Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini haisee! Mitä tehdä?

Vierailija
30.04.2017 |

Kyseessä on 16-v tyttö, joka ei asu vakituisesti luonani. Kun tulee luokseni niin usein haisee järkyttävästi hielle. Olen usein aloittanut viikonlopun näin "Onks kellään pyykkiä, pistän pyykkikoneen päälle. Ne haisevat vaatteet kyllä tulee pyykkiin, mutta tyttö ei mene suihkuun. Ollaan käyty dödöostoksilla ja valittu erilaisia dödöjä. Lauantaisin on saunapäivä, jolloin tulee kanssani saunaan. Äsken kuitenkin haisi jo taas hielle. Kerran mainitsin asiasta että menisikö suihkuun, mutta suuttui ja loukkaantui.

Miten asiassa pitäisi menetellä niin että sopu säilyisi ja raikkaus myös?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten lapsen puhtauskasvatus on vuosia sitten tehty, sori vaan.

Vierailija
2/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjaa kuin huomaamatta poikien kiinnostuksesta ja tarkkanenäisyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten lapsen puhtauskasvatus on vuosia sitten tehty, sori vaan.

Itsellä siihen on ollut mahdollisuus noin neljänä päivänä kuukaudessa. Parhaani olen yrittänyt, mm keskustellut lähivanhemman kanssa siitä miksi vettä ei saisi muka käyttää liikaa ja suihkussa käydä tietyn kellonajan jälkeen jne. 

-ap

Vierailija
4/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnossa tytön hiukset ovat, kun hän tulee? Entäs hoituuko muu hygienia (kynsien leikkuu tms...) hyvin?

Vierailija
5/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kunnossa tytön hiukset ovat, kun hän tulee? Entäs hoituuko muu hygienia (kynsien leikkuu tms...) hyvin?

Ei ole kovin ulkonäkökeskeinen ihminen. Hiukset on usein rasvaiset.  Kynsiään tykkää kyllä laittaa. Toinen lapsi on ihan erilainen ja hoitaa ja puunaa itseään kovasti. 

-ap

Vierailija
6/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana lähdetään jo jatko-opintoihin niin siisti olemus alkaa olla jo välttämätön. Onko sinulla mahdollisuus ottaa tyttö luoksesi viikoksi pariksi jona aikana kävisitte perushygienian läpi ?

Vierailija
7/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tollasesta asiasta pitää sanoa suoraan, eikä vihjailla.

Vierailija
8/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihjaa kuin huomaamatta poikien kiinnostuksesta ja tarkkanenäisyydestä.

Tajusin vasta aikuisena, että tuollainen kommentti oli syynä siihen, että 13-14-vuotiaana oli vaihe, että kävin vain kerran viikossa suihkussa. Joo, ei kiinnostaneet pojat.

Vierailija
9/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tollasesta asiasta pitää sanoa suoraan, eikä vihjailla.

Sanoinkin ja silloin lapsi suuttui. 

-ap

Vierailija
10/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla puheyhteyttä lapsen toiseen vanhempaan ? Kannattaa hänen kanssaan keskustella aiheesta ja tilanteen hoidosta, jos vaan mitenkään mahdollista.

Vierailija
11/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla puheyhteyttä lapsen toiseen vanhempaan ? Kannattaa hänen kanssaan keskustella aiheesta ja tilanteen hoidosta, jos vaan mitenkään mahdollista.

Valitettavasti ei kun hän tuntuu menevän niin kovasti puolustuskannalle jos koitan ihan nätistikin viedä jotain asioita eteenpäin. Onneksi tyttö on kesällä mun luona niin jospa saisin silloin päivittäin suihkuun. 

ap

Vierailija
12/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Kolmas teinityttömme vähensi peseytymistään kun murkkuikä alkoi. Muut tyttömme ovat lisänneet itsensä puunaamista. Tämä nuorin on tähän saakka peseytynyt päivittäin. Nyt vaan huutaa, ettei mun tartte, kun ei kukaan kavereista käy joka päivä pesulla. Lisäksi hän suuttuu teatraalisen paljon kun mainitsenkin deodorantin käytöstä. Huutaa vaan, että äiti saa loukkaat mua tahallaan ja sanot, että mä haisen!

Olen yrittänyt rauhallisesti asiaa läestyä kun aihe on näköjään herkkä (niinkuin kaikki muukin...)

Vierailija
13/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämänhallinta on noin hukassa, niin tukiasumista suosittelen.

Vierailija
14/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa 12! Kohtalotoveri! Tsemppiä meille :)

-ap

Vierailija
15/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö haisee nytkin niin kannattaa vain komentaa tyttö pesulle heti. Onko tyttö vielä peruskoulussa vai lähtenyt jo jatko-opintoihin? Ootko pyytäny tytön siskoa juttelemaan hänelle. Sisaruksen ja ikätoverin puhe voisi mennä paremmin perille.

Vierailija
16/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos elämänhallinta on noin hukassa, niin tukiasumista suosittelen.

Siis kenelle?

-ap

Vierailija
17/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa hajua ei välttämättä haista. Minulle siskoni sanoi asiasta, kun olin 14. Johan rupesi jokapäiväinen suihku maistumaan aiemman joka toisen päivän sijaan. Huomasin myös oloni muutenkin paremmaksi, kun tukka ei rasvoittunut niin paljon. Minusta tässä ei ole kysymys vain poikaystävän saamisesta, vaan muidenkin huomioonottamisesta ja itseluottamuksesta.

Vierailija
18/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pojat jotka alkaneet ei hyviks',

on nyt jauhettuna jyviks'...

Eli lue sille jörö-janicalle jörö-jukka satu.

Vierailija
19/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt hyssyttelyt auta. Sanot tiukasti tytölle asiasta. Haiset hielle ja se ei tässä huushollissa käy suihkuun peseytymään kunnolla. Lasten kanssa ei perusasioista neuvotella. Stoppi kaikelle muulle toiminnalle ennenkuin asia on hoidettu. Suihkun jälkeen dödöä ja puhtaat vaatteet päälle. Vartissa likka raikas.

Vierailija
20/31 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaako tyttö ulkonäköään muuten millätavalla? Käykö leikkauttamassa hiuksensa säännöllisesti ? Onko hänen olemuksesnsa muuten asiallinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi