hobitti

Olen epiloinut sääriäni 10 vuotta ja lopputulos on karmeat arpiset laikukkaat jalat. Näytän hyttysen syömältä läpi vuoden! Eli ongelmaksi on kaikkien näiden vuosien saatossa muodostunut helposti tulehtuvat karvatupet ja sisäänpäin kasvavat karvat. Epiloinnin aloitin, kun kyllästyin joka päiväiseen sheivailuun. Ku sääret sheivasi aamulla, sänki tuntui jo illalla. Epilointi pitää karvat poissa noin 3-4 päivää. Viikon päästä on jo uuden epiloinnin paikka, mikäli mielin olla silosääri. Nyt alan kuitenkin hävetä laikukkaita huonovointisen näköisiä jalkojani niin paljon, että harkitsen epiloinnin lopettamista ja siirymistä takaisin sheivailuun. Onko kenelläkään kokemusta rauhoittuuko iho vähitellen, jos palaan epiloinnista sheivailuun? En ole epiloinut jalkojani viikottain tämän kymmenen vuoden ajan, vaan lähinnä tilanteen mukaan. Olen yrittänyt antaa karvojen olla ja ihon rauhoittua niin paljon kuin mahdollista, olen kuorinut ihoa ja käyttänyt voiteita joiden ei pitäisi tukkia ihohuokosia. Karvat ovat ehkä pehmeämmät ja niitä on ehkä 10% vähemmän mitä silloin 10 vuotta sitten, mutta jalkojen ulkonäkö on tosiaan niin kamala, että jotain olisi tehtävä. Täysin karvakoipena en viitsisi ainakaan kesä aikana olla.

• ylös 8
  • alas 0

Kommentit (4)

Vierailija

Samasta syystä lopetin itsekin epiloimisen, olisikohan tästä pari - kolme vuotta. Sääret alkaa olla edustuskelpoiset, toisessa jalassa yhä edelleen yksi jatkuvasti sisäänkasvava karvatuppi, sen olen jo alkanut hyväksymään.
Ja itselläni oli ainakin hyvä Braunin epilaattori, kuorin jalat ensin ja rasvasin epiloinnin jälkeen. Käytin välillä rfsu:n rasvaa (linkki : http://www.rfsu.se/fi/Suomi/Produkter/Intiimihygieniatuotteet/Intim_Ingr...) ja lisäksi ulkomailta tilattua kasvoveden tyyppistä vettä joka oli tarkoitettu tähän ongelmaan. Kummastakaan ei mitään apua.
Oma suositukseni on vain lopettaa epilointi ja siirtyä takaisin sheivaukseen, talvella ei onneksi tarvitse edes joka viikko sheivailla. Rasvailet ja kuorit jalkoja niin alkaa pikkuhiljaa helpottaa, toivottavasti jo kesällä kun saa aurinkoakin ja arvet haalistuu. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kiitos! Ehkä näin kymmenen vuoden kokemuksella on aika vain uskoa se ettei epilointi sovi iholleni.

Vierailija

Mulla epilointi alussa aiheutti näppyläisen näköisen ihon ts. punoittavia karvatuppia. Laitoin kortisonivoidetta, joka auttoi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat