Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Jäätelö

Kertokaapa omia kokemuksia siitä miten narsistinen henkilö manipuloi juuri sinua. Saiko hän sinulle huonon olon? Ajatukset sekaisin taas, vaikka aikasemmin et edes miettinyt asioita, mutta narsisti sai sinut jotenkin taas epävarmaksi, etkä tiennyt että miksi näin on, kuitenkin silmissäsi henkilö on niin miellyttävä. Aihe siksi, koska lähelläni oli vuosia ystävätär, johon otin peräeron useammaksi vuodeksi ja nyt sattumalta tapasin henkilön pitkän ajan jälkeen, aina yhtä miellyttävä ja mukava henkilönä, mutta onnistuu lähes aina manipuloimaan ajatuksiani jotenkin, ilman että itse sitä tilanteessa edes tajuan, muiden ihmisten seurassa tätä samaa tunneta ei tule. Nyt kun yhteydenpidon välissä oli vuosia opin huomaamaan mistä on oikeasti kyse, oma narsu ystävä on aina utelias minusta, ei koskaan kerro itsestään mitään, keskittyy aina ikäviin asioihin tai tapahtumiin minussa, olivatpa ne menneitä tai ei, osaa johdatella keskustelun taitavasti minuun, ja jos koen epämiellyttävänä hänen käytöksen, tai osoitan että ei ole ehkä hyvä aihe, niin asia/keskustelu onkin nopeasti käännetty niin, että miksi asioista ei voi avoimesti puhua tai, että minulla onkin jokin ongelma asian suhteen, jokatapauksessa vie henkilökohtaisen tilan jotenkin aina, ja päivän päätteeksi on ihan loppuun kulutettu olo...Ja osaa myös kääntää keskustelun aina taitavasti itseensä, yleensä niillä hetkillä, kun minulla olisi jotain tärkeää sanottavaa. Tai jotenkin taitavasti syyllistää, jos puhun väärästä aiheesta, mikä ei häntä miellyttää hän keksii jonkun syyn miksi aiheesta ei halua kuulla. Haluaisin kuulla esimerkkejä milloin olette huomanneet tulleenne manipuloiduksi? Tämä oma narsistini osasi jopa taitavasti puhua menneistä tapahtumistani (ikävistä) aina minun kuulleni, siten että huomasin vain alkavani ajattelemaan ikäviä asioita aina hänet nähtyäni, mutta en tajunnut kuin vasta ajan kuluttua, ja etäisyyttä ottamalla mitä hänen seurassaan tapahtuu, siis kelaamalla läpi mielessä oikeasti keskusteluja ja nyt kun etäisyyttä häneen on tullut, eikä tätä henkilöä enää päästä elämäänsä samalla tavalla kuin aikaisemmin, niin huomaakin mistä on kyse. No olipa miten oli, ei taida kuin ne henkilöt jotka narsun läheisyydessä ovat olleet, niin tietää mistä kyse. Ja se on myös totta, että ei mitään yhteyttä narsuun on kaikista paras vaihtoehto, sen oppii huomaamaan myös vasta ajan kanssa. Kulutettu aihepiiri, mutta jos joku haluaa jutella, niin olisi jännä kuulla kokemuksia.

• ylös 13
  • alas 2

Kommentit (6)

Vierailija

Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Itsellä on samanlainen kokemus. Manipuloija tosin oli entinen pomoni. Sai ongittua paljon tietoa henk. koht elämästäni. Meni pitkään ennen kuin tajusin mitä oli tapahtunut..

Vierailija

Nainen jonka tapasin kertoili juttuja vanhemmistaan, sisarestaan, työkavereistaan, entisistä poikaystävistään ja exästään. Kuinka on mielenterveisongelmaa, exä narstisti ja kuinka itse on niiiiin empaattinen.
Todellisuudessa oli itse narstisti ja haaveili sm-seksistä, vaikkakin mt-lääkkeet oli vienyt orgasminsaantikyvyn. Lähetteli myös kuvia itsestään ja paljaalla olisi pitänyt painaa.

Aina oli jutellessa olo kuin kävelisi kananmunan kuorilla kun ei tiennyt mistä asiasta ei saa puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Taidat kärsiä vaan helvetin olemattomasta itsetunnosta.
Herkkänahkainen otaksuja.

• ylös 2
  • alas 12
Jäätelö

Se kait se on, etä normaali ihminen ymmärtää pitää terveen etäisyyden toisiin ihmisiin ja on hävelias kysymysten suhteen. Ainakin itsestä tunnistan, että koin että tämä henkilö 'valtaa' oman elämän, ja että yksinkertainenkin 'ei käy', 'ei se sovi' tuntui vaikealta sanoa hänelle. Nykyisissä ihmissuhteissa olenkin huomannut, että se että ei ehdi nähdä, ei pitäisi tuottaa kauheata ahdistusta, tai puhelun lopettaminen, jos on jokin muu meno, että voi ihan hyvillä mielin toimia/päättää asioista ilman pelkoa toisen loukkaantumisesta. Ja jos joku asia kuluttaa enemmän energiaa, entä antaa niin olen oppinut silloin pysähtymään ja miettimään mistä on kyse. -Ap

• ylös 12
  • alas 0
Jäätelö

Vierailija kirjoitti:
Taidat kärsiä vaan helvetin olemattomasta itsetunnosta.
Herkkänahkainen otaksuja.
Itsetunnosta en tiedä, mutta ihmisenä onnellisempi, että eiköhän se kerro tilanteesta enemmän. No sen tiedän myöskin, että ei mulla oo tarvetta tylyttää tuntemattomia ihmisiä netin äärellä, kertooko se taas sun itseluottamuksesta vai mun?;) -Ap

• ylös 11
  • alas 0
Roska

Vierailija kirjoitti:
Nainen jonka tapasin kertoili juttuja vanhemmistaan, sisarestaan, työkavereistaan, entisistä poikaystävistään ja exästään. Kuinka on mielenterveisongelmaa, exä narstisti ja kuinka itse on niiiiin empaattinen.
Todellisuudessa oli itse narstisti ja haaveili sm-seksistä, vaikkakin mt-lääkkeet oli vienyt orgasminsaantikyvyn. Lähetteli myös kuvia itsestään ja paljaalla olisi pitänyt painaa.

Aina oli jutellessa olo kuin kävelisi kananmunan kuorilla kun ei tiennyt mistä asiasta ei saa puhua.

Ihminenhän voi käyttäytyä narsistisesti olematta narsisti, kuulostaa enemmän epätasapainoiselta henkilöltä tai, että mielenterveysongelmia jonkun syyn vuoksi. Alkoholistikin saattaa myös käyttäytyä narsistisesti, olematta oikeasti narsisti. Tyypillinen mtlääkkeiden yksi sivuoire on orgasmikyvyttömyys. Itselle myös eräs mies lähetteli pyytämättä alastonkuvia, sai jotain sairasta nautintoa tästä, minä en.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat