Mikään ei kelpaa kirpputorilla
Yritin myydä neljää siisti ja vähän käytettyä toppia yhteishintaan 6e. Ei käy. Ei tupakka, ei hajustettu pesuaine, ei lemmikkitalous. Ilmaiseksiko pitäisi antaa?
Kommentit (41)
En koskaan osta halpisketjujen trikoovaatteita kirppiksiltä. Jos topit olisivat merkkiä ja hinta 1 e / kpl, voisin harkita.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko että myit neljää toppia yht. 6 euroa? Kirpparilla ei kannata yhdistää tuotteita, olen havainnut tämän myydessä monta kertaa. Kimppahinnalla tuotteet ei mene, yksittäin hinnoiteltuna menevät paremmin.
Niin etenkin jos koossa on eroja.
S koko voi mm. olla iha eri S toisessa merkissä.
Ei siis kannata niputtaa vaatteita koon mukaan ja myydä yhtenä könttänä.
Topeissa voi olla huomattavia koko eroja mallista riippuen.
Älä niputa mitään! Jos ostaja on kiinnostunut yhdestä, se jää ostamatta jos mukaan tulee itselle kolme turhaa vaatetta.
Ei mene kaupaksi edes vaatteet joita ei ole käytetty ollenkaan. Ja hinnasta puolet pois. Pidän mieluummin sitten itsellä hyllyn koristeena ja annan joskus vaikka jollekin hyvälle tyypille jonka tunnen kuin annan hyvää tavaraa eurolla pois... ihmiset on niin köyhiä nykyään että ei ole varaa ostaa vaatteita. Ja ne joilla on varaa eivät torista osta vaan käyvät kaupassa niinkuin kaikki muutkin kulutushullut porvarit. Järkyttävä määrä vaatetta ja tavaraa ja aina tehtaillaan lisää. Kalliilta merkeiltäkin tulee aina uutta vaatetta ja samaa lumppua ne on eri väreissä ja mukamas hieno merkki laitettu päälle. Ei oo paljon älyä näillä merkkien perässä hiihtäjillä kun pitää tuhlata villapuseroon monta sataa...
Topit ei pitäisi olla euroa kalliimpia, niitähän saa halvalla jo kaupasta. En minä ainakaan osta mitään ylihinnoiteltua tuotetta kirppikseltä, kyllä se kirppishinta pitäisi olla about 5-25% alkuperäisestä.
Täällä monet sanoo miten vaatteita ei koskaan ole käytetty ym, mutta ei sitä ihmiset tiedä ja monet valehtelee ettei vaatteita ole lainkaan käytetty, vaikka onkin. Kyllä ihmiset jotka ovat köyhiä tietävät vaatteiden arvon ja usein he käyvät kirpputorilla.
En ymmärrä tätä myyjien 'jos en saa hyvää hintaa, heitän roskiin' ajatusmaailmaa. Eikö parempi olisi, että tavara pääsee kierrätykseen?
Myin mm. tauluTV:n 50 € ja blenderin 10€ ja baarijakkaran 5€ ym,ym:)) Vain hyvät merkkivaatteet, kengät, laukut (uusien ovh 100-250€) menevät kaupaksi ja nekin uudenveroisina.
Ihmiset maksaa topista kirpparilla max euron. Paidasta max 2 euroa, oli se sitten käytetty tai ei. Totesin tämän itse kun yritin myydä paria täysin käyttämätöntä ja trendikästä S-kokoista pitkähihaista paitaa 5 e/kpl. Ei mennyt kaupaksi.
Ei kukaan ostaa kasaa toppeja, hinnoittele ne erikseen. Riippuu toposta mutta yleensä 1e hinta on hyvä. Aika monella muullakin niitä ylimääräisiä toppeja on kaapeissa joten eivät välttämättä mene kirppiksellä kaupaksi. Minä vein tytön vaatteet ja 3 viikon aikana meni niistä kyllä suurin osa. Myin toki muutakin kukn niitä, kaikki pelit ja tavarat sekä kengät ja lastenvaatteet meni hyvin kaupaksi. Hintaa laitoin merkkivaatteille 4e ylöspäin ja muille 1-3
Ostan lapsilleni mielelläni vaatteita kirpparilta, mutta kun yritän myydä vaatteita, jotka ovat hyväkuntoisia mutta jo pieniä, tosi huonosti menevät kaupaksi. Ja hinta on usein jotain 0,50-1 e. Ilmeisesti vain merkkivaatteet kelpaavat. Tai jos pari vaatetta viikossa meneekin kaupaksi, ei sillä pöytävuokraa kateta!
Mutta minusta asia erikseen on aikuisten vaatteiden myyminen. Joskus innostun itselleni etsimään, mutta oikeasti ne neuletakit ovat jo todella nyppyyntyneitä jne. Siinä on ehkä se ilmiö, että kun vaate alkaa olla vähän huonon näköinen, sitä ei tule enää pidettyä. Ja mitä tehdään vaatekaapissa pyöriville, kutakuinkin ehjille vaatteille? Viedään kirpparille! Jos se vaate on sen verran kulahtanut, ettei sitä itse halua pitää, ei halua kukaan muukaan! Oikeasti en siis edes ymmärrä, miksi kirpparilla on aikuisten vaatteita myynnissä. Toki ihminen joskus lihoo tai laihtuu, on äitiysvaatteita jne., mutta tuossa mittakaavassa? Itse toimin kyllä niin, että kun ostan mieleiseni vaatteen, käytän sen loppuun. Kirppareissa on ekologinen puolensa, mutta ei siinä ole minusta mitään ekologista, että ei viitsi käyttää vaatetta loppuun, vie sen kirpparille ja kun ei mene kaupaksi, vie sädekehä hehkuen jonnekin Fidaan, jossa se vähän käytetyn näköinen vaate on vain ongelma. Eli käytä vaate loppuun. Siinä vaiheessa kun et enää kehtaa, hävitä se ihan itse.
Vaatteet menee nihkeesti kaupaksi, mutta kaikki muu mitä keksii laittaa myyntiin menee. Myyntiaika tosin voi olla pitkäkin kun en myy muuta kuin nettisaitilla, mutta aina joku bongaa jonkun jutun ja tavaramäärä vähenee. Olen ostanut kirppistuloilla viime vuosina käteisellä yli 10000e auton, lahjoittanut verottoman määrän lapselle jne. Ei pelkästään kirppistuloilla sillä olen jättänyt ostamatta turhat tavarat jne. itselle ja säästänyt muissakin menoissa. Hyvä että joskus tullut shoppailtua niin voi nyt myydä itselle turhaa pois.
Mulla menee hyvin vaatteet nettikirppiksillä kaupaksi. Mitään kulahtaneita tai nyppyyntyneitä en myy, mutta käytettyä on kaikki. Alle kympin tavaraa ei kuitenkaan ole järkeä silittää, kuvata ja mittailla joten mitään hm-toppeja en myy. Takit, mekot ja puserot myyvät hyvin.
Jos joku vaate ei mene kaupaksi, en kyllä rupea muita syyllistämään "Mikään ei kelpaa" -tyyliin. Silloin vika voi olla vaatteessa, hinnottelussa, myyntiareenassa, ajankohdassa tms.
H&M maksaa kilohinnan vanhoista vaatteista ,lakanoista ym.
Viime aikoina kirppareilla on suoraan sanottuna ollut ihan per*eelleen hinnoiteltuja tavaroita. Joku myi esimerkiksi Adidaksen tavallisia lenkkareita 20 eurolla, jotain takkeja 20-35 eurolla. Ei kukaan maksa käytetystä (ja käytetyn näköisestä) vaatteesta tuommoisia hintoja.
Toinen juttu, mikä aina naurattaa, on nää "retro"kauppiaat. Myydään retrona ihan mitä tahansa purkkeja ja purnukoita, jotka on kuluneet suurinpiirtein puhki ja hintaluokka monta kymppiä.
Ei kannata miettiä, miksi kukaan ei osta.
En ymmärrä, että tuote ei enää itselle kelpaa niin sen pitäisi kelvata muille. Hyväkin tavara hukkuu kirpparilla paskan sekaan. Trikootopit ostan uutena. Jotain päällysvaatteita voisin kirporeilta ostaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että tuote ei enää itselle kelpaa niin sen pitäisi kelvata muille. Hyväkin tavara hukkuu kirpparilla paskan sekaan. Trikootopit ostan uutena. Jotain päällysvaatteita voisin kirporeilta ostaa.
Ihan samaa mieltä. Jos ne topit ei kelpaa ap:n omaan käyttöön vaikka ne ovat HÄNEN toppejaan, niin miksi ihmeessä niiden pitäisi kelvata jollekin toiselle ja niistä pitäisi vielä erikseen maksaa!?!
En tykkää ostaa yhteishintaan mitään yleensä kaupoistakaan. Ärsyttää. Kannattaa myydä ja hinnoitella erikseen. Esim joskus ostan tiettyjä lehtiä kirppareilta mut en koskaan nipussa yhdellä hinnalla.