Miksi alaraajoissa tuntuu joskus sellaisia väriseviä sähkövirtauksia, lähinnä jalkapohjissa ja reisissä?
Mitä ihmettä tämä on? Kun istun tietokoneen edessä sukkasilleen niin jalan sisällä ja jalkapohjaa myöten tuntuu värinää, ihan kuin seisoisin sähkölaitteen päällä. Sängyssä makuulla tämä tuntuu säärtä myöten.
Töissä tämä ei tunnu tai en ainakaan huomaa sitä, koska kengät ovat jalassa.
Se värinä on sellaista hetkellistä, eli tuntuu parin sekunnin ajan, sitten ei tunnu muutamaan sekuntiin mutta sitten palaa. Onko minun hermosto rasittunut vai mistä johtuu?
Kommentit (24)
Vanha ketju.
Mulla oli vaaraton. Meni muutamassa vuodessa ohi.
Siis onko sellainen kihelmöinti, pakko liikutella? Se on levottomat jalat -oireyhtymä. Taustalla usein rautavajis.
Luultavasti skolioosiin tai esim. iskiaksen liittyvää. Iskiaksesta on myös olemassa lievä versio, sellainen jossa ei ole selkäkipuja juuri koskaan.
Mahdollisesti kannattaisi tarkistaa netistä myös diabeteksen oireet. En tiedä millaisia ne ovat, mutta siihen liittyy joitain epämääräisiä jalkaoireita.
Ei se istumisestakaan voi johtua, minulla on nytkin tuota samaa ja olen tänään ollut kuusi tuntia jaloillani, istunut ehkä yhteensä tunnin enkä sitäkään yhteenmenoon.