Miksi alaraajoissa tuntuu joskus sellaisia väriseviä sähkövirtauksia, lähinnä jalkapohjissa ja reisissä?
Mitä ihmettä tämä on? Kun istun tietokoneen edessä sukkasilleen niin jalan sisällä ja jalkapohjaa myöten tuntuu värinää, ihan kuin seisoisin sähkölaitteen päällä. Sängyssä makuulla tämä tuntuu säärtä myöten.
Töissä tämä ei tunnu tai en ainakaan huomaa sitä, koska kengät ovat jalassa.
Se värinä on sellaista hetkellistä, eli tuntuu parin sekunnin ajan, sitten ei tunnu muutamaan sekuntiin mutta sitten palaa. Onko minun hermosto rasittunut vai mistä johtuu?
Kommentit (24)
Mulla on kanssa joskus tota, en tiedä mistä johtuu.
Pelottaa jos tuo liittyy johonkin ALSiin, MS-tautiin tms! :-o
Pitänee käydä lääkärillä.
-ap-
Selkäongelmia, jotka vaikuttavat hermostoon. Itselläni on skolioosi, ja jos teen paljon istumatyötä niin jalkoihin tulee juuri tuollainen värisevä tunne. Joskus tuntuu kuin joku valuttaisi kuumaa vettä pitkin jalkaa. Selän venyttely ja selän lihaskunnosta huolehtiminen auttavat. Pika-apuna asennon vaihtaminen ja tauon pitäminen istumisesta.
Mulla on ollut mitä ihmeellisimpiä, tuon tapaisia oireita, ihan stressiin liittyivät. Kun sain varmistuksen siitä, ettei ole hätää (kävin neurologilla), niin oireet katosivat pikkuhiljaa kuukausien kuluessa. Kyllä niitä vielä välillä tulee, mutta eivät kestä kauaa. Ihmisen keho on ihmeellinen kapistus.
Mulla on myös tuota. Välillä se on aika jatkuvaakin, välillä taas juuri tuollaista hetkellistä. Välillä tuntuu kuin muurahaisia kulkisi jalan sisällä. En ole ajatellut käydä lääkärissä, koska olen liittänyt sen mun selkävaivoihin, ja niihinhän lääkäristä ei apua saa. En ole kyllä saanut mistään muualtakaan.
jotain lihasten paikallaanolosta johtuvaa puutumista tms? joku alkaa painaa hermoa?
Niskan ja hartioiden kanssa ei ole ongelmaa, alaselkä väsyy seistessä vähän nopeammin kuin ennen mutta pistän sen ikäni piikkiin eli 42v :) Olen normaalipainoinen.
Joskus paljaassa jalassa tuntuu myös siltä kuin joku kutittaisi sitä hiuksella ja katson että onko irronnut hius mahdollisesti takertunut jalkaani, mutta mitään ei näy.
-ap-
Välillä tuntuu jalkapohjassa tai jalassa siltä kuin seisoisi jonkin vibraattoridildon päällä! :-o Molemmissa ei vibroi yhtä aikaa, vaan vuorotelleen.
Kannattaako hakeutua johonkin hermoratatutkimuksiin vai onko tuo oikeasti yleinen vaiva?
Mulla myös samanlaista vaivaa. Sellaista matalataajuista hienojakoista värinää. Yleensä tuntuu eniten vasemmassa jalkapohjassa. Värinä tulee ja menee, ehkä enemmän värisee jos käyn kävelyllä. Nyt ollut noin pari kuukautta.
Olisiko fibromyalgiaa? Liittyy stressiin.
Menikö tämä ohi? Mulla tismalleen samaa vasemmassa jalkapohjassa
Liikaa istumistahan tuo vaan tarkottaa.
Kannattaa liikkua,jumpata yms.
Mulla on tullut migreenistä vähän tuon tapaisia oireita.
Mulla myös skolioosi vino selkä ihmettelin myös tuota kummaa värinää vasemmassa jalassa aattelin jo että onko joku vesisuonitukos mutta ei olekaan johtuu tuosta selkäkivusta 😁
Tänä iltana ilmaantui inhottava jalkaterien värinä, kuin sähköä johdettaisiin niiden läpi.
up