Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen joutunu jo 2vkon ajan ottamaan Opamoxia päivittäin, onko haitallista?

Vierailija
02.05.2017 |

Yöllisten paniikkikohtausten / iltaisin esiintyvän ahdistuksen vuoksi ottanut 7,5mg nyt kahden viikon ajan jo.. Nyt muutamana päivänä ottanut myös aamulla/iltapäivästä, kun on hirveän nihkeä, levoton ja huono olo. Kauanko tätä voi syödä turvallisesti?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole haitallista lyhyenä ajanjaksona. Tietystikin tuo 7,5 on aika vahva? 

Tuotahan voi käyttää lyhyen aikaa, mutta olisi tärkeää ja suositeltavaa, että saisit keskusteluavulla uusia keinoja käsitellä ahdistusta. Haetko sitäkin, niin voit päästä eteenpäin ja pienentämään annosta.

Tuostakin voi pidempiaikaisen (esim yli kuukauden) käytön jälkeen tulla niitä haittavaikutuksia, esim. pyörryttää, ihottumaa, painajaiset, näitä sain itse kun jouduin syömään yli kk. Eli kannattaa yrittää kävelylenkkejä, rauhoittumista ja keskustelua. Ruokavalio ja omega3 voi tukea myös! Jotkut sanovat, että on todella kevyt rauhoittava, mutta rauhoittava silti, ja ne aiheuttavat kyllä vieroitusoireita, jos yhtäkkiä lopettaa vaikka kevyt olisikin.

Vierailija
2/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni lääkkeet sekaisin, enpä muistanut että ei ole vahvimpia tuo annos. :D

-edellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittämätöntä, että joku alapeukuttaa näitä :D varmaan tiedä aiheesta mitään!

Vierailija
4/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä, miten joku puhuu alapeukuttamisesta. 

Vierailija
5/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 15 unettomuuteen 15 mg iltaisin.

Vierailija
6/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 15 vuotta. Ei 15 kpl.

Vierailija
7/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin joitain viikkoja 5 mg per päivä. Ei tullut vieroitusoireita.

Vierailija
8/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole haitallista lyhyenä ajanjaksona. Tietystikin tuo 7,5 on aika vahva? 

Tuotahan voi käyttää lyhyen aikaa, mutta olisi tärkeää ja suositeltavaa, että saisit keskusteluavulla uusia keinoja käsitellä ahdistusta. Haetko sitäkin, niin voit päästä eteenpäin ja pienentämään annosta.

Tuostakin voi pidempiaikaisen (esim yli kuukauden) käytön jälkeen tulla niitä haittavaikutuksia, esim. pyörryttää, ihottumaa, painajaiset, näitä sain itse kun jouduin syömään yli kk. Eli kannattaa yrittää kävelylenkkejä, rauhoittumista ja keskustelua. Ruokavalio ja omega3 voi tukea myös! Jotkut sanovat, että on todella kevyt rauhoittava, mutta rauhoittava silti, ja ne aiheuttavat kyllä vieroitusoireita, jos yhtäkkiä lopettaa vaikka kevyt olisikin.

Minulla on huomenna psykiatrin aika. -ap

Vierailija
9/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis 15 vuotta. Ei 15 kpl.

Okei. Ja ei oo ollu haitaksi?-ap

Vierailija
10/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen ottanut 8 vuotta (vaikeaan krooniseen unettomuuteen) eikä mitään haitttoja.

Vierailija
11/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin ko. lääkettä raskauden aikana unettomuuden ja stressin/ahdistuksen takia. Söin kuukauden ajan joka päivä ainakin yhden 15mg tabletin. Ja ei ollut ongelmia lopettaa ja lapsi on terve.

Vierailija
12/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä kuinka lääkeherkkä on. Jos saa sivuvaikutuksia, saa ne varmasti kuukaudessakin, 15v ei edes tiedä miltä tuntuu ilman lääkettä ja huono puhumaan ettei haittaa.

Vierailija
13/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta olen minä melko säännöllisesti ottanut iltaisin myös tuon 15mg. Välillä taukoa kun parempia unijaksoja, eikä ole ollut mitään ongelmaa olla ilman tahi vieroitusoireita. Mieto lääkehän tämä on, jopa minulle, jolla herkkyyttä monien lääkkeiden suhteen.

Vierailija
14/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen ottanut 8 vuotta (vaikeaan krooniseen unettomuuteen) eikä mitään haitttoja.

Okei, hyvä ettei oo haittoja. -ap

Vierailija
15/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle määrättiin ko. lääkettä raskauden aikana unettomuuden ja stressin/ahdistuksen takia. Söin kuukauden ajan joka päivä ainakin yhden 15mg tabletin. Ja ei ollut ongelmia lopettaa ja lapsi on terve.

Okei! Siitä oli sulle apua? -ap

Vierailija
16/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta olen minä melko säännöllisesti ottanut iltaisin myös tuon 15mg. Välillä taukoa kun parempia unijaksoja, eikä ole ollut mitään ongelmaa olla ilman tahi vieroitusoireita. Mieto lääkehän tämä on, jopa minulle, jolla herkkyyttä monien lääkkeiden suhteen.

Itsekin oon aika lääkeherkkä, mutta tää tuntuu sopivan. Rauhottaa olon ja auttaa nukkumaankin. -ap

Vierailija
17/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli siitä apua, kun unettomuuteni johtui suureksi osaksi juuri psyykkisistä syistä eli stressistä yms. Saatoin silti herätä kesken unien, mutta sain yleensä lääkkeen avulla unen päästä uudestaan kiinni, kun taas ilman lääkettä pääni kävi niin ylikierroksilla että en olisi enää herättyäni unta saanut saati pahimpaan aikaan nukahtanut välttämättä ollenkaan.

Vierailija
18/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Näitä lääkkeitä käyttää iha tavallisetkin ihmiset.

Vierailija
19/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli siitä apua, kun unettomuuteni johtui suureksi osaksi juuri psyykkisistä syistä eli stressistä yms. Saatoin silti herätä kesken unien, mutta sain yleensä lääkkeen avulla unen päästä uudestaan kiinni, kun taas ilman lääkettä pääni kävi niin ylikierroksilla että en olisi enää herättyäni unta saanut saati pahimpaan aikaan nukahtanut välttämättä ollenkaan.

Kuulostaa tutulle. Mä en oikein tiedä mikä mulla tätä kaikkea aiheuttaa :/ -ap

Vierailija
20/23 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox on lievimpiä rauhoittavia markkinoilla ja 15mg miedoin versio kys. lääkkeestä. Olen syönyt 15-vuotiaasta asti kyseistä lääkettä 6xvrk säännöllisesti, eli kohta 8 vuotta. Välillä olen unohtanut hakea lisää apteekista tai muuten vain unohtanut ilman mitään vieroitusoireita tai muita haittavaikutuksia.

Vaivasta riippuen kyseistä lääkettä määrätään siis pidemmiksikin ajanjaksoiksi. En sinuna olisi huolissani, tietenkin kaikki valmisteet vaikuttavat eri tavalla eri ihmisten kohdalla ja liiba daaba.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme