SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tuon kommentin pimeään huitomisesta, enkä toden totta ole yhtään kommenttia poistanut täältä. Keskusteluun kuuluu eri näkökantoja, ja mulla ei vaan ole intressejä leikkiä modea.
Näetkö nyt mitä tarkotin huitomisesta, laitoit suuhuni sanoja ja väitit minun tehneeni jotain, jota en tehnyt.
Ja syy miksi noora-fani on kirosana täällä, liittyy siihen aiemmin poistettiin ketjuun jossa joku nooraa puolusteleva trolli haukkui kaikki jotka olivat eri mieltä. Minäkin olin katkera ruma vilde, jota kukaan ei halua..
Niin siis oletko sinä se jonka kanssa tuolla aiemmilla sivuilla keskustelin ja joka ennusteli viestiensä poistoa?
Ei tuota ketjua muuten näköjään ole poistettu? Siis Teinisarja Skam-ketjua. Mutta omia havaintojani näistä ketjuista ovat se, että esimerkiksi Nooran kaudesta ei ole saanut tykätä, Nooraa ei saa hahmona pitää kivana ja kaikki hänen tekemisensä täytyy moittia? Ja tänään sain taas vahvistusta sille. Oma suosikkihahmoni on muuten ihan toinen kuin Noora, mutta tätä kantaa ihmettelen täällä suuresti.
Totta kai saa tykätä mistä hahmosta vain, mutta osa kommentoijista voi tietenkin olla eri mieltä asiasta. Kyllä Nooralla on paljon fanejakin. EI tosin varmaan niin paljon kuin Norjassa. Ilmeisesti siellä Noora ja William ovat olleet tosi suosittuja ja heitä ei yhtä lailla kritisoitu. Mutta sitten kv-fanit eivät ole yhtä suurissa määrin innostuneet tuosta kakkoskaudesta ja sen päähenkilöistä.
Ei kannata suuttua tai ottaa itseensä, jos joku ei tykkää samasta hahmosta. Ehkä tällä tavalla netin välityksellä mielipiteet kuulostavat jyrkemmiltä kuin ovatkaan. Ja mielipiteet vaihtelevat. Mäkin olen ollut tänään monta kertaa sekä puolesta ja vastaan molempia osapuolia tässä jutussa, siis Yousefia ja Sanaa.
Pidän todella epäuskottavana, että Yousef olisi homo/bi ja se, joka oli kiinnostunut Evenistä. Jos kautta ja koko sarjaa on jäljellä enää viisi jaksoa, niin ei millään ehditä tällä tahdilla tuoda esiin taustoja, sekä viedä juonta loppuun Yousefin ja Sanan, Yousefin ja Noran, Yousefin ja Evenin, Evenin ja Isakin, Sanan ja Nooran, Sanan ja Vilden, Sanan ja Pepsi Maxin, sekä kaikkien muiden kaverusten väleistä.
Uskon, että tuo koko Even-homma kuitataan korkeintaan yhdellä jaksolla, jossa Sana käy asiaa läpi Eliaksen, Evenin ja/tai Yousefin kanssa ja loppukausi keskittyy Sanan potkimiseen bussiporukasta (sisältäen Sanan välit ystäviinsä, ainakin Vildeen: valitsevatko bussin ja Pepsi Maxin vai jättäytyvätkö Sanan vuoksi pois koko bussista), sekä Sanan, Nooran ja Yousefin kolmiodraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pidän todella epäuskottavana, että Yousef olisi homo/bi ja se, joka oli kiinnostunut Evenistä. Jos kautta ja koko sarjaa on jäljellä enää viisi jaksoa, niin ei millään ehditä tällä tahdilla tuoda esiin taustoja, sekä viedä juonta loppuun Yousefin ja Sanan, Yousefin ja Noran, Yousefin ja Evenin, Evenin ja Isakin, Sanan ja Nooran, Sanan ja Vilden, Sanan ja Pepsi Maxin, sekä kaikkien muiden kaverusten väleistä.
Uskon, että tuo koko Even-homma kuitataan korkeintaan yhdellä jaksolla, jossa Sana käy asiaa läpi Eliaksen, Evenin ja/tai Yousefin kanssa ja loppukausi keskittyy Sanan potkimiseen bussiporukasta (sisältäen Sanan välit ystäviinsä, ainakin Vildeen: valitsevatko bussin ja Pepsi Maxin vai jättäytyvätkö Sanan vuoksi pois koko bussista), sekä Sanan, Nooran ja Yousefin kolmiodraamaan.
En uskokaan, että Yousef oli kiinnostunut Evenistä tai olisi bi. Mietin, oliko Even kiinnostunut Yousefista tai vähintäänkin Yousef oli se, jolla oli eniten vaikeuksia sopeutua ystävän homouteen ja samalla olla uskossa.
Missä näkyy se traileri, jossa Yousef sivelee omia hiuksiaan ainakin oletettavasti?
Vierailija kirjoitti:
Missä näkyy se traileri, jossa Yousef sivelee omia hiuksiaan ainakin oletettavasti?
skam . p3 . no
Joku oli miettinyt, että voisiko ne vaaleanruskeat pitkät hiukset olla Williamin? Sanallahan on vielä se Nooran meiliosoite. Ehkä hän päättää ottaa selvää, oliko Williamilla oikeasti uusi tyttöystävä. Ainakaan Eva ei ollut täysin varma asiasta. Jos tyttöystävää ei ole, niin ehkä Sana kutsuu Williamin Nooran luo.
Joku oli pohtinut, että ne vaaleanruskeat hiukset, joita sormet sivelevät, ovatkin Williamin. Eihän Eva ollut varma, oliko huhu tyttöystävästä totta. Ehkä Sana ottaa selvää asiasta?
Mun koneen näytöllä se hiusten väri on kyllä tosi tumma, siis lähellä mustaa. Aurinko toki valaisee, mutta on paljon tummemmat kuin mulla itellä, ja mäkin oon keskiruskeaa tummempi. Eli ei kyllä mielestäni voi mitenkään olla William.
Vierailija kirjoitti:
Mun koneen näytöllä se hiusten väri on kyllä tosi tumma, siis lähellä mustaa. Aurinko toki valaisee, mutta on paljon tummemmat kuin mulla itellä, ja mäkin oon keskiruskeaa tummempi. Eli ei kyllä mielestäni voi mitenkään olla William.
Mun näytöllä taas ovat aika vaaleanruskeat ja voisivat hyvinkin olla Williamin...
http://soundvenue.com/wp-content/uploads/2017/01/Hayes-759x397.jpg
Kyllä ne hiukset vois olla Williaminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo traileri tarkoittaa päinvastaisuutta tapahtumissa, niin silloin tuon tappelunkin syy on varmaan Isakissa ja Evenissä. Mehän luultiin, että syy tappeluun on Balloon-pojissa, koska selfitikku satutti Eveniä. Ehkä sekin on toisin päin siis ja kaikki syyttävät nyt viattomia tyyppejä?
Niin, lyötiinkö Isakia ensin vai löikö Isak ensin? Jonas oli ainakin aivan raivoissaan, joten siitä voisi ajatella, että Isakin päälle käytiin. Jotenkin pojat myös lähti vauhdilla kun Sana tuli, että taitavat nyt kaikki tietää Eliaksen olevan Sanan veli.
Mä en usko, että Isak olisi lyönyt ensin, mutta ei voi tietää vielä. Ja pojat lähtivät kai viemään Isakia päivystykseen, eivät kai Sanan takia häipyneet, eihän se Sanan vika ole mitä veli tekee.
Huomasin kans et Even ainakin katsoi aivan kylmästi Sanasta ohi.
Even tietää, että sana ja Elias ovat sisaruksia. Mikäli poikajoukko alkaa hylkimään sanaa tuon tappeluvälikohtauksen seurauksena, on se todella umpimielistä. Isakilta ymmärtäisin cold shoulderin, mutta eveniltä en.
Eihän sana ole yhtä kuin Elias, eikä häntä pidä tuomita veljensä tekojen takia.
Mehän ei edelleenkään tiedetä kuinka paljon Isak tietää Evenin menneisyydestä, eikä me tiedetä mitä muut pojat tietää tai onko esim. Isak sanonut pojille Mikael-epäilyistään tai siitä, että huomasi Sanan aikaisemmin valehtelevan.
Jos Elias oli tosiaan se joka hakkasi Isakia ja Even näki sen, musta olisi ollut aivan luonnollinen reaktio Eveniltä raivostua Sanan nähdessään. Ei siksi, että Sana olisi tehnyt juuri silloin jotain väärää, vaan siksi, että siinä tunnepuuskassa, joka tulee kun näkee omaa puolisoa hakattavan, käy varmasti itsekin niin kierroksilla, että saattaa päästää suustaan mitä vaan vaikka tän siskolle tyyliin "katso mitä veljesi teki". Jonas esim. oli selkeästi raivoissaan tapellessaan. Sen sijaan pojat vaan kylmän rauhallisesti päättivät lähteä päivystykseen. Ehkä tosiaan pojista vain Even vielä tietää Eliaksen olevan Sanan veli ja Mikaelin kaveri.
Siis mitä, ne hiuksethan ovat täysin blondit, juuri lähes likaisen valkoiset kuin Nooralla, ja sama mallikin kuin Nooralla. Williamillahan on aivan erilaiset hiukset. What???
Ja tuosta osoitteesta, niin siellä ei kyllä Yousefia näy vaan pelkkä porkkananpureskeluvideo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
skam . p3 . no
Joku oli miettinyt, että voisiko ne vaaleanruskeat pitkät hiukset olla Williamin? Sanallahan on vielä se Nooran meiliosoite. Ehkä hän päättää ottaa selvää, oliko Williamilla oikeasti uusi tyttöystävä. Ainakaan Eva ei ollut täysin varma asiasta. Jos tyttöystävää ei ole, niin ehkä Sana kutsuu Williamin Nooran luo.
Tuskinpa, koska Williamin näyttelijä ei ole palaamassa sarjaan.
Siis nehän ovat vaaleat, pitkäpolkka malliset hiukset. Miten kukaan voi saada noista hiuksista Williamon hiukset? Nehän ovat tummanruskeat, ihan eri malliset ja taipuisammatkin. Mitä te horisette???
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, ne hiuksethan ovat täysin blondit, juuri lähes likaisen valkoiset kuin Nooralla, ja sama mallikin kuin Nooralla. Williamillahan on aivan erilaiset hiukset. What???
Ja tuosta osoitteesta, niin siellä ei kyllä Yousefia näy vaan pelkkä porkkananpureskeluvideo
Klipin seassa on välähdyskuva, jossa näkyy ruskeat hiukset, joita harovat sormet.
Lol. Katso tarkemmin. Porkkanan pureskelun lomaan on sijoitettu useita vilahtelevia kuvia.
Ja en ymmärrä miksi William pitäisi hinata sarjaan, tämä on sanan kausi ja sana on/oli ihastunut yousefiin:( ja jos Thomas hayes on sanonut ettei enää ole sarjassa mukana, en usko että hän yllättäen tulee ja taas ollaan Nooran suhdekiemuroissa. Jos näin, olen hyvin pettynyt, koska haluan keskittyä sanaan:/
Puhutaanko tässä siis siitä uusimmasta klipistä? Mielestäni siinä Sana syö porkkanaa (Nooralla on erilainen suu ja hampaat), Noora heilauttelee hiuksiaan (tämähän on ihan ilmiselvä!) ja lopussa näkyy Saran hymy. Missä kohtaa videoa te näette muka Yousefin?
Vierailija kirjoitti:
Saako joku näistä muka Williamin hiukset? Oikeasti?
Tai Yousefin :DD
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tässä siis siitä uusimmasta klipistä? Mielestäni siinä Sana syö porkkanaa (Nooralla on erilainen suu ja hampaat), Noora heilauttelee hiuksiaan (tämähän on ihan ilmiselvä!) ja lopussa näkyy Saran hymy. Missä kohtaa videoa te näette muka Yousefin?
Ei siellä näykään Yousefia. Näkyy välähdyskuva, jossa on ruskeat hiukset ja mietitään kenelle ne voisivat kuulua.
N. 11 sekunnin kohdalla, ennen Saran hymyä vilahtaa tummat hiukset joita sormet haroo.
Mutta hei, jos Noora pureskelee porkkanaa ja William on kuvassa, eikö tämä vähän sodi sanan kauden ideaa vastaan? Sen sijaan yousefilla on tarttumapintaa (kirjaimellisesti) molempiin.
Minä näen asian niin, että aiemmat kaudet olovat Nooralle kasvun aikaa, murrosikää. Ei tietyistä syistä juonut alkoholia eikä harrastanut seksiä, ja siitä saattaa helposti kehittyä myös muiden mielipiteiden omasta itsestään takia olo, että on muita ylempänä (kuten moraalisesti tavallaan onkin). Kaikki se, mitä hänelle on aiemmin tapahtunut (13-vuotiaana seksi, jonka jälkeen "poikaystävä" jätti, se ettei vanhempia kiinnosta pätkääkään hänen elämä) myös vaikuttaa siihen, millainen on nyt.
Näyttelijän puhetapa on minusta hauska, monella muullakin hahmolla olen huomannut jotain maneereita/murretta, kuten Sana! Mistä päin Norjaa mahtavat olla kotoisin?