ei voi olla totta! kela maksaa terapiaa tyhmälle huijatuksi tulleelle naiselle!
Älyvapaata touhua. Ensin nainen uskoo kaiken mitä netissä joku ulkomaalainen keksii ja antaa kaikki rahansa.
Sitten kela maksaa terapian!
Paraneeko tyhmyys?
Kommentit (83)
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan kuntouttavaan psykoterapiaan pääsee, kun kriteerit täyttyvät, on psykiatrilta vähintään kahden tapaamisen perusteella tehty b-lausunto terapian tarpeesta ja sen soveltuvuudesta sekä lisäksi edeltävä vähintään kolmen kuukauden hoitosuhde julkisella puolella. Näillä spekseillä kaikki halukkaat voivat lähteä terapian tarvettaan arvioimaan.
Ei pääse mitenkään automaattisesti. Minulla oli joitain vuosia sitten psykoterapiaa puoltava psykiatrin B-lausunto ja voimassa oleva SSRI-lääkitys. Kelan hakemus jätettiin maaliskuun puolivälissä. Ennen toukokuun loppua tuli hylkäävä päätös, jonka mukaan kyseisenä vuonna käytettävissä oleva rahamäärä ei mahdollistanut korvausta.
Sitä oli sinäkin vuonna joku mustanmakkaran ostaja terapiaa vailla ja piti priorisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin seksuaalirikoksen kohteeksi ilman omaa syytäni. Elämä on ollut helvettiä traumatisoituneena. En juo enkä polta, yritän aina toimia oikein. Silti paha osui kohdalle nuorempana. Mutta en saa terapiaa, koska kuulemma pärjään niin hyvin. Koska kelan tuet on itseaiheutettujen ongelmien hoitoon.
Oletpa katkera. Muta kelan terapiatukihan on työ- tai opiskelukykyä uhkaavan sairaustilan käsittelyyn tarkoitettu. Turhaa sä siitä muille potilaille kiukuttelet. Ei se ole heidän päätöksensä, miten kela tuet rajaa. Minusta sun kannattais mennä tulta päin niin että et enää kykenisi töihin niin alkaisit saada apua. Eikä varoa tekemästä niitä asioita elämässä jotka sattuu.
Tämä onkin hauska. Kun on ollut lähtökohtaisesti kamalaa, hyväksikäyttöä jo lapsuudessa, niin ongelmia on aivan riittävästi että alkaisi TAHALLAAN lisäongelmia aiheuttamaan. Moni vaan ottaa sen roolin ihan identiteetin osaksi.
Silloinhan se perusluottamus ei ole täysin vaurioitunut. Mikään kokemamme vääryys ei oikeuta olemaan ilkeä muille eikä myöskään itselle. Akuutti kriisi on eri asia, mutta tavoite pitäisi aina olla omatoimisuus ja riippumattomuus, ei avuttomuus.
Vierailija kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan kuntouttavaan psykoterapiaan pääsee, kun kriteerit täyttyvät, on psykiatrilta vähintään kahden tapaamisen perusteella tehty b-lausunto terapian tarpeesta ja sen soveltuvuudesta sekä lisäksi edeltävä vähintään kolmen kuukauden hoitosuhde julkisella puolella. Näillä spekseillä kaikki halukkaat voivat lähteä terapian tarvettaan arvioimaan.
Ei pääse mitenkään automaattisesti. Minulla oli joitain vuosia sitten psykoterapiaa puoltava psykiatrin B-lausunto ja voimassa oleva SSRI-lääkitys. Kelan hakemus jätettiin maaliskuun puolivälissä. Ennen toukokuun loppua tuli hylkäävä päätös, jonka mukaan kyseisenä vuonna käytettävissä oleva rahamäärä ei mahdollistanut korvausta.
Sitä oli sinäkin vuonna joku mustanmakkaran ostaja terapiaa vailla ja piti priorisoida.
Sulta puuttui se nigerialaishuijaus...
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Positiivista syrjintää, ei suomalainen apua kaipaa, mutta saa sitä sitten viimeistään, kun psykoosissa tappaa jonkun.
Mikä vitun valtio tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten naisella oli niitä mt-ongelmia jo aiemmin ja ne tekivät hänet haavoittuvaksi huijaukselle.
Luultavimmin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten naisella oli niitä mt-ongelmia jo aiemmin ja ne tekivät hänet haavoittuvaksi huijaukselle.
Oli eronnut ja onneton.
Aika moni on eronnut ja onneton mutta ei kuitenkaan anna rahojaan nettihuijareille. Kyllä siinä pitää olla henkisesti vähän jälkeenjäänyt että tuollaiseen lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa nainen oikeasti maksoi ITSE saadakseen ulkomaalaiselta mieheltä mulkkua. Harvinainen yksittäistapaus. Rakkaus on vaan sellainen hienovaraisempi ilmaisu tuolle naisten tarpeelle saada täytettä alavatsaansa.
Ja pettymyksen aiheuttamiin tunteisiin yhteiskunta maksaa terapian!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli eronnut ja onneton.
Tää on just se naisten ydinongelma. Mikä helvetti siinä on ettei siitä elämästä osata omin avuin rakentaa hyvää ja mielekästä vaan onnellisuus on yhtä kuin parisuhde? Itse en ainakaan enää mistään hinnasta ottaisi eron jälkeen miestä riesakseni. Paljon mukavampaa ilman. Lapset, ystävät ja työ riittää. Huijatuille pitäisi määrätä vielä valtion puolesta lisärangaistus tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli eronnut ja onneton.
Aika moni on eronnut ja onneton mutta ei kuitenkaan anna rahojaan nettihuijareille. Kyllä siinä pitää olla henkisesti vähän jälkeenjäänyt että tuollaiseen lähtee.
Näin on. Olen itsekin sinkku enkä aina onnellinen mutta ei tulis mieleenkään lähettää ventovieraalle satojatuhansia euroja.
Suhteen edetessä Andy kertoi Anjalle joutuneensa pulaan ollessaan työmatkalla. Anjalle kerrotun tarinan mukaan Andyn matkatavarat olivat kadonneet, joten Anja lainasi hänelle rahaa. Seuraavat rahapyynnöt olivat jo summiltaan suurempia. Ensin Andyn kotona oli vesivahinko, johon hän tarvitsi lähes 6 000 euroa lainaa. Sitten hänen poikansa joutui onnettomuuteen, jonka kulut nousivat yli 16 000 euroon. ...siis miten jonkun hälytyskellot ei soi jo siinä vaiheessa kun nettituttu pummii kolmatta kertaa rahaa?
Vierailija kirjoitti:
...siis miten jonkun hälytyskellot ei soi jo siinä vaiheessa kun nettituttu pummii kolmatta kertaa rahaa?
Rakastuminen ja Ben Franklin -efekti (https://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Franklin_effect)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin seksuaalirikoksen kohteeksi ilman omaa syytäni. Elämä on ollut helvettiä traumatisoituneena. En juo enkä polta, yritän aina toimia oikein. Silti paha osui kohdalle nuorempana. Mutta en saa terapiaa, koska kuulemma pärjään niin hyvin. Koska kelan tuet on itseaiheutettujen ongelmien hoitoon.
Kelan kuntoutuspsykoteriaan pääsee, jos oireet/sairaus uhkaa työ- tai opiskelukykyä. Sinun lääkärisi ei ole arvioinut sinulla olevan tällaista tilannetta.
Minusta terapia kuuluisi sinulle korvata.
Keinoja:
1. Vaihda lääkäriä. Kai olet käynyt psykiatrilla? Vain hän voi laatia lähetteen terapiaan. Joskus yleislääkärit eivät edes lähetä potilasta psykiatrille. Kokeile yksityistä psykiatria.
2. Liioittele oireitasi; jää välillä töistä/koulusta pois ja kerro syyksi oireesi. Kerro, ettet pärjää niiden kanssa; et pysty keskittymään, nukkumaan, panikoit ihmisten seurassa, viina maistuu jne.
Joskus valitettavasti joutuu liioittelemaan, että saa sen, mikä itselle kuuluu.
Ja voisit olla todellisienkin oireittesi kanssa täysin oikeutettu terapiatukeen, mutta jostain syystä lääkäri ei halua edetä asian kanssa.
Tsemppiä!
En osannut liioitella, se olisi tuntunut valehtelulta. Lisäksi ammatti-ihminen kunnallisella puolella ei kestä kuulla, että paha voi sattua kenelle tahansa. Joten olen vain suojellut muita. Vahvasti dissosioituneena. Oikeasti olen näkymätön. Lääkäri kyllä teki kelalle b- lausunnon, mutta nössö lääkäri, särmätön lausunto. Ilmeisesti mediaseksikkyys puuttui.
Miksi sinä jankkaat että olit syytön, siis en epäile sitä hetkeäkään, mutta miksi esität siis ammatti-ihmisten väittävän ja kuvittelevan, että raiskaus on ihan oikein uhrille?
Anteeksi jos loukkasin. Ehkä nuoremmat jo tajuaakin, mutta ainakin vanhempien naislääkäreiden kommentit halvautti pitkäksi aikaa. Eikä millään pahalla, mutta kun niiden just ei tarvi iän takia jäädä töistä, ilmeisesti kelallakaan.
Et sinä minua loukannut, en ole terapeutti, mutta en siis suoraan sanottu usko, että kukaan ammattitaitoinen tyyppi syyttää sinua, ja miksi uskoit, jos syyttikin? Mua ei ainakaan kukaan loukkaisi ilman että tekisin hänstä isot valitukset pomolleen kohtelustani, tai sitten kuittaisin sellaisen ihmisen puheet hänen paskuutenaan, enkä inisisi ympäriinsä, että ei ollut mun syy. Koska kai mä nyt tietäisin, ettei sellainen ikinä illut mun syy ja asiallisiakin hoitavia tahoja on takuulla saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä minäkin traumatisoituisin siitä että olisin niin helvetin typerä.
Kukaan normaali järjellä varustettu ei haksahda moisiin eli miten tuo nainen on voinut pärjätä itsenäisesti aiemmin elämässään?
Ei ollut rakastunut.
Huijariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kaikki naiset miehiä ovista ja ikkunoista jos joku joutuu 170k maksamaan miehelle, jota ei ole koskaan edes nähnyt.
Sehän tämän tapauksen niin absurdiksi tekeekin, kun tällekin naiselle olisi ollut monenikäistä suomalaista kilttimiestä tulossa ovien ja ikkunoiden täydeltä. Eikä olisi maksanut sentin latia.
No kyllä niissä "kilttimiehisssäkin" on hyväksikäyttäjiä.Kokemusta on mm. yhdestä, joka hoki olevan kiltti, kovin kiltti, mutta kummasti pystyi elättämään itseään tytöttömän yksinhuoltaja rahoilla samaan aikaan kun kävi itse töissä, mutta asui ja söi ilmaiseksi.Autokin olisi pitänyt ostaa miehen nimiin, jotta "voin opettaa tytärtäsi ajamaan" :DD. Eiköhän auto olisi "varastettu" alle aikayksikön.Onneksi sentään sen verran päässä heilahti, että mies sai lähteä muutoman viikon kuivaharjoittelun jälkeen.
Ja onhan niitä kaikenlaisia sisäruokintaan haluavia "muutetaan yhteen kun olet valmistunut" ja "valaistuneita" tyyppejä.
Etenkin jos omaisuus on 170K ja ikää 60v !!Raha tekee "kiltiksi".
Hyvin pieni joukko miehistä huijaa naisilta rahaa ilmaisen elämisen muodossa tai muutenkaan, ei varsinkaan sellainen jonka seurustelurintamalla on hyvin hiljaista. Nuo huijarit ja siivelläeläjät ovat yksi jännämiesten alalaji, kilttimies elättää itsensä ja elättäisi pitkälti naisensakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli eronnut ja onneton.
Tää on just se naisten ydinongelma. Mikä helvetti siinä on ettei siitä elämästä osata omin avuin rakentaa hyvää ja mielekästä vaan onnellisuus on yhtä kuin parisuhde? Itse en ainakaan enää mistään hinnasta ottaisi eron jälkeen miestä riesakseni. Paljon mukavampaa ilman. Lapset, ystävät ja työ riittää. Huijatuille pitäisi määrätä vielä valtion puolesta lisärangaistus tyhmyydestä.
Anooko sana rakkaus mitään, paskapää? Kyllä mun mielestä yksin ja ei-rakastettuna on ainakin sata kertaa tyhmempää, onnettomampaa ja ankeampaa, kuin parisuhteessa rakastettuna. Mutta mitäpä sä paska siitä tietäisit, ei sua kukaan mies rakasta.
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...siis miten jonkun hälytyskellot ei soi jo siinä vaiheessa kun nettituttu pummii kolmatta kertaa rahaa?
Rakastuminen ja Ben Franklin -efekti (https://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Franklin_effect)
En kyllä siltikään tajua. Kuusikymppinen suomalaisnainen on normaalisti hyvin kyyninen ja jalat tukevasti maassa, eikä varmasti enää 'rakastu' edes livenä. Millainen sanaseppo pitää olla, että saa tauon aikaiseksi pelkän sähköpostin avustuksella? Ilmeisesti ulkomaalaisuus tai sellaisena esiintyminen auttaa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Willy Loman kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä siltikään tajua. Kuusikymppinen suomalaisnainen on normaalisti hyvin kyyninen ja jalat tukevasti maassa, eikä varmasti enää 'rakastu' edes livenä. Millainen sanaseppo pitää olla, että saa tauon aikaiseksi pelkän sähköpostin avustuksella? Ilmeisesti ulkomaalaisuus tai sellaisena esiintyminen auttaa asiassa.
Eiköhän se ole tuo sana "normaalisti" joka erottaa tämän tapauksen muista.
Täällä on hyvin vähän ymmärtäväisiä kommentteja. Ette ilmeisesti ole elämänne varrella olleet tekemisissä ammattilaishuijareiden kanssa, jotka työkseen hyväksikäyttävät ihmisiä. Tuollaista pahuutta on oikeasti olemassa, ja en ihmettele/tuomitse/ilkeile jos joku heikkona hetkenä siihen vipuun menee.
Toivon jaksamista ko. naiselle ja muille vastaaville uhreille: se oli onneksi vain rahaa. Mutta voi kyllä viedä uskon ja luottamuksen ihmisyyteen pitkäksi aikaa.
Kela tukee psykoterapiaa monissa muissakin tapauksissa. Kelahan tukee ihmisiä monissa muissakin tilanteissa. Maksaa päivärahoja ja korvauksia, lääkkeistä ja lääkärissä käynneistä. Äitiyspäivärahaa, sairauspäivärahaa, työmarkkinatukea. Äitiys ainakin on usein itse aiheutettua, pitäisikö sillä perusteella lopettaa Kelan äitiyspäivärahatkin. Että hoitakaa muksunne, kun olette heidät itse alullekin saattaneet.
Mutta ajatella, että tässäkin ketjussa on monta kirjoittajaa, jotka nähtävästi kadehtivat tuota kuusikymppistä naista, koska hän saa Kelan tukemaa terapiaa. Ihmeellistä.