Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SKAM -keskusteluketju (vol.2)

Vierailija
03.05.2017 |

Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.

Kommentit (1830)

Vierailija
1561/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isak ja Even eivät selvästikään ole tauon aikana keskustelleet Evenin menneisyydestä, koska en usko, että Isak muuten heittäisi tuollaista "I'll hang myself" - läppää.

Tätä itsekin ajattelin, asiaan tullaan varmasti palaamaan, mutta kertookohan Sana Isakille vai kertooko Even itse menneisyydestään?.

Harmittaa nyt jo sarjan loppuminen :( Jotenkin en ole yhtään innoissani Amerikkalaisesta versiosta (jos sellainen siis on tulossa). 

Vierailija
1562/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isak ja Even eivät selvästikään ole tauon aikana keskustelleet Evenin menneisyydestä, koska en usko, että Isak muuten heittäisi tuollaista "I'll hang myself" - läppää.

Tätä itsekin ajattelin, asiaan tullaan varmasti palaamaan, mutta kertookohan Sana Isakille vai kertooko Even itse menneisyydestään?.

Harmittaa nyt jo sarjan loppuminen :( Jotenkin en ole yhtään innoissani Amerikkalaisesta versiosta (jos sellainen siis on tulossa). 

Mä ainakin toivon että Even kertoo itse. Tuo on sellainen asia minkä varmasti kuulee mieluummin henkilöltä itseltään, ja sitä mieltä Sanakin taitaa olla kun on aihetta Isakin kanssa vältellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan, että Even kertoo itse. En haluaisi, että kukaan muu kertoo Isakille. Mutta saa nähdä. En muista oliko täälläkin, mutta tumblr ainakin puhuttiin, kun siinä maanantain klipissä kun Sana kävelee koulun pihalla, Eveniä kuvatessa taustalla soivassa kappaleessa lauletaan jtn "hän on hullu". Voisiko Even vielä tän kauden aikana mennä maaniseksi, ja jotenkin sitä kautta se menneisyys paljastuisi? Ääh, en tiedä, tuntuu että tosi vähän jaksoja enää jäljellä ja kauheana asioita pitäisi vielä tapahtua. Muakin harmittaa tosi paljon, että tää on vika kausi :( Ainakin Skinsin USA-versio oli huono, en siis odota Skamiltakaan suuria...

Vierailija
1564/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketään joka olisi innoissaan tuosta Amerikkalaisesta versiosta :D milloin noista kopioista on mitään hyvää tullut

Vierailija
1565/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan, että Even kertoo itse. En haluaisi, että kukaan muu kertoo Isakille. Mutta saa nähdä. En muista oliko täälläkin, mutta tumblr ainakin puhuttiin, kun siinä maanantain klipissä kun Sana kävelee koulun pihalla, Eveniä kuvatessa taustalla soivassa kappaleessa lauletaan jtn "hän on hullu". Voisiko Even vielä tän kauden aikana mennä maaniseksi, ja jotenkin sitä kautta se menneisyys paljastuisi? Ääh, en tiedä, tuntuu että tosi vähän jaksoja enää jäljellä ja kauheana asioita pitäisi vielä tapahtua. Muakin harmittaa tosi paljon, että tää on vika kausi :( Ainakin Skinsin USA-versio oli huono, en siis odota Skamiltakaan suuria...

Mä en usko, että Even menisi huonoon kuntoon uudestaan sarjan aikana. Tässä on niin vähän aikaa jäljellä ja tarvitaan onnellinen loppu kumminkin. Veisi muutenkin taas liikaa huomiota Sanan tarinalta. Oli jo se tappelukin, niin luulisin että aika lyhyesti käsitellään tuo Evenin tarina loppuun.

Vierailija
1566/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että Even menee enää sarjan aikana huonoon kuntoon. Veisi liikaa huomiota Sanan tarinalta ja tässä on niin vähän aikaa jäljellä ja liikaa sotkua jo nyt, pitää ehtiä kirjoittaa onnellinen loppu kumminkin vielä

Vierailija
1567/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko, että Even menisi huonoon kuntoon uudestaan sarjan aikana. Tässä on niin vähän aikaa jäljellä ja tarvitaan onnellinen loppu kumminkin. Veisi muutenkin taas liikaa huomiota Sanan tarinalta. Oli jo se tappelukin, niin luulisin että aika lyhyesti käsitellään tuo Evenin tarina loppuun.

Niin ja se Evenin Bakka-osuus käsitellään varmaan Eliaksen ja Yousefin näkökulmasta. Loppujen lopuksi Sana ja Even ei erityisen läheisiltä vaikuta. Sana varmaan tunsi Evenin veljen kautta ja nyt Isakin kautta. Varmaan joku sellainen ratkaisu, että Elias/Yousef kertoo Sanalle, mitä tapahtui ja sitten Isak mainitsee Sanalle, että Even on kertonut hänelle myös koko jutun. Vaikea nähdä, että Sana alkaisi enää mitään säätämään Evenin puolesta, kun yhteen kokoavat bileetkin menivät niin mönkään, että vertauskuvana näytettiin verta Sanan käsissä.

Vierailija
1568/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itsekin toivon Evenin kertovan, ehkä Sana puhuu Evenin kanssa, että Even puhuisi Isakille menneisyydestään, no vaikuttaa kuitenkin siltä että aiheeseen palataan jollakin tavalla.

Mielestäni Skins ja myös Älä Kerro Äidille (Queer as folk) sarjoista  amerikkalaisissa versioissa hävitettiin se aitous, juuri se mikä Britti-versioissa ihastutti.  Erityisesti kirjoittajat eivät mielestäni sisäistäneet sitä alkuperäistä "ideaa" ja mikä kyseisten sarjojen  suosion taustalla oli. Toivottavasti Skamin kohdalla tulee positiivinen yllätys ja pystyvät tuon aitouden säilyttämään.

Onkohan yksi syy Skamin päättymiseen tuo sopimus Amerikkalaisesta versiosta, etteivät saisi jatkaa tavallaan "kilpailevan" version tekemistä Norjassa?

Vierailija
1569/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti porkkanoiden kulutus lisääntyy sarjan myötä teinien (ja muidenkin) keskuudessa 👍

Vierailija
1570/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstaripäivitys tyttöjen kesken.

Vierailija
1571/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää nopeasti tuon Jamilla-kuvion? Onko hän siis Bakoushien perhetuttu, jolla oli juttua Eliaksen kanssa? Ja aiemmin olin siinä uskossa, että Jamilla on ns pahis, mutta onkin ilmeisesti hyvä tyyppi ja Sanan ystävä, ainakin jotain sinne päin? Mitä ne viestit olivat (mitä hel. teet Sana? Tämä oli väärinkäsitys)? Miksei häntä näytetä ollenkaan?

Vierailija
1572/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää nopeasti tuon Jamilla-kuvion? Onko hän siis Bakoushien perhetuttu, jolla oli juttua Eliaksen kanssa? Ja aiemmin olin siinä uskossa, että Jamilla on ns pahis, mutta onkin ilmeisesti hyvä tyyppi ja Sanan ystävä, ainakin jotain sinne päin? Mitä ne viestit olivat (mitä hel. teet Sana? Tämä oli väärinkäsitys)? Miksei häntä näytetä ollenkaan?

Jamilla on käsittääkseni kihloissa Sanan toisen veljen kanssa?

Vierailija
1573/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanan veljen kihlattu (ei Elias).

Sana levitti nettiin Jamillan ja veljensä keskustelut.

Vierailija
1574/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tytöt nyt juhliessaan taas bussiporukassa tietää et bussijutussa kaikki ei olekaan sitä miltä näyttää?

Vierailija
1575/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukakohan toi Lea on? Joku bussista? Emman kaveri koulusta? Isakin sisko?

Vierailija
1576/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora on jotenkin tosi kepeän oloinen verrattuna siihen, mitä oli ennen suudelmakohtausta. Seurusteleeko hän nyt Yousefin kanssa ja William on unohtunut?

Vierailija
1577/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noora on jotenkin tosi kepeän oloinen verrattuna siihen, mitä oli ennen suudelmakohtausta. Seurusteleeko hän nyt Yousefin kanssa ja William on unohtunut?

En usko. Luulen, että hän on vain selvinnyt alkujärkytyksestä liittyen Williamin uuteen tyttöystävään.

Vierailija
1578/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mua hämää niin paljon, miksi Yousef halusi niin radikaalisti rikkoa välit Sanaan. Nytkin tuosta eilisestä klipistä kuitenkin huomaa, että tunteita on.

Mä mietin, että olisko se sittenkin Sanan perhe kaiken takana. Joku ei olekaan niin tukea antava lähimmäinen kuin on antanut ymmärtää. Sekä äiti, isä, että veli tuntuvat niin täydellisiltä tsemppaajilta. Ja tässä sarjassa ei kenenkään kotiolot ole ennen Sanaa olleet täydellisiä. Kukaan ei sarjassa ole täydellinen. Tietty voidaanhan tuolla haluta tuoda esille tämän uskonnon perhekeskeisyyttä. Mutta en tiedä... Jotenkin nyt epäilyttää.

Mutta siis Yousefiin palaten, mikä voi olla se syy, että hän on valmis rikkomaan noin täydellisesti välit Sanaan? Onko hänet jotenkin ylipuhuttu, että se on Sanan kannalta parhain ratkaisu. Sana vain kärsisi, jos on ei-uskovan kanssa? Tuntuu niin hullulta, että suuteli juuri Nooraa. Varsinkin nyt kun näkee tuon syyllisyyden. Eli hirveän vaikea uskoa, ettei tajunnut, mikä vaikutus parhaan ystävän suutelemisella olisi väleihin Sanan kanssa. Halusiko hän ihan tahallaan rikkoa ne? Siksikö suutelukumppaniksi valikoitui juuri Noora? Yousef ei ole kuitenkaan tyhmä. Ja ei myöskään sellainen, joka ei osaisi sanoa ei naisille (ajoi koko Pepsimax-porukan ulos hyvin nopsaan). En vaan hittovie ymmärrä! Ja jos tämä välien rikkominen Sanaan jatkuu "hänen parhaakseen", niin ihan hyvinhän Yousef voi jatkaa tapailua Nooran kanssa. Jos siis Sanan perhe onkin sen takana, että kunnon ero Yousefista tekee hyvää Sanalle.

Sanokaa nyt, että Skamissa EI VOI OLLA näin kieroa juonta!

Vierailija
1579/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumbrlissa oli yksi teoria, jossa mietittiin, että ehkä joku kännisistä tytöistä (Chris, Vilde, Eva?) oli kertonut Yousefille tämän mennessä ainoana Balloon-pojista baariin sisemmälle, että he ovat järjestäneet Yousefin Nooralle. Ja siksi Yousef käveli sieltä takaa Sanan ohi luullen, että Sana oli mukana järjestämässä häntä Nooralle. Ja siksi siis suuteli nimenomaan Noora, koska ajatteli Sanan sitä haluavan.

Tietty tämä ei edelleenkään selitä sitä, miksi Yousef oli niin omituinen jo ovella katsoessaan Sanaa. Ellei sitten siihenkin liity toinen väärinkäsitys, esim. se "Sanalla on jo ei-uskova ihastus" -lipsahdus Sanan äidiltä.

Vierailija
1580/1830 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 21 21