Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä velojen keskusteluihin tulee aina joku kiukkuinen äiti?

Vierailija
03.05.2017 |

Itse en äitinä osaa ymmärtää, että mikä siinä voi ketään kismittää niin kovin, että joku ei halua lapsia? Aina joku hampaiden välistä suhistu kommentti, jolla vihjaillaan jostain viasta, jos lapsia ei halua.

Vaikka ihan jokainen meistä tuntee varmaan läpimätiä ihmisiä, jotka valitettavasti ovat myös vanhempia. Että eipä ole mikään avain ihmisyyteen se.

Miksi lapseton on sinulle uhka, äiti?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vielä n 34 v varma etten halua lasta. Min vaan biologinen klo alkoi jyskyttämään todella lujaa. Viime hetkillä sain vauvan. Miehen sain jonka kanssa halusin vauvan muutamaa vuotta aiemmin. Kannatti.

Hienoa, että sinulla oli vapaus muuttaa mielipidettäsi ja että sait, mitä halusit. Miten tämä liittyy tähän keskusteluun?

Vierailija
22/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vielä n 34 v varma etten halua lasta. Min vaan biologinen klo alkoi jyskyttämään todella lujaa. Viime hetkillä sain vauvan. Miehen sain jonka kanssa halusin vauvan muutamaa vuotta aiemmin. Kannatti.

Et sinä kauhean varma ollut, kun et kerran sterilisaatioonkaan hakeutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitatko tulla hokemaan sitä kulunutta "kyllä teidänkin mieli muuttuu" mantraa?

Vierailija
24/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkoa? Alitajuinen pakokauhu siitä että oma maailmankäsitys jonka varaan on kaiken itse rakentanut ei merkitse jollekin mitään? Eli määrittää itsensä ja sitä kautta kaikki muutkin sen vanhemmuuden kautta.

Itse sain lapset tosi nuorena, ja en olisi ikinä osannut tehdä muuta. Ahdisti kaikki jotka ei tehneet samoin, tarkoitin hyvää mutta olin varmasti tosi ärsyttävä myös. Ja lapsellinen.

Kyllä, vanhemmatkin voivat olla tyhmiä, lapsellisia ja vastuuttomia. Lapset on onneksi projekti, joista yleensä joten kuten onnellisesti kaikki selviää. Mitään supersankariutta se ei vaan ole, vaikka ymmärrän että mielellään itselleen niin uskottelee.

Vierailija
25/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat ovat turhaa painolastia yhteiskunnalle, hyödyttömiä ihmisiä. Niin miehet kuin naisetkin.

Vierailija
26/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa vela-ketjuissa on todella kuvottavaa kielenkäyttöä lapsista ja vanhemmista. 

Kakarat, räkänokat, haisevat penskat... ihan sairasta settiä. Ehkä jotkut reagoivat siihe. Itse pidän vain säälittävänä ja en kuulu näihin mainittuihin kiukkuisiin. Ihan asiallisesti ole vastannut, jos olen katsonut aiheelliseksi ylipäänsä vastata. 

Annatte täällä itsestänne todella vastenmielisen kuvan. Olen varma, että veloissa on myös aivan asiallisia ihmisiä. 

Olen useammassa ketjussa kertonut olevani vela siksi, että minulla on hyvin traumaattinen tausta. Ei ole voimavaroja eikä mitään annettavaa, kun en ole saanut oikeasti olla lapsi. Enkä ole ainoa.

Jännästi minut ja useampi muu samankaltaisia kertonut unohdetaan ja muistetaan vaan nuo nimittelijät, jotka ovat lievästi sanottuna lapsellisia ja mauttomia. 

En osaa sanoa varmaksi, mutta voisiko asiaan vaikuttaa se, että olet vähän rajatapaus siinä, onko lapsettomuutesi edes vapaaehtoista sorttia?

Voi sen toki tulkita niin. Kuitenkin moni samankaltaisista ja pahemmistakin oloista tullut on hankkinut lapsia, eli ei huono tausta ole ole mikään väistämätön este lapsen hankkimiselle. Uskon, että olen keskimääräistä tietoisempi rajoitteistani ja siksi en tee valintoja, joita katuisin ja joista toinen ihminen (lapsi) kärsisi. Valintani mennä sterilisaatioon 30-vuotiaana oli kuitenkin ihan konkreettinen teko, valinta, kuten kenen tahansa, joka päättää mennä ko. operaatioon. Kaikki muu paitsi vasten tahtoa tehty sterilointi tai ehkäisy on kyllä siis tulkintani mukaan valintaa, motiivit sen takana vain vaihtelevat.

Vierailija
27/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat ovat turhaa painolastia yhteiskunnalle, hyödyttömiä ihmisiä. Niin miehet kuin naisetkin.

Huonot vanhemmat on kyllä isompi. Turhilla erityisapua, sosiaalitoimea jne tarvitsevilla perheillä ei tee mitään

Vierailija
28/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni on vela, mutta rakastaa lapsia. Hän vain ei halua olla äiti. Jotkut tuttavapiirissämme kohtelee häntä juurikin niin, että varmasti pitää lapsia räkänokkina ja vaikka minä. Miehen sisko vihjaili kuinka varmaan nyt "niina" pakenee kun vaippa pitää seurueen lapselta vaihtaa. Ihan kuin siskoni olisi joku kiukutteleva teini. Totesi sitten vaihtaneensa sairaalassa vaipat, vaatteet ja lakanat vanhukselle, että näytä missä on vaipat, yks pikkukikkare hetkauta häntä pätkääkään.

Ei se vanhemmuus ihan tosiaan tuo mitään avoimuutta tai älyä parhaimmillaan joillekin yhtään.

Ainiin: vela on automaattisesti hulivili huithapeli, täysin vastuuton ja itsekäs. Vaikka olisi vaativa koulutus, työ, lemmikkejä, dementoituneet huolenpitoa vaativat vanhemmat..

Äiti joka HALUAA lapsen ja HALUAA sen vastuun on suorastaan maailman pelastava enkeli epäitsekkyydellään :D koska kaikki me NIIIIIN kärsitään siitä vastuusta jonka ollaan itse lapsiemme myötä haluttu ja hankittu. Kuten joku sanoi se on onnellista vastuuta ja 100 % itsekkyyttä.

T äiti ja velan sisko

Sehän on jo vastuullisuuden merkki, että tajuaa olla tekemättä lasta, jota ei halua tai josta ei osaisi huolehtia.

Vierailija
29/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen äiti ja kysyin täällä että ovatko kaikki lapsettomat onnellisia. Joten mitäs uhkaa minä siinä koen? Ja keskusteluihin saavat osallistua kaikki.

Sanotaan että typeriä kysymyksiä ei olekaan. 

Minusta on kyllä melkoisen typerää kysellä ovatko kaikki lapsettomat onnellisia, yhtä tyhmä kysymys olisi ovatko kaikki lapselliset onnellisia tai punahiuksiset/vasenkätiset/ne joiden kengänkoko on 39/jne.

Vierailija
30/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa vela-ketjuissa on todella kuvottavaa kielenkäyttöä lapsista ja vanhemmista. 

Kakarat, räkänokat, haisevat penskat... ihan sairasta settiä. Ehkä jotkut reagoivat siihe. Itse pidän vain säälittävänä ja en kuulu näihin mainittuihin kiukkuisiin. Ihan asiallisesti ole vastannut, jos olen katsonut aiheelliseksi ylipäänsä vastata. 

Annatte täällä itsestänne todella vastenmielisen kuvan. Olen varma, että veloissa on myös aivan asiallisia ihmisiä. 

Lisääntyjät panopokaaleineen antavat itsestään vastenmielisen kuvan aina, kun könyävät julkisille paikoille, joten koetahan nyt vain kestää.

Eiköhän tämä kommentti kiteytä sen miksi teihin suhtaudutaan nuivasti.

Vierailija
31/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyjät panopokaaleineen antavat itsestään vastenmielisen kuvan aina, kun könyävät julkisille paikoille, joten koetahan nyt vain kestää.

Joku yksittäinen trolli onkin niin edustava kuva asiasta. Kuten sanottu, nuivuutta esiintyy asiallisissakin keskusteluissa. Eikä äidit niissä erityisen edukseen esiinny.

Vierailija
32/32 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku yksittäinen trolli onkin niin edustava kuva asiasta. Kuten sanottu, nuivuutta esiintyy asiallisissakin keskusteluissa. Eikä äidit niissä erityisen edukseen esiinny.

Tällä palstalla on niitä jotka tulevat eri keskusteluihin provosoimaan saadakseen riidan aikaiseksi ja esittävät jotain mitä tuskin ovat. Tässäkin keskustelussa on nähtävissä muutama kommentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi