Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se vain minun synkkä ajatusmaailmani, vai miksi minusta tuntuu, että ihmiset lisäilevät instagramiin kuvia elämästään, koska haluavat muiden kadehtivan heitä?

Vierailija
02.05.2017 |

Kertokaapa te. Olenko minä vain niin synkkämielinen ihminen kun ajattelen näin? Onko maailmankuvani jotenkin vääränlainen?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tavoite ole herättää kateutta, niin kyse on huomionkipeydestä. Monet kaipaavat muiden ihmisten hyväksyntää ja huomiota.

Itse olen onneksi päässyt huomionkipeydestäni. Vielä 25-vuotiaana tuli sellaista haettua.

Mielestäni ihmisten pitäisi pyrkiä kehittymään.

Vierailija
42/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo sitten eroaa siitä, että näytät kaverille loma- tai hääkuviasi? Näinhän on tehty iät ja ajat.

Siinäkö ei ole mitään eroa näyttää omia loma- tai hääkuvia ystävälle kuin näyttää ne koko maailmalle?

No ei minusta, kun se koko maailma ei niitä kuvia kuitenkaan katso eikä kukaan kai näin oletakaan. Kyllä kai niitä omia albumeitakin voisi näyttää koko maailmalle, jos se koko maailma tulisi kahville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluavat muut kateellisiksi. ( ei koske keskenlehti kuvia). Heille mikään ei tunnu enää miltään. Matkan yksi tärkeä syy on se, että pääsee kertomaan siitä muille, ennen ja jälkeen. Mm. nuo matkat käytännössä ludätään cv:hen:). Ostat uuden hienon auton tai muuta tavaraa, haluat, että se vaikuttaa muihin.

Vierailija
44/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenetköhän esim. Li Andersson halusi tehdä kateelliseksi kun postasi kuvan vappumarssilta? Elina Lepomäen?

Vierailija
45/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on älyttömintä mitä mä tiedän. Mä oon sanonut mun tytöille että aina löytyy joku jolla on rahaa tehdä sellasia reissuja mitä muut ei pysty. Nyt nää suomalaiset "julkkikset" laittaa kanssa jotain kuvia kun ne on ulkomailla mut haloo niitä paljon paremmissa hoteleissa on ihmisiä asunut ja ne voi ostaa ihan mitä ne haluu. Suomen "julkkikset" on oikeesti kaikki vaan iha luusereita eikä niitä edes tunneta ulkomailla yhtään. Kardashianit on oikeita julkkiksia kaikki suomalaiset pelkkiä luuserieta. 

Vierailija
46/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva varmaan tulee iloiseksi siitä jos joku ärsyttävä tyyppi esittelee tekemisiään, varsinkin jos tekemiset ei ole ihan wt-tason nolouksia. Vai mistä esim. nämä missien ja cheekkien haukkumisketjut tälle palstalle syntyvät? "Väärän tyypin" koetaan saaneen jotain liian hyvää, ja se harmittaa. Tuskin täälläkään mammat riemuitsisi, jos Axl Smith ohjaisi musavideon Rihannalle ja voittaisi MTV Awardin.

Vierailija
47/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi on älyttömintä mitä mä tiedän. Mä oon sanonut mun tytöille että aina löytyy joku jolla on rahaa tehdä sellasia reissuja mitä muut ei pysty. Nyt nää suomalaiset "julkkikset" laittaa kanssa jotain kuvia kun ne on ulkomailla mut haloo niitä paljon paremmissa hoteleissa on ihmisiä asunut ja ne voi ostaa ihan mitä ne haluu. Suomen "julkkikset" on oikeesti kaikki vaan iha luusereita eikä niitä edes tunneta ulkomailla yhtään. Kardashianit on oikeita julkkiksia kaikki suomalaiset pelkkiä luuserieta. 

Kai ymmärrät, että tuo kirjoituksesi ei kerro mistään muusta kuin sinusta itsestäsi? Jos kukaan ei välittäisi näistä "luuserijulkkiksista", ei kukaan edes tietäisi heidän tekemisistään eikä niistä myöskään jaksaisi vauhkota. Se, että nämä heidän kuvansa suututtavat, kertovat ainoastaan sen, että jotakuta ne kuitenkin kiinnostavat. Minä en ainakaan tiedä mistään julkkisten hotellikuvista enkä kyllä Kardashianejakaan tuntisi, jos he tulisivat kadulla vastaan.

Vierailija
48/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minusta on nimenomaan kiva tietää helpolla tavalla kavereiden ja perheen kuulumisia nopeasti kuvan välityksellä. Ihan normaaleja kuvia suurin osa postailee. Siinähän sitä oppii tuntemaan ihmistä hyvin ja tietämään heidän kiinnostuksenkohteistaan. Toista kiinnostaa matkustaminen, toista muoti, toista ulkoilu. Minusta nuo kuvat antavat kivan väläyksen toisen elämään ja nimenomaan sellaisiin arkisiinkin asioihin, joista eivät tulisi muuten ehkä maininneeksi, kun ovat sillä tavalla mitättömiä asioita. Itsekin postaan ihan arkisia kuvia.

Minusta instagram on raikas tuulahdus vaikka Facebookiin verrattuna, joka nykyään tuntuu uuvuttavalta määrältä uutislinkkejä, mielipiteitä ja väittelyä.

Itse en ole niin kateellinen ihminen, että jäisin vellomaan toisten kuvien parissa miettimään heidän postausmotiivejaan. Joillekinhan se on jopa työ. Jos en pidä näkemästäni, poistan seuratuista tai rullaan ohi. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
49/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisille ihmisille on varmaan ahdistava paikka. Itselleni kateutta herättäisi julkaistu tiedeartikkeli laadukkaassa lehdessä tms. Siis sellainen asia, jonka saavuttaminen on oikeasti vaikeaa. Kuka vaan voi säästää sukanvarteen ja käydä reissussa vaikka missä, itsekin olen niin tehnyt. Julkkikseksi pääsee kuka tahansa tyhjäpää kunhan on valmis myymään itsensä halvalla yms. Mitä kadehdittavaa kaikkien saavuttamissa asioissa voi olla?

Vierailija
50/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, että ihmiset postaavat lomakuvia. Siitä saa helposti keskustelua vireille, kun suunnittelee omia reissujaan. Imen toisten lomakuvista ideoita omia matkoja varten. Miksi ihmeessä olisin kateellinen siitä, että toiset menevät lomalle? Olen iloinen heidän puolestaan ja nimenomaan kiinnostunut tällaisista kuvista.

Joku toinen varmaan kokee muodin samanlaisena, itseäni se taas ei kiinnosta ollenkaan. Mutta sitten voi vain hypätä niiden kuvien yli. Ei minua mitenkään loukkaa tai ahdista toisten merkkilaukut :D

Aika pikkumainen ihminen minusta pitää olla, jos jaksaa häiriintyä toisten kuvista. Kannattaa miettiä ennemmin, onko omassa elämässä jotain pielessä.

Vierailija
51/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisille ihmisille on varmaan ahdistava paikka. Itselleni kateutta herättäisi julkaistu tiedeartikkeli laadukkaassa lehdessä tms. Siis sellainen asia, jonka saavuttaminen on oikeasti vaikeaa. Kuka vaan voi säästää sukanvarteen ja käydä reissussa vaikka missä, itsekin olen niin tehnyt. Julkkikseksi pääsee kuka tahansa tyhjäpää kunhan on valmis myymään itsensä halvalla yms. Mitä kadehdittavaa kaikkien saavuttamissa asioissa voi olla?

Tiedelehdistä ei keskustella missään paitsi tieteilijöiden omissa piireissä. Oikeasti suurta yleisöä puhuttavat asiat on melko pinnallisia.. viihde, urheilu, taiteellisista aloista vain populaarimpi puoli, politiikkakin on monille suurelta osin viihteellistä. Vilkaisu av:n otsikoihin (tai mihin tahansa missä keskustelua on paljon) kertoo karun totuuden.

Vierailija
52/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedelehdistä ei keskustella missään paitsi tieteilijöiden omissa piireissä. Oikeasti suurta yleisöä puhuttavat asiat on melko pinnallisia.. viihde, urheilu, taiteellisista aloista vain populaarimpi puoli, politiikkakin on monille suurelta osin viihteellistä. Vilkaisu av:n otsikoihin (tai mihin tahansa missä keskustelua on paljon) kertoo karun totuuden.

kaikki sanomasi on varmasti ihan totta, mutta liittyy viestiini miten?

Vierailija
53/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis siten että tuo mitä sanot "pinnallisten ihmisten asioiksi" on kuitenkin se joka suurinta osaa kiinnostaa, ei niinkään ne kultturellit jutut. Ja viihteellisellä puolellakin keskitytään enemmän siihen kaikkein kevyimpään osastoon. Starojen yksityiselämästä puhutaan enemmän kuin heidän elokuvistaan tai formulakisoistaan.

Vierailija
54/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itsekin oikein miettimään, miksi olen Instagramissa ja laitan sinne välillä kuvia. Kaikki kuvani ovat tietysti nättejä, tavarat aseteltu kivasti, kaunis maisema tms. Omasta naamastani ei siellä taida olla kun ihan muutama kuva. Toisaalta olisi mukava ottaa joku oikein kaunis imartelevasta kulmasta otettu naamakuva, jossa näytän kauniilta ja laittaa se sinne. Mutta en jotenkin kehtaa, ja toisaalta taas sitten ei niin kiinnostakaan. Mutta siis yleensä jos laitan jonkun kuvan, on se jostain vähän spesiaalimmasta hetkestä, esimerkiksi lomamatkalta, ihanasta hotelliaamupalasta, kaunis luontokuva tms. Laitan kuvan instaan, koska kuva on mielestäni kaunis, onnistunut ja siinä "kitetytyy" hieman se mitä itse olen, mitä arvostan ja mistä tykkään. Eli periaatteessa yritän viestiä niillä kuvilla hieman sitä, minkälainen olen tai haluaisin olla.

Vierailija
55/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se insta ja facebookki on mulle sellasia välineitä, joissa yritän viestiä sitä minkälainen olen. Se materiaali mitä siellä on, on tietysti tarkkaan harkittua, eikä anna todellista kuvaa. Sinne tulee laitettua yleensä sellaisia juttuja/kuvia, jotka haluan syystä tai toisesta jakaa. Haluan huomiota, jos on sattunut joku hauska juttu, haluan että se olisi hauska muidenkin mielestä ja herättäisi keskustelua. Tai sitten jos olen ottanut jonkun hienon kuvan, haluan jakaa sen että muutkin näkevät miten hieno se on, ja ehkä saavat siitä jotain ajateltavaa tai inspiraatiota (siis en jaa mitään salikuvia..). Mutta jos pitäisi oikein lyhyesti sanoa, niin jaan kuvia somessa koska haluan näyttäytyä siellä tietynlaisena.

Vierailija
56/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis siten että tuo mitä sanot "pinnallisten ihmisten asioiksi" on kuitenkin se joka suurinta osaa kiinnostaa, ei niinkään ne kultturellit jutut. Ja viihteellisellä puolellakin keskitytään enemmän siihen kaikkein kevyimpään osastoon. Starojen yksityiselämästä puhutaan enemmän kuin heidän elokuvistaan tai formulakisoistaan.

Kaikki edelleenkin ihan validia pohdintaa, mutta itse hämmästelen miksi kadehtia niin yleisluontoisia asioita? Jos minulle olisi hirveän tärkeää olla julkkis, sisustaa kotiani samalla tavalla kuin kadehdin yms. niin ei sellaiseen varmaan ihan kauhean paljon aikaa ja vaivaa tarvitsisi nähdä. Ymmärrän, miksi pinnallinen elämä voi kiinnostaa, mutta en ymmärrä miten se voi herättää kateutta. Käsitätkö?

ihailen joskus itsekin jotain sisustuskuvia, mutta on se myös samaan aikaan surullista, jos kuvan laittajan ainut elämänsisältö on se sisustus.... Ellei se ole ammatti tms.

Vierailija
57/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nuo ovat inspiraation lähteitä. Aivan kuten lehdet, blogit tai ruoka- ja matkailuohjelmatkin. En ajattele, että toimittajat, bloggarit ja tuottajat tekisivät niitä sen vuoksi, että lukija tai katsoja tulisi kateelliseksi. 

Vierailija
58/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki edelleenkin ihan validia pohdintaa, mutta itse hämmästelen miksi kadehtia niin yleisluontoisia asioita? Jos minulle olisi hirveän tärkeää olla julkkis, sisustaa kotiani samalla tavalla kuin kadehdin yms. niin ei sellaiseen varmaan ihan kauhean paljon aikaa ja vaivaa tarvitsisi nähdä. Ymmärrän, miksi pinnallinen elämä voi kiinnostaa, mutta en ymmärrä miten se voi herättää kateutta. Käsitätkö?

ihailen joskus itsekin jotain sisustuskuvia, mutta on se myös samaan aikaan surullista, jos kuvan laittajan ainut elämänsisältö on se sisustus.... Ellei se ole ammatti tms.

Jos puhutaan julkkiksista niin suurimmalla osallahan ne kuvat liittyy ammattiin tai ammatin mahdollistamaan elämäntapaan. Tietysti tässä on eroa puhutaanko Jenni Vartiaisesta vai miss märkä t-paidasta, mutta en sanoisi että kuka tahansa tyhjäpää voi tehdä kaksi tuplaplatinalevyä putkeen kuten Jenni, joten se riippuu menestyksen tasosta onko kateudelle katetta vai ei. Pohjimmiltaanhan insta-kateus on samaa kuin muukin kateus. Hyviä asioita toivoo hyville tyypeille, paskoille ei niinkään.

Vierailija
59/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä, mutta mun mielestä on jotenkin pelottavaa tuo kehitys, mitä jotkut tännekin on kirjoittanut, että ei jaksa enää päivittää Facebookia, kun kuvat on niin helppoja. Ensin tuli Facebook, sit se on ihmisten mielestä liian vaativa ja tuli twitter, jossa ei voi kirjoittaa kun lyhyitä päivityksiä. Sit alkoi kaikki kirjoittaminen olemaan ihmisistä niin vaativaa, että siirryttiin Instagramiin ja kuvapäivytyksiin.

Vierailija
60/61 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo sitten eroaa siitä, että näytät kaverille loma- tai hääkuviasi? Näinhän on tehty iät ja ajat.

Mutta peppukuvia ei taidettu ennen esitellä tutuille albumista.