Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parveketupakointikielto! Onko kenenkään taloyhtiössä haettu?

Vierailija
03.05.2017 |

Meidän taloyhtiössä on noussut keskusteluun tupakointikiellon hakeminen parvekkeille. Onko kenenkään taloyhtiössä haettu kieltoa? Emme itse tupakoi ja alakerran ja yläkerran parveketupakointi ärsyttää suunnattomasti, mutta JOS kielto saataisiin, siirtyisikö tupakointi sisätiloihin? Millaisia kokemuksia / ajatuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai te tupakoitsijat tajuatte, että kun siirrytte polttamaan sisälle niin asuntonne arvo laskee ihan helvetisti. Joutuu tekemään isot remontit ttä pinttyneen savun saa pois. Ja vuokrakämpässä tuo on varmaan syy purkaa vuokrasopimus.. Että onnea myös teille valitsemallanne tiellä :)

Kyllä ne rappukäytävään siirtyy polttamaan. Vittuillessaan.

Eri asia jos alunperin jo savuton, ei sinne vaikuta tupakoivan muuttaa. Ja vieraita pitää kokoajan ohjeistaa ettei pihallakaan saisi polttaa. Itse vaihtaisin suitsukkeisiin jos asuisin kerrostalossa ja parveketupakointi yhtäkkiä kiellettäisiin. Tai alkaisi himogrillaajaksi tms. Onhan näitä mistä isompi paha tulee.

Onneksi en kuitenkaan kerrostalossa asu.

Vierailija
22/46 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai te tupakoitsijat tajuatte, että kun siirrytte polttamaan sisälle niin asuntonne arvo laskee ihan helvetisti. Joutuu tekemään isot remontit ttä pinttyneen savun saa pois. Ja vuokrakämpässä tuo on varmaan syy purkaa vuokrasopimus.. Että onnea myös teille valitsemallanne tiellä :)

Eri asia jos alunperin jo savuton, ei sinne vaikuta tupakoivan muuttaa. Ja vieraita pitää kokoajan ohjeistaa ettei pihallakaan saisi polttaa. Itse vaihtaisin suitsukkeisiin jos asuisin kerrostalossa ja parveketupakointi yhtäkkiä kiellettäisiin. Tai alkaisi himogrillaajaksi tms. Onhan näitä mistä isompi paha tulee.

Ehkä jotkut valkoroskaurpot, jotka lentää niskaperseotteella pihalle koko talosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotkut valkoroskaurpot, jotka lentää niskaperseotteella pihalle koko talosta. 

Tahtovat olla sen verran tukevia ettei niitä noin vain heitetä, ellei kuutta miestä ole mukana.

Vierailija
24/46 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen satunnaistupakoitsija, eli poltan joskus pari kun olen iltaa viettämässä. Joskus olen polttanut säännöllisesti joten kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että röökipaikoilla on parhaat jutut. Joten mitä kamalaa olisi kävellä tupakointikatokseen ja polttaa siellä, samalla tuoakoiviin naapureihin tutustuen? Ja jos on pieniä lapsia ja niiden takia katokseen meneminen olisi hankalaa, kannattaisi ihan tosissaan harkita lopettamista.

Vierailija
25/46 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahtovat olla sen verran tukevia ettei niitä noin vain heitetä, ellei kuutta miestä ole mukana.

Poliisilaitokselta tulee vaikka 16 jos niin monta tarvitaan. 

Vierailija
26/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

isännöitsijän tulisi asentaa kameroita ulos ja tehdä randomi tarkastuksia silloin tällöin näiden kameroiden avulla, siitä saisi kivasti napsattua kuvankin todisteeksi, minä maksaisin mieluusti vähän ylimääräistä jotta olis mahdollisuus raittiiseen asumiseen...

Vierailija
27/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

isännöitsijän tulisi asentaa kameroita ulos ja tehdä randomi tarkastuksia silloin tällöin näiden kameroiden avulla, siitä saisi kivasti napsattua kuvankin todisteeksi, minä maksaisin mieluusti vähän ylimääräistä jotta olis mahdollisuus raittiiseen asumiseen...

Ihan uskomattomia kirjoituksia. Täällä fantasioidaan Stasi-valtiosta, naapurit vakoilee ja ilmiantaa toisiaan. Kaikkialle asennetaan piiloon kameroita valvontaa varten. Isännöitsijät ja poliisit tekemään säännöllisesti ratsioita koteihin ja pidetään julkisia tuomitsemiskokouksia ( taloyhtiökokouksia), kotien huostaanottoja ja häätöjä.

Kyllä me saadaan tällä unelmayhteiskunta. Kukaan ei uskalla tutustua keneenkään naapuriin, ketään ei uskalleta kutsua kylään. Entäs jos sun vieraan puoliso tai vanhempi onkin polttaja ja sen takki haisee tupakalla. On vielä matkustanut samalla hissillä naapurin ilmiantajan kanssa. Sä voit saada varoituksen.

Sitten kun ilmiantajalle ei ole enää mitään ilmiannettavaa niin sen pitää keksiä ilmiannettavaa. Ja etteivät vakoilijat ole liian tehottomia ja jää työttömiksi pitää valita heille muutakin nuuskittavaa. Mitä muuta naapureista pitäisi ilmoittaa poliisille? Lajitteleeko ne? Imuroiko ne vähintään kerran viikossa, imuroiko ne väärään aikaan? Pyykkivalvontaa? Oi, tässähän tulee vaikka mitä ideoita. Voitaisi valvoa ottaako kaikki kengät pois sisään tullessa, kyllähän se kopina on ärsyttävää. Vois olla liian kovan puheäänen valvontadesipelejä.

Naapurivalvonnalla Suomi nousuun!

Vierailija
28/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun n. puoli vuotta vanhassa kerrostalossa ja täällä on tupakointi kielletty asunnoissa, parvekkeilla ja koko taloyhtiön piha-alueella. Tupakointi on syy purkaa vuokrasopimus ja tämä tehdään uusille asukkaille hyvin selväksi että koko taloyhtiö on savuton. Siitä huolimatta tähänkin taloon on muuttanut näitä heikkolahjaisia, jotka kaikista kielloista huolimatta tupakoivat talon nurkalla. Mulle ainakin juuri savuttomuus oli syy muuttaa tähän kyseiseen taloon.

Heikkolahjaisia? Perustelisitko? :)

Jos talon nurkalla loppuu taloyhtiön alue niin tupakointia ei voi kieltää, mutta jos ovat taloyhtiön alueen sisäpuolella niin silloin voit tehdä heistä valituksen.

Se, että joku menee tuollaisessa taloyhtiössä muualle polttamaan eli taloyhtiön alueelta pois niin en tajua mitä se sua hiertää? Hehän noudattavat tuolloin sääntöjä ja vaivautuvat menemään ulos ja alueelta pois.

Mikä teitä ihmisiä vaivaa?

Saako kadulla, talon ohi kävelevät (ketkä eivät talossa asu) tupakoida vaintulisiko kadelle pystyttää kyltti, että tästä eteenpäin ei savutella? Sairasta.

Vierailija
29/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku dorka röökaa aina ilmanottoaukon lähellä ja pa skan haju tulee siten sisälle.

Toivottavasti saatais kiellettyä röökit tässä yhtiössä.

Vierailija
30/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun savuttomassa talossa. Tosin savuttomuus tässä tapauksessa pelkkä vitsi (kaupungin vuokrataloyhtiö). Parvekkeilta siirrytty polttamaan talon eteen. Edellisessä talossa tupakansavu tunkeutui jotenkin 1.krs asuntoomme sisälle?! Rappukäytävässä haisi savu >:/

Vierailija
31/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ne röökääjät kuitenkin polttaa.

Ja omistusasunnossa ei voi samalla lailla kieltää tupakoimista kokonaan niinkuin vuokra-asunnossa. Syyksi ei siis riitä "että mä en haluu et naapuri polttaa".

Itse en polta mutta minua ärsyttää myös tämä nykyinen Suomen "stasi" kyttäys/valvonta/holhous-touhu.

Vierailija
32/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapuritalo on savuton Saton vuokratalo, ja savuttomuudesta ovat kyllä kaikki asukkaat muuttaessaan tienneet. Täällä se on johtanut siihen, että jengi tulee meidän taloyhtiön tontille polttamaan. Sinänsä ihan jees, että vaivautuvat ulos, välillä näkee niitäkin jotka polttaa parvekkeella siellä ja se on minusta röyhkeää. Mutta kun mitään varsinaista tupakkapaikkaa roskiksineen ei ole, niin meidän talon nurkka on todella siivoton ja täynnä tumppeja. Se kyrsii eniten. Myös se, että meidän alimman kerroksen kämpän koneellisen ilmastoinnin ilmanottoaukon alla välillä poltetaan ja haju tulee sisälle. Tästä olemme muutamalle ystävällisesti huomauttaneet ja ovat kyllä asiallisesti siirtyneet sivummalle.

Vierailija
33/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain ne röökääjät kuitenkin polttaa.

Ja omistusasunnossa ei voi samalla lailla kieltää tupakoimista kokonaan niinkuin vuokra-asunnossa. Syyksi ei siis riitä "että mä en haluu et naapuri polttaa".

Itse en polta mutta minua ärsyttää myös tämä nykyinen Suomen "stasi" kyttäys/valvonta/holhous-touhu.

Kyllähän se uuden lain myötä on riittävää syy, että ei vaan haluu. Mutta tarpeeksi lonen taloyhtiössä on oltava sitä mieltä.

Vierailija
34/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuttomissa taloissa pitäisi olla joku paikka ulkona missä voi polttaa ja ettei niitä tumppeja heitellä joka paikkaan. 

Ei ole varmasti ilmaista hakea sitä tupakkakiletoa ja kai enemmistön pitää sitä hakua kannattaa että sitä yl. voi hakea. Onko se kielto automaatti vai pitääkö olla perusteet?

Vierailija
35/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kessuttelijatkaan yleensä hajusta kämpässään tykkää. Muuten kai polttaisivat siellä muutenkin?

Vierailija
36/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta mutta jos polttaisin niin omassa kodissa sisällä saan polttaa yhä...sitä ei laki vieläkään voi kieltää.

Jos savu menee naapuriasuntoon niin taloyhtiön pitää korjata vika. Kalliiksi tulee taloyhtiölle ja kaikki osakkaat maksaa. Hakemus, asiantuntija ja mahdolliset korjaukset.

Vierailija
37/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkun mä haluun asua kerrostalossa missä ei saa tehdä mitään! 

Vierailija
38/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään radiossa kerrottiin, että koko Suomessa yhdessä omistustaloyhtiössä on tehty kieltopäätös. Jostain syystä sitä ei kuitenkaan ole otettu käyttöön. Kertonee siitä, ettei homma ole lainkaan niin yksinkertainen kuin hyväntahtoiset hölmöt ja terveysterroristit luulevat.

Vierailija
39/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat istuskella sisäpuolella ja puhallella savut parvekkeelle.

Pelkkä tupakan savu = haju ei ole vielä todiste parveketupakoinnista.

Odottelen mielenkiinnolla oikeusjuttuja, sekä asianajopalkkioiden suuruuksia.

T: Huomaavainen tupakoimaton.

Vierailija
40/46 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaketalossa,jossa suurin osa hallituksen jäsenistä sekä osakkaista polttaa,on vaikea lähteä taistelemaan tuulimyllyjä vastaan näin vuokralaisena, oli astma tai ei.