Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VERKKOKELLARIN SISÄLTÖ paljastaa paljon naapureistasi!

Muuttanut
01.05.2017 |

Koska Iltasanomiin etsitään uutisaiheita tältä palstalta, ajattelin kirjoittaa jutun siinä toivossa, että Iltasanomien päivystävä toimittaja tekee tästä Aihe vapaa-aloituksesta etusivun uutisen lehteensä, kuten niin monta kertaa aiemminkin.

Muutin rivarista kerrostaloon. Kerrostalossamme on verkkokellari, ja kun kannoin sinne omia tavaroitani, kiinnitin samalla huomioita niihin kymmeniin muihin verkkokoppeihin joita siellä oli. Tajusin, että vaikka en vielä tunne naapureitani, voin päätellä heistä paljon sen perusteella, miltä verkkokopissa näyttää.

Yksi koppi oli ahdettu lattiasta kattoon asti täyteen tavaraa. Sitä oli niin paljon, että jos oven avaisi, osa kamoista vyöryisi käytävälle. Ehkä niitä ei ole tarkoituskaan koskaan ottaa käyttöön.

Oli helppo päätellä, että tämän kopin haltija on aiemmin asunut nykyistä paljon isommassa asunnossa, läpikäynyt avioeron ja raahannut mukanaan kaiken sen, mitä oli isompaan asuntoon haalinut.

Toisessa kopissa ei ollut mitään muuta, kuin muovipusseja täynnä tyhjiä kaljatölkkejä, noin puolet kopin korkeudesta. Asukas on siis juoppo ja ehkä jopa työtön sellainen, kun on aikaa tyhjentää noin paljon tölkkejä. No, joku sijoittaa rahansa osakkeisiin, toinen taas panttitölkkeihin...

Kolmannessa kopissa ei ollut mitään muuta kuin veneen perämoottori ja kalastusvälineitä, aivan älyttömästi kalastusvälineitä. Niiden omistaja on siis äärikalastaja, mahdollisesti jostain Savon suurten järvien alueelta tänne Etelä-Suomeen muuttanut maassamuuttaja. (Tutkin koppien numeroita ja vertasin talon asuntojen numeroihin, ja tällä oli tyyppisavolainen sukunimi).

Seuraava oli hankkinut koppiinsa hyllyjä, ja ne olivat täynnä erilaisia työkaluja pakkauksissa ja ilman. Ilmiselvä miespuolinen nikkari, mahdollisesti jopa puuseppä. Järjestelmällinen kyllä, koska tavarat olivat siististi hyllyillä ja vapaata lattiapinta-alaa oli.

Yhdellä asukkaalla on kopissaan muutamia pahkoista tehtyjä huonekaluja ja käyttöesineitä, melko vähän kuitenkin, eikä sitten paljon muuta. Pari laatikkoa niiden lisäksi. En koskaan ole tajunnut sitä, miksi jotkut rakastavat pahkaesineitä, jotka ovat rumia. Omistaja lienee eränkävijä, koska pahkaesineethän ovat noin 50 - 70 -vuotiaiden eränkävijöiden ja vaeltajaukkojen juttuja.

Sitten oli tämä surullinen tapaus: koppi täynnä pelkkiä muovipusseja. Ei mitään muuta kuin vain muovipusseja, tyhjiä sellaisia sekä toisia, jotka oli täytetty jollain materiaalilla mutta joiden kahvat oli tiukasti suljettu. Sikin sokin, tyhjiä ja täysinäisiä muovipusseja... Elämänhallinta kateissa. Veikkaan, että asuntokin on karmeassa kunnossa.

Niin... Entä oma verkkokellarikomeroni? No, se on siisti ja järjestelmällinen. Siellä on yksi hylly, johon olen asetellut pienehköjä laatikkoja, sekä lattialla muutama suuri pahvilaatikko. Liikkumiseenkin jää vielä tilaa. Joka laatikon päällä on pala maalarinteippiä, johon olen tussilla kirjoittanut, mitä sisällä on.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisa kyttäyskierros!

Kellarini on täynnä, koska olen hamsteri. 

Minulla ei ole autoa ja tavaroista osa pitäisi viedä jossain vaiheessa hyväntekeväisyyteen. Pitää tilata Kierrätyskeskus uudelleen paikalle. 

En ole asunut omakotitalossa.

Vierailija
22/30 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vanhan mersuni ratti ja etupenkit ja sohva. Eli, hmm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, siellä voi olla myös arkkupakastin täynnä vauvojen ruumiita. Siitä päättelisin, että asukas on lisääntymisikäinen nainen, joka ei halua äidiksi.

Vierailija
24/30 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mitä voit päätellä? Se ei kaupungissa kiinnosta keitään muita kuin maalta muuttaneita pervoja.

Vierailija
25/30 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva pikkuntarina, mutta kukaan ei säilytä veneen perämoottoria, kalatustarvikkeita tai kalliita työkaluja verkkokellarissa. Ne pöllitään sieltä alta aikayksikön jos näin tekee. Verkkokellareissa on just sellaista ryönää, millä ei ole rahallista arvoa. Vanhoja maalipurkkeja, roinaa mitä ei ole saanut vietyä kaatopaikalle, jopa edelliseltä asukkaalta jäänyt joku rämä toimistotuoli.

Vierailija
26/30 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi merkkaisin jätesäkit, kun tiedän tasan tarkkaan mitä niissä on? Tällä hetkellä talvivaatteet. Talvella sitten kesävaatteet. Muuten siellä onkin lähinnä auki leikattuja pahvilaatikoita (joskus kuitenkin pitää muuttaa) ja joulukoristeet.

Vierailija
27/30 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun kopista voi päätellä että oot perheetön. Meillä on 4 lasta ja koppi täynnä tavaraa katosta lattiaan. Emme hamstraa emmekä ole eronneet. Kierrätämme tavaroita / vaatteita nuoremmille. Varastokoppi tuskin kertoo elämän hallinnasta. Mut käytännöllisempi ja tilavampi se varasto on jo se on järjetyksessä..

Vierailija
28/30 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdessa Lundiassa matkalaukkuja, iso kissanhäkki, taakkatelineet, hallitunkki, nokkakärryt, vaatteita, yhden lapsen teetetty vanhojentanssipuku, lapsenlapsen sähkömopo, turvaistuin ja matkasänky, suksia ja luistimia ja kypäriä, kaksi pulkkaa, tuuletusteline, taitettava pöytä, Puolaan muuttaneen ystävän kamoja ja mökille menevä digiboksi.

Olenko kaupungin vuokratalossa asuva yksinhuoltaja?

Vierailija
29/30 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen minä sitten olen kaksi pahvilaatikkoa jätesäkki jossa on iso taulu. Tekokuusi. Kaksi täynnä olevaa urheilukassia ja talvirenkaat?

Vierailija
30/30 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahdessa Lundiassa matkalaukkuja, iso kissanhäkki, taakkatelineet, hallitunkki, nokkakärryt, vaatteita, yhden lapsen teetetty vanhojentanssipuku, lapsenlapsen sähkömopo, turvaistuin ja matkasänky, suksia ja luistimia ja kypäriä, kaksi pulkkaa, tuuletusteline, taitettava pöytä, Puolaan muuttaneen ystävän kamoja ja mökille menevä digiboksi.

Olenko kaupungin vuokratalossa asuva yksinhuoltaja?

Ainakin sulla on kadehdittavan iso verkkokellari! Mutta veikkaisin keski-ikäistä keskituloista joka pitää perinteistä ja tutuista asioista. Pariskunta. Ei mitään mt tai päihdeongelmia. Ehkä nainen sosiaali ja terveysalalla ja mies ehkä rakennusalalla. Mutta ei mitään negatiivistä mielikuvaa siis.