Vierailija

Ei oikein onnistunut. Tuli kyllä nätti. Mutta maku...
Pari kerrosta 100% ruisleipää maistuu liikaa
Sinappi kinkkutäytteessä maistuu liikaa
Toisessa täytteessä oli paprikakuutioita, ruohosipulituorejuustoa ja persilijaa. Toisessa savukinkun paloja, valkosipulituorejuustoa, creme fraichea. Sinappia, suolaa ja pippuria

Oli liian sekava. Ehkä liian kostea. Kerrokset ei erottuneet kunnola.
Kerro omia vinkkejä

• ylös 5
  • alas 0

Kommentit (7)

Vierailija

Mä oon tykännyt Valion ohjeesta, puolet vehnäpaahtoleipää ja puolet grahamia. Lidlin leivät on hyviä kun ovat niin isoja siivuja. Sinappikurkkusalatti on sinapin tilalla hyvä. Kokeile 😜

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä oon tykännyt Valion ohjeesta, puolet vehnäpaahtoleipää ja puolet grahamia. Lidlin leivät on hyviä kun ovat niin isoja siivuja. Sinappikurkkusalatti on sinapin tilalla hyvä. Kokeile 😜

Mulla oli graham leipää ja tosiaan ihan täysruisvuokaleipää. Se oli liikaa
En haluaisi etikkaa, siksi ei sinappikurkkusalaattia.
Mutta mulla oli tosiaan molemmissa väleissä tuorejuustoa ja creme fraichia.
Ihan liikaa.
Hyvää oli pinnalla sulatettu koskenlaskija
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vaikka ruisleipä on terveellistä, niin voileipäkakusta tulee parempi pelkästään vaaleasta leivästä.
Sinappikurkkusalaatti on kamalaa voileipäkakun täytteenä - ei ihmekään, että inhokkijuhlatarjottavien ykkönen on voileipäkakku.
Kaverin mies tekee yhteen väliin munavoita ja toiseen savulohi-ranskankermamössön, ja se on tosi hyvää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikka ruisleipä on terveellistä, niin voileipäkakusta tulee parempi pelkästään vaaleasta leivästä.
Sinappikurkkusalaatti on kamalaa voileipäkakun täytteenä - ei ihmekään, että inhokkijuhlatarjottavien ykkönen on voileipäkakku.
Kaverin mies tekee yhteen väliin munavoita ja toiseen savulohi-ranskankermamössön, ja se on tosi hyvää.

Tällaista olen itsekin tehnyt joskus. Selkeää ja yksinkertaista
Mutta mikä olisi hyvä kinkkukakku. Meillä oli kyllä hyvälaatuista kinkkua. Tuore oersilija oli myös hyvää. Mutta muuten täytteet oli liian tunkkasia.

Vierailija

Yksi kerros pitää olla aina raikas ja suht mauton. Esim. Joku tuorekurkkusilppu smethanassa miedosti maustettuna. Se raikastaa muita makuja.

Vierailija

Minä käytän myös joka toisen kerroksen vehnäpaahtoleipää, joka toisen grahamia. Kostutuksena liha- tai kalaliemi tehtynä siis vesi+liemikuutio.

Täytettä saa kevennettyä ja raikastettua kermavaahdolla; sen lisäksi tuorejuustoa, kinkkukuutioita ja paprikaa tai vastaavasti kalakakkuun lämminsavulohta ja tilliä, sitruunaa. Kinkkukakkuun olen laittanut toiseksi täytteeksi maksapasteijaa joka on notkistettu kermavaahdolla + pientä suolakurkkusilppua.

Kakku täytetään kelmutettuun leipävuokaan tai johonkin sopivankokoiseen astiaan jo edellisenä päivänä, seuraavana päivänä se kumotaan tarjoilulautaselle ja koristellaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä käytän myös joka toisen kerroksen vehnäpaahtoleipää, joka toisen grahamia. Kostutuksena liha- tai kalaliemi tehtynä siis vesi+liemikuutio.

Täytettä saa kevennettyä ja raikastettua kermavaahdolla; sen lisäksi tuorejuustoa, kinkkukuutioita ja paprikaa tai vastaavasti kalakakkuun lämminsavulohta ja tilliä, sitruunaa. Kinkkukakkuun olen laittanut toiseksi täytteeksi maksapasteijaa joka on notkistettu kermavaahdolla + pientä suolakurkkusilppua.

Kakku täytetään kelmutettuun leipävuokaan tai johonkin sopivankokoiseen astiaan jo edellisenä päivänä, seuraavana päivänä se kumotaan tarjoilulautaselle ja koristellaan.

Toi kermavaahto on varmasti hyvä idea. Ei tule liikaa happamia makuja.
Paprika on myös hyvä.
Mutta ei maksapasteijaa eikä suolakurkkuja.
En laittanut vuokaan vaan voipaperi ympärille jääkaappiin painon alle.
Oli vain 5 tuntia ennen täyttää. Oli kostea eilen.
Mutta maku ja tuntuma oli tosiaan tänään parempi
Mietin myös juhlia. Näyttää että päällystys olisi mahdollista edellisenä päivänä. Jättäisi vain tomaatit ja kurkut juhlapäivään. Muu paitsi tomaatti näytti ihan hyvältä vielä nyt aamulla

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat