SKAM -keskusteluketju (vol.2)
Päätin laittaa toisen keskusteluketjun pystyyn. Eiliset ongelmat eivät ole aikaisemmasta ketjusta poistuneet, vaan viestit edelleen katoavat saman tien, kuin ne sinne kirjoittaa. Katsotaan, jos tässä toimisi paremmin keskustelu.
Kommentit (1830)
Jännää, että noin moni ei ole tykännyt :o itse olen ollut ihan innoissani tästä kaudesta koko ajan. Mutta eikö kolmoskaudenkin katsojaluvut olleet alussa tosi matalalla ja vasta myöhemmin räjähti? Ollaanhan nytkin vielä alle puolenvälin niin on vähän aikaista julistaa, että tämä olisi vähiten suosittu kausi.
Mä tykkäsin kolmoskaudesta eniten.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että jossain vaiheessa käy Sanan ja Yousefin välillä jotain, mikä saa Yousefin vetäytymään. Pääkonfliktihan heidän välillä tähän mennessä tuossa on ollut Sanan tunteet ja uskonto, että antaako hän itsensä tykätä Yousefista... niin olisi hyvä keino laittaa katsojat kärsimään että Sana vihdoin päättää että haluaa olla Yousefin kanssa ja sitten Yousef perääntyy 🙃 eikö?
( ei lopullisesti, luulen että Yousana on endgame )
Yousef on koko ajan esitetty ihmisenä, joka haluaa tehdä niin kuin ajattelee olevan oikein sitä toista henkilöä kohtaan. Voisin kuvitella, että jos Yousef ajattelee esim. Sanan ajautuvan riitoihin perheensä ja ystäviensä kanssa Yousefin takia, niin Yousef mieluummin perääntyisi kuin laittaisi Sanan valitsemaan. Eli sinänsä olisi ihan uskottava käänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Du får meg till å kjøre meg opp
Det e ingenting som kan kjøre meg ned
Du får alt till å sprenge i kok
De ingen andre eg gjør der her medPillimehun voittaa se joka ensimmäisenä tietää minkä kohtauksen taustalla soi tämä biisi. Kuka se esittäjä oli ja mitä roolihenkilö sanoi toiselle.
Gabrielle - 5 fine frøkner. Isak ja Even keittiössä, jaksossa 8.
Yksi piilomerkitys on vielä neiti etsiville? Viiden tiimissä on jäljellä enää kolme.
Vierailija kirjoitti:
Jännää, että noin moni ei ole tykännyt :o itse olen ollut ihan innoissani tästä kaudesta koko ajan. Mutta eikö kolmoskaudenkin katsojaluvut olleet alussa tosi matalalla ja vasta myöhemmin räjähti? Ollaanhan nytkin vielä alle puolenvälin niin on vähän aikaista julistaa, että tämä olisi vähiten suosittu kausi.
Mä tykkään tästä kaudesta ehdottomasti eniten!
Ja eikös se tosiaan ollut niin, että vasta uima-allaskohtauksen jälkeen kolmoskauden suosio räjähti.
Loppujen lopuksi kun miettii, niin onhan tässä tapahtunut jo aika paljon Yousanan välillä, mutta se on vain tiivistetty muiden juonikuvioiden takia hirveän lyhyeksi ruutuajaksi. Esim. Evakin kohdalla jäädytysvaihe tapahtui vasta vitosjaksossa. Yousana taas kävi tuon vaiheen läpi jo kolmos- ja nelosjakson aikana. Ja nyt vitosjaksossa Sanan tunteet alkavat vihdoin varmistua ja hän jopa uskaltaa itse tehdä aloitteen.
Mä toivon, ettei sellaista edestakaisin soutamista ja huopaamista ole kuitenkaan enää liiaksi tiedossa. Tämä suhde tarvitsee onnistuakseen mun mielestä myös sellaista ihan oikeasti vakaalla pohjalla oloa. Tätä ei voi esittää "vain" intohimoisena suhteena, jolle annetaan mahdollisuus "kun kerranhan täällä vaan eletään, ei se haittaa jos ei yhdessä lopullisesti ollakaan".
Sana haluaa kuitenkin ehdottomasti, että hänen perheensä hyväksyy hänen valitsemansa kumppanin. Joten jos tästä tehdään sellainen kuvio, että Sana ei voi luottaa Yousefiin, niin miksi hänen perheensäkään Yousanalle mahdollisuutta antaisi.
Yousefista on varmaan ihan tarkoituksella tehty niin täydellinen kumppani Sanalle (lukuun ottamatta uskonnottomuutta), jotta ihmisillä olisi oikeasti mahdollisuus ja halu nähdä heidät yhdessä. Ja hyväksyä heidät yhdessä. Jos Yousef olisi uskonnottomuuden lisäksi muutenkin epäkelpo, niin katsojille ja Sanalle olisi tosi helppo luopua ajatuksesta nähdä kaksi eriuskoista yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Yousef vaikuttaa todella ajattelevaiselta ja kypsemmältä kuin muut ilmapallojengissä, mutta pari juttua mua vain hämmentää. Jos Evenin itsemurhayritys vaikutti häneen niin vahvasti, miksi he eivät pidä enää yhteyttä (tai ainakaan ei vaikuta siltä)? Miten Yousef reagoi kun hän saa tietää, että Sana onkin yhä Evenin kaveri? Kunnioittaa tukemisen takia vai pettyy salaamisen takia?
En tiedä miksi, mutta olen itse koko ajan ajatellut, että Even on joutunut laitoshoitoon pitemmäksikin aikaa sen romahduksen jälkeen. Ehkä Even ei ole halunnut silloin olla yhteydessä kehenkään tai ei ole pystynyt olemaan yhteydessä hoidon aikana. Ja kun aikaa kuluu varsinkin tuollaisen järkyttävän tapahtuman jälkeen, on varmaan puolin ja toisin vaikea ottaa se ensimmäinen askel yhteydenpitoon pitkän tauon jälkeen.
Mä en kyllä kans ymmärrä, miksi Sana ei esim. silloin viime perjantaina kertonut, että on yhteydessä Eveniin ja, että Evenillä menee tällä hetkellä paljon paremmin. Sehän olisi varmasti lohduttanut tosi paljon Yousefia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yousef vaikuttaa todella ajattelevaiselta ja kypsemmältä kuin muut ilmapallojengissä, mutta pari juttua mua vain hämmentää. Jos Evenin itsemurhayritys vaikutti häneen niin vahvasti, miksi he eivät pidä enää yhteyttä (tai ainakaan ei vaikuta siltä)? Miten Yousef reagoi kun hän saa tietää, että Sana onkin yhä Evenin kaveri? Kunnioittaa tukemisen takia vai pettyy salaamisen takia?
En tiedä miksi, mutta olen itse koko ajan ajatellut, että Even on joutunut laitoshoitoon pitemmäksikin aikaa sen romahduksen jälkeen. Ehkä Even ei ole halunnut silloin olla yhteydessä kehenkään tai ei ole pystynyt olemaan yhteydessä hoidon aikana. Ja kun aikaa kuluu varsinkin tuollaisen järkyttävän tapahtuman jälkeen, on varmaan puolin ja toisin vaikea ottaa se ensimmäinen askel yhteydenpitoon pitkän tauon jälkeen.
Mä en kyllä kans ymmärrä, miksi Sana ei esim. silloin viime perjantaina kertonut, että on yhteydessä Eveniin ja, että Evenillä menee tällä hetkellä paljon paremmin. Sehän olisi varmasti lohduttanut tosi paljon Yousefia!
Kyllä tuollainen tapahtuma on pysäyttävä sinänsä jo ilman laitoshoitoa ja ihmisillä on siihen monenlaisia reagoimistapoja ilman uskontoakin. Tässä tapauksessa poikien/poikien perheiden uskonnollisuus ei ole ainakaan auttanut asiaa, sillä itsemurha nähdään islamissakin syntinä. Luin muuten jostain, että islamissa mielisairauksista ajateltaisiin siten, että henget ovat vallanneet sairastuneen ja tämä ilmenisi mm. nenäverenvuotona. Jos tämä pitää paikkansa niin trailer, anyone?
Tuosta trailerista tuli mieleen, että twitterissä jotkut olivat miettineet, että ehkä sen trailerin reversed-idea viittaakin siihen, että siinä esitetyt tapahtumatkin ovat käänteisiä. Nooran kampittaminen tarkoittaa todellisuudessa Nooran auttamista. Evenin nenäverenvuoto viittaisikin jonkun toisen (Isakin?) loukkaantumiseen jne.
En tiedä... Mutta ihan mielenkiintoinen teoria...
Liittyyköhän muuten se Balloon-poikien lukema sadunpätkä, jossa kuningattaren nenä vuosi verta myös tuohon trailerin nenäverenvuotovihjeeseen jollakin tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Tuosta trailerista tuli mieleen, että twitterissä jotkut olivat miettineet, että ehkä sen trailerin reversed-idea viittaakin siihen, että siinä esitetyt tapahtumatkin ovat käänteisiä. Nooran kampittaminen tarkoittaa todellisuudessa Nooran auttamista. Evenin nenäverenvuoto viittaisikin jonkun toisen (Isakin?) loukkaantumiseen jne.
Liittyyköhän muuten se Balloon-poikien lukema sadunpätkä, jossa kuningattaren nenä vuosi verta myös tuohon trailerin nenäverenvuotovihjeeseen jollakin tavalla?
No Sanahan on jo yrittänyt auttaa Nooraa pääsemään yli Williamista ja vaikuttaa siltä, että Isakiin sattuu, joten jotain perää tuossa voi kyllä olla.
Tuskin se videon kohtakaan oli sattumaa. Nehän olisi voineet valita minkä vaan kohdan koko kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Sanahan on jo yrittänyt auttaa Nooraa pääsemään yli Williamista ja vaikuttaa siltä, että Isakiin sattuu, joten jotain perää tuossa voi kyllä olla.
Tuskin se videon kohtakaan oli sattumaa. Nehän olisi voineet valita minkä vaan kohdan koko kirjasta.
Voisko siis olla, että se onkin Sana, joka loukkaantuu? Queen viitaten päähahmoon. Ja Sanahan tiuskaisi äidilleen, ettei häntä tule sattumaan.
Tietty queenilla voidaan viitata myös homomieheen. Mutta käyttäiskö Andem oikeasti tuota sanaa siinä mielessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko siis olla, että se onkin Sana, joka loukkaantuu? Queen viitaten päähahmoon. Ja Sanahan tiuskaisi äidilleen, ettei häntä tule sattumaan.
Tietty queenilla voidaan viitata myös homomieheen. Mutta käyttäiskö Andem oikeasti tuota sanaa siinä mielessä...
Oon muuten nähnyt, jotkut käyttää termiä "Queen Sana"! Mistä se tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aika yleinen hellittelytapa nimittää hahmoa/ihmistä, josta pitää ja jota arvostaa. Aika paljon julkkiksistakin käytetään tuota etuliitettä erinäisillä keskustelufoorumeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi käyttää hyvinkin, siis piilomerkityksessä, ei loukkaavassa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aika yleinen hellittelytapa nimittää hahmoa/ihmistä, josta pitää ja jota arvostaa. Aika paljon julkkiksistakin käytetään tuota etuliitettä erinäisillä keskustelufoorumeilla.
Ok! Joo siis positiiviseksi jutuksi sen ymmärsin, mutta en tiennyt, että se on ihan yleisessä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään tästä kaudesta ehdottomasti eniten!
Ja eikös se tosiaan ollut niin, että vasta uima-allaskohtauksen jälkeen kolmoskauden suosio räjähti.
Kyllä ottaa koville, kun katsojat onkin tykännyt kolmoskaudesta enemmän kuin tästä. Käännetään kivet ja kolot, että faktat saataisiin näyttämään muilta kuin faktoilta.
Onko muuten ihan varma tieto se, että puolessavälissä kautta tulee tauko, vai onko niin vaan spekuloitu edellisten kausien perusteella? Tän päivän jaksohan on se puoliväli... jännittää
kertokaa et mikä kappale soi siinä sana kauden jaksossa 3 kun sana jää siivoo niit bileitä ku ne sen kaverit lähtee :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten ihan varma tieto se, että puolessavälissä kautta tulee tauko, vai onko niin vaan spekuloitu edellisten kausien perusteella? Tän päivän jaksohan on se puoliväli... jännittää
Spekulaatiota se kai on, en ainakaan mistään ole itse nähnyt mitään vahvistusta. NRK:n ohjelmaoppaassa kyllä näkyy ensi viikon perjantaillekin jakso, joten toivoa on :)
Vierailija kirjoitti:
kertokaa et mikä kappale soi siinä sana kauden jaksossa 3 kun sana jää siivoo niit bileitä ku ne sen kaverit lähtee :D:D:D
Tuesday - Burak Yeter ft. Danelle Sandoval
Veikkaan, että jossain vaiheessa käy Sanan ja Yousefin välillä jotain, mikä saa Yousefin vetäytymään. Pääkonfliktihan heidän välillä tähän mennessä tuossa on ollut Sanan tunteet ja uskonto, että antaako hän itsensä tykätä Yousefista... niin olisi hyvä keino laittaa katsojat kärsimään että Sana vihdoin päättää että haluaa olla Yousefin kanssa ja sitten Yousef perääntyy 🙃 eikö?
( ei lopullisesti, luulen että Yousana on endgame )