SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, tämä osoitti viimeistään, että olen ihan liian vanha tälle sarjalle.
Sääli, koska tähän asti jaksoi pitää otteessaan vaan ei enää jaksa yhtään Nooran miesjuttujen puimista.
Ei ole ikäsidonnainen asia se.. Uskon olevani vanhimpia keskustelussa mukana olevia eikä mitään ongelmaa jaksaa Noorankin juttujen puimista.
Et ole. Minä olen sinua vanhempi. :D
Ei mitään Nooraa vastaan.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuleeko tämä muka norjassa telkkarista? Luulin jotenkin, että näytetään vain nuorten tyyliin "ominaisesti" netissä. Vähän Niinkuin meilläkin, tulee vain yle areenaan ja joskus myöhemmin sitten telkkariin kun on jo "so last season".
Juu, jakso tulee NRK P3 -kanavalta perjantaisin.
Nooran uutinen voi olla, että hän on ottanut yhteyttä Williamiin.
Näistä Skam- keskusteluista syntyisi media-reseptioesteettinen väitöskirja. Kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän Even mahtaa olla töissä? Varmaan jossain aika lähellä kotia, kun oli vasta lähdössä töihin 5 minuuttia ennen vuoron alkua.
Äitinsä ravintola kenties? Ja Hanrik Holmin äiti tekee pienen cameo-roolin.. xD
No joo, ei ehkä kaikki asiat mahdu tähän loppukauteen, jos tuo nyt kenenkään suunnitelmissa on ollutkaan..:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän Even mahtaa olla töissä? Varmaan jossain aika lähellä kotia, kun oli vasta lähdössä töihin 5 minuuttia ennen vuoron alkua.
Äitinsä ravintola kenties? Ja Hanrik Holmin äiti tekee pienen cameo-roolin.. xD
No joo, ei ehkä kaikki asiat mahdu tähän loppukauteen, jos tuo nyt kenenkään suunnitelmissa on ollutkaan..:D
Hah, mietin samaa, koska Eveniä ja Isakia ei näyttänyt töistä myöhästyminen hirveästi pelottavan, mutta tulin siihen tulokseen, että voisi olla vaarallista yhdistellä Henrikin oikeaa elämää Evenin hahmoon tuolla tavalla kun fanit ovat jo muutenkin ajaneet hänet kertaalleen pois työpaikastaan. :D Mutta joo, eipä tämä oikeasti varmaan tule olemaan tällä kaudella selvitettäviä asioita, hauska pohtia silti.
Uuden klipin todennäköisyys pienenee koko ajan mitä pidemmälle ilta ehtii. Byhyy, elättelin vielä toivoa.
Jakso on tullut telkkarista, ja lopputeksteissä on kiitetty mm. tuon edellisellä sivulla linkatun piirrossarjan tekijää :D
Vierailija kirjoitti:
Uuden klipin todennäköisyys pienenee koko ajan mitä pidemmälle ilta ehtii. Byhyy, elättelin vielä toivoa.
Samoin. Koko illan päivittelin toiveikkaana vielä Skamin sivua - turhaan. :(
Ehkä huomenna joku huikea klippi? Heh.
Aargh, olipa tylsä klippi tänään. Aiemmin oon "hyväksynyt" noi vähän hitaammalla käymiset, kun niissä yleensä on joku pointti kuitenkin ollut, mutta perjantaille olis kyllä odottanut vähän jotain muuta. No, ehkä tää hiljaiselo nyt ennakoi jotain kunnon rytinää.
Olisin odottanut että Sana edes avautuu Isakille, olis kertonut siitä bussitapauksesta vaikka ja kysellyt sitä kautta Sarasta, eikä mennyt lukemaan toisten keskusteluja.:( Toivottavasti se ei laita noita eteenpäin kuitenkaan, koska siinä menee sitten välit Isakiinkin. Ehkä se vaan näyttää muille tytöille ne kuvat puhelimestaan tms, ettei lähde leviämään.. toivottavasti!
Mietin sitä Nooran salasanajuttua, ja nyt vois ollakin, että Sara käyttää sitä. Ehkä jotenkin Sanaa vastaan, antaa ymmärtää, että Sana olis käyttänyt sitä tms. Toisaalta kyllähän tänäänkin Sana näytti, että on aika häikäilemätön, mutta toisaalta Noora ei ole tahallaan tehnyt Sanalle pahaa ja yrittää selvästi olla hyvä ystävä vaikka Sana on torjuva. Ellei sitten kimpaannu enemmän vielä siitä Yousef-jutusta.
Toivottavasti tuo Nooran laittama viesti ei viitannut Yousefiin, mä en kyllä usko. Veikkaan että se liittyy jotenkin bussihommiin. Mulla on sellanen tunne, että tässä käy jotenkin niin, että Sana tekee jotain "pahaa" ensin, ja sitten Noora kertoo tuon asiansa, ja se onkin joku juttu, mikä olisi korjannut kaiken jo ennen Sanan tekemisiä, ja Sana on vaan enemmän sotkenut asioita.
TAI ehkä Noora on jutellut Yousefin kanssa ja Yousef on kertonut tunteistaan Sanaa kohtaan Nooralle, selittänyt että oli virhe pussailla ja Noora on Sanan puolesta siitä iloinen. No se ehkä on vähän turhan kaukaa haettu.
Sori sekavan oloinen viesti, kirjoitan aikaa vastaan tässä että ehdin postata tän ennen kuin palsta menee kiinni yhdeltätoista!
Mitä Even ja Isak salailivat Sanalta? Eivät he mitään pyykkiä siinä hoidelleet. Jotain järkkäilivät...
Mua harmittaa, miten Sana kohteli ystäväänsä Isakia.. Tosi alhaista käytöstä, että lukee ja kuvaa ystävänsä faceviestejä. Vieläpä suunnitteli koko jutun etukäteen, ja käytti biologian lukua tekosyynä. Jos Sana olisi vaan hoitanut esian toisin, mutta kun hän ei osaa avautua yhtään. Harmi, jos möhlii vielä pahemmin ja laittaa kuvat teksteistä nettiin. Silloin ainakin se on bye bye ystävyys Isakin kanssa, jos hän saa tietää asiasta..
Sara kritisoi Vildeä samoista asioista kuin Noorakin on kritisoinut. Ei ollut mitään erityisen pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, miten Sana kohteli ystäväänsä Isakia.. Tosi alhaista käytöstä, että lukee ja kuvaa ystävänsä faceviestejä. Vieläpä suunnitteli koko jutun etukäteen, ja käytti biologian lukua tekosyynä. Jos Sana olisi vaan hoitanut esian toisin, mutta kun hän ei osaa avautua yhtään. Harmi, jos möhlii vielä pahemmin ja laittaa kuvat teksteistä nettiin. Silloin ainakin se on bye bye ystävyys Isakin kanssa, jos hän saa tietää asiasta..
Ja Isak olis ihan varmasti auttanut Sanaa, jos se olis pyytänyt apua.
Saadaankohan me nyt ramadanin aikana klippiä tai viestittelyä, jossa joku tytöistä (luultavasti Vilde, kun Andem on hänestä tuollaisen ääliömäisen sätkynuken tehnyt) ehdottaa jotain erityistä lounasta tai päivällistä tyttöjen kesken ja siten sivuuttaa täysin Sanan paaston? En sitten tiedä, kuinka hyvin tytöt on perillä Sanan paastoamisesta tai ramadanista ylipäätänsä, kun tokakin kausi loppui just ennen ramadania...
Evalla on muuten sopivasti syntymäpäivä ens viikon perjantaina, että kävis järkeen, jos sillon tulis jonkinlaista bileklippiä tai muuta vastaavaa. Tuskin tytöt on ihan ilman mitään tekemistä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Even ja Isak salailivat Sanalta? Eivät he mitään pyykkiä siinä hoidelleet. Jotain järkkäilivät...
TÄMÄ! Heillä tai ainakin Isakilla oli jokin suunnitelma alusta asti.
Mä en usko sekuntiakaan et muuten niin fiksu ja ikäistään aikuisemmassa tilanteessa elävä Isak ei osaisi keittää vettä. KEITTÄÄ VETTÄ.
Isak tietää jotain jostakin hänelle tärkeästä asiasta (Evenistä?), mutta ei kaikkea ja se raastaa sitä. Isak tietää myös, että Sana tietää jotain tästä asiasta ja on myös aikaisemmin jättänyt kertomatta hänelle asioita esim. Evenistä ja se nakertaa luottamusta Sanaan.
Mä uskon et Isak on yrittänyt biologian opiskelun varjolla saada kontaktia Sanaan, koska pohtii keinoja saada selville haluamansa asiat. Juuri ennen tapaamista Isak oli valmis perumaan sen eli ei vaikuttanut sittenkään olevan kiinnostunut arvosanastaan. Miksi? Koska hän osaa jo asiat eikä oikeasti tarvitse apua bilsassa.
Jopa Sana ihmettelee miten Isak ei osaa ihan perusjuttuja, mutta jos Isakin sanomisia lukee ihan kirjaimellisesti, niin niistä paljastuu, että Isak tietää kyllä hyvin selvästi, että Sanan selitys ja malli liittyvät yhteen.
Mä luulen et se hanavesi oli vaan hätäratkaisu siihen et Isak pääsi mahdollisimman nopeasti takas olkkariin sen jälkeen kun huomas et Sana oli "hakemassa wifi-salasanaa" eli nuuskimassa koneellaan heti kun käänsi selkänsä.
Kun Sana sitten mainitsee tietävänsä Evenin teenkeittotaidosta, Isakin on vihdoin pakko kysyä miksi Sana ei kertonut aikaisemmin tunteneensa Evenin. Siis asiasta, joka on selkeästi vaivannut häntä.
Sanan selityksen jälkeen Isak kirjaimellisesti tulkittuna toteaa, että "sinä oletkin siis hyvä ihminen". Hän on siis aikaisemmin epäillyt tätä. Siksi hän myös uskaltaa jättää koneen taas Sanan luo pyykkituvassa käynnin ajaksi.
Ja sitten Sana pettää Isakin luottamuksen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tosi törkeästi teki kyllä, jotenkin vaikea ajatella että tarkoitus hyvittää keinot tässäkin tapauksessa.. Toisen viestien lukeminen jo sinällään alhaista mutta että vielä kuvaa ne :/
Tuleeko ensimmäinen uusi klippi maanantaina vain onko joskus klippejä tullut nyt jo viikonlopun aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ! Heillä tai ainakin Isakilla oli jokin suunnitelma alusta asti.
Mä en usko sekuntiakaan et muuten niin fiksu ja ikäistään aikuisemmassa tilanteessa elävä Isak ei osaisi keittää vettä. KEITTÄÄ VETTÄ.
Isak tietää jotain jostakin hänelle tärkeästä asiasta (Evenistä?), mutta ei kaikkea ja se raastaa sitä. Isak tietää myös, että Sana tietää jotain tästä asiasta ja on myös aikaisemmin jättänyt kertomatta hänelle asioita esim. Evenistä ja se nakertaa luottamusta Sanaan.
Mä uskon et Isak on yrittänyt biologian opiskelun varjolla saada kontaktia Sanaan, koska pohtii keinoja saada selville haluamansa asiat. Juuri ennen tapaamista Isak oli valmis perumaan sen eli ei vaikuttanut sittenkään olevan kiinnostunut arvosanastaan. Miksi? Koska hän osaa jo asiat eikä oikeasti tarvitse apua bilsassa.
Jopa Sana ihmettelee miten Isak ei osaa ihan perusjuttuja, mutta jos Isakin sanomisia lukee ihan kirjaimellisesti, niin niistä paljastuu, että Isak tietää kyllä hyvin selvästi, että Sanan selitys ja malli liittyvät yhteen.
Mä luulen et se hanavesi oli vaan hätäratkaisu siihen et Isak pääsi mahdollisimman nopeasti takas olkkariin sen jälkeen kun huomas et Sana oli "hakemassa wifi-salasanaa" eli nuuskimassa koneellaan heti kun käänsi selkänsä.
Kun Sana sitten mainitsee tietävänsä Evenin teenkeittotaidosta, Isakin on vihdoin pakko kysyä miksi Sana ei kertonut aikaisemmin tunteneensa Evenin. Siis asiasta, joka on selkeästi vaivannut häntä.
Sanan selityksen jälkeen Isak kirjaimellisesti tulkittuna toteaa, että "sinä oletkin siis hyvä ihminen". Hän on siis aikaisemmin epäillyt tätä. Siksi hän myös uskaltaa jättää koneen taas Sanan luo pyykkituvassa käynnin ajaksi.
Ja sitten Sana pettää Isakin luottamuksen uudelleen.
Ai, mä taas ajattelin, että Isak huomasi, kuinka Sana muuttui tappelun jälkeen. Kiinnitti huomiota siihen "pitää vain tunnustaa, että on yksin" ja aikoo nyt jotenkin hyvittää Sanalle. Hän vaikutti olevan häpeissään tappelusta kaverin veljen kanssa. Voisin kuvitella, että on puhunut asiasta Evenin kanssa ja ehkä he ovat päättäneet sopia Balloon-poikien kanssa, jotta Sanalle tulisi parempi olo ja järkkäilevät siihen liittyen jotakin.
Mun mielestä Sanan selitys oli täysin ymmärrettävä siitä, miksei kertonut Evenistä. Sanalla itsellään on rankka koulukiusaamistausta ja häirintäkokemusta taustalla. Evenillä taas hyvin raskas kokemus itsemurhan yrittämisestä. Sana tietää, että Even, kuten hän itsekin, haluaa päättää, missä vaiheessa kertoo tällaisista asioista uusille ihmisille. Tai kertooko ollenkaan. Kaikkia vaikeita asioita, mitä on kokenut, ei aina halua kertoa, koska ne muuttavat ihmisten suhtautumista sinuun. Sana on taistelija ja vahva ihminen. Hän ei halua näyttäytyä heikkona ja uhrina. Sana luultavasti tajusi, että Evenkin haluaa itse päättää, millaisena näyttäytyy uuden alun edessä. Even ei halunut näyttäytyä uhrina Isakille.
Minusta Isak tajusi vain tämän pointin ja siksi sanoi, että Sana on hyvä ihminen.
Mä toivon, että Yousef itse hermostuneena haroo niitä hiuksia kun huomaa Nooran ja Sanan yhdessä. Ja sitten paljastuu, että Noorakin on nolona, koska suudelma oli molemmille tosi kömpelö ja epämiellyttävä ja heille on noloa nähdä uudestaan. :D