Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairas sossu hengittää niskaan

Vierailija
01.05.2017 |

Oli lapsen synttäripäivä. Aamupalalla, kun normipuuro oli syöty, annoin hänelle jäätelöä. Mielestäni tuollainen hulluttelu kuuluu synttäreihin ja lapsikin oli huvittunut juurikin siksi kun oli niin harvinainen ja ihmeellinen asia.

Olisi pitänyt varmaan olla puhumatta koko asiasta, mutta mainitsin siitä silti kun kysyttiin että miten meni lapsen synttärit ja muutenkaan en olisi uskonut että jotain kamalaa olisi tapahtunut. Sossu sitten katselee totisena, tekee muistiinpanoja, kyselee lapsen syömisestä noin muutoin, ja luennoi terveestä ruokavaliosta ja kuinka kotona täytyy antaa oikea roolimalli sen suhteen. Ihan kuin en tietäisi jo tuota kaikkea! Ja todellakin lapsi syö ihan normaalisti aina.

Tämä ei edes ole ainoa tällainen juttu. Alkaa jo ahdistaa tämä kyttäys ja se, että jokainen tekemiseni väännetään huonoon valoon. :(

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu ilmoituksia nimenomaan voidaan tehdä tyhjästä. Lasu ilmoituksia voi tehtailla mm. Mielenterveyshäiriöiset tai henkilöt joilla on vilkas mielikuvitus. Jos lapsesi sekoitetaan toiseen lapseen tuntomerkkien perusteella tms.

Vierailija
42/45 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä se, kun sossut eivät kysele jutellakseen niitä näitä. Kaikki kirjataan ylös. Ihan kuin he eivät olisi edes oikeita ihmisiä, vaan robotteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi. Olet aiheesta pahoittanut mielesi.

Meidän perheestämme tehtiin lasu-ilmoitus täysin aiheetta ja voin sanoa että oli pelottava kokemus. Me molemmat vanhemmat olemme akateemisia ja asiantuntijatehtävissä. Meillä on omakotitalot ja farmariautot. Ydinperhe jossa lapset harrastaa jääkiekkoa ja ratsastusta. Lapsemme ovat lahjakkaita, terveitä ja aina pärjänneet koulussa erinomaisesti. Olin kotiäitinä melkein viisi vuotta joten lapsiin on satsattu. Sanon vain siksi että lukija ei luule että sossun hampaisiin joutuu vain yh-narkkeja.

Teillä olisi kuitenkin ollut varaa lakimieheen jos olisi tilanne vaatinut?

Vierailija
44/45 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijäntyö ei todellakaan ole helppoa oli sitten töissä lastensuojelussa tai sosiaalitoimistossa!Kuuden vuoden opintojen jälkeen saat jatkuvasti paskaa niskaasi kun sitä yhteiskunnan rahaa ei voi ihan niinvaan jakaa kun hakija haluaisi!Enkä todellakaan haluaisi olla töissä lastensuojelussa,on varmasti henkisesti tosi rankka työ!Mistähän johtuu että asiakkaiden mielestä on melkeinpä aina aiheeton lastensuojeluilmoitus.,

Vierailija
45/45 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minä pelkään tosissani uutta Lasua koska uskon etten pääsisi sitten näin "helpolla".

Tänään olen esim tähyillyt esikoisen perään että varmasti on pyöräilykypärä päässä kun pyöräilee kaverille, pojalle varannut verkossa parturiajan kun malli alkaa kasvaa ohi ettei vaan tulisi epäsiistiä vaikutelmaa. Tuputtanut lapsille ruokaa ettei kukaan luulisi etteivät saa ruokaa kun ovat vartaloltaan hyvin solakoita jne. Reflektoin jatkuvasti omaa vanhemmuuttani.

Olen tajunnut että täysin mielivaltaisesti, perättömään huhuun perustuen, minulta voitaisiin viedä oikeus omiin lapsiini. Vaikka lapsillani on minuun syvä kiintymyssuhde ja tiedän että äidittömyys jättäisi heihin syvät jäljet. Tämä nyt on sillä lailla hyvin kaukaa haettua koska tilanne selvisi, mutta olen tullut siinä mielessä vainoharhaiseksi ja perusturvallisuuteni on järkkynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan