Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Superlihava lentokoneeseen

Vierailija
02.05.2017 |

Ja tiedän että tulee laihduta läski-kommentteja nyt , mutta kuiteskin.

Painan melkein 200kg, ja pituuttakin on yli 179cm. Nyt kuitenkin pitäisin mennä elämän ekaa kertaa lentokoneeseen. Onko mitään mahdollisuuksia että edes mahtuu koneeseen? Kaksi paikkaa ostan tietenkin, mukavampaa itselle ja muille. Jatkopalan tarviin turvavyöhön tai joka kaksi. Mutta, kuinkahan lento mahtaa sujua näin isolta ihmiseltä?

Ja ei niitä haukkumaviestejä jookos. Tiedän kaiken jo. Englantiin olen menossa finnairilla.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja mukavaa lentoa!

Vierailija
2/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiitos :) 

av

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lentosi sujuu ihan hyvin. Hyvää matkaa!

Vierailija
4/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Jos sun kunto muuten antaa myöten istumisasennossa oleskelun niin en näe mitään syytä miksi lento ei sujuisi siedettävästi. Lyhyt lento vieläpä. Tsemppiä!

Vierailija
5/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan melkein 200kg, ja pituuttakin on yli 179cm. Nyt kuitenkin pitäisin mennä elämän ekaa kertaa lentokoneeseen. Onko mitään mahdollisuuksia että edes mahtuu koneeseen? Kaksi paikkaa ostan tietenkin, mukavampaa itselle ja muille. Jatkopalan tarviin turvavyöhön tai joka kaksi. Mutta, kuinkahan lento mahtaa sujua näin isolta ihmiseltä?

Ja ei niitä haukkumaviestejä jookos. Tiedän kaiken jo. Englantiin olen menossa finnairilla.

Koon puolesta ei varmasti ole ongelmaa mahtua koneeseen, kun otat vielä toisenkin penkin. Käytävällä saatat joutua menemään sivuttain. Vessat ovat ahtaita etenkin kääntyvän oven osalta, joten varmuudeksi kannattaa käydä kentällä ennen lähtöä. Olethan kysynyt lääkäriltä onko lentäminen ok? Lentosukat olisi varmaan järkevää hankkia.

6/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessat ovat tosiaan ahtaita myös normaalipainoiselle, saati sitten ylipainoiselle. Kaksi penkkiä on hyvä ratkaisu ja vaihtoehto tilavammille businesspaikoille. Se tarjotinpöytä ei varmaan mahdu laskeutumaan sulla alas mutta Finnairilla ainakin olen nähnyt ylipainoisille matkustajille tuotavan toisenlaiset tarjotintasot tilalle. Jatkopaloja vyöhön ja hyvää matkaa. :)

Eiköhän ne lentoemännät ja stuertit ole tottuneet kaiken kokoisiin matkustajiin ja heidän tarpeisiin.

Vierailija
7/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koon puolesta ei varmasti ole ongelmaa mahtua koneeseen, kun otat vielä toisenkin penkin. Käytävällä saatat joutua menemään sivuttain. Vessat ovat ahtaita etenkin kääntyvän oven osalta, joten varmuudeksi kannattaa käydä kentällä ennen lähtöä. Olethan kysynyt lääkäriltä onko lentäminen ok? Lentosukat olisi varmaan järkevää hankkia.

Vessaa mietinkin että sinne tuskin mahdun eli pitää käydä kentällä vessassa. Ja onneksi tosiaan lyhyt lento kyseessä. En ole kysynyt lääkäriltä, pitäisi kysyä kyllä. Lentosukat, aivan. Kiitos vinkistä, jos isoon jalkaan sopivia löytyy. 

Mietinkin juuri tuota käytävää että mitenhän siitä mahtuu menemään, mutta sivuttain sitten. Ja kaksi paikkaa on pakko ottaa, en todellakaan mahdu yhdelle. 

Av

Vierailija
8/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

179 cm pituus ei tietenkään ole ongelma. Miehistä puolet on tuota pitempiä. Paino, tai siitä johtuvat  leveyssuuntaiset dimensiot ovat sitten toinen asia. Mutta kyllä kahdelle paikalle luulisi mahtuvan, kunhan vaan paikat ovat vierekkäiset, taikka sitten bisnesluokan paikalle. Jälkimmäinen voi tulla jopa halvemmaksi kuin kaksi turistiluokan paikkaa. Kahden istuimen keskellä istuminen turistiluokassa ei välttämättä ole kovinkaan mukavaa ja  turistiluokassa syöminen voi olla hankalaa, jos maha on niin iso, että tarjotinta ei mahdu laskemaan ala-asentoon.

Mittaa minkä levyisen istuintilan tarvitset istuessasi, ja vertaa lentokoneen istuinten mittoihin (esim Seatguru). Normaalisti istuimien leveys turistiluokassa on 17-18 tuumaa, eli 43 -46 cm.

Vierailija
9/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sä sinne mahdut, kun kerran kaksi paikkaa olet ostanut. Sen verran lyhyt lento, että varmasti pärjää myös ilman vessakäyntiä koneessa. Rentoa reissua!

Vierailija
10/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavista kommenteista :) Istuma asenossa pystyn olemaan, ei tuota vaikeuksia, joten ei ongelmaa sen suhteen. Vessaa olenkin miettinyt, mutta en sinne edes yritä.. Ja jos ei tarjotin laskeudu niin voin jättää syömiset väliin, jos jotain tarjolla noin lyhyellä lennolla.

En varmaankaa ole eka enkä vika iso matkustaja, letoemännät tottuneet kaikkeen.

Jännittää vaan niin pirusti :D

Ja kun kaksi paikkaa niin en vie keneltäkään toiselta istumatilaa, eli viereiseltä penkiltä puolia.

Av

Vierailija
11/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata paikat etukäteen verkossa niin voi itse päättää mihin istuu jos on ajoissa liikkeellä.

Vierailija
12/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kallellaan se kone sitten lentää.

Vierailija
13/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne vessaankin mahtuu. Itse olin koneessa kun painoa oli 94kg ja pituutta 164cm. Raskaanakin olin, tosin ihan alussa, mutta vatsa turvoksissa.

Se tarjotinkin mahtui ihan ongelmitta eteen.

Mutta sinulla on sen verran lyhyt lento ettei sitä tarjotinpöytää varmaan edes tarvitse avata?

Ja kaksi paikkaa on hyvä niin ei tule ahdasta itselle eikä vieruskaverille.

Jaloille on vähän tilaa. Oletko varannut paikat etukäteen koneesta? Kannattaa ottaa paikka edestä tai keskeltä. Siellä on kai enemmän jalkatilaa.

14/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kahden paikan varaamisesta tuli mieleen, että ne käsinojat täytyy olla nousujen ja laskujen aikana alhaalla. Joka koneessa ne nojat eivät myöskään nouse täysin ylös sinne kahden penkin väliin, vaan jää kookkaammalla ihmisellä "tökkimään" selkää.

Toivotan kuitenkin edelleen hyvää matkaa.

Vierailija
15/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan jännäät, hyvin sinne sovit. Varmaan pääset helpoimmalla jos pyrit menemään koneeseen ensimmäisten joukossa ja lähdet viimeisimpänä (ellet ole koneen etupäässä), jolloin käytävällä luoviminen onnistuu helpommin.

Vierailija
16/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa jos on kaksi paikkaa. Yhdessä paikassa sulla olis todella ahdasta kun mä tarvitsin 150 kiloisena jo pienissä koneissa jatkopalan. Vessoihin saatat just ja just mahtua mutta tosiaan tosi ahdasta on, mutta mä itse kyllä vielä mahdun hyvin pyörimään ympäri vessassa nyt 130 kiloisena kun vähän isompanakin niin ehkä?

Vierailija
17/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän päälle 100-kiloinen ja minäkin joudun kävelemään käytävällä vähän viistottain, kun muuten lantiot ottaa penkkeihin kiinni. Ne on käytävät on kapeat! 

Minä olisin kyllä ap:n tilanteessa lentoyhtiön asiakaspalveluun yhteydessä ja kysyisin tuleeko heille mieleen jotain erityistä huomioon otettavaa.

Vierailija
18/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne vessaankin mahtuu. Itse olin koneessa kun painoa oli 94kg ja pituutta 164cm. Raskaanakin olin, tosin ihan alussa, mutta vatsa turvoksissa.

Se tarjotinkin mahtui ihan ongelmitta eteen.

Mutta sinulla on sen verran lyhyt lento ettei sitä tarjotinpöytää varmaan edes tarvitse avata?

Ja kaksi paikkaa on hyvä niin ei tule ahdasta itselle eikä vieruskaverille.

Jaloille on vähän tilaa. Oletko varannut paikat etukäteen koneesta? Kannattaa ottaa paikka edestä tai keskeltä. Siellä on kai enemmän jalkatilaa.

94 kg on kyllä ihan eri asia kuin 200 kg. Kokoa on silloin kaksi kertaa enemmän.

Vierailija
19/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lentäminen lontooseen on kuin istuisi paikallaan 4 tuntia mikä on sen verran lyhyt aika että verenkierto-ongelmia tuskin syntyy

ilma koneessa on kuivempaa ja ilmanpaine alhaisempi kuin maan pinnalla mikä voi vaikeuttaa hengitystä

muutoin suurin ongelma on tylsyys kun ainoat jännittävät hetket ovat lentoonlähtö ja laskeutuminen

lontooseen mennessä on hyvä ennakkon jo varautua siihen että aikataulussa tuskin pysytään kun ruuhkaa sillä kentällä riittää

Vierailija
20/105 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöselvityksen yhteydessä voit myös kysyä virkailijoilta onko sinulla mahdollisuutta nousta koneeseen ensimmäisten joukossa, sillä omalle paikalle meno voi olla helpompaa koneen ollessa vielä tyhjä muista matkustajista. Normaalikokoisellekin tuntuu välillä haastavalta ohitella toisia matkustajia ahtaassa käytävässä omalle paikalle mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme