Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SKAM -keskusteluketju (vol.2)

Vierailija
03.05.2017 |

Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.

Kommentit (1830)

Vierailija
1401/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Sana Isakillekin tylyilee :( tai no joo haluaa näköjään eristäytyä kaikesta kun on paha olla mutta "olet yksin" aika kovaa, Isak ei ole tässä se jolle on aihetta ilkeillä

Hei haloo. Sanahan puhui selvästi itsestään!

Sana aloitti eristäytymisen kaikista. Hänellä on mennyt luottamus ihmisiin.

Toivottavasti Isak "et ole koskaan yksin" Valtersen hiffaa missä mennään, ja lohduttaa Sanaa samalla lailla kuin Eveniä, kun tämä koki olevansa täysin yksin.

Siis tottakai. Mutta kelasin vaan tota samaa, että vaikka luottamus tyttöihin on mennyt niin Isakiin voisi tukeutua eikä koittaa työntää häntäkin pois

Meille ei ole vielä kerrottu, mitä siinä tappelussa tapahtui. Siitä voi löytyä syy, miksi työntää Isakiakin pois. Plus jos tuo on luontainen reaktio Sanalle vetäytyä ja kovettaa itsensä, niin siinä helposti työntää ihan kaikki pois.

Sana pyytää anteeksi uudestaan veljensä tekemisiä eli ei se Eliaskaan ihan puhtain jauhoin siinä ole (sorry igjen at broren min...).

Ei olekaan. Mutta tarkoitin sitä, että onko Isak se, joka aloitti tappelun. Hän vaikutti vaikealta Sanan seurassa. Tuntuu hassulta, että Sana oli tuossa tilanteessa se, jota lähestyttiin tunnustellen, vaikka hänen veljensä oli se, joka löi. Ainakin minusta tuntui siltä, että Isak yritti varovasti huumorin kautta saada kontaktia Sanaan eikä ollut suorasukainen oma itsensä. Eli kun nyt tietäis ihan oikeasti, mistä se tappelu alkoi ja miten ne tapahtumat siitä lähtivät kuminoitumaan, niin tajuaisi tämän asetelman paremmin.

kuminoitumaan :D KULMINOITUMAAN

kardemumma, kumina jne...

No itsehän tilasin pizzan kardemummalla enkä oreganolla... että du er ikke alene! 😂

Vierailija
1402/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kohtauksen lopussa Vilde näyttää aika mietteliäältä. Olisko jokin, mitä Sana sanoi, suora lainaus tiettyjen tyttöjen suusta ja siis jotakin, minkä Vildekin tunnisti tutuksi kommentiksi?

Mä rupesin miettimään et Vilde on tehnyt jotain tyttöjen selän takana. Yrittää niin pitää oman paikkansa bussissa. Tytöt näytti oikeasti ihmettelevän miksi Sana vetäytyy, ehkä eivät tiedä kaikkea mitä me katsojat (vrt. karaokebaarin vessakohtaus). Vildellä oli kans samantyyppinen takki kuin Saralla kohtauksessa - "samaa jengiä"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jakson jälkeen tuntui niin kamalan pitkältä, että pitää odottaa viikko uusia klippejä. Mutta se viikko meni tosi nopeasti, ja nyt musta tuntuu taas tosi raastavan pitkältä odotella näitä uusia klippejä ja päivityksiä, kun ei tiedä tuleeko niitä paivässä yksi vai kaksi vai ei mitään :D

Vierailija
1404/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime jakson jälkeen tuntui niin kamalan pitkältä, että pitää odottaa viikko uusia klippejä. Mutta se viikko meni tosi nopeasti, ja nyt musta tuntuu taas tosi raastavan pitkältä odotella näitä uusia klippejä ja päivityksiä, kun ei tiedä tuleeko niitä paivässä yksi vai kaksi vai ei mitään :D

Eikö joillain kausilla ole tullut jopa kaksi klippiä samana päivänä? Nyt saisivat kyllä tehdä samoin. Haluaisin ehdottomasti nähdä klipin vielä Bakkoushien luota illemmalla, jossa toivottavasti Balloon-pojat hengailevat. Haluan sen Yousanan ensikohtaamisen heti pois alta, nyt!

Vierailija
1405/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kohtauksen lopussa Vilde näyttää aika mietteliäältä. Olisko jokin, mitä Sana sanoi, suora lainaus tiettyjen tyttöjen suusta ja siis jotakin, minkä Vildekin tunnisti tutuksi kommentiksi?

Mä rupesin miettimään et Vilde on tehnyt jotain tyttöjen selän takana. Yrittää niin pitää oman paikkansa bussissa. Tytöt näytti oikeasti ihmettelevän miksi Sana vetäytyy, ehkä eivät tiedä kaikkea mitä me katsojat (vrt. karaokebaarin vessakohtaus). Vildellä oli kans samantyyppinen takki kuin Saralla kohtauksessa - "samaa jengiä"?

Mä en nyt hirveesti lähtis analysoimaan mitään takkia, Vildellä on kuitenkin ollut toi sama takki jo mm. viime kaudella ja useissa klipeissä ennen tätä (kun taas tää oli kai eka kerta, kun tollanen takki nähtiin Saran päällä). Mutta ehkä tää on vaan mun näkemys asiasta, koska en edelleenkään suostu ajattelemaan niin, että Vilde ois selkäänpuukottaja tässä tyttöjengissä. Hänelle on kyllä tärkeää kuulua joukkoon, mutta uskon, että hän pysyy uskollisena Sanalle ja tytöille.

Vierailija
1406/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisko Vilde yhteyttä Eliakseen? Vildehän lisäsi Eliaksen omiin kontakteihinsa. Ehkä sitä kautta lähtee asia selviämään. Jos Elias kertoo koulukiusaamisesta ja Vilde tajuaa, miksi Sanan reaktio oli niin vahva?

Vierailija
1407/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt hirveesti lähtis analysoimaan mitään takkia, Vildellä on kuitenkin ollut toi sama takki jo mm. viime kaudella ja useissa klipeissä ennen tätä (kun taas tää oli kai eka kerta, kun tollanen takki nähtiin Saran päällä). Mutta ehkä tää on vaan mun näkemys asiasta, koska en edelleenkään suostu ajattelemaan niin, että Vilde ois selkäänpuukottaja tässä tyttöjengissä. Hänelle on kyllä tärkeää kuulua joukkoon, mutta uskon, että hän pysyy uskollisena Sanalle ja tytöille.

No onhan ne vaatteet viestinyt Skamissa ennenkin et en ihmettele jos joku niihin kiinnittää huomiota.

Vierailija
1408/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan ne vaatteet viestinyt Skamissa ennenkin et en ihmettele jos joku niihin kiinnittää huomiota.

No joo. Sen verran lisäisin, että kaikilla tytöillä näytti olevan vaaleat vaatteet, ja Sana oli taas kokomustissa. Samantyyppinen vastakkainasettelu kuin silloin bussikokouksessa. Mutta en mä muuten laittais pelkästään Vildeä samaan jengiin Saran kanssa tässä takkihommassa.

Vierailija
1409/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä niillä jotain viestitään, itse tosin tulkitsen että ne korostavat enemmän vain sellaista yleistä kontrastia Sanan ja muiden välillä. Ei niinkään yksittäiset vaatekappaleet. Esimerkiksi tämän päivän klipissä Noora oli jotenkin vielä normaaliakin tosi paljon vaaleampi kokonaishabitukseltaan ja Sana taas oikein korostetun tummanpuhuva. Tämä sama kontrasti oli silloin vahvasti myös siinä Russebuss-kokouksessa, missä Sana oli mustissa vaatteissa ja kaikki PM-tytöt vaaleissa paidoissa.

Vierailija
1410/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somekeskusteluissa joku oli nostanut esille, että se idänsinililja, minkä Yousef antoi Sanalle, tarkoittaa myös "forgive and forget". Eli viitattiinko sillä etukäteen siihen, pystyykö Sana antamaan Yousefille suudelman anteeksi ja unohtamaan sen.

Katsoin, mitä Isakin saama leskenlehti tarkoittaa ja se tarkoittaa kukkakielessä "oikeus tapahtuu sinulle". 

Vierailija
1411/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ärsyttävä tämä uusin klippi - ei siksi, että siinä olisi tapahtunut jotain ärsyttävää, vaan siksi, että näkee että jotain on tapahtumassa mutta ei vielä tiedä mitä.

Tulisipa äkkiä uusi klippi! 

Vierailija
1412/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö jostain jo kokonaan englanniksi käännetty klippi?

Vierailija
1413/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Sanalle ja Noralle rajata huulet ja laiteta vasta sitten sitä huulilakkaa/punaa? Tässä klipissä oli hyvin sotkuisen näköiset, täysin huulten rajojen yli mennyt huulilakka.

Vierailija
1414/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei Sanalle ja Noralle rajata huulet ja laiteta vasta sitten sitä huulilakkaa/punaa? Tässä klipissä oli hyvin sotkuisen näköiset, täysin huulten rajojen yli mennyt huulilakka.

Niitä ei meikata vaan ne meikkaa itse et näyttää aidommalta.

Vierailija
1415/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne meikkaa ite jossain oli että meikkaajia ei oo palkattu

Vierailija
1416/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan tosi ihanaa vaihtelua, että tv:ssä näkee "sotkuisesti" meikattuja tyttöjä, eikä aina vaan niitä täydellisesti meikattuja tyttöjä :) Paljon aidompaa ja antaa muutenkin hyvää kuvaa siitä, että epätäydellinenkin meikki on ihan okei. Ei kaikkien tarvitse näyttää siltä kuin olisi tullut suoraan ammattilaismeikkaajan penkiltä.

Vierailija
1417/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaan tosi ihanaa vaihtelua, että tv:ssä näkee "sotkuisesti" meikattuja tyttöjä, eikä aina vaan niitä täydellisesti meikattuja tyttöjä :) Paljon aidompaa ja antaa muutenkin hyvää kuvaa siitä, että epätäydellinenkin meikki on ihan okei. Ei kaikkien tarvitse näyttää siltä kuin olisi tullut suoraan ammattilaismeikkaajan penkiltä.

Jännä nähdä miten tää on ratkaistu tulevassa jenkkiversiossa.

Vierailija
1418/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somekeskusteluissa joku oli nostanut esille, että se idänsinililja, minkä Yousef antoi Sanalle, tarkoittaa myös "forgive and forget". Eli viitattiinko sillä etukäteen siihen, pystyykö Sana antamaan Yousefille suudelman anteeksi ja unohtamaan sen.

Katsoin, mitä Isakin saama leskenlehti tarkoittaa ja se tarkoittaa kukkakielessä "oikeus tapahtuu sinulle". 

Isakin kukasta sanottiin twitterissä että Norjassa "voikukkalapsilla" tarkoitetaan lapsia jotka on selvinneet hankalista oloista: "refers to kids who manage to thrive despite almost impossible conditions during their upbringing" (vähän niinkuin voikukat kasvaa asfaltissa olevasta pienestä raosta).

Vierailija
1419/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöjen uusi viestittely nyt julkaistu!

Vierailija
1420/1830 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se nyt käännetty jo englanniksi jossain? Olen uusi täällä ja ilmeisesti kaikki tietävät jo paikat, mutta haluaisin tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä