Vierailija

Keitä ovat suomalaiset rikkaat? Onko mielestäsi suomalainen rikas vaikka ison talon omistaja pääkaupunkiseudulta? Onko rikkaalla 1 miljoonan vuositulot?

En tunne tai tiedä ketään rikasta. (Asun pk-seudun kupeessa). Keskiluokka on ihan järjettömän iso, jotainen ihminen jonka olen koskaan tavannut on ollut keskiluokkainen, ei köyhä eikä rikas. Joten miten määritellään suomalainen ja ketä ovat ne rikkaat jonka etuja esim. Kokoomuksen väitetään ajaavan?

• ylös 1
  • alas 0

Kommentit (10)

Vierailija

Nousukasrikkaat on niitä jotka asuu jossain uusioalueella miljoonan kivitalossa ja ajaa kymmenien tuhansien pröystäilyautoilla. Olemukseenkin kuuluu jonkinlainen pröystäily ja rahan näyttäminen. Uusiorikas saattaa muuten olla jopa ylipainoinen, joka yleensä kuuluu huonojen sosiaaliluokkien elämäntapaan.
Vanhan rahan rikkaat ovat niitä hillittyjä kultivoituneen oloisia tyyppejä. Osa saattaa vaikuttaa jopa omituiselta taiteilijalta. Asuvat usein vanhassa, mutta arvokkaassa asunnossa vanhoissa rantakaupunginosissa tai vanhemmissa pientaloissa luonnonläheisillä alueilla meren rannalla esikaupungissa.
Vanha raha näkyy korkeakulttuurina.

Eli lyhyesti. Uusiorikkaan erotat kyllä rahalla pröystäilyllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keitä ovat suomalaiset rikkaat? Onko mielestäsi suomalainen rikas vaikka ison talon omistaja pääkaupunkiseudulta? Onko rikkaalla 1 miljoonan vuositulot?

En tunne tai tiedä ketään rikasta. (Asun pk-seudun kupeessa). Keskiluokka on ihan järjettömän iso, jotainen ihminen jonka olen koskaan tavannut on ollut keskiluokkainen, ei köyhä eikä rikas. Joten miten määritellään suomalainen ja ketä ovat ne rikkaat jonka etuja esim. Kokoomuksen väitetään ajaavan?

Rikas = asuntovarallisuuden lisäksi 700 000 euron varallisuus.

Varakas = ylemmät tulodesiilit ja vähän taloudellisia rasitteita, velkoja tai elätettäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suomessa on rikkaita melko vähän. Niitä ovat 1) vanhan rahan rikkaat 2) uusrikkaat esim. bisneksellä tai yrityskaupoilla rikastuneet sekä lottovoittajat.

Suomalaiset kuvittelevat, että kun ajaa 70 000 euron velka-autolla ja asuu omakotitalossa, on rikas. Velallinen ei kuitenkaan ole varsinaisesti rikas. Hyvin vaatimattomasti elävä voi olla paljon rikkaampi kuin ne ihmiset siellä Westendissä niissä kivilinnoissa.

Vierailija

Minä tunnen muutaman oikean rikkaan, jos pari kymmentä vuotta on 20 000 asukkaan kaupungin suuri tuloisin, miljoona tuloillaan, ei voi olla kuin rikas.
Jos päräyttäisi vastaan kuraisella isoisän vanhalla toyotalla, et arvaisi miehen tuloja, edes matti nykäs-tyylisestä pukeutumisesta tai sydämellisestä käytöksestä. Saati kun näkisit nuoruuden ajoista saman vaimon, joka on synnyttänyt 4 lasta, pitämättä äitiyslomia, työ kun vaan on verissä ja tuli luvattua että kyllä jatketaan siinä sivussa vanhempien maatilaankin pitoa, onhan ne lehmät niin ihania.

Vastahan tässä oli joku heppu telkkarissa joka kehui kuinka poikansa opiskelee Amsterdamissa ja siellä saa siivoojan 15€/h, Helsingissä opiskeleva poika sen sijaan maksaa 35€/h siivoojalle. Ihan jokainen opiskelija tuskin siivoojaa palkkaa, tosin heppu ei kehunut, kertoi asian niinkuin me keskituloiset olisi kerrottu, join kahvia aamulla, hyvin luonnollisena asiana.

Vierailija

Itse kuulun Suomen rikkaimpaan sukuun. Ei paljoa hetkauta. Tosin aina olen saanut asunnon sieltä, mistä olen halunnut.

Rikas rakas

Me ollaan rikkaita ja ei asuta Westendissä vaan isossa talossa pienehköllä paikkakunnalla. Meistä ei paikkakuntalaiset tiedä kuinka rikkaita ollaan. Lapset ovat oppineet ennemmin peittelemään varallisuuttaan kuin leveilemään. Syrjintää tulee siitäkin jos on liian rikas, suomalainen kateus 😕😕
Helposti sinun oletetaan maksavan esim. Ravintolassa muidenkin laskun. Kukaan ei ikinä vastavuoroisesti maksa sinulle edes kahvikupillista.
Kell onni on se onnen kätkeköön 😊

Vierailija

Sipilä, joka kääräisi voitot taskuun valtiontuista, edustaa varmaankin sitä nousukasjoukkoa. Sitten vanhat rahasuvut kuten Aminoffit, Sinebrychoffit, Fazerit, Sohlbergit, Hackmanit ja Hartwallit. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.