Olen kauhean mustasukkainen ja silti haaveilen itse muista kumppaneista koko ajan.
Tämä on jotenkin sairasta. En kestä ajatustakaan, että oma kumppani pettäisi minua, mutta silti itse teen sitä ajatusten tasolla koko ajan ja himoitsen muita. Minulla on tästä huono omatunto mutta silti vaan jatkan. En ymmärrä itseäni enkä tiedä miten voisin muuttua.
Kommentit (7)
Mikä saa sinut pysymään yhdessä oman kumppanisi kanssa? Viehättääkö kumppanisi sinua enää lainkaan? Harrastatteko koskaan seksiä? Sinun kannattaa ehkä harkita rakastatko kumppaniasi oikeasti, ja kertoa kumppanillesi että himoitset muita. Jos et rakasta kumppaniasi oikeasti, et ansaitse hänen rakkauttaan.
Mikä sinua himottaa niissä muissa joita himoitset? Onko niissä jotain, mitä omassa kumppanissasi ei ole? Joka tapauksessa: pettäminen on väärin, myös ajatuksen tasolla, ja minusta sinun pitäisi kertoa kumppanillesi totuus, mitä ajattelet.
Mieti mikä sinut saa himoamaan muita. Haetko ja saatko jotenkin sitä kautta huomiota, hyväksyntää, suosittuna olemisen tunnetta, jännitystä tms, mitä? Millaista teidän läheisyys ja seksielämä on puolisosi kanssa > saatko tyydytystä sieltä? Mieti mitä voisit menettää, jos "jäisit" kiinni, jos lähtisit pettämään.
Sen takia varmaan oletkin mustasukkainen, kun kuvittelet että kumppanisi vastaavalla tavalla himoitsee muita?
Olen huomannut, että juurikin ne pahiten mustasukkaiset on itse niitä, jotka on valmiita pettämään.
Joko syyttelet kumppaniasi samasta ja stalkkaat ja nimittelet?
onko muilla kokemuksia, viisautta?