Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosali, johon käy liikuntasetelit, ilmoitti ettei hyväksykään niitä maksuksi ja maksettava on tai tulee luottotietoihin merkintä

Ottaa päähän
02.05.2017 |

Liityin maaliskuun loppupuolella salille, joka on ihan iso merkki ketju ympäri suomea ja jäsennyyteni on kuukauden irtisanomis ajalla voimassa oleva. Maksoin silloin maaliskuun lopulla sen loppukuun ja huhtikuun liikuntaseteleillä. En halunnut siinä kohdassa maksaa enempää,jos salilla käynti ei kiinnostaisikaan. No, tänää katsoin asiakaspalvelun olevan auki ja menin paikalle maksamaan jäsennyyden tälle ja ensi kuulle. Ensi kuun loppuun vain siksi, että poikaystäväni palaa kaupunkiin silloin ja "yhteisjäsennyys" tulee halvemmaksi (halvemmaksi siis meille asiakkaana, firma tienaa enemmän).
Selitin tämän asian ja kaivoin liikuntasetelit taskusta, aspa ilmoitti ettei käy. Eikä myöskään käteinen raha. Tämä ja myös ensi kuun on maksettava tilisiirrolla. Kyllä,lasku minulle on tullut, mutta enpä sitä miettinyt sen enempää silloin kun se tuli kun ajattelin maksaa seuraavan kerran käydessäni seuraavat kuukaudet liikuntaseteleillä.

Kaivoin kotona kolmisivuiset sopimusehdot esille, jotka olen allekirjoittanut ja katsoin myös heidän kotisivuiltaan jäsennys ehdot. Missään ei määritellä maksu tapaa millään tavalla.

Työpaikkani haluaa kannustaa liikkumaan ja tarjoaa liikuntasetelit käyttöön, niin mikäpä hyöty niistä on kun ei kelpaa maksuna.

Luulisi saleilla olevan nykyään niin kova kilpailu, että kaikki asiakkaat otetaan avosylin vastaan. Ja aspa siis ilmoitti, että minun on maksettava tämän ja ensi kuun jäsenyys maksu verkossa heidän tililleen tai muuten lasku lähtee perintään ja sitä kautta viimein ulosottoon.

Onko tässä toimittu oikein? Jos kerran heille kelpaavat liikuntasetelit maksuna, niin missä kohdassa he voivat mielivaltaisesti päättää ettei nyt käykään? Sopimus- tai jäsenehdoissa ei mainita sanallakaan maksutapaaa. Ja aspa ei tosiaan selittänyt, että miksei liikuntasetelini kelpaa.
Ottaa niin päähän! Ihan periaatteesta, kun tuossa on tukku liikuntaseteleitä, joista maksan osan vielä itse, niin nyt joku päättää että kelpaa, ei kelpaa, kelpaa...
Ei varmaa olisi pitänyt yrittää alunperinkaan tehdä yhtään mitään muuta kun maata sohvalla!

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ongelma on siinä ettei niitä maksuvaihtoehtoja lue missään sopparissa. Jos löydät jonkun todisteen, että sopimuksen tehdessäsi on liikuntaseteli ollut maksuvaihtoehto, niin voit vedota siihen. Selaa vaikka yrityksen facebookkia taaksepäin, jos löydät mainoksen missä luvataan maksun onnistuvan myös liikuntasetelillä.

Saat ainakin sen irtisanomisajan maksettua liikuntaseteleillä. Helpommalla pääset kun irtisanot vaan koko sopparin, löytyy noita saleja joille liikuntasetelit kyllä kelpaa.

Vierailija
2/70 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ketju kyseessä? Ei ole mitään syytä miksi et voisi kertoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä esimiehen sähköpostiosoite ja ota suoraan häneen tai yrityksen toimistoon yhteyttä.

Vierailija
4/70 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kysyisin vielä asiaa joltain toiselta työntekijältä.

Vierailija
5/70 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman nimi julkisuuteen.

6/70 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa laskussa on erittely, jossa näkyy että olen liikuntaseteleillä maksanut ensimmäinet kuukaudet. Ja mainostavat netti sivuillaan myös, että ne kelpaavat maksu välineenä.

7/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan nyt sinne vielä huomenna ja jos saan saman vastauksen niin varmasti kerron heti salin nimen.

Mikä ajatusten lukija tässä pitäisi olla, että minä kuuna heitä miellyttää maksu liikuntaseteleillä ja minä ei? Kumma firma kun ei raha kelpaa. Jos olisin tiennyt, että yhtäkkiä setelit ei kelpaakaan niin ikinä olisi liittynyt!!!

8/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa päähän1111 kirjoitti:

Tuossa laskussa on erittely, jossa näkyy että olen liikuntaseteleillä maksanut ensimmäinet kuukaudet. Ja mainostavat netti sivuillaan myös, että ne kelpaavat maksu välineenä.

Kun liikuntasetelit ovat kelvanneet huhtikuun loppuun maksuksi, olisi tämän firman pitänyt jo hyvissä ajoin tiedottaa kaikille jäsenilleen ja mahdollisesti myös muuten julkisesti, että 1.5. alkaen ne eivät käy.

Onkos näin käynyt?

Toisaalta jäsenyys pitäisi myös pystyä purkamaan välittömästi, jos liikuntasetelit eivät enää käy.

Vierailija
9/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaja asiamieheen yhteys jos eivät suostu perumaan jäsenyyttä ilman että joudut jotain maksamaan, jos niitä liikuntaseteleitä on mainostettu niin silloin ne pitää myös hyväksyä!

Minulla kävi tällänen tapaus että tilasin muutamasta verkkokaupasta samaa tv sarjaa ja molemmissa oli väärä sisältö, sisälsi 2 kautta jäljessä olevia jaksoja eli tuotenimike ei vastannut sisältöä oli oikea termi, olin kansikuvan ja nimen perusteella ostanut tuotteen niin molemmat suostui ottaan tuotteen takaisin ja saan valita jotain muuta tilalle kun en alkanut räyhäämään ja halusin pitää välit näihin kauppoihin, yksittäis tapaukset vielä menee mutta sitten jos jatkuvasti alkavat myymään mitä sattuu niin vaihdan kauppaa....

Eli tuotteen pitää olla se mitä myydään!:)

Vierailija
10/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, ettei kyse ole siitä, etteivätkö liikuntasetelit kävisi, vaan pikemminkin siitä, että toukokuu on ehditty sinulta laskuttaa, jolloin liikuntaseteliä ei voi käyttää. Kun olen maksanut itse esimerkiksi Fressillä liikuntaseteliä käyttäen, on liikuntaseteli kohdistunut ensimmäiseen laskuttamattomaan kuukauteen. Toisin sanoen jos lasku on ehtinyt tulla sinulle postitse kotiin/verkkopankkiisi (yleensä noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää), ei kyseistä kuukautta ole voinut enää maksaa käyttäen liikuntaseteliä.

Vierailija
11/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, ettei kyse ole siitä, etteivätkö liikuntasetelit kävisi, vaan pikemminkin siitä, että toukokuu on ehditty sinulta laskuttaa, jolloin liikuntaseteliä ei voi käyttää. Kun olen maksanut itse esimerkiksi Fressillä liikuntaseteliä käyttäen, on liikuntaseteli kohdistunut ensimmäiseen laskuttamattomaan kuukauteen. Toisin sanoen jos lasku on ehtinyt tulla sinulle postitse kotiin/verkkopankkiisi (yleensä noin kaksi viikkoa ennen eräpäivää), ei kyseistä kuukautta ole voinut enää maksaa käyttäen liikuntaseteliä.

Samaa olin tulossa sanomaan

Vierailija
12/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota niiden nettisivuilta ja lupauksesta kuinka setelit käyvät maksuna, screenshotti ennenkö viet asian eteenpäin.

Vierailija
13/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aivokuollut laskutusjärjestelmä on tietysti asiakkaan ongelma

Vierailija
14/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sama juttu salini kanssa. Jos lasku ehtii tulla maksan sen, niin on käynyt pari kertaa. Kysyppä onko tuosta kyse, jos on niin maksat sen laskun nyt ja jatkossa voit maksaa niillä seteleillä. Huono aspa sulla kyllä ollut, jos ei tuota osannut selittää.

Vierailija
15/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen jo tulleen laskukin pitää voida maksaa asiakaspalvelutiskillä liikuntasetelillä. Ne ei tee sitä mielellään, koska silloin niille tulee kaksinkrtainen työ ja kaksinkertaiset kulut, mutta kyllävse silti mahdollista pitää lain mukaan olla.

Vierailija
16/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ollut (voi olla muuttunut) tai riippunut paikasta, mutta kaikki ei ota vastaan isoja määriä liikuntaseteleitä kerralla. Eli hyväksyvät vain kertamaksun sillä.

Vierailija
17/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen jo tulleen laskukin pitää voida maksaa asiakaspalvelutiskillä liikuntasetelillä. Ne ei tee sitä mielellään, koska silloin niille tulee kaksinkrtainen työ ja kaksinkertaiset kulut, mutta kyllävse silti mahdollista pitää lain mukaan olla.

Lakipykälää tämmöiseen, kiitos

Vierailija
18/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin tulossa sanomaan

Luulen kanssa, että asia on näin. Jos lasku on jo kerennyt tulemaan, ei sitä tietääkseni missään saleilla voi enää jälkikäteen tulla liikuntaseteleillä maksamaan. Tietystin tästä pitäisi lukea jossain sopimuksessa, että tulethan maksamaan seteleillä kaksi viikkoa ennen uuden laskun muodostumista.

Vierailija
19/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aivokuollut laskutusjärjestelmä on tietysti asiakkaan ongelma

Ei välttämättä, mutta ap. on hyväksynyt laskun oikeudellisuuden, eikä ole reklamoinut laskua tietyn ajan sisälle ja lasku on ehtinyt firman kirjanpitoon.

Jokaisen laskujärjestelmän tulee olla aukoton, eikä niihin voi tehdä muutoksia kuukausia jälkikäteen, jo yritysverotuksen vuoksi.

Jos ap. olisi heti reagoinut laskuun, mitään ongelmaa ei olisi ollut. Kyllä kait jokainen ymmärtää, ettei laskuja voi heittää roskikseen maksamatta.

Vierailija
20/70 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun salilla liikuntasetelit huomioidaan aina seuraavassa laskussa. Eli jos lasku on ehditty jo kirjoittaa, niin hyvitys näkyy sitten myöhemmässä laskussa.

Ja ne tytöt, jotka on siellä tiskillä, ei hoida laskutusta. Siksi varmaan laskun muuttaminen on hankalaa: ota suoraan yhteyttä siihen henkilöön, joka kirjoittaa laskut.