Jos lopetan sokerin ja vehnäjauhojen syönnin huomisesta alkaen, milloin voin odottaa jotain
Vaikutusta mihinkään. Siis lisätyn sokerin. Onko kellään kokemusta, positiivista tai negatiivista.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sit meinaat syödä?
Aika huoelstuttavaa jos et keksi muuta syönistä kuin valkoisen vehnän ja sokerin :o
Vierailija kirjoitti:
Kasviksia ja muita viljoja. Muuta ruokaa
Eiköhän ne vieroitusoireet ala aika pian. Muistelisin että ensimmäiset kolme päivää oli aivan helvettiä. Sitten pikkuhiljaa helpotti. Pää alkoi selkeytyä jo viimeistään viikon päästä. Siis siitä pöhnästä, missä oli sokerin ja vehnän takia vuosia ollut. Maailma alkoi vaikuttaa aika erilaiselta, kirkastui, muuttui jotenkin värikkäämmäksi tjms.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne vieroitusoireet ala aika pian. Muistelisin että ensimmäiset kolme päivää oli aivan helvettiä. Sitten pikkuhiljaa helpotti. Pää alkoi selkeytyä jo viimeistään viikon päästä. Siis siitä pöhnästä, missä oli sokerin ja vehnän takia vuosia ollut. Maailma alkoi vaikuttaa aika erilaiselta, kirkastui, muuttui jotenkin värikkäämmäksi tjms.
Ihan tosi vai pottuiletko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tä? :D siis vaikuttiko tämä pottuilulta? Ihan tosissani olen. Itse luovuin myös muista viljoista ja maitotuotteista, mutta uskon että suurin syy siihen aivosumuun oli juuri vehnässä ja sokerissa. Olen itse kyllä aikanaan ollut todella pahassa sokerikoukussa. Olen esimerkiksi ajanut pyörällä keskellä yötä 15 km vaan saadakseni yhden suklaapatukan, toisen kerran murtauduin (etten herättäisi, yöllä tämäkin) oman äitin ruokakkomeroon syömään homeisia pullia.. Aivan hullua ajatella nykyään, kunnon narkkarimeno :( onneksi ohi nyt :)
Ei tapahtunut mitään muuta kuin että rupesin jostain syystä syömään ihan liikaa lihaa, nyt on lihansyönti tarkkailussa.
Kuukauden päästä, mä oon ollu 5kk ilman kaikkea paskaa. Mut näkyvin muutos tuli ehkä kolmen kuukauden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tä? :D siis vaikuttiko tämä pottuilulta? Ihan tosissani olen. Itse luovuin myös muista viljoista ja maitotuotteista, mutta uskon että suurin syy siihen aivosumuun oli juuri vehnässä ja sokerissa. Olen itse kyllä aikanaan ollut todella pahassa sokerikoukussa. Olen esimerkiksi ajanut pyörällä keskellä yötä 15 km vaan saadakseni yhden suklaapatukan, toisen kerran murtauduin (etten herättäisi, yöllä tämäkin) oman äitin ruokakkomeroon syömään homeisia pullia.. Aivan hullua ajatella nykyään, kunnon narkkarimeno :( onneksi ohi nyt :)
Kiitos😃 tällä palstalla kun ei aina tiedä onko vastaukset ilkeilyä vai tosissaan. Pakko tehdä tällä pöhölle jotain. Ratkean jatkuvasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa niillä maitotuotteillakin olla ehkä vaikutusta. Itse en syö enää nykyisin maitotuotteita enkä myöskään juo enää kahvia ja vehnääkin syön tosi vähän, mutta sokeria syön edelleen. Tuntuu että minulla on paljon enemmän energiaa kuin useimmilla ihmisillä. Useimmat valittavat koko ajan väsymystä. Töitäkin kun tehdään, niin heidän on koko ajan päästä kahville että pysyvät hereillä. Ja se työteko on tehotonta, koko ajan haaveilevat siitä kahvista tai valittavat väsymystä.
Pikku hiljaa kilot karisee, pari, kolme viikkoa, ellet lisää muun ruuan syömistä reilusti. Älä odota liikaa, mutta kyllä sillä on merkitys.
Piereskely vähenee merkittävästi myös, melkein loppuu. Tai ainakin minulla väheni, tosin en juo maitoakaan.
Mä aloin laihtumaan vasta kun lisäsin sokerin syöntiä. Antaa energiaa aivoille ja tyydyttää solujen energiaksi käyttämän sokerin tarvetta ja näin vähentää myös kokonaisenergian tarvetta ja ahmimista.
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden päästä, mä oon ollu 5kk ilman kaikkea paskaa. Mut näkyvin muutos tuli ehkä kolmen kuukauden jälkeen.
Mikä se muutos oli?
En ole huomannut yhtään mitään muutosta 3 vuoden aikana. Tosin jätin vain valkoiset jauhot, sokeria en ole lisännyt syömisiini teini-iän jälkeen. Tai siis syönyt sokeripitoisia ruokia.
Viikossa huomaat muutoksen, vaikka elimistösi huutaa sokeria ja kaikkea höttöä. Havaitset, että esimerkiksi syömällä juustomunakkaita, kanaa, kalaa, lihaa, kasviksia ja vaikkapa turkkilaista jugurttia leivän mättämisen sijasta, pysyt kylläisenä pitempään ja verensokerin sahaamisen aiheuttamat sudennälkäkohtaukset ja niistä seuraava ahminta jäävät pois. Muista juoda riittävästi vettä. Kyse on siis karppaamisesta, jota kannattaa kokeilla itselle sopivalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa niillä maitotuotteillakin olla ehkä vaikutusta. Itse en syö enää nykyisin maitotuotteita enkä myöskään juo enää kahvia ja vehnääkin syön tosi vähän, mutta sokeria syön edelleen. Tuntuu että minulla on paljon enemmän energiaa kuin useimmilla ihmisillä. Useimmat valittavat koko ajan väsymystä. Töitäkin kun tehdään, niin heidän on koko ajan päästä kahville että pysyvät hereillä. Ja se työteko on tehotonta, koko ajan haaveilevat siitä kahvista tai valittavat väsymystä.
Ehdottomasti on toki! Itsellä tosiaan aivosumuun vaikutti jo aikanaan kun jätin pois vaan vehnän ja sokerin, mutta toisella kertaa kun jätin muut viljat ja maidon, rupesi kroppa toimimaan ihan toisin. Oli henkisen vireyden lisäksi fyysistä aivan uudella tapaa. Ylimääräiset kilot katosi kaloreita laskematta ja keho alkoi jotenkin asettumaan itsekseen oikeisiin uomiin. En tuputa ruokavaliotani kenellekään ainoana oikeana, mutta itselle on sopinut, koska oma keho todella herkästi reagoi kaikkeen. Mutta suosittelen kaikkia etsimään sen itselleen sopivimman, koska voi voida niin hurjan paljon paremmin kun oikea löytyy. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se muutos oli?
*turvotus lähti
*ihottuma (paha) hävisi
*epäpuhtaudet iholta lähti pois
*painosta n -10kg (en ole käynyt kertaakaan puntarilla, mutta vaatteista tiedän
*oon nykyään super hyvätuulinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se muutos oli?
*turvotus lähti
*ihottuma (paha) hävisi
*epäpuhtaudet iholta lähti pois
*painosta n -10kg (en ole käynyt kertaakaan puntarilla, mutta vaatteista tiedän
*oon nykyään super hyvätuulinen
Kiitos kun kerroit! Tosi hienoa :)
Vuodenvaihteesta vähensin rajusti. Satunnaisesti olen syönyt vehnää ja sokeria (kylässä), mutta en pysty juurikaan syömään niitä. Tulee nopeasti yök olo. Nyt vappunakaan en juo simaa, en syö tippaleipää, munkkeja, sipsiä, karkkia...en mitään...ei tee edes mieli. Paino on tippunut 4 kuukaudessa yli 8 kg. Ajatus on kirkkaampi, olo kevyempi, turvotus on helpottanut, ei väsytä. Joka aamu otan pikkulusikallisen suomalaista hunajaa.