Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alaraajoissa tuntuu joskus sellaisia väriseviä sähkövirtauksia, lähinnä jalkapohjissa ja reisissä?

hermosto temppuilee?
02.05.2017 |

Mitä ihmettä tämä on? Kun istun tietokoneen edessä sukkasilleen niin jalan sisällä ja jalkapohjaa myöten tuntuu värinää, ihan kuin seisoisin sähkölaitteen päällä. Sängyssä makuulla tämä tuntuu säärtä myöten.
Töissä tämä ei tunnu tai en ainakaan huomaa sitä, koska kengät ovat jalassa.
Se värinä on sellaista hetkellistä, eli tuntuu parin sekunnin ajan, sitten ei tunnu muutamaan sekuntiin mutta sitten palaa. Onko minun hermosto rasittunut vai mistä johtuu?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa joskus tota, en tiedä mistä johtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa jos tuo liittyy johonkin ALSiin, MS-tautiin tms! :-o

Pitänee käydä lääkärillä.

-ap-

Vierailija
4/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäongelmia, jotka vaikuttavat hermostoon. Itselläni on skolioosi, ja jos teen paljon istumatyötä niin jalkoihin tulee juuri tuollainen värisevä tunne. Joskus tuntuu kuin joku valuttaisi kuumaa vettä pitkin jalkaa. Selän venyttely ja selän lihaskunnosta huolehtiminen auttavat. Pika-apuna asennon vaihtaminen ja tauon pitäminen istumisesta.

Vierailija
5/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut mitä ihmeellisimpiä, tuon tapaisia oireita, ihan stressiin liittyivät. Kun sain varmistuksen siitä, ettei ole hätää (kävin neurologilla), niin oireet katosivat pikkuhiljaa kuukausien kuluessa. Kyllä niitä vielä välillä tulee, mutta eivät kestä kauaa. Ihmisen keho on ihmeellinen kapistus. 

Vierailija
6/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuota. Välillä se on aika jatkuvaakin, välillä taas juuri tuollaista hetkellistä. Välillä tuntuu kuin muurahaisia kulkisi jalan sisällä. En ole ajatellut käydä lääkärissä, koska olen liittänyt sen mun selkävaivoihin, ja niihinhän lääkäristä ei apua saa. En ole kyllä saanut mistään muualtakaan.

Vierailija
7/24 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain lihasten paikallaanolosta johtuvaa puutumista tms? joku alkaa painaa hermoa?

Vierailija
8/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskeinen 8 oli siis -ap-.

Vierailija
9/24 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskan ja hartioiden kanssa ei ole ongelmaa, alaselkä väsyy seistessä vähän nopeammin kuin ennen mutta pistän sen ikäni piikkiin eli 42v :) Olen normaalipainoinen.

Joskus paljaassa jalassa tuntuu myös siltä kuin joku kutittaisi sitä hiuksella ja katson että onko irronnut hius mahdollisesti takertunut jalkaani, mutta mitään ei näy.

-ap-

Vierailija
10/24 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu jalkapohjassa tai jalassa siltä kuin seisoisi jonkin vibraattoridildon päällä! :-o Molemmissa ei vibroi yhtä aikaa, vaan vuorotelleen.

Kannattaako hakeutua johonkin hermoratatutkimuksiin vai onko tuo oikeasti yleinen vaiva?

Vierailija
11/24 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös samanlaista vaivaa. Sellaista matalataajuista hienojakoista värinää. Yleensä tuntuu eniten vasemmassa jalkapohjassa. Värinä tulee ja menee, ehkä enemmän värisee jos käyn kävelyllä. Nyt ollut noin pari kuukautta.

Vierailija
12/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/24 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko fibromyalgiaa? Liittyy stressiin.

Vierailija
14/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö tämä ohi? Mulla tismalleen samaa vasemmassa jalkapohjassa

Vierailija
15/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa istumistahan tuo vaan tarkottaa.

Kannattaa liikkua,jumpata yms.

Vierailija
16/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kundaalinienergia

Vierailija
17/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

veritulppa

Vierailija
18/24 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut migreenistä vähän tuon tapaisia oireita.

Vierailija
19/24 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös skolioosi vino selkä ihmettelin myös tuota kummaa värinää vasemmassa jalassa aattelin jo että onko joku vesisuonitukos mutta ei olekaan johtuu tuosta selkäkivusta 😁

Vierailija
20/24 |
12.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä iltana ilmaantui inhottava jalkaterien värinä, kuin sähköä johdettaisiin niiden läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä