Norweigan yhtiön kanssa espanjaan, laukkukysymys
Mulla tietty kabiinilaukku ja käsilaukku. Tyttö joka 13v ottaisi repun (käsilaukkuna?) ja kabiinilaukku. Voiko reppu olla käsilaukun tilalla?
Kommentit (12)
Ei voi olla, repun ja käsilaukun kokoero on yleensä huomattava. Ennemminkin reppu rinnastuu kabiinilaukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla, repun ja käsilaukun kokoero on yleensä huomattava. Ennemminkin reppu rinnastuu kabiinilaukkuun.
Aijaa kyllä mun miehellä on aina pikkureppu
Mulla on ollut reppu käsimatkatavaroissa käsilaukkuna, ei tosin mikään rinkan kokoinen.
Reppu ajaa käsilaukun virkaa. Eli tyttö voi huoletta ottaa reppunsa ja cabin-matkalaukun. Kannattaa muistaa käsimatkatavaroilla matkustaessa perehtyä turvatarkastusmääräyksiin, esim. nesteitä koskien.
Kannattaa katsoa tarkasti, mitä lentoyhtiön määräykset sanovat käsimatkatavaroiden koosta ja painosta. Halpalentoyhtiöt eivät jousta niistä senttiäkään, koska ne tekevät voittonsa juuri erilaisilla matkustajilta perittävillä lisämaksuilla.
Norskin Suomen sivuilta en löytänyt mitään tietoja, sen sijaan Norskin Ruotsin sivuilta löytyi seuraavat tiedot:
-LowFare, LowFare+, Premium-lipuilla matkustettaessa käsimatkatavaran koko saa olla max 55 x 40 x 23 cm, "pienen henkilökohtaisen esineen" (mm. se käsilaukku) max 25 x 33 x 20 cm. Yhteensä nämä saavat painaa 8 kg.
-Flex, PremiumFlex-lipuilla matkustettaessa käsimatkatavaran ja käsilaukun/muun koot on samat, mutta niiden paino saa olla yhteensä 15 kg.
https://www.norwegian.com/se/reseinformation/bagage/handbagage/
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa tarkasti, mitä lentoyhtiön määräykset sanovat käsimatkatavaroiden koosta ja painosta. Halpalentoyhtiöt eivät jousta niistä senttiäkään, koska ne tekevät voittonsa juuri erilaisilla matkustajilta perittävillä lisämaksuilla.
Toki kannattaa tarkastaa mutta karkeaa yleistystä. 2krt norwegianilla ollut laukussa ylipainoa ja ovat päästäneet ilman maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa kyllä mun miehellä on aina pikkureppu
Pikkureppu :-D Oi kuinka söpöä, onko se sellainen nahkainen?
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin, halpikset kyttää nuo yleensä todella tarkkaan. Turha sitten alkaa itkeä kun lentokentällä perutaankin lisämaksua liian isoista käsimatkatavaroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin, halpikset kyttää nuo yleensä todella tarkkaan. Turha sitten alkaa itkeä kun lentokentällä perutaankin lisämaksua liian isoista käsimatkatavaroista.
En oo ikinä matkustanu muilla kuin halppiksilla, matkakumppanilla on ollut muutaman kerran ylipainoa laukussa ja on annettu mennä ilman lisämaksuja. Ylipainoa ollut kyllä vaan joku 2-3kg.
Mutta varmaan ollut vaan hyvää tuuria, eivät oo jaksaneet kiireessä alkaa rahastamaan?
No kun tsekkaat itse itsesi sisään, kukaan ei tule kyselemään laukkusi painoa, jos se suurinpiirtein normaalilta näyttää. Sen kun kävelet suoraan portille turvatarkastuksen läpi. Ota lippu vaikka mobiilisovellukseen.
??