Olen ollut kotona jotain pari viikkoa ja olen alkanut viihtyä liian hyvin
Ensin olin siis kipeä, sitten lapsi oli flunssassa, sitten itse olin uudelleen kipeä eri tavalla. Olen ollut kotona n. kolme viikkoa poistuen ainoastaan kauppaan, myös postia viemässä ja pankissa ja lääkärissä olen käynyt. Olen sanonut kavereiden ehdotuksille ei enkä ole kutsunut vieraita, koska en ole jaksanut siivota kuin välttämättömät (ja tietenkin flunssan vuoksi). Tämä on tuntunut ihanalta lomalta. Jossain vaiheessa muistan, että oli vähän tylsää. Mutta en ole kaivannut seuraa. On ollut ihanaa lukea mielenkiintoisia juttuja ja kuunnella musiikkia ym. Olenko laitostunut kotiini liikaa? Onko tämmöinen normaalia? Vai olenko oikeasti erakko ja nyt oikeastaan löytänyt itseni?
Sanottakoon, että normaali elämänikään ei niin kovin sosiaalista ole, mutta yleensä pari ei-pakollista ihmiskontaktia on myös mahtunut viikkooni.
Kommentit (4)
Jos sinulla ei normaalissa arjessa ole tarpeeksi aikaa kuunnella musiikkia, lukea ja puuhailla omia juttuja, tuo tuntuu varmasti oikein hyvältä. Minä olen lapseton ja asun yksin, joten omaa aikaa on useampi tunti päivässä. Sen ansiosta jaksan ja haluan myös tavata ystäviäni muutaman kerran viikossa. Sosialiseeraus tekee minulle oikein hyvää, eri tavalla vain kuin yksinolo. Olen introvertti mutta en erakko.
No et ole laitostunut :D Tuon 3 viikkoa voi vielä ottaa lomana, mutta kun olet makoillut 3 kk tai enemmän, eikä työnteko vieläkään ala maistumaan, saatat olla "laitostumassa".
Kiitoksia, ei tarvitse siis huolestua :) omaa aikaa ei kai ole liikaa, kun lapsi kuitenkin on joka päivä kanssani. Nyt se kipeänä vielä nukkui harvinaisen paljon eikä tarvinnut puuhailla ja viihdyttää.
Laitostunut? Pikemminkin kotiutunut!🙂