Näytän järkyttävältä läskiltä kuvissa
Pakko purkaa asiaa vaikka ei se muuksi muutu. Olen järkyttävän läski vaikka luulin muuta vaakan ja vaateiden mukaan, peilikuvakaan ei näytä totuutta. Nyt minusta otettiin valokuvia ja olen tosi tankki, näytän n. 100 kiloiselta. Harrastan liikuntaa 6xvko ja olen mielestäni paremmassa kunnossa kuin koskaan, liikkunut olen nyt 2 vuotta näin, ja viime kesänä myin pois kaikki isojen tyttöjen vaatteet. Nyt käytän vaatekokoa M normikaupoista (Gina Tricot, BikBok, Cubus jne). L koko on iso. Miksi näytän edelleen xxl- kokoiselta valokuvissa, siis ihan samannäköinen olen kuin ennenkin, eli ennen ruokavalioremonttia ja liikunnan aloittamista?
Laihtumista tapahtuu edelleen vaakan ja vaateiden perusteella, miksi siis näytän turvonneelta sialta kuvissa?
Ja ei, en aiemminkaan painanut 100 kg.
En kehtaa enää liikkua ulkona.
Kommentit (36)
Itse olen paljon onnellisempi nyt kun itsetuntoni ei enää ole ulkonäön varassa. Liikunnassa on ihan eri tavalla iloa kun tavoite on voima ja jaksaminen eikä ulkonäkö, ja terveellinen ruoka maistuu ihanalta kun se ei tunnu rangaistukselta. Joo, en ole kroppaani vielä tyytyväinen, mutta enää se ei tarkoita etten voisi olla tyytyväinen elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla likinäköä? Miinusrillit "pienentää" kaikkea mitä katsot, kun taas valokuvissa näytät oikean kokoiselta. Mitä enemmän miinusta, sitä enemmän silmälasit pienentää näkymää, myös siis peilikuvaa.
Mutta ei sitä valokuvaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska M ON iso koko. Näin se vaan menee. Olen itsekin muinoin sen kokoinen ollut ja palleropullero olin. Sitten kun se S sinulle sopii, niin lyön vaikka vetoa, että olet tyytyväinen, ainakin niin tyytyväinen kun voi inhimillisesti olla, useimmat ei itseään täydellisenä pidä vaikka millaisia olisivat....
Näin 175cm pitkälle s nyt on vaan yleensä lasten koko, vaikka mitä tekis.
Että mitä? Olen 176cm ja käytän kokoja S ja XS, ei mitään ongelmaa, hyvältä näyttää. t.8
Joo jos tykkää liian lyhyistä lahkeista, hihoista, helmoista ym. Tietty jos on sun kaltainen pissis ja tykkää napapaidoista niin mikäs siinä. Toiset on jo aikuiseksi kasvaneita.
Ei ole liian lyhyet. Onkohan ongelma siinä, että sun raajat on pitkät kuin orangilla? t. 8
Älä hyvä ihminen mieti vain peilikuvaasi. Mieti millainen ihminen olet muille, se on tärkeää. Olet varmasti tosi kaunis. Keskity tärkeisiin asioihin 😀
Minäkin harrastan liikuntaa, sohvalta jääkaapille ja takaisin. Kamerat valehtelee nykyään pahasti.
Ongelma on todennäköisesti ihan vain itsetunnossa. Laihduit miten paljon, niin jos itsetunto ei ole kohdillaan, niin muutosta ei huomaa.
Itse käytin kokoa XS-S ja silti näin kuvissa läskin ihmisen. Vältin valokuvia ja inhosin miltä näytin niissä. Laihtuminen ei koskaan auttanut asiaan, ainoastaan sen muuttaminen miten oman kehon näki peilistä ja kuvista. Laihtuminen harvoin tuo tyytyväisyyttä omaan kehoon.
Vierailija kirjoitti:
Koska M ON iso koko. Näin se vaan menee. Olen itsekin muinoin sen kokoinen ollut ja palleropullero olin. Sitten kun se S sinulle sopii, niin lyön vaikka vetoa, että olet tyytyväinen, ainakin niin tyytyväinen kun voi inhimillisesti olla, useimmat ei itseään täydellisenä pidä vaikka millaisia olisivat....
Ei se M nyt ihan hirmusen iso koko ole, mutta ei M-kokoinen kyllä mikään hoikka ja siro ole. Lisäksi monissa vaatteissa on nykyisin mitoitus niin kummallista että niidenkään perusteella ei oikein voi sanoa mitään. Itse olen rehellisesti sanottuna läski (161/79) ja mullekin sopivin on joskus M-koko vaikka tosiaan olen oikeasti kokoa L-XL.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on todennäköisesti ihan vain itsetunnossa. Laihduit miten paljon, niin jos itsetunto ei ole kohdillaan, niin muutosta ei huomaa.
Itse käytin kokoa XS-S ja silti näin kuvissa läskin ihmisen. Vältin valokuvia ja inhosin miltä näytin niissä. Laihtuminen ei koskaan auttanut asiaan, ainoastaan sen muuttaminen miten oman kehon näki peilistä ja kuvista. Laihtuminen harvoin tuo tyytyväisyyttä omaan kehoon.
Just näin.
Hmm, mulla on aivan sama ongelma vaikka painan 50, vaatekoko xs ja liikun säännöllisesti. Ongelmapaikat ovat kuitenkin naama ja kädet, sekä lantio.. näytän ihan turvonneelta, vaikka oikeasti lantio on kapea ja kylki- ja solisluut näkyy. Ärsyttävää.
Ja ei. En ole syömishäiriöinen enkä vääristä peilikuvaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin 175cm pitkälle s nyt on vaan yleensä lasten koko, vaikka mitä tekis.
Että mitä? Olen 176cm ja käytän kokoja S ja XS, ei mitään ongelmaa, hyvältä näyttää. t.8
Joo jos tykkää liian lyhyistä lahkeista, hihoista, helmoista ym. Tietty jos on sun kaltainen pissis ja tykkää napapaidoista niin mikäs siinä. Toiset on jo aikuiseksi kasvaneita.
Ei ole liian lyhyet. Onkohan ongelma siinä, että sun raajat on pitkät kuin orangilla? t. 8
Minne sun pituus oikein menee? :o
Nöf kirjoitti:
163cm joka käyttää M-kokoa ON ISO. T. 173CM/56KG/Xs
Käytät liian pieniä vaatteita tai olet merkkiuskollinen jollekin väljähkösti mitottavalle merkille.
T: 166/50,5, XS/S, enkä ollut iso silkoinkaan kun alaosa oli M-kokoinen, painoin n. 60kg ja olin todella kiinteä ja terveen näköinen.
Jos se näyttää ankalta, ui niin kuin ankka ja vaakkuu kuin ankka, niin se on todennäköisesti ankka.