Onko yleistä, että nainen ei halua miestä mukaan synnytykseen?
Siis tapahtuuko tätä? Eikös se ole vähän niin kuin olisi paskalla ja kutsuvieraat siinä ympärillä?
Monillahan ei sitä miestä nykyään edes ole eli se ei ole heille ongelma. Se baaripanon on parempikin pysyä kotona eli tämä koskee nyt lähinnä muita.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen kieltää miestä tulemasta synnytykseen? Siis esim aviopari ja vaikka ekan lapsen syntymä ja nainen sanoo ettei miehellä ole sinne asiaa. Onhan se miehenkin lapsi.
Voi tietenkin. Synnytys on kuitenkin ensisijaisesti naisen kokemus, ei lapsen.
Jos minun vaimo olisi kieltänyt tulemasta mukaan synnytykseen olisin varmaan ilmoittanut, että lähden tästä pariksi viikoksi viettämään isyyslomaa ja kalastamaan mökille. Lapsen syntymä on upea kokemus myös miehelle ja on väärin että nainen sen voi kieltää yksipuolisesti. Yhdessä se lapsi on kuitenkin laitettu alulle ja tarkoitus kasvattaa.
Miksi noin lapsellinen ihminen on mennyt lisääntymään?
Siis oikeestikko oisit kiukutellu ja painunu mökille pariksi viikoksi ja nähny lapsen ekan kerran vasta parin viikon ikäsenä? Älä tee enempää lapsia ennen kuin aikuistut.
Liekköhän olet hyvä esimerkki pienelle viattomalle lapselle. Järkyttävää :/
Ai mun mielestä taas on outoa, että raskaus ja lapsi on yhteisiä asioita silloin kun se naiselle sopii, mutta naisen omia ja yksityisiä silloin kun nainen yksipuolisesti niin päättää. Ei se kyllä ihan niinkään voi mennä. Kyllä se oman lapsen syntymä on valtava hetki miehellekin, ja on todella itsekästä kieltää se. Minusta tuollaisten minäminäminä -naisten on turha sitten odottaa apua muutenkaan, jos tärkeimmällä hetkellä riistetään miehen mahdollisuus osallistua.
Äärimmäisiä tilanteita (isä juoppo/hullu/tms) lukuunottamatta on minusta lapsenkin kannalta itsekästä kieltää miehen mukaantulo. Aina on mahdollisuus joutua yllättäen sektioon, jolloin äiti ei välttämättä voi ottaa lasta rinnalle heti alussa. Vastasyntyneelle olisi kuitenkin todella tärkeää päästä ensimmäisen tunnin ajaksi vanhemman lähelle ja mieluiten ihokontaktiin. Meilläkin tyttö odotteli turvassa isin paidan alla kun äiti toipui heräämössä tokkurastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko nainen kieltää miestä tulemasta synnytykseen? Siis esim aviopari ja vaikka ekan lapsen syntymä ja nainen sanoo ettei miehellä ole sinne asiaa. Onhan se miehenkin lapsi.
Voi tietenkin. Synnytys on kuitenkin ensisijaisesti naisen kokemus, ei lapsen.
Jos minun vaimo olisi kieltänyt tulemasta mukaan synnytykseen olisin varmaan ilmoittanut, että lähden tästä pariksi viikoksi viettämään isyyslomaa ja kalastamaan mökille. Lapsen syntymä on upea kokemus myös miehelle ja on väärin että nainen sen voi kieltää yksipuolisesti. Yhdessä se lapsi on kuitenkin laitettu alulle ja tarkoitus kasvattaa.
Miksi noin lapsellinen ihminen on mennyt lisääntymään?
Siis oikeestikko oisit kiukutellu ja painunu mökille pariksi viikoksi ja nähny lapsen ekan kerran vasta parin viikon ikäsenä? Älä tee enempää lapsia ennen kuin aikuistut.
Liekköhän olet hyvä esimerkki pienelle viattomalle lapselle. Järkyttävää :/Ai mun mielestä taas on outoa, että raskaus ja lapsi on yhteisiä asioita silloin kun se naiselle sopii, mutta naisen omia ja yksityisiä silloin kun nainen yksipuolisesti niin päättää. Ei se kyllä ihan niinkään voi mennä. Kyllä se oman lapsen syntymä on valtava hetki miehellekin, ja on todella itsekästä kieltää se. Minusta tuollaisten minäminäminä -naisten on turha sitten odottaa apua muutenkaan, jos tärkeimmällä hetkellä riistetään miehen mahdollisuus osallistua.
En ymmärrä mistä tämä mies saa alanuolet? Onko kanssasiskoissa oikeasti koin itsekkäitä? Onhan tuo lapsellisesti muotoiltu mitä itse sanoisi mutta eikö se kumpuaa vaan suuttumuksesta ettei itse saisi olla paikalla.
Asia erikseen kaikki ne pettäjät ja muuten huonot miehet joista tässä on mainittu. Mutta että naisella olisi oikeus viedä kunnolliselta isältä noin tärkeä kokemus liittyen lapseen?
Esikoisen syntyessä mies sai stressistä ripulin, ravasi vaan paskalla ja valitti. Toisen synnytin suosiolla yksin !