Alkoholinkäyttö ja seksuaalisuus?
Ovatko alkoholia käyttävät ihmiset seksuaalisempia kuin absolutistit? Ja absolutistit vähemmän seksuaalisia?
Itse olen ollut huomaavani näillä asioilla jonkinlaisen yhteyden.
Kommentit (14)
Ihan kuin monet absolutistimiehet olisivat lähes aseksuaaleja.
Ap
Kun laitoin korkin kiinni, niin reilussa puolessa vuodessa se ihan älytön panetus ja jatkuva seisokki kuihtui lähes olemattomiin. Ei meinaa ottaa eteen ollenkaan.
M42
Käytän itse todella runsaasti alkoholia, mutta se johtuu lähinnä siitä että yritän tukahduttaa tätä tolkutonta seksuaalisuuttani. t. naiseton mies
Juon paljon ja olen hyvin seksuaalinen. Uskon että näillä asioilla voi olla joku yhteys.
Ehkä se seksuaalinen halukkuus ei ole alkoholista riippuvainen, vaan ihan henkilöstä itsestään. En tiedä muista, mutta minä ainakin olen kyllä todella seksuaalinen, vaikka alkoa en otakkaan. Ujo olen kylläkin. Vauhtiin kun päästään, niin...
M41
Olen absolutisti nainen ja olen todella seksuaalinen. Meillä on seksiä joka päivä ja suurimpana osana päivistä 2 kertaa. Ainoastaan kuukautisten aikana jää sekstaamatta koska se käy kipeää. Silloinkin kyllä panettaa ja kun ne loppuu niin pannaan kun puput.
Jännä teoria. Oma (vaatimaton) kokemus on osoittanut, että näin se melkeinpä menee. Olin kahdessa suhteessa, joissa käytiin välillä baareissa yhdessä ja välillä nää miehet kävivät siellä ilman minua, ei kuitenkaan joka vklp. Seksiä oli paljon, en ollut ikinä tyytymätön sen määrään tai kokenut suunnilleen ikinä torjuntoja. Muuten ei mennytkään kovin vahvasti, jonka voi päätellä siitä että erottiin.
Nykyisessä suhteessa, joka on muuten melko hyvä, seksielämä on se isoin ongelma. Miestä ei oikein kiinnostaisi aina, ja nykyinen suht hyvä vaihekin johtuu luultavasti siitä, että puhuin epätoivoisena erosta. Ja me ei käydä baareissa yhdessä, ei olla vuosiin käyty, kun mies ei halua. Kavereiden kanssa käy kerran tai pari vuodessa. Jossain kohtaa oli muistaakseni vuoden tai pari kokonaan juomatta. Ei toki absolutisti, mutta hyvin vähän alkoholia käyttää kuitenkin.
Ihan suoraa yhteyttä en vetäisi, mutta kun meidän yhteiskunnassamme absolutismi on siinä määrin "kummallista", että se usein liittyy johonkin muuhun tavallisesta poikkeavaan, esim. vaikka omaan tai läheisen entiseen alkoholismiin. Näillä saattaa taas olla epäsuoria vaikutuksia esim. seksuaalisuuteen traumojen ym. muodossa.
Eli yleisesti tilastoista, korrelaatio ei välttämättä kerro syy-seuraus suhdetta, vaikka riippuvuus voitaisiin osoittaa ja on olemassa. Esim. uimataito lisää hukkumiskuoleman riskiä verrattuna uimataidottomuuteen. Tämähän johtuu luonnollisesti siitä, että uimataitoiset ovat useammin vedessä tai vesillä kuin uimataidottomat.
Kännissä testosteronin määrä laskee ja krapulassa nousee. Siitä johtuu krapulapanetus ja jos usein kännää, niin usein panettaa. Alkoholistit sitten erikseen, koska ovat aina kännissä.
En tiedä muista, mutta itse käytän hyvin vähän alkoholia ja olen todella seksuaalinen. Olen nainen.
Voisi ollakin joku tilastollinen yhteys näillä asioilla, mutta veikkaisin selittäjäksi jotain kolmatta molempiin vaikuttavaa tekijää. Esim. hyvin nautinnon- ja tyydytyksenhaluinen, estoton, sosiaalisesti rohkea, seurallinen, heittäytyvä ihminen voisi olla enemmän sekä seksin että alkon perään kuin pidättyväinen, vakavaluontoinen, arkiorientoitunut, mahdollisesti estoinen, varovainen, kontrollinhaluinen, "mitähän ne musta ajattelee jos..." -tyyppi.
Terveisin jälkimmäisen ryhmän edustaja, joka nauttii kyllä suuresti seksistä ja seksualisuudesta pitkässä parisuhteessa mutta vain siinä
Korrelaatio vahva. En pysty unohtamaan maallisia murheita ilman viinaa. Lisäksi "juodaan kumppani kauniiksi" -merkitys.
Ja en siis tarkoita alkoholin vaikutuksen alaisena olemista vaan muutenkin.
Ap