Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun teet palveluksen, odotatko vastapalvelusta?

Vierailija
01.05.2017 |

Oletko ystävällinen oikeasti vai koko ajan laskemassa plussia ja miinuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota.

Vierailija
2/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee tilanteen mukaan.

Voin auttaa toista enkä odota vastapalvelusta.

Muutamassa kohdassa olen toista mieltä:

- tarjoan mielelläni, mutta lopetan, jos toinen ei koskaan tarjoa (näen toisen hyväksikäyttäjänä) 

- ostan lahjoja, mutta ihmettelen, jos minua ei ikinä muisteta mitenkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ketä autan. Omalta suvulta ja perheelta en odota, mutta vieraammilta saatan odottaakin, jos olen nähnyt aikaa ja vaivaani heidän eteen.

Vierailija
4/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota vastapalveluksia, mutta aika usein apua tulee kysyttyä samoilta henkilöiltä, joille sitä antaakin, eli lähimmiltä ihmisiltä.

Vierailija
5/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan lasken plussia ja miinuksia mielessäni, mutta sillä tavalla että haluan aina antaa enemmän kuin saan, koska en halua olla kenellekään kiitollisuudenvelassa. Teen mielelläni palveluksia, mutta en tee niitä loputtomiin, jos osoittautuu että toinen ei ole niiden arvoinen.

Vierailija
6/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota automaattisesti, mutta toki toivon, että pyytäessä/tarvittaessa saan apua.

Vierailija
7/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä erityisemmin - kyllä se eletty elämä tilit tasaa.

Vierailija
8/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen sillä päällä, niin voin auttaa ihan puhtaasta auttamisen ilosta. Tuntemattomilta en pyydä vastapalvelusta, mutta tuttuja auttaessani voin auttaa tiettyyn pisteeseen asti. Voin kantaa roskat roskiin, lainata vähän rahaa jos tulee oikein akuutti tilanne, voin tiskata, imuroida tai tuoda jotain kaupasta. Mutta jos tarvitsen itse jotain tämänkaltaista vastapalvelusta, eikä henkilöä oikein tahdo saada tekemään hyvä jos edes sen vertaa mitä itse olen tehnyt niin kyllä se auttamisen ilo pikkuhiljaa loppuu ja katoaa kokonaan. En minä mikään piika ole, vaikka ilmasseksi auttaisinkin.

Vierailija
9/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota vastapalveluksia, mutta pakko myöntää että itse tulee autettua itselle läheisiä ihmisiä ja sukulaisia.