Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva 10kk... ei istu, ei ryömi, ei konttaa...

Vierailija
07.07.2008 |

eikä kävele...

Istuu siis tuettuna ihan hyvin (esim. syöttötuolissa, jossa on pehmuste), mutta ei vielä itsekseen. Kierittelee oikein näppärästi paikasta toiseen, ryömii hieman sellaisella kummallisella "kaalimatotyylillä".

Pitäisikö tässä huolestua tai jotain? Isokokoinen vauva (siis sekä pituuden että painon puolesta) kylläkin, eli varmaankin siksi hieman hankalempaa tuo liikkumaan lähteminen. Olen koittanut laittaa leluja hänen eteensä, kun kaveri on lattialla, mutta hän tuijottelee vaan lelua hetken ja sitten kierii lelun luokse.

Tutut vaan kovasti ihmettelevät, kun ei tuo meidän pieni vielä EDES konttaa... muutaman kaverin lapset ovat kävelleet jo nuorempina... Tuon päivittelyn seurauksena olen nyt sitten alkanut itsekin jo miettimään, että pitäisikö tässä nyt tehdä jotain. Hieman olen vauvaa nyt sitten "kävelyttänyt", pitäen kainaloista kiinni. Vauva osaa asetella siis jalkojaan mutta parin "askeleen" jälkeen hän alkaa aina loikkimaan... Ehkä tuolle kasvaa pitkät korvat ja muuttuu pupuksi...

Miten muilla?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1-vuotias poika, joka oppi kääntymään selältä mahalleen ja päin vastoin 8,5kk, ryömimään oppi 10kk.(Sitä ennen kieri)

Sillä tiellä ollaan edelleen... Nyt parina päivänä on vähän hakenut konttausasentoa, istuu hyvin ja selkä suorassa jos laittaa istumaan, itse ei nouse. Ei nouse myöskään seisomaan eikä ota oikein askeliakaan, jos yrittää kävelyttää.

Neuvolassa ei olla koskaan puututtu hitaanlaiseen liikkeelle lähtöön eikä fysioterapiaa ole kertaakaan edes ehdotettu.

Vierailija
22/23 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta eka on ollut aina rauhallinen. Pyörien liikkui 10 kk ja käveli ilman tukea vuoden vanhana.

Toinen taas oppi ryömimään 5 kk ja istumaan ym aikaisiin mutta ilman tukea käveli vasta 1.5 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk iässä, konttasi 1-vuotiaana, ja lähti sitten kävelemään 1v2kk iässä.

Ennen sitä olla möllötti tyytyväisenä.. Nyt pian 5v ja ihan hyvin tuo liikkuu :) Ei ehkä ketterimmästä päästä kylläkään, mutta eipä ole äitikään mikään gaselli..

Minkä ikäisenä te vanhemmat olette lähteneet liikkeelle? Nämä asiathan ovat osittain perinnöllisiä. (Meillä esim. kuopuksen neurologi kirjasi ylös esikoisen liikkeellelähtöiän.Eli "sukurasite" vaikuttaa jonkin verran).