SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin oon ajatellut et vaikka nyt on tää kuvaustauko, niin seuraava klippi jatkaa edellisestä kuin mitään taukoa ei olisi ollutkaan. Kolmannella kaudella Emman bileet oli pe, mistä seurasi tauko ja seuraava klippiin oli ma aamulta kun Isak meni kouluun. Kysyi jonakselta ettei kai mahdi ole hänelle vihainen ja Jonas oli vaan niin et no worries. Mutta ysi jaksossa näytetään Isak masentuneena kotona lauantaina (hotellicasen jälkeen) ja menevän kouluun vasta keskiviikkona, jolloin Jonas kysyy missä hän on ollut. Miksei Jonas kysynyt vastaavaa silloin 6 jakson alussa kun Isak kysyy mahdista JOS Isak olisi ollut yli viikon pois koulusta ja tavoittamattomissa? Eli ei siinä tainnut olla kuin se viikonloppu välissä, vaikka katsojat joutuivat kun odottelemaan kymmenen päivää :)
No sit oot kyllä ymmärtänyt koko sarjan ihan väärin. Kun klippi näytetään Skamin sivuilla, se "tapahtuu" hahmojen reaaliajassa. Eli oikeassa maailmassa ma klo 11 näytettävä klippi on myös ma klo 11 Skam-maailmassa.
Mäkin olin ajatellut noin kuin tuo aiempi, että tässä välissä tulee katsojille tauko, mitä kuitenkaan Skam-maailmassa ei ole, eli jos vaikka klippi tulee viikon päästä maanantaina, niin se olis sit nyt tämän perjantain jälkeinen maanantai, eikä niin, että Skamissa olis mennyt viikko välissä, milloin ei oo tapahtunut mitään. Koska muutenhan meiltä jäis näkemättä esim. Sanan ja Nooran ensikohtaaminen koulussa tuon tapahtuman jälkeen jne.
Onko joka kaudella siis tullut 5. jakson jälkeen tauko? Vois kattoa miten noissa aiemmissa nuo on jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Noorasta ei voi puhua ihan vaan yhtenä sarjan hahmoista... vaikka se joidenkin mielestä onkin "Andemin lellikkilapsi", ei se tarkoita että sitä pitää joko vihata tai rakastaa..?
Koska osa kommentoijista reagoi todella vihamielisesti, jos ihmiset eivät tykkää Noorasta. Alkavat tehdä yleistyksiä muista kirjoittajista, kirjoittavat hyökkäävästi ja riitaa haastaen. Ottavat henkilökohtaisesti itseensä sen, että muilla on erilainen ja negatiivisempi tulkinta Noorasta ja Nooran käytöksestä.
Sama pätee kyllä myös toisin päin. Jos Nooran hahmosta tykkää tai kommentoi vaikka, että ymmärtää hänen käytöstään hyvin jossain tilanteessa, niin aina dumataan juurikin jollain "no tottakai Andemin suosikki nyt tekee kaiken oikein, tai tottakai ymmärtää käytöstä kun kyseessä on Noora" tmv.
Mutta joo, itseänikin ärsyttää, se mitkä tunnelataukset Nooran hahmoon liittyy. Noora on hahmoista ollut alusta asti oma suosikkini, mutta ymmärrän samalla myös erittäin hyvin, miksi kyseinen hahmo monia ärsyttää. Mutta draamasarjan näkökulmasta voimme varmasti yhteisesti sitten ainakin todeta, että Andem on luonut Nooran hahmon erittäin onnistuneesti, kerta se herättää niin paljon tunteita suuntaan ja toiseen! :D
Mä oikeastaan luulen, että täällä on vain 1-2 tyyppiä, jotka menevät henkilökohtaisuuksiin kun joku ei pidä Noorasta. Ovat vaan sen verran äänekkäämpiä, niin saa kuvan että heitä on useampikin. Sääli sinänsä, koska kieltämättä tämä asetelma on ainakin itselläni lisännyt ärtymystä koko Noora -hahmoa kohtaan. Tämän fanaattisimman fanin näkäkulmastahan trailerissä porkkanaa pureksii Noora, hiuksia haroi William ja musta silmä oli Williamilla. Samoin eliaskin on ihastunut nooraan, ja ylipäätään koko tarina vain pyörii tämän ympärillä.
Eli siinä vähän taustoitusta. Itsehän pidin noorasta eniten kaikista hahmoista kakkoskaudella, mutta alettuani seuraamaan tätä keskustelua, vastakkainasettelu ja kärkevät henkilökohtaisuuksiin menevät haukkumiset ovat "lannistaneet" omaa tunnelmaa.
Täällä kyllä nimenomaan ne negailijat hyökkäävät saman tien kimppuun. Ovat luoneet itselleen illuusion siitä että jotain Nooran fgirlejä olisi olemassa, koska itse eivät hahmosta pidä.
Itse kirjoitin vain ja ainoastaan kommentin, jossa sanoin mustan silmän olevan Williamin. Nooran hiukset kyllä näkyvät selvästi trailerissa, ja en osaa sanoa kuka pureskelee porkkanaa, luultavasti Sana mutta syy miksi se voisi olla Noorakin on se, että mielestäni suu ja huulet olivat paljon ohuemmat kuin Sanalla, jolla on täyteläisemmät huulet.
Sekoitat nyt itse henkilöt keskenään ja luulet, että vain yksi ihminen kirjoittelee.
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä, miksi Yousef ei mennyt takaisin hajottamaan tappelua Sanan kanssa. Ehkä se syy ei ollut se, että yritti vältellä näkemästä Eveniä. Ehkä Yousef aikomuksena todellakin oli mennä Sanan kanssa ulos, mutta Noora on just sillä hetkellä romahtanut Yousefin edessä? Ja Yousef ei kokenut, että voi jättää Nooran yksin itkemään ja mennä vain pois. Noorahan oli tosi järkyttynyt siitä Williamin uudesta tyttöystävästä, eli tuskin oli kaukana pahan olon purkautuminen...
Mä jos ajattelen tuota tilannetta omalle kohdalle, niin ei tuossa tilanteessa varmaan kiinnittäisi Nooraan huomiota, jos on oikeasti menossa itsekin ulos tappelua rauhoittelemaan tms. Ei siinä oikein tuntuisi olevan aikaa jäädä ihmettelemään jonkun toisen olotiloja.. Sen takia musta tuntuu loogisemmalta, että Yousefilla ei ollut aikomustakaan lähteä ulos, koska muuten se olis kiinnittänyt huomiota vaan Sanaan ja sen saamiseen ulos ja lähtenyt samalla itse mukana.
Eli mä uskon, että se on tahallaan jäänyt sisään, vältellen ehkä pahentamasta tilannetta tms, tämän takia hakenut Sanan rauhoittamaan tilannetta eikä mennyt itse. Ja siinä sitten jäänyt Nooran seuraan ja jostain syystä tilanne johti mihin johti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Noorasta ei voi puhua ihan vaan yhtenä sarjan hahmoista... vaikka se joidenkin mielestä onkin "Andemin lellikkilapsi", ei se tarkoita että sitä pitää joko vihata tai rakastaa..?
Koska osa kommentoijista reagoi todella vihamielisesti, jos ihmiset eivät tykkää Noorasta. Alkavat tehdä yleistyksiä muista kirjoittajista, kirjoittavat hyökkäävästi ja riitaa haastaen. Ottavat henkilökohtaisesti itseensä sen, että muilla on erilainen ja negatiivisempi tulkinta Noorasta ja Nooran käytöksestä.
Sama pätee kyllä myös toisin päin. Jos Nooran hahmosta tykkää tai kommentoi vaikka, että ymmärtää hänen käytöstään hyvin jossain tilanteessa, niin aina dumataan juurikin jollain "no tottakai Andemin suosikki nyt tekee kaiken oikein, tai tottakai ymmärtää käytöstä kun kyseessä on Noora" tmv.
Mutta joo, itseänikin ärsyttää, se mitkä tunnelataukset Nooran hahmoon liittyy. Noora on hahmoista ollut alusta asti oma suosikkini, mutta ymmärrän samalla myös erittäin hyvin, miksi kyseinen hahmo monia ärsyttää. Mutta draamasarjan näkökulmasta voimme varmasti yhteisesti sitten ainakin todeta, että Andem on luonut Nooran hahmon erittäin onnistuneesti, kerta se herättää niin paljon tunteita suuntaan ja toiseen! :D
Mä oikeastaan luulen, että täällä on vain 1-2 tyyppiä, jotka menevät henkilökohtaisuuksiin kun joku ei pidä Noorasta. Ovat vaan sen verran äänekkäämpiä, niin saa kuvan että heitä on useampikin. Sääli sinänsä, koska kieltämättä tämä asetelma on ainakin itselläni lisännyt ärtymystä koko Noora -hahmoa kohtaan. Tämän fanaattisimman fanin näkäkulmastahan trailerissä porkkanaa pureksii Noora, hiuksia haroi William ja musta silmä oli Williamilla. Samoin eliaskin on ihastunut nooraan, ja ylipäätään koko tarina vain pyörii tämän ympärillä.
Eli siinä vähän taustoitusta. Itsehän pidin noorasta eniten kaikista hahmoista kakkoskaudella, mutta alettuani seuraamaan tätä keskustelua, vastakkainasettelu ja kärkevät henkilökohtaisuuksiin menevät haukkumiset ovat "lannistaneet" omaa tunnelmaa.
Täällä kyllä nimenomaan ne negailijat hyökkäävät saman tien kimppuun. Ovat luoneet itselleen illuusion siitä että jotain Nooran fgirlejä olisi olemassa, koska itse eivät hahmosta pidä.
Itse kirjoitin vain ja ainoastaan kommentin, jossa sanoin mustan silmän olevan Williamin. Nooran hiukset kyllä näkyvät selvästi trailerissa, ja en osaa sanoa kuka pureskelee porkkanaa, luultavasti Sana mutta syy miksi se voisi olla Noorakin on se, että mielestäni suu ja huulet olivat paljon ohuemmat kuin Sanalla, jolla on täyteläisemmät huulet.
Sekoitat nyt itse henkilöt keskenään ja luulet, että vain yksi ihminen kirjoittelee.
Muo itseäni ärsyttää tuo Williamista spekulointi, kun se näyttelijä kuitenkin on jättänyt Skamin, niin tuntuu turhalta spekuloinneissa tuoda sitä mukaan enää tälle kaudelle. Toki jokainen saa spekuloida mitä haluaa mutta logiikkaakin voi käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pata, tässä on kattila. Tutustukaa, teillä on paljon yhteistä.
Just tälläset ivalliset kommentit tekee pahan olon kun tätä keskustelua seuraa.😞
No sävy ei kyllä ollut ivallinen, anteeksi. Ihan vaan koitin huomauttaa että siinä kiireessä kun näpyttää viestiä "Noora-fanien" vihamielisestä reagoinnista niin vois olla aiheellista kurkata peiliinkin. Kukaan tuskin voi väittää että vain toinen osapuoli tässä biiffissä olisi ajoittain asiaton ja vihamielinen? Itse en siis ikinä kirjottaisi että Noora-fanit/Noora-vihaajat tekee sitä ja tätä koska on takuuvarmaa että kummatkin tekee sitä. En ymmärrä mikä tässä on ivallista?
Missä vaiheessa henkilö, jolle vastasit ivallisesti, kirjoitti näin yleistäen?
Voi anteeksi. Hän kirjoitti ihmisistä jotka reagoivat vihamielisesti kun joku kertoo ettei pidä Noorasta, yksinkertaistin tuon omassa viestissäni "Noora-faneiksi" ihan vain aikaa säästääkseni. Muuta kommenttia sulla ei asiaan ollut? Ja sitten kilpaa ihmetellään kun jotkut kokee keskustelun tason huonoksi :/
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa Even on sanonut Isakille, että tämä olisi hänen ensimmäinen poikarakkautensa? Muistaakseni Even sanoi kolmoskaudella vain jotain tyyliin "en ole ikinä ennen tuntenut näin", minkä ainakin itse tulkitsin niin, että Even ei ole koskaan aiemmin ollut yhtä kovasti rakastunut tms. Mielenkiinnolla odottelen mitä tästä kuviosta vielä paljastuu. Ehkä Isak tietääkin Evenin historiasta enemmän kuin arvaammekaan, tai sitten jonkin hieman Evenin eduksi väritetyn version..? Olisi nimittäin aika luontevaa, että he olisivat asioista jutelleet, kun kolmoskaudellahan Isak vähän ihmetteli miksi Even on vaihtanut viimeiseksi vuodeksi koulua.
No ainakin 3. kaudella kun Isak löysi sen Mikaelin videon, Isak kysyi tekstarissa Eveniltä kuka Mikael on ja Even vastasi "entinen elämäni mies". Tähän Isak vastasi tyyliin "paska jätkä" ja Even sanoi et pelleilee, että Isak on ainoa (du er den eneste).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh, olen yhä sitä mieltä (ja toivon), että täällä on vain max pari kpl:tta häirikköä. Noorasta saa ja pitääkin pitää, mutta fan girl -osastolle menee ne henkilökohtaisiin haukkuihin menevät puolustelut. Tyyliin"olet varmaan ite ruma ja katkera", jne. En sun kommentissasi näe ainakaan itse mitään asiatonta, jos olit se joka käytti ':D' hymiötä ja muutenkin kirjoitus oli sovitteleva sen Noora-rähinöitsijän tyylin vastaisesti. :)
Eliaksen sanoin, "chillataan kaikki vaan" :)
Vierailija kirjoitti:
joskosjoakos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelua sivusta seuranneena vois kyllä sanoa että asia on just päinvastoin. Jos joku erehtyy puhumaan positiivisesti Noorasta, niin negailijoiden ja Nooran "vihaajien" joukko hyökkää kimppuun ja alkaa "Andemin lellikki"-lässytys ja muu diipadaapa. Kukaanhan ei voi tykätä Noorasta, koska osan mielestä Noora on liikaa esillä ja ärsyttävä. Sama ilmiö näkyy myös Isakin ja Evenin kohdalla.
Kurjaa kielenkäyttöä sulta. 👍 olisi kiva pitää keskustelun sävy kaikkia kunnioittavana, jookos😊
Katsopa omaa kielenkäyttöäsi Noorasta aikaisemmilla sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jotenkin oon ajatellut et vaikka nyt on tää kuvaustauko, niin seuraava klippi jatkaa edellisestä kuin mitään taukoa ei olisi ollutkaan. Kolmannella kaudella Emman bileet oli pe, mistä seurasi tauko ja seuraava klippiin oli ma aamulta kun Isak meni kouluun. Kysyi jonakselta ettei kai mahdi ole hänelle vihainen ja Jonas oli vaan niin et no worries. Mutta ysi jaksossa näytetään Isak masentuneena kotona lauantaina (hotellicasen jälkeen) ja menevän kouluun vasta keskiviikkona, jolloin Jonas kysyy missä hän on ollut. Miksei Jonas kysynyt vastaavaa silloin 6 jakson alussa kun Isak kysyy mahdista JOS Isak olisi ollut yli viikon pois koulusta ja tavoittamattomissa? Eli ei siinä tainnut olla kuin se viikonloppu välissä, vaikka katsojat joutuivat kun odottelemaan kymmenen päivää :)
No sit oot kyllä ymmärtänyt koko sarjan ihan väärin. Kun klippi näytetään Skamin sivuilla, se "tapahtuu" hahmojen reaaliajassa. Eli oikeassa maailmassa ma klo 11 näytettävä klippi on myös ma klo 11 Skam-maailmassa.
Mäkin olin ajatellut noin kuin tuo aiempi, että tässä välissä tulee katsojille tauko, mitä kuitenkaan Skam-maailmassa ei ole, eli jos vaikka klippi tulee viikon päästä maanantaina, niin se olis sit nyt tämän perjantain jälkeinen maanantai, eikä niin, että Skamissa olis mennyt viikko välissä, milloin ei oo tapahtunut mitään. Koska muutenhan meiltä jäis näkemättä esim. Sanan ja Nooran ensikohtaaminen koulussa tuon tapahtuman jälkeen jne.
Onko joka kaudella siis tullut 5. jakson jälkeen tauko? Vois kattoa miten noissa aiemmissa nuo on jatkunut.
Kolmoskaudella oli ainakin pitkä tauko kans.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, kannattaa vaan olla hiljaa. Tämän keskustelun tarkoituksena on jutella sarjasta heränneistä ajatuksista, ei loukata ja ivailla muita.
Ja kyllä, vaikken tuon kommentin kirjoittaja olekaan joka peräänkuulutti aikuismaisempaa otetta, olen 100% samaa mieltä. Ei se vaan toimi niin, että itse yrittää pitää tämän keskustelun kiinnostavana, kun aina jostain ojan jorpakosta nousee joku jonka naama oli jo syntymässä väärinpäin.
Ja tämä pätee tietenkin vain silloin, kun joku uskaltaa sanoa jotain Nooran puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo traileri tarkoittaa päinvastaisuutta tapahtumissa, niin silloin tuon tappelunkin syy on varmaan Isakissa ja Evenissä. Mehän luultiin, että syy tappeluun on Balloon-pojissa, koska selfitikku satutti Eveniä. Ehkä sekin on toisin päin siis ja kaikki syyttävät nyt viattomia tyyppejä?
Niin, lyötiinkö Isakia ensin vai löikö Isak ensin? Jonas oli ainakin aivan raivoissaan, joten siitä voisi ajatella, että Isakin päälle käytiin. Jotenkin pojat myös lähti vauhdilla kun Sana tuli, että taitavat nyt kaikki tietää Eliaksen olevan Sanan veli.
Mä en usko, että Isak olisi lyönyt ensin, mutta ei voi tietää vielä. Ja pojat lähtivät kai viemään Isakia päivystykseen, eivät kai Sanan takia häipyneet, eihän se Sanan vika ole mitä veli tekee.
Huomasin kans et Even ainakin katsoi aivan kylmästi Sanasta ohi.
Even tietää, että sana ja Elias ovat sisaruksia. Mikäli poikajoukko alkaa hylkimään sanaa tuon tappeluvälikohtauksen seurauksena, on se todella umpimielistä. Isakilta ymmärtäisin cold shoulderin, mutta eveniltä en.
Eihän sana ole yhtä kuin Elias, eikä häntä pidä tuomita veljensä tekojen takia.
Mehän ei edelleenkään tiedetä kuinka paljon Isak tietää Evenin menneisyydestä, eikä me tiedetä mitä muut pojat tietää tai onko esim. Isak sanonut pojille Mikael-epäilyistään tai siitä, että huomasi Sanan aikaisemmin valehtelevan.
Jos Elias oli tosiaan se joka hakkasi Isakia ja Even näki sen, musta olisi ollut aivan luonnollinen reaktio Eveniltä raivostua Sanan nähdessään. Ei siksi, että Sana olisi tehnyt juuri silloin jotain väärää, vaan siksi, että siinä tunnepuuskassa, joka tulee kun näkee omaa puolisoa hakattavan, käy varmasti itsekin niin kierroksilla, että saattaa päästää suustaan mitä vaan vaikka tän siskolle tyyliin "katso mitä veljesi teki". Jonas esim. oli selkeästi raivoissaan tapellessaan. Sen sijaan pojat vaan kylmän rauhallisesti päättivät lähteä päivystykseen. Ehkä tosiaan pojista vain Even vielä tietää Eliaksen olevan Sanan veli ja Mikaelin kaveri.
Kuka löi ensin?
Mä vähän ihmettelen, miksi Isakin ei uskota olevan tappelun aloittaja. Isakhan ON äkkipikainen. Onko ihmiset unohtanut sen, miten kävi ystävänsä Mahdin kimppuun sen jälkeen, kun näki Evenin ja Sonjan suutelevan?
Jos Isak on saanut ulkona tietää, että Evenillä on ollut joku raastava suhde, josta ei ole kertonut, tai yleensäkin, että Evenillä on ollut salattuja tunteita jotakuta toista kohtaan (Evenhän väitti Isakille, että Isak on hänen ensimmäinen miespuolinen rakkautensa), niin kyllä mä näkisin Isakin nimenomaan reagoivan todella huonosti, jopa aggressiivisesti siihen.
Luulisi, että siinä tapauksessa hän ei ainakaan olisi halunnut yhtään lohtua Eveniltä, joka lähti viemään häntä päivystykseen.
Siihen, että balloon-pojat kävi päälle viittaa kans se, miten tytöt puhuivat vessassa. Tyyliin, että "miksi he tekevät tuollaista? Se johtuu varmaan siitä, että ne on homoja. Että ne on muslimeja ja ne toiset homoja."
Mutta tyttöjen tulkinta siitä, kuka aloitti tappelun, voi johtua ennakkoluuloista. Olivatko tytöt paikan päällä katsomassa kun tappelu alkoi, vai näkivätkö he siitä vain osan? Alkuperäisen poikajengin fanittajat esim. varmaan tulkitsevat tilanteen helposti niin päin, että uudet pojat ovat niitä "pahoja" tyyppejä. Even on jo valmiiksi tulkittu uhriksi, jota pitää suojella Balloon-pojilta. Mutta kaikki ei välttämättä ole ihan sitä, miltä näyttää ennakkokäsitysten perusteella. Mä oikeasti luulen, että myös tuo tilanne on päinvastainen. Se tuntuu nyt olevan se juju tässä. Kommunikaation puutetta, mikä johtaa jatkuviin väärinkäsityksiin.
Kommenttini tähän hävisi jostain syystä, yritän uudelleen. Siis olen samaa mieltä että nuo tytöt teki oman ennakkoluuloihin perustuvan tulkinnan tappelun syystä. Toinen sanoi syyksi "Sikkert fordi de er homo" eli varmasti siksi että toiset ovat homoja. Ja jatkoi mainitsemalla toisten poikien uskonnon ja sen että toiset ovat homoja.
Luulen että Mikael-Even-Elias-Yousef-Sana-kuviossa on vielä taustalla paljon mitä ei tiedetä.
Hei annetaan jooko nyt olla, tai sitten päinvastoin ruvetaan kaikki käyttämään nimimerkkejä. Tää pimeään sohiminen ja sen löytäminen kuka on kirjoittanut minkäkin kommentin anonyymillä palstalla on meinaa niiiiiiiiin turhaa.
Ja taas mennään ja rähinä päälle, eiks je... Tsiisus naiset ja miehet, pysytään ihan vaan skamissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muo itseäni ärsyttää tuo Williamista spekulointi, kun se näyttelijä kuitenkin on jättänyt Skamin, niin tuntuu turhalta spekuloinneissa tuoda sitä mukaan enää tälle kaudelle. Toki jokainen saa spekuloida mitä haluaa mutta logiikkaakin voi käyttää!
No jossain vaiheessa spekuloitiin sitäkin, palaako P-Chris tekemään vaikkapa pienen vierailuroolin sarjan lopussa, vaikka kaikki tietää, että näyttelijä on armeijassa. Siis sen takia varmaan tuota Williamia ei haluta täysin sulkea pois. Jos näyttelijä siis vaikka suostuu parin minuutin näyttäytymispätkän tehdä, jotta Noora saa sen onnellisen loppunsa. Thomas Hayesin pois jääminen sarjasta kun taisi olla ylläri Andemille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tälläset ivalliset kommentit tekee pahan olon kun tätä keskustelua seuraa.😞
No sävy ei kyllä ollut ivallinen, anteeksi. Ihan vaan koitin huomauttaa että siinä kiireessä kun näpyttää viestiä "Noora-fanien" vihamielisestä reagoinnista niin vois olla aiheellista kurkata peiliinkin. Kukaan tuskin voi väittää että vain toinen osapuoli tässä biiffissä olisi ajoittain asiaton ja vihamielinen? Itse en siis ikinä kirjottaisi että Noora-fanit/Noora-vihaajat tekee sitä ja tätä koska on takuuvarmaa että kummatkin tekee sitä. En ymmärrä mikä tässä on ivallista?
Olet itse se, joka tekee yleistyksiä. Viestissä, johon vastasit ei tällaista tehty.
Kirjoitin yleisesti tästä keskustelusta, en vain lainaamalleni kirjoittajalle :) Varmaan täällä ei sitten ole niitä Noora-faneja ja vihaajia ollenkaan vai? Vai on mutta heistä ei saa kirjoittaa? Alkuperäinen pata ja kattila-viestini oli tarkoitettu lainaamalleni kirjoittajalle joka mielestäni viestissään antoi hyvin yksipuolisen kuvan siitä mitä tapahtuu kun Noorasta keskustellaan. Siihen saamani vastaus oli oletettavasti joltain ihan muulta ja hänelle vastasin yleisesti tätä keskustelua koskien, kiistäen ivallisen sävyn jonka hän viestiini kuvitteli. Ettekö te ymmärrä pata ja kattila-vertausta kun luulette sitä ivalliseksi? Sen ideahan on nimenomaan siinä että kumpikin osapuoli on loppujen lopuksi ihan samanlainen, vähän vaan eri mallinen ja niminen. Tai en tiedä, kai täällä joukossa on oikeasti niitäkin jotka luulevat olevansa oikeassa eivätkä ymmärrä että kyse on mielipiteistä eikä yksikään ole toista oikeampi.
Mutta yleistyksiähän nyt tekee jokainen elämässä, en koe suureksi synniksi. Hauskasti kenelläkään ei löydy kommenttia tuohon itse asiaan eli siihen että kyllähän tässä kaksi "puolta" vaikuttaa vahvasti olevan ja kummaltakin puolelta löytyy aika kiivaita ja kärkkäitä kommentoijia. Jatkakaa te roikkumista lillukanvarsissa, varmaan taas yleistin vaikka ja mitä ja olin ilkeän ivallinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joskosjoakos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelua sivusta seuranneena vois kyllä sanoa että asia on just päinvastoin. Jos joku erehtyy puhumaan positiivisesti Noorasta, niin negailijoiden ja Nooran "vihaajien" joukko hyökkää kimppuun ja alkaa "Andemin lellikki"-lässytys ja muu diipadaapa. Kukaanhan ei voi tykätä Noorasta, koska osan mielestä Noora on liikaa esillä ja ärsyttävä. Sama ilmiö näkyy myös Isakin ja Evenin kohdalla.
Kurjaa kielenkäyttöä sulta. 👍 olisi kiva pitää keskustelun sävy kaikkia kunnioittavana, jookos😊
Katsopa omaa kielenkäyttöäsi Noorasta aikaisemmilla sivuilla.
Voitko jo lopettaa? Minä kirjoitin tuon kommentin ja sitä ennen sen, jossa sanoin että Noora oli kakkoskaudella mun lemppari, mutta tää palstan aggressiivinen rähinöinti on lisännyt päinvastoin ärtymystä häntä kohtaan.
Eli annatko jo olla, kun et voi tietää kenelle kommentoit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa alkuperäisessä kommentissa puhuttu sanaakaan Noorasta vaan yleisestä keskusteluilmapiiristä.
Pitää varmaan ottaa breikki täältä, kun jotkut näkee Nooran ihan kaikkialla. Sama ei muiden hahmojen kohdalla toistu...
Molemmissa viesteissä jotka sisältyvät alkuperäisen viestini lainaukseen mainitaan nimeltä Noora. En siis ymmärrä, nimenomaan Noorasta puhuttiin, pahoittelen jos se on sinusta ikävää ja tarvitset breikin.
Aloitan uuden keskusteluketjun skamista (skam vol 3), jonne toivon löytävän sellaisten henkilöiden joilla ei ole koko ajan tarve nälviä ja piikitellä muita, ja jotka haluavat keskustella toisia arvostaen.👍 t. Rähinöintiin kyllästynyt yli 30v nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa Even on sanonut Isakille, että tämä olisi hänen ensimmäinen poikarakkautensa? Muistaakseni Even sanoi kolmoskaudella vain jotain tyyliin "en ole ikinä ennen tuntenut näin", minkä ainakin itse tulkitsin niin, että Even ei ole koskaan aiemmin ollut yhtä kovasti rakastunut tms. Mielenkiinnolla odottelen mitä tästä kuviosta vielä paljastuu. Ehkä Isak tietääkin Evenin historiasta enemmän kuin arvaammekaan, tai sitten jonkin hieman Evenin eduksi väritetyn version..? Olisi nimittäin aika luontevaa, että he olisivat asioista jutelleet, kun kolmoskaudellahan Isak vähän ihmetteli miksi Even on vaihtanut viimeiseksi vuodeksi koulua.
No ainakin 3. kaudella kun Isak löysi sen Mikaelin videon, Isak kysyi tekstarissa Eveniltä kuka Mikael on ja Even vastasi "entinen elämäni mies". Tähän Isak vastasi tyyliin "paska jätkä" ja Even sanoi et pelleilee, että Isak on ainoa (du er den eneste).
No eihän tuo tarkoita, että Even ois väittänyt Isakille tämän olevan hänen ainoa kokemansa poikarakkaus.