johtajaksi, asiantuntijaksi, lääkäriksi ynnä muuksi ja sitten lisänä ehkä realistisiin töihin jos niitä sattuu olemaan. Hauska varmaan toisessa päässä lueskella niitä kaikkia turhia hakemuksia epäpäteviltä henkilöiltä, mutta kun hallitus kerran käskee.

Vierailija
16/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin tänään kolme hakemusta. Yksi lähti paikkaan, johon laitoin avoimen hakemuksen jo vuosi sitten. Nyt alkaa siis jo uusintakierros...

Työkkäristä soitettiin ja ihmeteltiin, miksei minulle ole lähetetty niitä työnhakuosoituksia. Ei kai, kun ei sopivia paikkoja ole ollut haussa kuukausiin.

Auttaako se työllistymistä, jos työnantajat alkavat saada satoja hakemuksia ihmisiltä, joilla ei ole alan koulutusta tai kokemusta?

Siis mitä!

Te-toimistosta ei ole lähetetty sinulle työtarjouksia ja sieltä soitetaan sinulla ja kysytään SINULTA miksi sellaisia ei ole sinulle lähetetty :O

Oi aikoja oi tapoja..

Vierailija
17/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh välil tulee haettua toi 12 paikkaa PÄIVÄSSÄ jos vaan on paikkoja mihin hakea. Nytkin olen saanut sähköpostiini ja tekstarinakin ainakin 6 eri firmasta vastauksen että " meille haki 2000 hakijaa ja valitettavasti valintamme ei osunut sinuun"

Vierailija
18/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän vasta pääsenkin laiskottelemaan. Aiemmin olen tehnyt tuon 12 hakemusta kuukaudessa.

Vierailija
19/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion hakea ennenkaikkea te-toimistoon, oli paikkoja tai ei. Joka kuukausi ainakin kerran.

Vierailija
20/72 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYönantajat ovat jo ilmoittaneet, että eivät käytä te-palvelut.fi-sivuja työpaikkailmoitteluun, koska jos nyt saa 100 hakemusta, niin uudistuksen jälkeen tulee 1000. Ei ole aikaa käydä niitä läpi. Entistä enemmän puskaradion kautta etsitään tekijöitä ja saattaa olla, että vanhanaikainen lehti-ilmoittelu oman alan lehdissä yleistyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi