Superlihava lentokoneeseen
Ja tiedän että tulee laihduta läski-kommentteja nyt , mutta kuiteskin.
Painan melkein 200kg, ja pituuttakin on yli 179cm. Nyt kuitenkin pitäisin mennä elämän ekaa kertaa lentokoneeseen. Onko mitään mahdollisuuksia että edes mahtuu koneeseen? Kaksi paikkaa ostan tietenkin, mukavampaa itselle ja muille. Jatkopalan tarviin turvavyöhön tai joka kaksi. Mutta, kuinkahan lento mahtaa sujua näin isolta ihmiseltä?
Ja ei niitä haukkumaviestejä jookos. Tiedän kaiken jo. Englantiin olen menossa finnairilla.
Kommentit (105)
Ensimmäiset pari sivua meni hyvin, sitten idiootit pääsi ilmeisesti koulusta...
Ap: tosi hienoa että olet löytänyt elämääsi rakkauden ja vielä rohkeasti tartut siihen vaikka toinen on toisessa maassa. Älä välitä noista lyttääjistä. Nykyään reilustikin ylipainoinen voi olla mitä lystää, esim. suosikkimuotibloggarini Meagan Kerr:
http://www.thisismeagankerr.com/
Ja lento menee varmasti hienosti, älä suotta jännitä. :)
Kun lensin finnairin koneella saman pituisen veljeni kanssa, oli hänellä ongelmaa saada jalat mahtumaan järkevästi jalkatilaan. Ehkä kuitenkin jos olet ottamassa kaksi paikkaa voit istua vähän vinossa jos tätä ongelmaa esiintyy. Ja lentosi on lyhempi kuin minkä me lensimme veljeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap: tosi hienoa että olet löytänyt elämääsi rakkauden ja vielä rohkeasti tartut siihen vaikka toinen on toisessa maassa. Älä välitä noista lyttääjistä. Nykyään reilustikin ylipainoinen voi olla mitä lystää, esim. suosikkimuotibloggarini Meagan Kerr:
Kiitos kiitos :) Yritän olla jännittämättä. Ja rakkaus on ihana asia :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kiitos :) Yritän olla jännittämättä. Ja rakkaus on ihana asia :) Ap
Kunhan pidät huolta siitä, ettet rupea rahoittamaan hänen "bisneksiään".
Manchesteriin tosiaan lennetään Embraerilla, kuten joku jo aiemmin kirjoitti.
https://www.finnair.com/go/2017.5-6/Images/fleet/new/embraer-190_seatma…
Pienehkö kone mutta ihan jees kuitenkin. Se vika penkkirivi on huono, jos edessä istuva haluaa laittaa selkänojaa taaksepäin. Vikalla rivillä kun ei saa itse lisätilaa kun selkänojaa ei voi taivuttaa.
Finnairin lennon kaiketi operoi Norra, Finnairin koneella. Ei kannata tuosta hämääntyä, jos kapteeni kuuluttaakin tyyliin: "Tervetuloa Norran (Nordic Regional Airlines) lennolle..."
Huh huh, siinä on muutama pulla ja burgeri tullut syötyä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, pyydä paikka hätäuloskäytävän kohdalle. Siinä on enemmän jalka- ja mahatilaa ja pöytäsysteemikin on muistaakseni eri kun edessä ei ole penkkejä vaan seinä.
Ja jos olet huolissasi, voit varmasti soittaa Finnairin asiakaspalveluun. He ovat varmasti tottuneet kaikkeen ja osaavat neuvoa.
Lento menee varmasti ihan hyvin kunhan et ota alkoholia ettei tarvitse sinne koneen vessaan yrittää. :) Ja tosiaan ne lentosukat, varmasti niitä löytyy isommallekkin ihmiselle. Pyörittele nilkkojasi ja heiluttele varpaitasi lennon aikana että pääset helpommin liikkeelle sitten perillä.
Niin ja ota jotain lämmikkettä hartioillesi. Lentokoneissa on aina ihan jäätävä ilmastointi. Ylipainoinenhan on helposti hikoilevainen, joten voit helposti tulla laittaneeksi liian vähän päällesi koneeseen ja sitten on niskat jumissa. Siis ylimääräinen villahuivi tai -paita käsimatkatavaraan jonka voit sitten heittää niskaasi.
Ja vielä lopuksi: kun saavutte määränpäähän, jää istumaan. Anna kiireisten ryykätä ensimmäisenä. Tämä on hyvä vinkki ihan kaikille, mutta erityisesti jos eteneminen kapealla käytävällä olisi hidasta. Säästyy omatkin hermosi. Plus että matkatavaroita joutuu kumminkin odottamaan.
Laitetaan ihmisiä jotka pystyvät auttamaan siinä tilanteessa jos jotain tapahtuu...
Itse olen matkustanut lähemmäs 200kg painoisena lentokoneessa ja en tarvinut jatkopalaa minkään yhtiön koneissa enkä myöskään kahta penkkiä. Varmaan aika paljon siitäkin kiinni miten se ylipaino on jakautunut, sillä jotkut puolia kevyemmätkin sen jatkopalan tarvii kun kaikki rasva on mahassa.
Uskon että 200kg asti voi hyvin matkustaa lentokoneella, mutta sen yli kun alkaa menemään niin sitten tulee jo ongelmia.
Ps: Mahduin hyvin myös vessaan. Käytävällä tosin otti vähän persukset penkkien reunoihin osumaa.
Prototyyppi kirjoitti:
Manchesteriin tosiaan lennetään Embraerilla, kuten joku jo aiemmin kirjoitti.
https://www.finnair.com/go/2017.5-6/Images/fleet/new/embraer-190_seatma…
Pienehkö kone mutta ihan jees kuitenkin. Se vika penkkirivi on huono, jos edessä istuva haluaa laittaa selkänojaa taaksepäin. Vikalla rivillä kun ei saa itse lisätilaa kun selkänojaa ei voi taivuttaa.
Finnairin lennon kaiketi operoi Norra, Finnairin koneella. Ei kannata tuosta hämääntyä, jos kapteeni kuuluttaakin tyyliin: "Tervetuloa Norran (Nordic Regional Airlines) lennolle..."
okei en hämäänny sitten. :) Ehkä vika penkkirivi ei ole paras mahdollinen, jossain keskivaiheilla vois olla ihan ok tai alkupäässä. Se on hyvä että on kahden penkin rivit, ei tule kukaan viereen istumaan ja ei tule vessa ongelmia siten :) Siis jos olen käytäväpaikalla ja ikkunapaikalla olija haluaa vessaan. Mitähän vielä mun piti kysyä...
Niin onkohan kone kiinni terminaalissa vai mennäänkö koneeseen ulkokautta portaita pitkin... Mutta ei kai kumpikaan vaihtoehto ongelma ole. Ap
Jos lennät Helsingistä, niin Lontoon koneen portti on todella kaukana check-in:sta ja turvatarkastuksesta. En tiedä mikä on kuntosi laita, mutta varaa reilusti aikaa kävelemiseen jos sinun on pysähdyttävä välillä. Koneelle on bussikuljetus ja ne bussit ahdataan epämukavan täysiksi. Bussista et saa istumspaikkaa, joten varaudu roikkumaan käytävällä, kirjaimellisesti.
Rakkaudenytteistä reissua ja nauti lennosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos lennät Helsingistä, niin Lontoon koneen portti on todella kaukana check-in:sta ja turvatarkastuksesta. En tiedä mikä on kuntosi laita, mutta varaa reilusti aikaa kävelemiseen jos sinun on pysähdyttävä välillä. Koneelle on bussikuljetus ja ne bussit ahdataan epämukavan täysiksi. Bussista et saa istumspaikkaa, joten varaudu roikkumaan käytävällä, kirjaimellisesti.
Rakkaudenytteistä reissua ja nauti lennosta.
Ai niin, varaudu myös siihen, että koneeseen noustaan kapeita, erittäin korkeita portaita pitkin.
Ihana ketju ja yllättävän asiallisena pysynyt. Tässä tulee ihan matkakuume ja oma nuoruuskin mieleen, kun tuli lennettyä Lontooseen netti-ihastuksen perässä. Oi niitä aikoja <3
Kaikkea hyvää sinulle ap ja onnea matkaan! <3
Jep, minäkin olen 150-kiloisena eli oikeasti lihavana matkustellut paljon eri yhtiöiden eri koneilla. Joka ikinen kerta olen penkkiin (ihan yhteen, ei ole kahdelle ollut tarvetta) mahtunut ja kertaakaan en ole jatkopalaa tarvinnut. En edes, vaikka mulla on oikeasti tosi iso maha (ei oo rasva kertynyt oikeisiin paikkoihin ei). :D Toki joissain koneissa on ollut hieman ahdasta, persus vähän ottanut penkin reunoihin kiinni, mutta mahtunut olen silti! Turvavyökin aina mennyt kiinni, ja kovasti väitän että osaan pysyä myös siellä omassa penkissäni vyörymättä naapurin päälle.
Halusin sanoa tämän ihan vaan sen varalta, jos joku muu isokokoinen koneeseen mahtumista jännittävä henkilö tähän keskusteluun eksyy. :) Nimittäin itsekin, ennen kuin aloin matkustella, jännitin penkkiin mahtumista ihan hirveästi, ja muistan kun epätoivoisesti yritin ihmisten kokemuksia googlailla.
Ja aloittajalle (vaikka oletkin vastauksia jo paljon saanut ja asia varmasti tullut jo selväksi); aivan varmasti mahdut istumaan jos varaat kaksi penkkiä. Luksusta suorastaan! Olisipa itselläkin varaa kahteen paikkaan niin voisi ihan oikeasti ottaa oikein rennosti. :-D
Kyllä sinne mahtuu. Kävelemiseen vaan varaat aikaa. Tsemppiä!!!!!!
Löysin tämän ketjun pohtiessani, eikö finskiltä saisi netin kautta varattua jatkopalaa vyöhön. Ettei tarvitse koneessa nöyryyttää itseään.
No vastausta siihen en ole vielä löytänyt, mutta haluan kiittää alkuperäistä kirjottajaa tästä ketjusta, lisäksi myös kaikkia fiksusti vastanneita :)
Ei ole aivan yksinkertaista matkustaa plussakiloisena.
Toivottavasti ap matka meni hyvin ja Sinulla oli kivaa englannissa!
Tässä on jo vuosia vierähtänyt, mutta toivottavasti myös rakkaus voi hyvin :)
Vierailija kirjoitti:
Löysin tämän ketjun pohtiessani, eikö finskiltä saisi netin kautta varattua jatkopalaa vyöhön. Ettei tarvitse koneessa nöyryyttää itseään.
No vastausta siihen en ole vielä löytänyt, mutta haluan kiittää alkuperäistä kirjottajaa tästä ketjusta, lisäksi myös kaikkia fiksusti vastanneita :)
Ei ole aivan yksinkertaista matkustaa plussakiloisena.
Toivottavasti ap matka meni hyvin ja Sinulla oli kivaa englannissa!
Tässä on jo vuosia vierähtänyt, mutta toivottavasti myös rakkaus voi hyvin :)
Mä lennän todella harvoin, viime kerrasta on jo vuosia. Muistan miten noloa oli ähertää turvavyön kanssa. Meni pitkään ennen kuin sain sen kiinni, eikä asiaa auttanut vieressä istunut työkaveri joka oli sellainen suorapuheinen naapurimaan täti, joka tykkäsi töksäytellä kaikenlaista, ja alkoi kovaan ääneen ihmetellä mikä ongelma minulla oli. Olin silloin vielä pienempi kuin nykyään, mutta rasva kertynyt mahaan ja takamukseen joten vyön kanssa teki tiukkaa. Tämä ketju oli minustakin mukavaa luettavaa ja paljon vinkkejä.
Siis onko tuo totta ettei hätäuloskäyntien viereen laiteta huonokuntoisia? Mistä lentoyhtiöt voi tietää minkäkuntoinen tai kokoinen varaaja on? Vai sanotaanko koneeseen päästyä vaan tylysti että oot liian lihava tai raihnainen sori?
Eivät tee mitään numeroa jatkopalan tuomisesta. Ihan huomaamattoman fiksusti sen yleensä tuovat, ja ihan pienillä käsimerkeilläkin se pyytäminen yleensä onnistuu.
No kai ihan jees jos takiasi ei tarvitse järjestää vartin pujottautumissessiota jos haluaa paikaltaan vessaan. Pahoin kyllä pelkään että tarvitsee.