Vierailija

"Mitään ei ole tehtävissä", vastataan postista. Siis miten niin mitään ei ole tehtävissä?! Ei se nyt noin vaikeaa olla toimittaa yhtä pakettia perille. Naurettavin juttu mitä olen pitkään aikaan lukenut, oli pakko tarkistaa ettei ole aprillipäivä. Uusi rimanalitus jopa postilta.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201704302200115823_uu.shtml

• ylös 229
  • alas 1

Sivut

Kommentit (137)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ikuisestiko se paketti vaeltaa tuota väliä?

postilla riittää töitä.

• ylös 133
  • alas 0
Vierailija

Kukas ministeri vastaa Postista? Liikenneministeri? Ilmeiseti on muita kiireitä tai sitten tarkoitus on hoitaa postinjakelut niin päin persettä että koko systeemi yksityistetään pikavauhtia?

• ylös 81
  • alas 0
Vierailija

En kyllä ymmärrä että miksi muka mitään ei ole tehtävissä??

Ihan itekseenkö se paketti sielä seilaa, eikä postimiehen/naisen kyydissä..

• ylös 208
  • alas 0
Vierailija

Hurraa! Posti on keksinyt ensinmäisenä maailmassa eräänlaisen ikiliikkujan. Ei kaikki tällaiseen pystykään! Olkaamme ylpeitä Postistamme, suomalaiset!

• ylös 277
  • alas 0
Vierailija

Pitää kyllä paikkansa, että ruumista pääsee helpoiten eroon kun jättää sen postin kuljetettavaksi.

• ylös 257
  • alas 0
Vierailija

On se niin rankkaa napata paketti fyysisesti pois kierrosta siinä vaiheessa kun se saapuu jakelukeskukseen... 

Varsinkin kun nyt tämä paketti on saanut julkisuutta, niin eikö vaikka jonkun kesätyöntekijän voisi valjastaa tähän varmasti monen viikon työhön? Ei tarvitsisi rasittaa vakityöntekijöitä max. kilon painoisella paketilla. 

Naurettavaa tuo "mitään ei ole tehtävissä", paketti napataan pois kun se saapuu ja lyödään uudet tarrat päälle, jotta paketti saadaan vastaanottajalle ja mieluiten suoraan kotiovelle! Ihme ettei Posti ole kadottanut pakettia jo :D 

• ylös 185
  • alas 0
Vierailija

Paketilla on näemmä jalat ja oma tahto. Voisko Posti kasvattaa munat ja ottaa vastuuta paketista?

• ylös 174
  • alas 0
Vierailija

Mulla taas on se tilanne, että olen 14.4.2017 tilannut takin, jonka liike on toimittanut 17.4.2017 Postiin. Nyt pakettini on 20.4.2017 lähtien roikkunut lajiteltuna Liedossa, mutta ei vaan tänne naapurikaupunkiin tule. Aina kun käyn pakettiani Postin sivuilla katsomassa, siellä lukee tyyliin, että paketin toimitus viivästynyt, toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa...että joo. Nettikauppa siirsi laskuni eräpäivää parilla viikolla eteenpäin, kun en ole koko pakettia saanut.

Samoihin aikoihin tilasin myös toisen takin toisesta paikasta ja maksoinkin sen samantien, mutta eipä ole sitäkään kuulunut. Pitää kohta ottaa yhteyttä kyseiseen nettikauppaan ja kysyä, missä paketti mahtaa seikkailla / maata.

On tää ihan naurettavaa nykyään. Valitsen jatkossa jonkun muun toimitustavan kuin Postin tai sitten en yksinkertaisesti tilaa sellaisista nettikaupoista, joilla ei ole antaa Postille vaihtoehtoista toimitustapaa.

• ylös 145
  • alas 0
Vierailija

Noin asiakaspalvelun ja postin imagon kannalta heidän kannattaisi palkata logistiikkakeskuksiin pari henkilöä, joiden toimenkuvaan kuuluisi näiden looppien katkaiseminen. Esim. siinä vaiheessa, kun paketti on ollut postin systeemissä kiertämässä pari viikkoa, he saisivat siitä ilmoituksen ja kävisivät sitten käsin etsimässä pakettia. Aina jossain välissähän se käy jollain hyllyllä tai lavalla makaamassa, eikä ole vain autossa menossa edestakaisin.

Tällaiset palkkakustannukset katettaisiin aika äkkiä sillä, että ihmiset eivät lakkaa käyttämästä postin palveluja kokonaan.

Nyt oletettavasti joku tekee asialle jotain, kun se on saatettu Iltalehteen ja muutkin kuin yksittäinen asiakas sen näkevät. Sitten taas jos sama nakki osuu jollekin, joka on liian kiltti valittaakseen lehdistöön, voidaan kierrettä vain jatkaa loputtomiin eikä ketään kiinnosta.

Postin asiakaspalveluhan on jo aiemmin ulkoistettu erilliselle firmalle. Sieltä vastataan kaikkeen, että he näkevät vain samat tiedot kuin asiakas itsekin netistä! Pitkällisen väännön jälkeen saattaa tulla lupaus, että he "kertovat asiasta postille."

• ylös 117
  • alas 0
Vierailija

Jos paketin viivakooditeippejä ei muuteta vastaamaan uutta osoitetta matkustaa paketti yhä uudelleen väärään osoitteeseen.
Näin kävi omassa paketissani, ongelma oli onneksi kaupungin sisäinen.
Jonkun pitää ottaa koppi siitä paketista ja kirjata se uudelleen. Ei näytä onnistuvan.

• ylös 104
  • alas 0
Vierailija

Minulla saapui kerran paketti,joka oli käynyt 3 kertaa Oulussa. Lähettäjä asui Imatralla, minä Hämeenlinnassa, joten mikään osoitteessa ei viitannut Ouluun. Sinne se kuitenkin tämän tästä pyrki, kunnes katosi 2 kk ajaksi ja ilmestyi yllättäen naapurille, joka kävi sen postista noutamassa, vaikka pakettikortissa oli minun nimeni. Haluttiin kokeilla, että saako paketin myös muu kuin vastaanottaja ja saihan sen.

• ylös 168
  • alas 0
Vierailija

Ei ihmekään kun postimaksut nousee jatkuvasti kun samat paketit seilaa kuukausitolkulla, tuskin on ainut tapaus.

• ylös 101
  • alas 0
Vierailija

Nämä on näitä "Karpolla on asiaa" -juttuja, joista jätetään olennaisimmat asiat kertomatta ja jos ne kerrottaisiin, niin mitään uutista ei olisikaan.

• ylös 1
  • alas 73
Vierailija

Itsellä myös ollut ongelmia paketin ja liedon jakelukeskuksen kanssa. En tiedä miten siellä asioita hoidetaan, mutta näemmä ilman aivotoimintaa.

• ylös 61
  • alas 0
Vierailija

Pääsiäisenä tilasin pesukoneen verkkokaupasta. Seuranta ilmoitti ensin sijainniksi Vantaan, sitten kaksi rekisteröintiä Helsingissä - ja seuraavana päivänä pesukone palasikin Vantaalle. Soitin postiin, josta tunnin päästä soittikin kyllästyneen oloinen nainen, että mihin aikaan se pesukone voidaan teille toimittaa. Eli tämä seikkailu kesti alle viikon.

• ylös 65
  • alas 0
Vierailija

No mulla on vaeltanu PostNordin paketti jo kuukauden verran Ellokselle takaisin. Joudun varmaan maksamaan koko 285e, kun kukaan ei ota vastuuta.

Olen muuten postissa ja annan pienen vihjeen, että postinumero on luultavasti väärin. Yleisin virhe, mikä omiin käsiin tulee, on nollavirhe 00099, kun pitäisi olla 00990.

Eli Vuosaareen menossa olevia verkkokaupan paketteja ohjautuu runsaasti Helsingin kaupungin virastolajitteluun, kun lähettäjä on printannut väärän postinumeron. Varmaan kymmenen olen käsin korjannut.

Olisikohan tuossa kysymys Liedon tapauksessa jostain postinumerovirheestä myös? Pakettiautomaattiprosessi on vissiin niin automatisoitua, että on jäänyt luuppiin.

Hyi hyi posti, mutta sanon tässä myös, että vika johtuu erittäin usein myös lähettäjän päästä.

• ylös 30
  • alas 16

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.