Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uskovaisilla/kristityillä on niin hyvä naimaonni?

Vierailija
02.05.2017 |

Jo lukiolaisena ne luokan uskovaiset seurustelivat avioliitto mielessään, kun itse jouduin olemaan sinkkuna (ja selibaatissa) 23-vuotiaaksi, vaikka olin ihan nätti ja hoikka -- ja senkin jälkeen olin jossain ihmeellisessä säätösuhteessa seitsemän vuotta vain odotellen, milloin voisimme seurustella ihan oikeasti tai muuttaa yhteen. En mä ainakaan tavannut mitään poikia/miehiä missään ja olin liian ujo tekemään mitään aloitteita. Luin vain vapaa-ajalla läksyjä ja kävin harrastuksissa. Monesti uskovaisilla on myös (ainakin ulospäin) tosi hyvät puolisot jne. ja pitkät avioliitotkin. Mikä on heidän flaksinsa salaisuus?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en siis halua tietenkään "ruveta" uskovaiseksi vain sen takia, että löytäisin puolison. Kaipa se usko tulee jostain syvemmältä ja "itsestään"; ei sellaizta edes voine päättää, vaan sellainen "valaistuminen" tulee vain yllättäen ja sen sitten tietää itsekin.

Enää en edes kelpaisi uskovaiselle puolisoksi, sillä olenhan eronnutkin. Itsehän siis olen ainoastaan ollut pitkissä ja uskollisissa suhteissa, mutta mies on joko ollut haluton etenemään yhteenmuuttoon, pettänyt tai ollut väkivaltainen, niin hommat ovat kariutuneet siihen. Mutta olen kieltämättä joskus ihan nuorenakin mietiskellyt asiaa.

Kyllä uskovaiset voivat eronneenkin kanssa mennä naimisiin. Mutta uskoa on niin laidasta laitaan, että vaikea mitään yhtenäistä linjaa osoittaa. Yleensä kuitenkin uskovaisissa piireissä ollaan naimisissa, ei avoliitossa. Eli alusta alkaen on vahva sitoutumisen halu. Ei siis roikuta suhteissa miettien, että tuleeko jossain eteen kuitenkin joku parempi. Yleensä uskovaiset suhtautuvat kielteisesti alkoholilla lotrailuun ja väkivaltaan, niin sekin jo vähentää ongelmia. Lisäksi tietynlainen"tiukkuus" vähentää mahdollisuuksia pettämiseen.

Se on totta, että jo alkiholiongelmien poissaolo vaikuttaa tilanteeseen huomattavasti. Tosin omalla kohdallani niillä huonoiksi osoittautuneilla miehillä ei ollut minkäänlaista alkoholiongelmaa, enkä sellaista sietäisi varmaankaan päivääkään, kun siis itseäni ei kiinnosta lainkaan humalahakuinen alkoholinkäyttö eikä ole ikinä kiinnostanutkaan.

Vierailija
22/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalinen paremmuus sietää huonosti epäonnistumisia ja eroja. Siis ollaan onnellisesti naimisissa ikuisesti aamen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska Jumalan korkeimpiin periaatteisiin nojataan se todennäköisyys onnistumiseenkin kasvaa. Kukaan ei petä kukaan ei ajattele omaansa....rakkaus on ja pysyy! Anteeksikin annetaan loputtomasti miltei.

Vierailija
24/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskossa, mutta en kerro tai näytä sitä juurikaan ulospäin. Yllättävän moni mies on myös uskossa, vaikka eivät sitä päälle päin näytä. Vasta syvempi keskustelu antaa ymmärtää, että uskovat. Ei vaimoksi haluta mitään pintaliito- tuulitunneleita niin kuin Sofia Belorf, tai sitten mies on itse tuulitunneli.

Olet uskossa mutta ... käytät toista huonommuuden esimerkkinä niinkuin minäkin kyllä nyt tavallani teen samaa

Vierailija
25/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset (kristityt)eivät yleensä ole seurustelleet ma-tujen kanssa joten he ovat vielä kiinnostavia ja luotettavia. Terve maailmankatsomus.

Vierailija
26/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne paritetaan niissä seurakunnan tilaisuuksissa. Kaikki myös haluavat nuorena naimisiin, koska seksiä ei voi muuten harrastaa. Eroamista paheksutaan, samoin kuin ryyppäämistä yms. syntiä.

Just näin, pienissä piireissä niitä järkkäillään ja kaikki haluaa tosiaan heti naimisiin että pääsee panemaan. Tuskin sen ihmeempää "naimaonnea"

Vierailija
27/27 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset arvot. Kun molemmat esim. arvostaa ja vaalii parisuhdetta ja perhearvoja se yleensä toimii. Ei ole tarvetta kulisseille.

Kertoo ihmisestä kaiken oleellisen, jos kuvittelee että pitkät liitot on aina kulissia. Pitäisikö katsoa peiliin? Ei ne pitkät liitot kellekkään taivaasta putoa, edes uskovaisille..