Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Ja kohta on päiväkodit täynnä Janna -Jessica Spiruliina Kaneli Korhonen Virtanen hirvityksiä 😄

• ylös 73
  • alas 4
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

suurin muutos on että lapsella voi olla kaksi sukunimeä. muut muutokset eivät ole kovin isoja. kovin moni ei välttämättä neljää etunimeä anna, vaikka se olisi mahdollista.

• ylös 26
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
suurin muutos on että lapsella voi olla kaksi sukunimeä. muut muutokset eivät ole kovin isoja. kovin moni ei välttämättä neljää etunimeä anna, vaikka se olisi mahdollista.

Mihin lapsi tarvii kahta sukunimeä? Sitten ne olisi varmaan näitä yhdistelmiä suomenruotsalainen ja suomalainen sukunimi kun kumpikaan vanhemmista ei halua antaa periksi.
Jägerström Pöntinen

• ylös 45
  • alas 6
Vierailija

Minusta tuo on hyvä. Noin ei naisen tarvitse muuttaa nimeään mennessään naimisiin ja lapsi saa sekä isän että äidin sukunimen.
Näinhän on toimittu pitkään muualla Euroopassa, esim Espanjassa ja Ranskassa

• ylös 18
  • alas 25
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on hyvä. Noin ei naisen tarvitse muuttaa nimeään mennessään naimisiin ja lapsi saa sekä isän että äidin sukunimen.

Niin mutta mä en ymmärrä mitä tapahtuu jos esim Sanchez Virtanen ja Korhonen Alvarez saavat lapsen yhdessä niin voiko siitä tulla Sanchez Virtanen Korhonen Alvarez?? :O

• ylös 50
  • alas 4
Vierailija

Joo, tuttu juttu jo monesta muusta maasta. Ruotsissakin mahdollinen. Ei tarvitse enää kiistellä annetaanko isän vai äidin sukunimi. Hyvä asia.

• ylös 12
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, tuttu juttu jo monesta muusta maasta. Ruotsissakin mahdollinen. Ei tarvitse enää kiistellä annetaanko isän vai äidin sukunimi. Hyvä asia.

Mutta kun 2 kaksoissukunimellä varustettua menee vihille, napataan sieltä nimistä se isien sukunimet, ei suinkaan 4 nimeä.

• ylös 24
  • alas 7

Muissa maissahan (ei kaikissa) tuo kaksi sukunimeä lapsella on jo käytössä. Näin ulkomailla syntyneenä jonka toinen sukunimi on supisuomalainen ja toinen selvästi ulkomaalainen, niin ei tuo silti ole hankaloittanut elämääni mitenkään.

Azadi, azadi, azadi!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin mutta mä en ymmärrä mitä tapahtuu jos esim Sanchez Virtanen ja Korhonen Alvarez saavat lapsen yhdessä niin voiko siitä tulla Sanchez Virtanen Korhonen Alvarez?? :O

tuolaisesta tilanteessa isä todennäköisesti haluaa antaa lapselle oman isänsä sukunimen. vaimolla voi hyvinkin antaa oman äitinsä sukunimen, jos omaan isään on huonot välit.

Vierailija

Älytöntä! On noissa nimissä muutenkin jo muistamista. Opettajilla menee ikuisuus luetella Annabella Daniela Riinastiina Elisabeth Korkalainen-Laatikaisia ja kysellä onko Daniela yhdellä vai kahdella ällällä...

Saati että koulusihteerit ja lääkärit+apteekit kirjoittavat ne...Saati että ne mahtuisivat mihinkään nimikenttään (pankit, virastot jne.) Saati kortteihin tai edes lompakkoon!

Ajanhaaskausta! Verorahojen tuhlausta! Pöyristyttävää!

• ylös 18
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Muksusta tulisi varmaankin Sanchez Korhonen. Ainakin Espanjassa toimitaan näin, eli tuo eka sukunimi (joka tulee muuten isän puolelta) siirtyy eteenpäin.

• ylös 5
  • alas 13
Vierailija

Ruotsissa ei ole rajaa etunimien määrälle. Sukunimiä voi olla kaksi, joista toinen on mellannamn eli keskinimi ja toinen sitten se varsinainen sukunimi. En ehdi nyt kaivaa mitään tilastoja nimistä, mutta suurimmalla osalla tuntemistani ruotsalaisista on 2-3 etunimeä, hyvin harvalla sen enempää, ja useimmilla vain yksi sukunimi, vaikkakin mellannamn on myös ihan yleinen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Muksusta tulisi varmaankin Sanchez Korhonen. Ainakin Espanjassa toimitaan näin, eli tuo eka sukunimi (joka tulee muuten isän puolelta) siirtyy eteenpäin.

Tuo uusi Suomen nimilakihan muuten sallii sukunimien järjestyksen päättämisen itse. Eli jos koko roska menee läpi niin sukunimet saa valita miten päin vaan.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Selventäkääs minulle, jos olen sukunimeltäni Virtanen Korhonen ja menen naimisiin Hämäläinen Lahtisen kanssa, mikä minun sukunimeni on? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Selventäkääs minulle, jos olen sukunimeltäni Virtanen Korhonen ja menen naimisiin Hämäläinen Lahtisen kanssa, mikä minun sukunimeni on? 

Voit sen itse päättää. Miten olisi vaikka Virtanen Korhonen?

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta kun 2 kaksoissukunimellä varustettua menee vihille, napataan sieltä nimistä se isien sukunimet, ei suinkaan 4 nimeä.

Nimien järjestyksen saa päättää itse, isien nimet ei todellakaan ole mitenkään etusijalla.

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Hyvä. Päästään hiljalleen eroon rumista savolaisnimistä kun avoituessa voi valita kahden nimen sijaan jopa 4 eri nimestä.

• ylös 3
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että kivoimmat nimet valitaan, sillä ei väliä onko peräisin isänisältä vai äidinäidiltä.

• ylös 12
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat