Sain kivut katoamaan ruokavaliota muuttamalla (vielä jouluna istuin pyörätuolissa ja söin järkyttävät määrät kipulääkkeitä)
Mulla ollut kipuja 9 vuotta, koko ajan pahentuneet. Viimeisen 5v aikana leikattu 6 krt ja aina vaan kivut paheni, sitten luin ruokavaliomuutoksesta jota päätin kokeilla ja tadaa, tänään voin sanoa olevani kivuton:)
Kivut alkoi helpottaa jo ensimmäisten kuukausien aikana, mutta siinä maaliskuussa ne loppui kokonaan. Tämä on aivan uskomatonta ja ihanaa :)
En ole syönyt yhtään lääkettä enää pariin kuukauteen.
Kommentit (38)
Mikä on sairautesi, mitä operoitiin ja miten muutin ruokavaliota?
Viljat, maidot pois? Hyviä rasvoja mukaan paljon?
Ympärivuorokautinen kaljapaasto? Vai miksi ei voinut paljastaa mitään todellista aloituksessa.
Mulla on endometrioosi.
En oikeastaan jättänyt mitään kokonaan pois, vaan muutin ruokavaliota niin, että siinä on mahdollisimman paljon puhtaita raaka-aineita (luomua) ja jätin kaikki mahdolliset lisäainemyrkyt kauppaan. Valkea sokeri, valkeat jauhot ja kaikki mikä lisää/ylläpitä elimistön tulehdustilaa niin ne jätin minimiin.
Lisäksi aloin juoda pakuriteetä, sekä käyttää luonnon raaka-aineita. Kohta niitä taas pääseekin keräämään kun kesä tulee. Ap
Jätit ainakin viljat ja sokerin pois?
Otitko myös adaptogeenejä käyttöön?
Joitko vihermehuja/smoothieita?
Eikä ollut mitenkään piikittelevä kuulustelu vaan ihan mielenkiinnolla kyselin jos itsekin tekisin jotain yhtä urheaa keholleni.
Ainakin huomasin vhh-ruokavaliolla ettei hiki enää haissut pahalle, iho voi paljon paremmin ja koko olemus oli hehkeämpi. Lisäksi tietenkin laihduin näkemättä edes nälkää.
Voin silloin itseasiassa aika hyvin :)
Mutta koska olen heikko ja stressaavassa elämäntilanteessa tartun huonoihin vaihtoehtoihin ja annan himoille periksi niin homma vähän jäi.
Vierailija kirjoitti:
Jätit ainakin viljat ja sokerin pois?
Otitko myös adaptogeenejä käyttöön?
Joitko vihermehuja/smoothieita?Eikä ollut mitenkään piikittelevä kuulustelu vaan ihan mielenkiinnolla kyselin jos itsekin tekisin jotain yhtä urheaa keholleni.
Ainakin huomasin vhh-ruokavaliolla ettei hiki enää haissut pahalle, iho voi paljon paremmin ja koko olemus oli hehkeämpi. Lisäksi tietenkin laihduin näkemättä edes nälkää.
Voin silloin itseasiassa aika hyvin :)Mutta koska olen heikko ja stressaavassa elämäntilanteessa tartun huonoihin vaihtoehtoihin ja annan himoille periksi niin homma vähän jäi.
Kannattaa kokeilla, pienillä askelilla eteenpäin :) Mäkin luulin, että en ikinä pääsisi sokerikoukusta irti, mutta nykyisin ei edes tee mieli karkkia ym. Varmasti onnistut! :) ja siis en oo ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on endometrioosi.
En oikeastaan jättänyt mitään kokonaan pois, vaan muutin ruokavaliota niin, että siinä on mahdollisimman paljon puhtaita raaka-aineita (luomua) ja jätin kaikki mahdolliset lisäainemyrkyt kauppaan. Valkea sokeri, valkeat jauhot ja kaikki mikä lisää/ylläpitä elimistön tulehdustilaa niin ne jätin minimiin.
Lisäksi aloin juoda pakuriteetä, sekä käyttää luonnon raaka-aineita. Kohta niitä taas pääseekin keräämään kun kesä tulee. Ap
Minulta on leikattu vaikea endometrioosi, joka oli kiertynyt suoliston ja virtsarakon ympärille. Lääkäri viilsi hieman sivuun ja menetin puolitoista litraa verta.
Liikkuminen oli ennen leikkausta vaikeaa ristiselkäkipujen vuoksi, mutta en sentään päätynyt pyörätuoliin.
Ei koskaan minkäänlaisia ongelmia kuukautisten kanssa tai kuukautiskipuja.
Hyvä, että vointisi on kohentunut!
Jotenkin mä nyt haistan jonkun luontaistuotekauppiaan trollin tässä.
Pyörätuolissa endometrioosin kanssa?! mitä mä just luin
Niihän siitä reumastakin paranee jos pystyy olemaan syömättä tärkkelystä. Kova homma mutta kannattaa.
Mistä muuten ostit tuota pakuriteetä? Olen yrittänyt etsiä sitä, mutta en ole ainakaan vielä löytänyt.
Sama täällä! :) Mutta eipä näistä uskalla omalla naamalla kertoa kun heti hyökätään kimppuun ja suurin osa ei halua edes yrittää.
Ruokavaliolla on erittäin suuri merkitys terveyden kanssa, mutta eipä ketään kiinnosta. Ihmiset syö päin persettä ja sitten ihmetellään kun on kipuja ja särkyjä..
Pakuriteen mainos siis! Onko soijakastike muuten lisäaine?
Ihan samankuuloista kuin mun fb-kaverilla jolla on niin timanttista fitlinen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten ostit tuota pakuriteetä? Olen yrittänyt etsiä sitä, mutta en ole ainakaan vielä löytänyt.
Löytyy aika monesta normaalista ruokakaupasta puhdistamon tuotteena.
Yleensä puhdistamon tuotteet ovat erillisellä hyllyllä ainakin k-kaupoissa.
Lisäksi luontaistuotekaupoista varmasti löytyy.
Minulla ruokavaliomuutos tehosi nivelpsorikipuihin.
Ihanaa, kun saa avun ja ilman lääkkeitä 😄
Jätit hiilarit pois?