Muistan, että vappupallo oli lapsena minulle iso juttu
Vieläköhän nykylapsista tuntuu samalta, kun niillä on kaikki pelit ja härvelit muut vimpaimet pienestä pitäen?
Kommentit (6)
Tuntuu. Oma lapseni ainakin haluaa mennä nukkumaankin vappupallon kanssa, eiköhän muilla ole samanlaista!
Eipä mikään missään enää tunnu nykylapsilla. Muistan omasta lapsuudesta että pallon kuoriakin säukytin seinällä varmaan seuraavat 8 v. Niin tärkeä se oli. Tai joku uus penaali (vieläkin tallella nyt 40 v). Kaikki mitä sai oli ihan huippua vaikkei edes oltu köyhiä. Nykylapsilla ei mikään tunnu missään.
Muistan kun joskus nuorena vappupullo oli kova juttu. Nyt jos saisi vappup.ll.a niin multa löytyisi kova juttu.
Kuka muistaa, milloin foliopallot syrjäyttivät ne perinteiset ilmapallot vappuna?
Muistan lapsena saaneeni sellaisen jonkun nallen pään muotoisen tavallisen vappupallon. Tuolloin ei vielä foliopalloja ollut mutta jossain vaiheessa tulivat foliopallotkin kuvioihin, jonka jälkeen mulle ostettiin foliopallo vapuksi. Kooltaan ne foliopallot olivat suht. pieniä, muistaakseni samaa kokoa kuin marketeissa ne pienemmät heliumpallot. Muotoina pyöreä ja sydän.
Omassa lapsuudessa ne vappupallot olivat ihan super-tärkeitä ja harmistus oli iso, jos pallo puhkesi tai karkasi taivaalle. Tuohon aikaan kun vappupalloja myytiin vain toreilla ja kaduilla ja hinnat olivat korkeat. Ei ostettu uutta puhjenneen tai karanneen pallon tilalle.
Prototyyppi kirjoitti:
Kuka muistaa, milloin foliopallot syrjäyttivät ne perinteiset ilmapallot vappuna?
Muistan lapsena saaneeni sellaisen jonkun nallen pään muotoisen tavallisen vappupallon. Tuolloin ei vielä foliopalloja ollut mutta jossain vaiheessa tulivat foliopallotkin kuvioihin, jonka jälkeen mulle ostettiin foliopallo vapuksi. Kooltaan ne foliopallot olivat suht. pieniä, muistaakseni samaa kokoa kuin marketeissa ne pienemmät heliumpallot. Muotoina pyöreä ja sydän.
Omassa lapsuudessa ne vappupallot olivat ihan super-tärkeitä ja harmistus oli iso, jos pallo puhkesi tai karkasi taivaalle. Tuohon aikaan kun vappupalloja myytiin vain toreilla ja kaduilla ja hinnat olivat korkeat. Ei ostettu uutta puhjenneen tai karanneen pallon tilalle.
Jokin niissä palloissa on ja kersoilla on tippa silmässä jos pallo karkaa taivaalle. Mä muistan että ne lapsuuden pallot ei leijunu kuin päivän, korkeintaan kaksi.
Nykyään pitää olla kännykällä ohjattava vappupallo.