Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette ystävästäni? Tai minusta?

Vierailija
02.05.2017 |

Eli, menin eilen hänen luokseen. Keskustelimme eilen erinäisistä asioista, ja hän alkoi puhumaan "kutsumusammateista". Eräs nuori nainen on ennen ollut töissä tilintarkastusfirmassa, huomannut, ettei tämä ole hänen oma "juttunsa", ja vaihtanut alaa personal traineriksi. Minun mielestäni tämä henkilö teki todella hölmösti. Puhuimme myös eräästä henkilöstä, joka on saanut vauvan. Kerroin hänenkin olevan pt sekä henk. koht. avustaja, ja sanoin, että mielestäni elämäntilanteen pitäisi olla hieman vakiintuneempi, kun hankkii lapsen. Kaverini parahti: "se on hänen kutsumuksensa". Keskustelimme erään Linnean blogista, jossa hän ottaa kantaa mm. suomalaiseen kehitysapuun Afrikassa sekä code bus -hankkeeseen. Luin tämän kirjoituksen kaverilleni ääneen. Mielestäni kirjoitus oli hyvä ja ainakin ajatuksia herättävä. Kaverini alkoi pohtimaan ETUnimiä, sillä Linnea on hieman erikoisempi nimi. Hän kertoi, kuinka eräästä nimestä hänelle tulee lämmin olo, sillä sen kantajakin on lämminsydäminen henkilö. Minä en oikeasti jaksanut enää kuunnella, ja olen nyt viimeiset 12 tuntia miettinyt tämän kaverini älykkyysosamäärää. Hän on 22-vuotias, yomerkonomi, töissä vuokratyöfirmassa, suunnittelee opiskelevansa vaatetusalaa. Mielestäni hänen pitäisi myös miettiä työllistymisnäkymiä sekä mahdollista palkkatasoa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko näin rasittava ihminen? No voin puolustautua sanomalla olevani kaunis ja urheilullinen, ja tukeneeni ystävääni, kun hänen isänsä sairastui syöpään. 

Vierailija
22/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha. Minulla oli joskus kaveri, joka alkoi jossain heikon itsetunnon puuskassa puhua aina asioista, joista oli lukenut eilen ekaa kertaa jostain Tieteen Kuvalehdestä kuin olisi itse keksinyt koko asian. Muistutat ap häntä.

Ei itsetuntoni ole heikko, arvostan vain koulutusta, sillä olen työskennellyt myös matalapalkka-aloilla "joustavana" työvoimana, enkä vain ymmärrä, miksi joku ihminen hakeutuu tuollaiselle alalle vapaaehtoisesti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko näin kamala ihminen? :D Hirveä määrä alapeukkuja, no ehkä menen hieman itseeni, ja mietin, onko minulla oikeutta olla tätä mieltä. 

En tiedä millainen livenä olet mutta olet tässä ketjun aika ehtinyt arvosteleman jonkun tuttavan ammatin toisen tuttavan perhehaaveet, kaverisi ammatin, kaveri "trendikkään" pukeutumisen, 18 miehen kanssa makaamisen, kaverin katkenneen ystävyyssuhteen. Taisi jotain jäädä vielä pois. Tämän perusteella sanoisin, että kyllä sulla on peiliin katsomisen paikka. Ystävänä, jos tunnistaisin tämän ketjun niin katkaisisin sinuun välit.

Vierailija
24/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko näin kamala ihminen? :D Hirveä määrä alapeukkuja, no ehkä menen hieman itseeni, ja mietin, onko minulla oikeutta olla tätä mieltä. 

En tiedä millainen livenä olet mutta olet tässä ketjun aika ehtinyt arvosteleman jonkun tuttavan ammatin toisen tuttavan perhehaaveet, kaverisi ammatin, kaveri "trendikkään" pukeutumisen, 18 miehen kanssa makaamisen, kaverin katkenneen ystävyyssuhteen. Taisi jotain jäädä vielä pois. Tämän perusteella sanoisin, että kyllä sulla on peiliin katsomisen paikka. Ystävänä, jos tunnistaisin tämän ketjun niin katkaisisin sinuun välit.

Ok, kiitos palautteestanne, aion katsoa peiliin, ehkä olen "hieman" liian kova arvostelemaan muita. 

Vierailija
25/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha. Minulla oli joskus kaveri, joka alkoi jossain heikon itsetunnon puuskassa puhua aina asioista, joista oli lukenut eilen ekaa kertaa jostain Tieteen Kuvalehdestä kuin olisi itse keksinyt koko asian. Muistutat ap häntä.

Ei itsetuntoni ole heikko, arvostan vain koulutusta, sillä olen työskennellyt myös matalapalkka-aloilla "joustavana" työvoimana, enkä vain ymmärrä, miksi joku ihminen hakeutuu tuollaiselle alalle vapaaehtoisesti? 

Ehkä kyse on enemmänkin suvaitsevaisuudesta. En minäkään ymmärrä miksi joku myy omaisuutensa ja ryhtyy nomadiksi, mutta en silti leimaa heitä tyhmiksi - vain koska en itse tekisi niin. 

Jos itsetuntosi on niin vahva, miksi haluat lytätä kaverisi, mitä SINÄ SAAT siitä? Mieti tosissasi. Tajuat ehkä, että itsetuntosi on tältä osin hieman heikko. 

Vierailija
26/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko näin rasittava ihminen? No voin puolustautua sanomalla olevani kaunis ja urheilullinen, ja tukeneeni ystävääni, kun hänen isänsä sairastui syöpään. 

Puolustaudut kehumalla itseäsi enemmän, joka lisää rasittavuuttasi? Voihan itku sentään... :D 

Mistä lähtien nuorista naisista on tullut tällaisia bimboja?

Vierailija
27/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle ei tullut nyt muuta mieleen kuin et kannattaisko väliin jutella muidenkin "ystävien" kanssa. Ehkäpä jopa eri-ikäisten jne. Voisi avartaa.

Vierailija
28/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut kappalejaosta?

Vierailija
29/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyse on enemmänkin suvaitsevaisuudesta. En minäkään ymmärrä miksi joku myy omaisuutensa ja ryhtyy nomadiksi, mutta en silti leimaa heitä tyhmiksi - vain koska en itse tekisi niin. 

Jos itsetuntosi on niin vahva, miksi haluat lytätä kaverisi, mitä SINÄ SAAT siitä? Mieti tosissasi. Tajuat ehkä, että itsetuntosi on tältä osin hieman heikko. 

Aion miettiä, ehkä tämä on kasvun paikka. 

Vierailija
30/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla asperger? Ei siis mitenkään pahalla, tuli vaan tekstistä mieleen.

Vierailija
31/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ap on kauhea 1500-luvun koiramoralisti. Mihin perustuu se, että nainen ei saisi harrastaa seksiä hikisen 18 miehen kanssa? Paavin julistukseen vuodelta 1666? Miksi hitossa kukaan nykynainen arvostelisi toisia näin hölmöllä perusteella, jos päässä on jokainen aivosoli ehjänä. 

Vierailija
32/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla asperger? Ei siis mitenkään pahalla, tuli vaan tekstistä mieleen.

Ei tietääkseni. :D Hahaa

Vierailija
33/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin itse vakavasti n. vuosi sitten erääseen anemian muotoon, joten mulla oli aikaa lukea yhteiskunnallisia kirjoituksia, kun olin sairaslomalla yms. :D Ehkä tämä muutti minua. Tästäkään tämä kaverini ei tuntunut hirveästi kiinnostuvan. 

Vierailija
34/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä olen sitten vain normaalia kunnollisempi tai vanhanaikaisempi. :D 

Vierailija
35/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koen myös ehkä, ettei tämä kaverini jotenkin "arvosta" minua, siis ihan persoonana ja ihmisenä. En ole mustasukkainen ystävästäni. Mutta, kun pääsin korkeakouluun (suunnitelmissa lukea maisteriksi), hän ei edes onnitellut. Hän ei oikein tunnu arvostavan koulutusta."

Viestisi on pelkkää arvostelua kaveriasi ja muita ihmisiä kohtaan ja heidän alaansa. Sitten mielestäsi ongelma on kuitenkin se että kaverisi ei tunnu arvostavan sinua ja koulutusta? Heh.

Yleensä kai nämä, jotka ovat kovaan ääneen syyttelemässä tai arvostelemassa muita syyllistyvät näihin asiohin itse, eivät vain itse tajua sitä.

Vierailija
36/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten normaalia narsistisempi asperger?

Vierailija
37/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm taidan kommenttienne perusteella mennä vähän itseeni. :D Ja oppia suvaitsevammaksi sekä lopettaa arvostelun. 

Vierailija
38/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, miksi olen asperger, no juu ihan miten vain, lähden nyt pyöräilemään xxl-urheilukauppaan, moro! :D 

Vierailija
39/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee elämässään omat valinnat oli ne kaverin mielestä sitten kuinka hölmöjä tahansa. Toisen kunnioittamista ja arvostamista on juuri se, että ymmärtää, että toisen valintojen ei tarvitse miellyttää itseään ja niistä ei täydy olla samaa mieltä. Oletko siis itse mielestäsi arvostanut ystävääsi tai muita ihmisiä?

Vierailija
40/49 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai tyhmempi, jos ymmärsit pointtini. Siis mihin ihmeeseen se ajatus perustuu, että nainen ei saa harrastaa seksiä vapaasti? Sellaisen olkilukon viljely ei tee sinusta kunnollista vaan typerän

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme