Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muitakin, joita ei tulla kehumaan kadulla (kauneus, hiukset, vartalo jne), joille ei huudella kadulla, vislailla perään eikä yritetä iskeä ikinä missään?

Vierailija
02.05.2017 |

Eikä ole koskaan yritettykään?

Olen omasta mielestäni ihan viehättävä ja ollut nuorempana aika nättikin, muotojakin on ja pukeudun kivasti jne., mutten ole saanut koskaan huomiota miehiltä noin niinkuin yleisesti "minne menenkin".

Olin tässä taannoin viinilasillisella täysin tavallisen ystäväni kanssa, jolla järkevät asialliset vaatteet, lyhyet hiukset ja silmälasit, ja hänelle tuli heti juttelemaan mukavan tuntuinen mies.

Myöskään naiset eivät koskaan pysähdy ihailemaan tai kyselemään hiuksistani tai mistä olen ostanut vaatteeni tai miten upeat silmät minulla on jne., sitäkin kun tapahtuu monille lähes päivittäin, minulle ei koskaan (no en kyllä olekaan mikään upea, ei sen puoleen).

Onko muitakin tällaisia koko elämänsä seinäruusuina viettäviä?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä ole pahemmin kokemusta tollaisesta. Tosin en kyllä mitään huuteluja haluaisikaan, ja painanki aina katseen maahan jos esim lähi-itäläisen näköisiä miehiä kävelee vastaan. Olen ihan ok-kaunis (en ainakaan ruma) nuori hoikka nainen, mut varmaan jotenkin luotaantyöntävän näköinen sit kai. Ja itsevarmuutta puuttu varmasti olemuksesta. Olishan se imartelevaa ja buustais varmaan itsevarmuutta jos joku tulisi joskus iskemään (ei kännissä ja jo 10 naista aikaisemmin yrittäneenä), vaikka suhteessa olenkin. No ei ihan mitä ap kysyi, mutta :D 

Vierailija
42/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä asian kanssa on vaikea elää ja joskus tunnen oloni aika riittämättömäksi. Olenkin kehtittänyt itselleni useita selviytymiskeinoja joista jotkut ovat jopa hieman typeriä. Kuvittelen esimerkiksi aina lähikaupassa käydessäni, että se kivasti hymyilevä kassaneiti ilhatuu nähdessäni juuri minut, vaikka oikeasti kyllä tiedän että hän tekee vain työtään ja olen vain yksi asiakas muiden joukossa.

Mistä tiedät ettei se kassaneiti nimenomaan ilahdu nähdessään juuri sinut?

Itse olen ollut asiakaspalvelussa missä asiakkaat oli enimmäkseen rekkamiehiä. Ja kyllä suosikkikuskini saivat aina ihan eri hymyn kuin sen tavallisen asiakaspalveluhymyn. :) Voit aivan hyvin olla kassaneidin suosikkiasiakkaita. Mistä tiedät ettei se salaa toivo sinun pyytävän puhelinnumeroaan?

Olen mielestäni vuosien varrella onnistunut kehittämään itselleni aika hyvän kyvyn lukea muita ihmisiä pelkästään tarkkailemalla heidän käytöstään. Ja toisten tarkkaileminen on aika helppoa jos kukaan ei kiinnitä sinuun mitään huomiota :)

Ihan samalla tavalla tämä söpö kassaneiti hymyilee myös muille asiakkaille. Tämä lisäksi pidän lähikauppani valikoimasta hyvin paljon enkä millään haluaisi alkaa asioimaan missään toisessa kaupassa sen takia että olen ahdistellut henkilökuntaa yrittämällä saada heidän puhelinnumeroaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, täällä 28 v nainen ja koko elämä on tullut vietettyä "seinäruusuna". Ei kehuta/huudella kadulla, miehet eivät vislaa/katso perään. Myöskään baarissa ei ole kukaan koskaan lähestynyt. Sen sijaan netissä esim Tinderissä kun olin joskus muinoin, sain ihan kivasti matcheja ja superlikejäkin viikottain. En tiedä sitten mistä johtuu kun livenä mua ei lähestytä mutta netistä kyllä saan seuraa.

Vierailija
44/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että oikeasti suurin osa naisista saisi huomiota missä tahansa liikkuukin. Nettipalstojen perusteella ei kannata tehdä kovin vedenpitäviä yleistyksiä. Ei mua kadulla tulla kehumaan, ei ole koskaan tultu. Ehkä muutaman kerran elämässä joku juoppo on saattanut jonkun kohteliaisuuden tuolla paikallisella ostarilla sopertaa. Samoin ei kehuta kauniiksi. Baarissa joskus jos joku tulee iskemään, hän saattaa kehua jotain yksittäistä asiaa ulkonäössäni, mutta usein huomaa, että sekin on iskutaktiikkaa. Tyyliin, "ompa sulla kauniit silmät". Silmäni ovat aika pienet, ihan tavanomaisen väriset ja vieläpä vähän piilossa silmälasien takana. Mun kohdallani silmien kehuminen osoittaa lähinnä mielikuvituksen puutetta. Se on vain helppo fraasi sanoa kaikille, koska kaikilla meistä on silmät.

Joskus sitten joku on kehunut spontaanisti ja vilpittömän oloisesti. Se tuntuu tosi hyvältä. Esimerkiksi kerran baaritiskillä yksi mies moikkasi mua "terve päivänkakkara!" Mulla sattui silloin olemaan vaalean vihreää kynsilakkaa ja yhdessä kynnessä päivänkakkarakoriste. Se ilahdutti, että mies oli selvästi huomannut mun manikyyrini, jotain persoonallista minussa.

Vierailija
45/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo koskaan kadulla huudeltu tai vihellelty perään, kouluaikoinakaan yksikään poika ei ollut kiinnostunut. Parikymppisenä baarissa sain kyllä seuraa. Yhden kerran muistan, kun kävin kaupassa baarimeikit naamalla kivat vaatteet päällä, ja suunnilleen jokainen mies tuijotti perään.

Nykyään olen pulska pienten lasten äiti enkä ikinä laittaudu sen enempää. Edes pulsut ei perään huutele.

Vierailija
46/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, täällä 28 v nainen ja koko elämä on tullut vietettyä "seinäruusuna". Ei kehuta/huudella kadulla, miehet eivät vislaa/katso perään. Myöskään baarissa ei ole kukaan koskaan lähestynyt. Sen sijaan netissä esim Tinderissä kun olin joskus muinoin, sain ihan kivasti matcheja ja superlikejäkin viikottain. En tiedä sitten mistä johtuu kun livenä mua ei lähestytä mutta netistä kyllä saan seuraa.

Voisiko johtua siitä, että Tinderissä ollaan (yleensä) seuraa etsimässä, joten siellä on hyväksyttävää tykkäillä naisten profiileista.

Vierailija
47/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen nähnyt millaisia kommetteja tällä foorumilla miehistä kirjoitatte niin ymmärrän kyllä ettei kukaan kadulla tule kehumaan teitä mammoja. Eihän sitä nyt mielenvikaisia rottweilereitakaan mennä häiritsemään.

Vierailija
48/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, en muista yhtään kertaa että joku olisi tullut kehumaan ulkonäköä. Ja olen sellainen perus-nätti, urheilullinen, hoikka, pitkähköt hiukset, meikkaan hillitysti ja pukeudun ihan normaaleihin kivoihin vaatteisiin. Ehkä sitä vaan hukkuu massaan tällaisena perustaviksena. Nuorempana sain baareissakin olla pääasiassa rauhassa. 

Vierailija
49/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko nykyään  tollasta todella oikeasti että ihmiset tulee kehumaan ulkonäköä? Siis muuallakin kuin baareissa. N57

Mulle on käynyt niin että ihan naisetkin ovat sanoneet jotain ystävällistä esim metrossa tai kaupassa. Ulkomailla tullaan helpommin kehumaan kuin Suomessa mutta kyllä täälläkin varsinkin romanit ovat kehuneet kenkiäni monesti :)

Vierailija
50/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on niin, että vaikka kuinka hoettaisiin kaikkien ihmisten olevan yhtä arvokkaita, niin toiset vaan ovat kiinnostavampia kuin toiset. Osa naisista saa ilmeisesti jopa ahdistavan paljon huomiota ja toiset eivät yhtään mitään.

Vierailija
51/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua puolta vanhemmat juopot on sanoneet söpöksi. Kauan sitten siis. Kukaan muu ei ole kehunut. Ei kukaan.

Paitsi kaksi vuotta sitten kävin kaupassa pipo syvällä päässä. Vastaan tuli kehitysvammainen mies, joka pysähtyi ja sanoi, "söpö". Se oli varmasti rehellinen mielipide ja sai mut tosi hyvälle mielelle. :)

Se varmaan oletti että kuulut samaan lajiin sen kanssa :)

Se tiesi, että me ollaan samaa lajia, ihmisiä, ja arvokkaita molemmat.

Vierailija
52/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet "liian" hyvännäköinen ja miehet eivät uskalla tulla juttelemaan tai toinen vaihtoehto on kehonkieli.

Käännätkö katseesi pois, jos joku katsoo sinua? Hymyiletkö takaisin? Miten istut, pidätkö kädet puuskassa tai oletko "huomaamattomana kasana"?

Kiinnitätkö kaiken huomion puhelimeesi, etkä katso ympärille?

Kiinnittäkää isosti huomiota siihen omaan kehonkieleen ja miettikää, houkutteleeko se lähestymään

Vierailija
53/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luopukaa siitä resting bitch naamasta. Miksi näyttää vittumaiselta kun voi näyttää kivalta ihmiseltä? Tai sitten toi teidän norsunvittunaama on vain selitys siihen että ette saa huomiota.

Tosi vähän tähän maailmaan mahtuu niitä aitoja ja ihania ihmisiä...

Ei siitä noin vain "luovuta" kun sellaiselta ne kasvot rentoina näyttävät. Täytyy jännittää lihaksia koko ajan jos haluaa näyttää joltain muulta.

Eikä kasvojen perusilmeellä ole mitään tekemistä aitouden tai ihanuuden kanssa. Minullekin tulee kyllä se hymy kasvoille heti kun olen jonkun kanssa tekemisissä.

Vierailija
54/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei tulla ja hyvä niin!

Vierailija
55/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuolla kaupungilla liikkuu, niin harvoi kuulee kenenkään perään vislailtavan, joten ehkä siellä saa moni muukin liikkua rauhassa, eikä vain minä ja ystäväni.

Vierailija
56/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä länsimaalaisen etuoikeuteun naisen pahin ongelma: kadulla ei vislailla perään!

Hyvä pointti!

Vierailija
57/57 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap, mulle ei ole koskaan aikuinen, nainen saatika mies, sanonut mitään ulkonäöstä, pukeutumisesta tai mistään. Mutta lapset rakastavat minua, melkein joka kerta jossain missä olen lähempänä lapsia, lapset puhuvat minulle tai kyselevät jotain. Ja tätä tapahtuu niin bussissa, kaupassa, kahvilla, koiralenkillä jne. Minulla itselläni ei ole lapsia. Näin on ollut siis aina ja ikää on 35+. Lapset eivät tosin kommentoi ulkonäköä. Tututkin ovat huomanneet saman, minuun tarrautuu aina lapsia kiinni. 

Itse ajattelen sen johtuvan siitä että olen avoimen ja luotettavan oloinen, tarpeeksi "lapsellinen", aito ja rehellinen. Saatanpa olla aikuisille jopa pelottava, koska en esitä mitään tai yritä olla yhtään mitään muuta kuin olen. 

Nuorempana kaipasin "hyvä perse" huuteluja, nyt vanhempana ne lähinnä naurattaisivat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi