SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa on jotenki menny ihan ohi tää Even ja Mikael juttu. Luin tän keskustelun mutta en ihan täysin ymmärtäny mitä ihmettä. Voisko joku vastata jotenkin lyhyesti mistä on kyse? :D
He olivat kavereita Evenin aiemmassa lukiossa.
Even suuteli/yritti suudella Mikaelia, joka uskovaisena m*slimina järkyttyi.
Välit menivät poikki.
Even luki Koraania ja huomasi, ettei saa olla homoseksuaali ja yritti itsemurhaa.
Tätäkö tarkoitit?
Miten tää vaikuttaa nykytilanteeseen? Oon ihan pihalla
Vierailija kirjoitti:
Okei yksi sekopäinen teoria vielä.
Mitä jos Yousef olikin se, johon Even oli ihastunut? Jos Yousef oli itse se, joka ylireagoi Evenin lähestymiseen ja on sitä myöhemmin hävennyt? Yousef tulee kaikkein ensimmäisenä Evenin näköpiiriin baarissa, jolloin Even jähmettyy. Yousef ei itse vielä huomaa Eveniä ja on ihan normaalisti. Elias tyrkkäisee nimenomaan Yousefia ilmoittaakseen, että tämän tulee katsoa, kuka on paikalla. Tämän jälkeen Yousef katsoo Sanaa sillä omituisella katseella. Mitä jos Yousef arvelee, että Sana on halunnut hänet sinne paikalle, koska tietää Yousefin valehdelleen siitä, kenen kanssa Evenillä oli hankaluuksia kaveripiirissä? Yousef ajattelee, että Sana kutsui hänet paikalle vain näpäyttääkseen häntä? Ja samalla ajattelee, että Sana pitää häntä jo valmiiksi idioottina, josta todellakaan ei ole kiinnostunut, jos hän oli se, joka kohteli Eveniä tuomitsevasti?
Katoin jakson ihan äsken ja piti kattoa vielä uudestaan se kohta jossa Even ja Elias kumppaneineen näkevät toisensa. Kiinnitin ihan just samaan huomiota eli Elias nykäisi Yousefia että kato kuka tuolla on. Ja sen jälkeen Yousef katsoi Sanaa.
Ja tässä sarjassa kun porkkanoillakin on merkitystä, niin kohtaus jossa Sana katsoo verisiä käsiään oli ehkä myös merkityksellinen ja siinä oli jotain takana. Ehkä Sana kuitenkin jotenkin pitää itseään syyllisenä tapahtumiin, että hänellä on verta käsissään.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon miettinyt, voisko yousefin, mikaelin, eliaksen ja evenin väleissä olla jotain vielä jota emme tiedä. Koska jos yousef tosiaan luopui evenin takia uskostaan, heppoisesti lähti, eritoten suhteessa siihen tietoon että yousefkaan ei pitänyt enää yhteyttä eveniin, ja että jälleennäkeminen oli yousefinkin puolelta jäätävä.
Voiskohan yousef olla bi-seksuaali? Joo, speculations, speculations😂
Täytyy olla todellakin jotain mitä emme tiedä. Tai joku valehtelee / jollekkin on valehdeltu asian oikeasta kulusta.
Jotain on oltava, koska ei muuten tilanne olisi eskaloitunut laulamisesta nyrkkitappeluun niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Toistan kommenttini, että muutama kommentoija ei ole yhtä kuin "kaikki". Eli chillaa Noora :)
Mistä mahdat puhua? Missä olen puhunut mistään "kaikista"?
Okei joo, vähän liiottelin :,) Mutta tarkoitin tossa siis, että en itse huomannut Nooran käytöksessä mitään muuta kuin järkytystä, vaikken mikään Noora- fani olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Toistan kommenttini, että muutama kommentoija ei ole yhtä kuin "kaikki". Eli chillaa Noora :)
Kenelle nyt mahdoit toistaa tuota kommenttia? Ja mistä edes puhut, kertaakaan en ole puhunut mistään kaikista. Taisit nyt sekoittaa asiat, koska itsekin olet huomannut, että täällä lähes kaikki osoittavat silmitöntä vihaa Nooran hahmoa kohtaan täysin tuntemattomasta syystä.
On kyllä todella outoa, että täällä ei saa normaaleja viestejä kirjoittaa ilman että heti tulee jokuin fan girl-kortti. Miksi kaikista muista hahmoista saa puhua hempeään ja ihailevaan sävyyn, mutta Nooraa pitäisi sitten vain vihata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo traileri tarkoittaa päinvastaisuutta tapahtumissa, niin silloin tuon tappelunkin syy on varmaan Isakissa ja Evenissä. Mehän luultiin, että syy tappeluun on Balloon-pojissa, koska selfitikku satutti Eveniä. Ehkä sekin on toisin päin siis ja kaikki syyttävät nyt viattomia tyyppejä?
Niin, lyötiinkö Isakia ensin vai löikö Isak ensin? Jonas oli ainakin aivan raivoissaan, joten siitä voisi ajatella, että Isakin päälle käytiin. Jotenkin pojat myös lähti vauhdilla kun Sana tuli, että taitavat nyt kaikki tietää Eliaksen olevan Sanan veli.
Mä en usko, että Isak olisi lyönyt ensin, mutta ei voi tietää vielä. Ja pojat lähtivät kai viemään Isakia päivystykseen, eivät kai Sanan takia häipyneet, eihän se Sanan vika ole mitä veli tekee.
Huomasin kans et Even ainakin katsoi aivan kylmästi Sanasta ohi.
Even tietää, että sana ja Elias ovat sisaruksia. Mikäli poikajoukko alkaa hylkimään sanaa tuon tappeluvälikohtauksen seurauksena, on se todella umpimielistä. Isakilta ymmärtäisin cold shoulderin, mutta eveniltä en.
Eihän sana ole yhtä kuin Elias, eikä häntä pidä tuomita veljensä tekojen takia.
Minä en tosiaankaan usko että "even yritti suudella mikaelia, mikael hämmentyi ja etääntyi, even vaipui depressioon ja yritti itsemurhaa" on tosiaankaan koko totuus, saattaa olla jopa vain varsin väritetty osatotuus. Tuo heitto siitä että se oiskin ollut Yousef jolla on ollut jotain Evenin kanssa oli mielenkiintoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa on jotenki menny ihan ohi tää Even ja Mikael juttu. Luin tän keskustelun mutta en ihan täysin ymmärtäny mitä ihmettä. Voisko joku vastata jotenkin lyhyesti mistä on kyse? :D
He olivat kavereita Evenin aiemmassa lukiossa.
Even suuteli/yritti suudella Mikaelia, joka uskovaisena m*slimina järkyttyi.
Välit menivät poikki.
Even luki Koraania ja huomasi, ettei saa olla homoseksuaali ja yritti itsemurhaa.
Tätäkö tarkoitit?
Miten tää vaikuttaa nykytilanteeseen? Oon ihan pihalla
Even ei enää ole tekemisissä aiempien kavereittensa eli Mikaelin, Yousefin jne. kanssa.
Hän vaihtoi toiseen lukioon, koska entiset kaverit eivät enää puhuneet hänelle.
Vastasin jo, mutta vastaukseni ei näy.
Miksi sinö poistatit pitkän kommenttini? Saatko jotain mielihyvää siitä, että saat vain oman äänesi kuuluviin ja vaientaa muut?
Mun mielestä on todella lapsellista alkaa täällä syyllistelemään ja osoittelemaan kommentteja randomilla kommenttijoukosta. Itselle on monesti sattunut niin, että olen kirjoittanut kommentin ja joku on vastannut siihen lainaamalla. Sen jälkeen joku muu on jatkanut keskustelua, jolloin se joka lainasi minun kommenttiani, kuvittelee sen helposti olevan minä.
Eli on täyttä typeryyttä anonyymillä keskustelupalstalla huitoa pimeään ja ärsyyntyä jonkun kommentista, kun ei voi tietää kuka sitä keskustelua jatkaa.
Ja kukaan täällä tuskin "silmittömästi" vihaa yhtäkään fiktiivistä hahmoa. Mutta itse ainakin tunnustan, etten pidä noorasta. Kaikista kun ei voi mitenkään pitää, you know.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on todella lapsellista alkaa täällä syyllistelemään ja osoittelemaan kommentteja randomilla kommenttijoukosta. Itselle on monesti sattunut niin, että olen kirjoittanut kommentin ja joku on vastannut siihen lainaamalla. Sen jälkeen joku muu on jatkanut keskustelua, jolloin se joka lainasi minun kommenttiani, kuvittelee sen helposti olevan minä.
Eli on täyttä typeryyttä anonyymillä keskustelupalstalla huitoa pimeään ja ärsyyntyä jonkun kommentista, kun ei voi tietää kuka sitä keskustelua jatkaa.
Ja kukaan täällä tuskin "silmittömästi" vihaa yhtäkään fiktiivistä hahmoa. Mutta itse ainakin tunnustan, etten pidä noorasta. Kaikista kun ei voi mitenkään pitää, you know.
En minäkään pidä kaikista hahmoista, mutta se mikä ihmetyttää on se, että täällä jos yhden poikkipuolisen sanan sanoo ja vaikka sanoo jotain Nooraa puolustavaa, niin lytätään saman tien maanrakoon.
Ja sekin on omituista, että Nooran inhoamista tai hänestä pitämättömyyttä ei kukaan koskaan perustele mitenkään, vaan on päätetty joukolla olla tykkäämättä ko hahmosta ja myös kyseenalaistaa kaikki hänen tekemisensä. Näin ei muiden hahmojen kohdalla ole.
Vierailija kirjoitti:
Se persoonallisuushäiriöinen trolli on näemmä taas tehnyt come backin.@_@
Mitä persoonallisuushäiriöistä siinä on, kysynpä nyt vaan, jos ihmettelee että joku väittää poistavansa omia kommenttejaan mutta tekee niin itse muille? Ja mikä tekee minun perustelluista, asiallisista näkemyksistä jotain trollaamista?
En halua tähän ketjuun mitään ilmiriitaa, kaikki taisi lähteä siitä kun kirjoitin kommentin Nooran turhasta parjaamisesta tuossa viimeisimmässä jaksossa. Korostan että itseänikin tilanne ärsytti Sanan kannalta suunnattomasti, mutta olihan Nooraakin kohtaan tehty väärin. Ihan sama mitä Noora joskus vuosi sitten itse oli tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tuon kommentin pimeään huitomisesta, enkä toden totta ole yhtään kommenttia poistanut täältä. Keskusteluun kuuluu eri näkökantoja, ja mulla ei vaan ole intressejä leikkiä modea.
Näetkö nyt mitä tarkotin huitomisesta, laitoit suuhuni sanoja ja väitit minun tehneeni jotain, jota en tehnyt.
Ja syy miksi noora-fani on kirosana täällä, liittyy siihen aiemmin poistettiin ketjuun jossa joku nooraa puolusteleva trolli haukkui kaikki jotka olivat eri mieltä. Minäkin olin katkera ruma vilde, jota kukaan ei halua..
Niin siis oletko sinä se jonka kanssa tuolla aiemmilla sivuilla keskustelin ja joka ennusteli viestiensä poistoa?
Ei tuota ketjua muuten näköjään ole poistettu? Siis Teinisarja Skam-ketjua. Mutta omia havaintojani näistä ketjuista ovat se, että esimerkiksi Nooran kaudesta ei ole saanut tykätä, Nooraa ei saa hahmona pitää kivana ja kaikki hänen tekemisensä täytyy moittia? Ja tänään sain taas vahvistusta sille. Oma suosikkihahmoni on muuten ihan toinen kuin Noora, mutta tätä kantaa ihmettelen täällä suuresti.
Noniin, ollaas nyt aikuisia ja jatketaan sitä spekulointia taas.:)
Noora on kaunis ja hänellä on ihana tyyli, mutta hidasteleva ja puhetapa, moraalinen ylemmyys ja paremmuus sekä aiempien kausien temput ovat saaneet hänet ainakin omissa silmissäni ärsyttäväksi.
Mutta mä oonkin yli 30, ja lempparihahmoni on chris ja adam poikaporukasta:D molemmat hauskoja ja hulluttelevia.
Siitä on aikaa kun viimeksi olen ollut aktiivisesti mukana jossain fandomissa keskustelemassa ja spekuloimassa ja jännittämässä tulevaa. On tää vaan kivaa ajanvietettä ja juuri sopivaa vaihtelua arkeen. Joskus itsekin ihmettelen miten elän niin tunteella mukana fiktiivisten hahmojen elämässä, mutta sehän on vain merkki hyvin tehdystä draamasta :)
Vierailija kirjoitti:
Minä en tosiaankaan usko että "even yritti suudella mikaelia, mikael hämmentyi ja etääntyi, even vaipui depressioon ja yritti itsemurhaa" on tosiaankaan koko totuus, saattaa olla jopa vain varsin väritetty osatotuus. Tuo heitto siitä että se oiskin ollut Yousef jolla on ollut jotain Evenin kanssa oli mielenkiintoinen!
Niin, ainakin selittäisi sen "paskaaks väliä" -asenteen, mikä Yousefille yhtäkkiä tuli. "Siinä meni mun tsäänssit uuteen alkuun ja parempaan minään, ollaan sit kusipäitä..."
Näköjään oma viestisi poistui ton NF-sanan takia. Onneksi ehdin lainata
Mäkin oon miettinyt, voisko yousefin, mikaelin, eliaksen ja evenin väleissä olla jotain vielä jota emme tiedä. Koska jos yousef tosiaan luopui evenin takia uskostaan, heppoisesti lähti, eritoten suhteessa siihen tietoon että yousefkaan ei pitänyt enää yhteyttä eveniin, ja että jälleennäkeminen oli yousefinkin puolelta jäätävä.
Voiskohan yousef olla bi-seksuaali? Joo, speculations, speculations😂