Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu torstaina -Vinkkejä?

Vierailija
28.11.2023 |

Miten onnistuisin tällä kertaa nappaamaan paikan? Täytän kelpoisuusehdot ja osaan homman, mutta ulkonäkö ja sosiaaliset taidot ovat miinusta. Työkokemusta on vähän ja olen murottanut kotona (etäopintoja tehden), eli sosiaalinen puoleni on tönkistynyt.

Vinkkejä miten saisin paikan? Paikka on mieluinen. Aiemmista haastatteluista olen haistellut, että en osaa tuoda tarpeeksi esiin sitä, että olen kiinnostunut työstä.

Vinkkejä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kannata esittää työhaastattelu saa muta, kun mitä on, koska kyllä se paistaa läpi. 

Kiinnostusta voi ilmaista ihan silläkin, että otat firmasta etukäteen selvää ja kyseöet työnkuvaan, työympäristöön jne liittyvistä asioista, ts. olet aktiivinen siinä haastattelutilanteessa. 

En minäkään ole mikään sosiaalisesti häikäisevä persoona, mutta olet pyrkinyt tuomaan esiin haastatteluissa omaa substanssiosaamista ja mielenkiintoa juuri sitä hakemaani paikkaa kohtaan ja koettanut korostaa sitä, mitä hyötyä osaamisestani firmalle olisi. Kolme viimeisintä haastatteluani on mennyt ihan tällä nappiin, vaikka rehellisesti olenkin maininnut aina olevani enemmän yksilötyöntekijä ja olen tainnut sanoa ihan suoraan heikkoudekseni sen, että en välttämättä ole kaikista sosiaalisin ja ulospäinsuuntautunein henkilö, mutta pystyn silti työskentelemään ja sopeutumaan tiimiin siinä roolissa, minkä tehtävä vaatii. 

Vierailija
2/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma osaamisen osaan esitellä hyvin ja kattavasti. Jokin silti aina mättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Anteeksi kirjoitusvirheet, ei pitäisi kirjoittaa nopeasti kännykällä tarkastamatta tekstiä. Autocorrect tekee mielenkiintoisia ratkaisuja sanojen pätkiminen osalta.

Vierailija
4/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi!

Vierailija
5/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole oma itsesi!

En voi. Olen ujo ja kikatteleva.

Vierailija
6/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miinusta ulkonäössä? Laita ainakin puhtaat ja ehjät vaatteet, käy suihkussa, kampaa hiukset ja pese hampaat. Ei sitä silti linnanjuhliin tarvii tälläytyä. 

Vierailija
7/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miinusta ulkonäössä? Laita ainakin puhtaat ja ehjät vaatteet, käy suihkussa, kampaa hiukset ja pese hampaat. Ei sitä silti linnanjuhliin tarvii tälläytyä. 

On siistit vaatteet ja tukka laitettu. Olen hiton ruma ja hymyni on lähinnä irvistys. Hampaat ehjät, mutta rumat. Kaikki rumaa, ohuet huulet jne.

Vierailija
8/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pii laaksossa haastiksessa ja sanoin huoneesta lähtiessäni että "if you dont hire me, you can eat my ass." Sain paikan. Joskus on hyvä erottua massasta. Jos ei ota riskii ei voi voittaa. Hakijoita tuohon paikkaan oli 12 000.  Yksi valittiin, minut.

Vierailija
9/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne vaan reteesti ja sanot että parempaa työntekijää ette löydä joten tässä tilaisuutenne.

Vierailija
10/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin pii laaksossa haastiksessa ja sanoin huoneesta lähtiessäni että "if you dont hire me, you can eat my ass." Sain paikan. Joskus on hyvä erottua massasta. Jos ei ota riskii ei voi voittaa. Hakijoita tuohon paikkaan oli 12 000.  Yksi valittiin, minut.

Sama, mutta tapahtui muumi laaksossa.

Vierailija
11/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan esitä kysymyksiä työpaikasta ja muista, että työhaastattelussa molemmat osapuolet pyrkivät selvittämään, onko paikka hakijalle sopiva. Eli haastattele sinä myös haastattelijaa, kun vuorosi tulee esittää kysymyksiä.

Vierailija
12/12 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan esitä kysymyksiä työpaikasta ja muista, että työhaastattelussa molemmat osapuolet pyrkivät selvittämään, onko paikka hakijalle sopiva. Eli haastattele sinä myös haastattelijaa, kun vuorosi tulee esittää kysymyksiä.

Olen yleensä aktiivinen ja kyselen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi