SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Balloon-pojilla ollut ollut vissii keskenään riitaa.
Viime klipissä isä sanoi, että "no nyt on kaikki taas kunnossa, olette taas yhdessä".
Ja joko Mikael tai Adam sanoo lähtiessä et "kiitos kun saimme tulla". Nehän on ennenkin ollut siellä koko ajan? Onko Sanan ja Eliaksen vanhemmat joutuneet sekaantumaan poikien (ja Sanan) väleihin esim. tappelun jäljitä, sehän oli Mikael ja Mutta jotka oli ekat silloin siellä pihalla.
Mikä helkkkari toi Mikael on miehiään?
Mä mietin kanssa että mitäköhän Sanan ja Eliaksen isä tarkoitti sillä että poikajengi on koossa taas? Onko tässä välissä ollut joku välirikko esim. Yousefin ja Eliaksen/muiden poikien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HB-video tullut! 17. toukokuuta kuvattu! Yousefilla kovasti asiaa jollekulle puhelimessa. Koko aika tekstailee kun muut pelleilee...
Entä jos se puhuu Nooran kanssa... Ei kai :o
Niinno se itsellekin tuli ensimmäisenä mieleen, että viestittelee Nooralle. Mutta sit toisaalta, voisko olla, ettei Yousef vielä tuossa vaiheessa tiedä, että Sana näki heidät, ja on saanut Eliakselta vihdoin kuulla bileillan jälkeen, että Sana kutsui erityisesti Yousefin bileisiin? Tekstailee innoissaan, jes kontakti taas. Sit tuleekin Sanalta vastaukseksi se, että näki heidät. Ja sen takia Yousef on noin paskana ja nolona Sanan nähdessään, vaikka HB-videolla näyttää normaalilta.
Elias ei kuitenkaan ole tietoinen Noora-säädöstä tiistain klipin perusteella. Elias ei olisi noin hyvissä väleissä Yousefin kanssa ja huoleton siitä, että Yousef on samassa huoneessa Sanan kanssa, jos tietäisi Yousefin pussaileen Nooran kanssa ja Sanan sydämen särkyneen.
Lisäksi Sanan iskä kysyy pojilta, että ovatko taas yhdessä kuten ennenkin eli kaikki ookoo… Johon Yousef hymyilee tosi vaivaantuneesti. Yousef ei siis välttämättä ole hengannut koko tätä väliaikaa poikien kanssa. Onko Yousef yrittänyt vältellä Sanaa, koska on tässä välissä hoksannut, että Sana tietää hänen säätäneen Nooran kanssa? Ehkä myös pelännyt, että Sana kertoo Eliakselle asiasta? Sitten tajunnut, ettei se Sana tietenkään niin tee, vaan pitää salaisuuden, joten voi taas nähdä poikia.
Eli vaikka Yousef oliskin tekstaillut Nooralle jotain, niin jatkaisiko Yousef yhteydenpitoa enää tuon mahdollisen kavereidensa välttelyn jälkeen? Ottaisiko riskin ja pilaisi välit Eliakseen jatkamalla (salaista) yhteydenpitoa Nooraan? Kyllä Yousef varmasti tietää, että jos hän loukkaa Sanaa, niin loukkaa samalla Eliasta. Nyt hän on tavallaan Sanan armoilla tuossa, jos tosiaan siitä Nooran kanssa säätämisestä tietää vain baariin jäänyt Sana. Mitä enemmän tuota klippiä katsoo, niin sitä enemmän tuntuu siltä, että Yousefia hävettää olla Sanan edessä. Tietää itse, että toimi raukkamaisesti, kun flirttaili ensin kaverin pikkusiskon kanssa ja sen jälkeen meni suutelemaan tämän parasta ystävää. Ja nyt Sana peittelee muilta Yousefin mokailuja.
* Jälleen kerran: Olisi kiva, jos ei poisteltaisi ja ilmoitettaisi asiattomiksi kommentteja vain sen takia, ettei pidä kyseisestä kommentista. Tämäkin viesti on ihan asiallinen. Joten voisitko antaa sen jäädä? Kiitos.
Tuosta muuten oli joku laittanut, että Yousef saattoi etsiä myös Wikipediasta tietoa, koska pojat puhuivat jotakin kansallispäivän historiasta. Ainakin mainitsi itsenäisyyden julistamisen vuonna 1814. Noi ekstramateriaalithan eivät sinänsä juuri paljasta juonesta mitään erityistä, joten vois hyvin olla. Tai sitten videon vinkki tekstailusta jonkun kanssa paljastetaan myöhemmin päivityksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Viime klipissä isä sanoi, että "no nyt on kaikki taas kunnossa, olette taas yhdessä".
Ja joko Mikael tai Adam sanoo lähtiessä et "kiitos kun saimme tulla". Nehän on ennenkin ollut siellä koko ajan? Onko Sanan ja Eliaksen vanhemmat joutuneet sekaantumaan poikien (ja Sanan) väleihin esim. tappelun jäljitä, sehän oli Mikael ja Mutta jotka oli ekat silloin siellä pihalla.
Musta tuntuu, että Yousef on vältellyt jonkin aikaa poikia Sanan takia. Yousef reagoi tuohon nimittäin vaivaantuneella hymyllä. Ja pojat eivät selvästi tiedä, että Yousefilla ja Sanalla on huonot välit. Elias ainakin käyttäytyy kuin ei mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin halunnut myös Jonaksen kauden viitoskaudeksi! Kolmoskaudella aloin tykkätä Jonaksesta toden teolla, ja kyllä mä luulen, että hänestä olisi kauden saanut tehtyä.
Ja sitten sen Vilde. Mä rakastan Vildeä, ja olen niin pettynyt, ettei Vilden kautta tule. Vilde vaikuttaa niin mielenkiintoiselta, hänestä olisi saanut vaikka mitä uutta tietoa oman kauden myötä. Kotiolot, joissa on jotain pielessä, ongelmat syömisen kanssa (vaikkakin ne nyt ovat näköjään poissa, kun Vilde seurustelee), muutenkin se epävarmuus mikä Vildessä on ja mihin tavallaan samaistun. Ja nyt, kun Vilde taas näemmä töppäsi bussiasiassa, mä niin toivon, että edes tässä Sanan kaudella nähdään vähän parannusta hänen hahmossa. Ykköskaudesta asti Vilde on laukonut tyhmiä, tavallaan rasistisiakin kommentteja, ja mun mielestä tää neloskauden juoruaminen siitä, että Elias sanoi sanaa orjaksi, menee tähän samaan sarjaan, sillä siinä taas levitetään eteenpäin tiettyä kuvaa Sanasta, Eliaksesta ja koko yhteisöstö johon he kuuluvat. Eihän Vilde sitä välttämättä pahalla tehnyt, mutta sillä oli huonot seuraukset. Aaaaah, mä olen niin pettynyt, ettei me saada Vilden kautta, olisin niin halunnut nähdä samanlaisen kasvutarinan kun mitä Isakin kaudella nähtiin. Noh, mä voin vaan toivoa, että näiden neljän viimeisen jakson aikana Vilde kasvaa edes vähän.
Mä en olisi niin innostunut Jonaksen kaudesta, koska Jonaksen rakkaussotkuja selviteltiin jo ykköskaudella Evan kanssa ja kaveruussuhteita taas käsiteltiin kolmoskaudella Isakin kanssa. Jonaksesta olisi jouduttu aika tekemällä vääntämään jokin mielenkiintoinen "häpeä" käsiteltäväksi.
Sen sijaan Vilden kausi olisi ollut tervetullut, koska sitä on jo pohjustettukin useammalla kaudella. Vilden taustassa ON jotain, mitä hän peittelee ja Vilden ylipirteän kuoren taakse kurkistaminen olisi oikeasti ollut mielenkiintoista.
Hmm no joo, totta kyllä tuo Jonas-juttu. Eii, miksi mä täällä nyt pohdin, että kenestä se vitoskausi olisi voinut olla, kun koko kautta ei tule? :D
Ps. joku jo täällä aiemminkin sanoi, mutta tää Amanda Delaran Gunerius-remix on ihana. Soi siis taustalla siinä Sanan ja Yousefin koripallonpeluu-kohdassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että Yousef on vältellyt jonkin aikaa poikia Sanan takia. Yousef reagoi tuohon nimittäin vaivaantuneella hymyllä. Ja pojat eivät selvästi tiedä, että Yousefilla ja Sanalla on huonot välit. Elias ainakin käyttäytyy kuin ei mitään...
Voi olla. Mut se ei selitä tota kiittelyä.
Yhyy, joku oli tehnyt tumbrlissa kuvakollaasin, missä on yhdistetty se ihana hetki kodin edessä, kun Yousef katselee Sanaa hymyillen ja kysyy, että katsotko minua vihdoin silmiin ja Sana hymyilee takaisin iloisena, kyllä katson sinua silmiin, ja tuo vaivaantunut hetki, missä Yousef katsoo surullisena Sanaa, joka välttelee Yousefin katsetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Mut se ei selitä tota kiittelyä.
Ihan normaalia kohteliaisuuttahan se on kiittää vierailun jälkeen, vaikka olisikin usein kylässä.
Ottaa kyllä päähän tämä hahmojen kehitys. Isak on tyyliin ainoa, jolla on ollut oikeasti hyvä kasvutarina. Evallakin oli omalla kaudellaan hyvä, mutta sen jälkeen? Pelkkää biletystä. Noorasta en uskalla edes sanoa mitään. Varsinkin Vilden kohdalla harmittaa, ei mukamas ole kasvanut ykköskaudesta yhtään kun tarvitaan Sanan juonen takia tyhmänä. Taidetaan nyt vaan parissa vikassa jaksossa todeta sitten se kehitys, vaikka olisi ollut niin paljon potentiaalia siihen omaan kauteen :-(
Jaha. 13 minuuttia kasassa. Olisipa noin 25 minuutin jakso, niin ehkä saadaan huomennakin klippi.
Sana paljastaa Isakin avulla, mitä kaikkea Sara on puhunut muista tytöistä selän takana? Ilmeisesti myös omista kavereistaan, koska tätä tapahtui jo silloin kun seurusteli Isakin kanssa...
Hohhoijaa, miksei Isakkikaan voinut vähän pidemmin Sanan kanssa jutella. Mutta muuten tosi kiva. Sara on kunnon käärme. Sitä odotellessa että kaikki paljastuu..
Mutta pystyn kyllä samaistumaan. Mulla oli yläasteella kaveriporukka, jonka kanssa oltiin lapsesta asti tunnettu. No, sitten ne alkoikin rinnakkaisluokan tyttöjen kanssa kaveeraamaan, ja mua ärsytti. Olin ujompi enkä mielestäni tarvinut uusia kavereita. Mutta nämä mun kaverit alkoivat hengailemaan näiden uusien tyttöjen kanssa ja jäin ulkopuoliseksi. Onneksi nuo ajat on jo ohi. Silloin mielummin olin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jaha. 13 minuuttia kasassa. Olisipa noin 25 minuutin jakso, niin ehkä saadaan huomennakin klippi.
Toivoa ainakin on, koska ainoastaan 2. jakso on ollut 18 minuuttia. Muut jaksot ovat olleet 25-30 minuutin kestoisia.
Tajusko Mikael eilisessä klipissä, että jotain on meneillään. Katsoo nopeasti kummastuneena Eliaksen ohi Sanaa ja sitten Yousefia. Voi olla sattumaakin tietty.
Isak ja Even eivät selvästikään ole tauon aikana keskustelleet Evenin menneisyydestä, koska en usko, että Isak muuten heittäisi tuollaista "I'll hang myself" - läppää. Saadaankohan me jossain vaiheessa kautta kohtaus Isakin, Evenin ja Sanan kanssa, missä Even kertoo Isakille kaiken?
Noora ja Eva oli taas valkoisissa ja muutkin tytöt vaaleissa (lukuunottamatta sitä yhtä jolla ei ole ollut puheroolia). Isakilla taas oli tummanvihreä paita eli lähempänä Sanan väriskaalaa.
Harmi ettei tätä tulla koskaan näkemään.
Skamin tekijät voisivat kyllä tehdä sitten ensi keväänä vaikka jonkun yhden jakson russ-spesiaalin, jossa sitten muutenkin nähtäisiin miten hahmoilla menee :)