Kuinka erottautua pelkistä ylioppilaista vappuna?
Valmistuin tänä keväänä sosionomiksi ja tuntuisi tyhmältä julistautua "pelkäksi" ylioppilaaksi kun olen korkeakoulutettu. Mielestäni akateemisille pitäisi olla oma valmistumishattu, jotain yo-lakin ja tohtorinlakin väliltä. Mielellään ideoita vastaan kuinka erottua vappupiknikillä niistä joilla koulutus kesken/jäänyt lukioasteelle?
Kommentit (37)
Itsehän en käytä mitään lakkia.
150k S-mersuni kertoo kaiken tarvittavan. Ne on sitten ne meidän saneerausfirman (jonka perustin 19-v intistä palattuani kun ei huvittanut jatkaa enää kesken jäänyttä amista) ktm-laskunlähettäjät, jotka pitää niitä lakkeja. Muijat tulee jakkupuku päällä töihinkin. Itse olen pärjännyt ihan farkuilla tähän saakka :D
Haalarit?
Itse en käytä edes ylioppilaslakkia, vaikka maisteri olenkin. Enkä kyllä niitä haalareitakaan. Eikä mua kyllä haittaa vaikka kaupan kassaksi luultaisiin. :D
Mukavaa vapun odotusta kaikille. 🥂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuse ylioppilaslakkiis niin että se menee ihan keltaiseksi. Silloin kaikki näkee, että olet viettänyt monta vuotta yliopistolla rällästäen eiku opiskellen.
Eihä AP missään yliopistossa ole opiskellut. Ammattisurkeasta valmistunut ja kuvitelee vieläpä olevansa korkeakoulutettu.
AmmattiKORKEAkoulusta valmistuu KORKEAkoulutettuja
Ap
Oon huomannut, että amkkilaiset sanovat opiskelevansa korkeakoulussa. Jotenkin se "ammatti" aina unohtuu edestä :D jännä juttu. Sen sijaan akateemiset eivät juuri koskaan puhu itsestään korkeakoulutettuina, koska siitä tulee kaikilla mieleen amk. Eli amkki yrittää olla niin yliopistoa mutta yliopisto pyrkii erottumaan amkista mahdollisimman paljon. Tämä kertoo kaiken oleellisen
Eipä ole minulla ainakaan erityistä tarvetta erottautua yliopiston käyneistä, korkeakoulutettuja molemmat ja se tässä oli pointtina.
Ap
Ei niin mutta akateemiset haluavat erottautua sosionomeista ja muista amiksista. Se oli pointtina
Arvoisa Ap, tiedoksesi: sosionomi ei ole nykyään mitenkään erityisen arvostettu tutkinto. Teitä koulutetaan aivan liikaa. Olen huomannut sen mm. omalla työpaikallani. Jos on edes lyhytkin sosiaaliohjaajan (pätevyysvaatimus sosionomi) sijaisuus auki, niin siihenkin on vähintään 30 hakijaa. Kun teitä sosionomeja koulutetaan joka perähikiän amk:ssa, niin tutkinto on kärsinyt inflaation. Joten tyydy vain suosiolla vappuna siihen yo-lakkiisi, jos sulla sellainen edes on.
No, eikö tuo sosionomihattu sitten kelpaa? Sehän on juuri sitä mitä etsit :-D
Elä laita lakkia niin näytät viisaammalta.
Vierailija kirjoitti:
Piti kommentoida, että kiitos (ainoasta) järkevästä ehdotuksesta, mutta tuo lakki ei ole yleisesti tuttu (edes minä Sosionomina en tunnistanut!) niin ei oikein kelpaa.. Jonkun pitäisi tehdä noita lakkeja enemmän tunnetuksi!
Ap
Vetäset vanhat likaset kalsarit päähän. Antaa vaikutelman rohkeudesta ja ennakkoluulottomuudesta.
Sinut varmasti huomataan ja erotut porukasta. On tärkeää että ihmiset muistavat sinut ja tämän jälkeen sinut tunnetaankin jo hieman laajemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän en käytä mitään lakkia.
150k S-mersuni kertoo kaiken tarvittavan. Ne on sitten ne meidän saneerausfirman (jonka perustin 19-v intistä palattuani kun ei huvittanut jatkaa enää kesken jäänyttä amista) ktm-laskunlähettäjät, jotka pitää niitä lakkeja. Muijat tulee jakkupuku päällä töihinkin. Itse olen pärjännyt ihan farkuilla tähän saakka :D
Ongelmasi on, että sinulla ei edelleenkään ole minkäänlaista statusta, vaikka olisit ahkerasti saneerannut ja saanut siitä rahaa. Ja sepäs sinua harmittaa.
Sinun pitäisi löytää joku osa-alue elämääsi, jossa voit kokea yhteenkuuluvuutta ja onnistumista muiden kanssa, jolloin löydät rauhan olla yhteiskunnan tasavertainen jäsen. Nyt joudut koko ajan puolustamaan itseäsi alemmuudentunteen demoneilta.
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa Ap, tiedoksesi: sosionomi ei ole nykyään mitenkään erityisen arvostettu tutkinto. Teitä koulutetaan aivan liikaa. Olen huomannut sen mm. omalla työpaikallani. Jos on edes lyhytkin sosiaaliohjaajan (pätevyysvaatimus sosionomi) sijaisuus auki, niin siihenkin on vähintään 30 hakijaa. Kun teitä sosionomeja koulutetaan joka perähikiän amk:ssa, niin tutkinto on kärsinyt inflaation. Joten tyydy vain suosiolla vappuna siihen yo-lakkiisi, jos sulla sellainen edes on.
Piti päästä haukkumaan tutkintoani, tuliko hyvä mieli? Minä olen korkeakoulutettu, mikä Sinä olet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti kommentoida, että kiitos (ainoasta) järkevästä ehdotuksesta, mutta tuo lakki ei ole yleisesti tuttu (edes minä Sosionomina en tunnistanut!) niin ei oikein kelpaa.. Jonkun pitäisi tehdä noita lakkeja enemmän tunnetuksi!
Ap
Pakko lainata tätä sun vastausta. Mä olen ollut alusta alkaen sitä mieltä, että olet trollinomi. Älä nyt todellakaan sano, että olet tosissasi! Joko olet harvinaisen tyhmä sosionomi, joka ei tiedä edes sitä, että tutkintonimikettä ei kirjoiteta isolla tällaisissa teksteissä. Sellaisen ei pidä läpäistä tutkintoa. Tai sitten olet 99,9 % todennäköisyydellä trollinomi. Sen tutkintotodistuksen minä ja moni muu palstalainen voimme sinulle ilolla allekirjoittaa. Voimme myös allekirjoittaa sinulle tutkintotodistuksen läpäisemästäsi elämämkoulusta. Kas, siinäpä sinulle meriittiä CV:ta varten ;)
Kirjoita siihen lippiksees sosionomi, niin kaikki tietää. Mä oon ainakin pelkkä yo-lakki otsalla.
Ota mukaan joulukuusi led-valoineen ja laula kovaa "Porsaita äidin...........
Itse opiskelen sosionomiksi parhaimmillaan ja tuollaisia itsensä ylentäviä kuspäitä ei toivottavasti tarvii omalla työpaikalla katsella tai kuunnella. Vastenmielistä 🤮
Se että oot sosionomi ei tee susta yhtään parempaa ihmistä kuin kukaan muukaan.
No, kyllä se elämä pistää polvilleen aikanaan jos ei itte osaa nöyrtyä 😇🙏
Vierailija kirjoitti:
Surkea provo. Tarkoituksenasi on herättää kitkakommentteja amk:sta ja yliopistosta ja siitä, että sosionomi on korkeasti koulutettu, mutta ei akateeminen. Tosi läpinäkyvää, älä jaksa.
En ole ap, mutta tämähän on pikkuporvareille ja muille pyrkyreille todellinen ongelma. Miten erottautua alemmasta sosiaaliluokasta. Sivistyneillä ei ole tarvetta verrata itseään muihin.
Eipä ole minulla ainakaan erityistä tarvetta erottautua yliopiston käyneistä, korkeakoulutettuja molemmat ja se tässä oli pointtina.
Ap