Yksinasuvat ja/tai lapsettomat,laitatteko kotiin vappua?
Itse en laita kotiin mitään vappujuttuja, en tee simaa, en munkkeja. En myöskään muina juhlapäivinä koristele, jouluna jotain pientä perinteistä laitan esiin kun aikuinen lapseni tulee käymään. Syömme silloin tavallista hiukan parempaa pyhäruokaa, ei jouluruokia koska kumpikaan ei niistä pidä.
Lapsen ollessa vielä lapsi toki laitettiin ja leivottiin joulua ja pääsiäistä sekä vappua varten. Se oli silloin yhteistä kivaa, nyt on kivaa kun ei tarvitse enää :).
Kommentit (52)
En laita mitään. Lähden kaverille isoihn vappujuhliin :) En malttaisi odottaa.
Olen koko ikäni asunut yksin ja lapsia minulla ei ole.
En juhli vappua millään tavalla.
Kaikki "juhlapäivät" ovat minulle turhia, joulu on kaikista typerin juhlapäivä.
Vierailija kirjoitti:
koristelen asunnon kaljapulloilla
Sama. Jos tekisi vaikka tuulikellon. Ja jos jaksaisi vappuna siivoilla loput tölkit pois.
Yksi vappu aikani mietittyäni puhalsin kortsun palloksi, lieköhän noita vielä olisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten esim. lapsettomuus tähän liittyy, kaikki kiva ei ole vain lapsia varten. En ymmärrä miksi esim. joulua sanotaan "lasten juhlaksi", ahneet lapsethan näkee joulussa vain lahjat.
Toki ehkä nuorille aikuisille vappuhörhelöt ja muut perinteet ovat tärkeitä, koska se on ollut tapana. Tuskin kukaan yli kolmekymppinen, jolla ei ole lapsia, enää jaksaa innostua serpentiinien virittelystä ja ilmapalloista kotiinsa?
Ilmeeni kun luin tämän :O
Siis ihanko oikeasti ajattelet noin? Että jos on aikuinen, niin ei enää "jaksa innostua" kivoista asioista. Aivan hirvittävän karmean surullinen ajatusmaailma - että kun on aikuinen, niin pitää olla vakava ja unohtaa kaikki hauskuus ilmapalloineen.
Alan todellakin ymmärtää, miksi iso osa aikuisista (etenkin naisista) vaikuttaa heinäseipään nielleiltä, jos tämä ajatusmaailma on yleinenkin.
T. Aikuinen lapseton 38v, jolla todellakin on serpentiinit ja ilmapallot viritetty viikko sitten, ja kohta alan munkin paistoon.
Eikö tuo ole vähän materialistinen näkemys... joillekin ihmisille kivat asiat ovat vähemmän konkreettisia. Elä ja anna toisten elää, jokainen viettää vappua omalla tavallaan ja turha paheksua toisen tapaa vain siksi että itse tekee sen toisin.
Vappu on kyllä junttien juhlapäivä.
Katselin juuri uutisia niin nousi myötähäpeä noita naisopiskelijoita kohtaan....
Viina,seksi,hölmöily ja itsensä nolaaminen kuuluu vappuun.
Vappu on työväen juhla, miten siihen lapset liittyy? Ja kysymykseen, kyllä laitan. Juhlitaan vappua kaveriporukalla.
Jotain ajattelin väsätä, koska huomenna pidetään kaveriporukalla vappubileet tässä mun luonani.
Pikasiman ehtii vielä tehdä: 10 litraa vettä, 5 sitruunaa raastettuna, pussi fariinisokeria, kilo tavissokeria, puolikas hiiva ja olutpullo.
Vappu ei oo ensiijaisesti mikään lasten juhla. Alunperin työväen ja nykyään lähinnä opiskelijoiden sekä muiden aikuisten, jotka lakki päässä viilettävät kaupungilla :)
En laita - juhlin kaupungilla enkä kotona. Kun palaan vappuyöksi kotiin nukkumaan ja kun herään aamulla krapulassa ja yritän herätellä itseäni piknikille, tuskin kaipaan mitään vappuhärpäkettä ympärilleni :)
Olen nykyään yksinasuva, kun lapseni on jo aikuinen ja asuu omillaan, mutta kyllä minä olen tehnyt simaa ja ajattelin laitella serpentiiniä huomenna koristeeksi. Munkkeja en jaksa tänä vuonna paistaa. En ole varma pääseekö lapseni seurustelukumppaninsa kanssa huomenna syömään, mutta jos ei, niin sitten juhlin yksikseni siman ja hyvän ruoan parissa. Onneksi on Viaplay ja Netflix käytössä, niin siinähän päivä vierähtääkin mukavasti. ;)
Joulunakin laittelen koristeet (tosin nykyään aikuismaisempia) ja jouluruoat...näistä tuskin luovun koskaan.
En. En saa mitään irti siitä, että tuijotan jotain serpentiininpätkää ja juon simaa, josta en ole koskaan pitänyt.
Vappu on opiskelijoiden ja työväen juhla, jota on vietetty 1800-luvulta alkaen. Ei se liity eikä ole liittynyt mitenkään lapsiin. Vappuna pidetään mm. "opiskelija"hauskaa ja monet örveltävät.
Laita ap yo-lakkisi tai teekkarilakkisi päähän ja mene vapputapahtumiin, katsomaan Mantan lakitusta (tai minkä opiskelijat nyt lakittavatkaan missäkin), vappulounaalle jne. Kaupungille kävelylle töllistelemaan ihmisiä, jos ei muuta.
Miten ihmeessä vapusta voi saada kuviteltua jonkun lasten juhlan?
Asutaan miehen kanssa kaksin, ei lapsia vielä. Serpentiiniä heittelin ympäriinsä, simat valmistui sopivasti ja munkkeja on tarkoitus paistaa :) Niin ja ostin itselleni vappupallon.
Ollaan lapseton pariskunta ja ei koskaan laiteta kotia muuten kuin jouluksi. Munkkeja ajattelin tehdä vappuna, mutta koristelu olisi tässä rahatilanteessa melko typerää :D
Vierailija kirjoitti:
Pikasiman ehtii vielä tehdä: 10 litraa vettä, 5 sitruunaa raastettuna, pussi fariinisokeria, kilo tavissokeria, puolikas hiiva ja olutpullo.
Mikä sen olutpullon tehtävä tässä on? Nousee pintaan, kun sima on valmista? Pitääkö pullon olla nimenomaan olutpullo? Täytyy vielä juoda pullollinen oluttakin, vaikka yhtään en tykkää.
Vai...;)
Serpentiiniä on jo kaulan ympärillä. Yritän puhaltaa ilmapalloja, mutta on niin kova siitepöly flunssa. Ei lähde millään ilmaa keuhkoista! Pitää mennä kohta soittamaan naapurin ovikelloa, tulisiko sillä paremmin?
Laitan! Simat on tulossa ja paistetaan munkkeja.