Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinasuvat ja/tai lapsettomat,laitatteko kotiin vappua?

Vierailija
29.04.2017 |

Itse en laita kotiin mitään vappujuttuja, en tee simaa, en munkkeja. En myöskään muina juhlapäivinä koristele, jouluna jotain pientä perinteistä laitan esiin kun aikuinen lapseni tulee käymään. Syömme silloin tavallista hiukan parempaa pyhäruokaa, ei jouluruokia koska kumpikaan ei niistä pidä.
Lapsen ollessa vielä lapsi toki laitettiin ja leivottiin joulua ja pääsiäistä sekä vappua varten. Se oli silloin yhteistä kivaa, nyt on kivaa kun ei tarvitse enää :).

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuhattu päässä katson partsilta leikkiviä lapsia ja niiden vanhempia :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita, ne saa kuitenkin siivota pois parin päivän jälkeen. Munkit ja simat tulee kaupasta, jollei anoppi innostu itse tekemään.

Vierailija
4/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappuhattu päässä katson partsilta leikkiviä lapsia ja niiden vanhempia :/

:D

Vierailija
5/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaruokalasta ostettua simaa on jääkaapissa, ja ajattelin katsoa, onko lähikaupassa munkkeja. Mitään serpentiinejä en aio viritellä. :)

Vierailija
6/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse.

Vierailija
7/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esim. lapsettomuus tähän liittyy, kaikki kiva ei ole vain lapsia varten. En ymmärrä miksi esim. joulua sanotaan "lasten juhlaksi", ahneet lapsethan näkee joulussa vain lahjat.

Vierailija
8/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koristelen asunnon kaljapulloilla

Vierailija
9/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten esim. lapsettomuus tähän liittyy, kaikki kiva ei ole vain lapsia varten. En ymmärrä miksi esim. joulua sanotaan "lasten juhlaksi", ahneet lapsethan näkee joulussa vain lahjat.

Totta. Yksinäiset näkevät aika paljon muutakin kuin lahjojen puuttumisen

Vierailija
10/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan 2 opiskelijaa. Ei mitään vappujuttuja, ostettiib kaupasta halpoja munkkeja kun tykätään kummatkin sokerista. Ollaan töissä tämäkin viikonloppu, ei siis päästä edes ryyppäämään. Ei kyllä edes haittaa😄 oon ite vanhainkodissa töissä, sinne laitettiin vappua - serpentiinejä, ilmapalloja, kukkia... Grillailtiin lisäksi makkaraa ulkona. Yksi mummo käski ohikulkijoiden soittaa poliisit hakemaan hänet tästä vankilasta ja toinen söi serpentiiniä. 😆

Vierailija
11/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista, jos näin monet kokevat että elämän kivat asiat on varattu vain lapsille :(. Itse kun ajattelen että se juhla tehdään tottakai itselleen(kin), sen mukaan mistä juhlista itse tykkää. Ankea ajatus, että juhlat on vain jotain esitystä lapsille, ja ilman lapsia ei tehtäisi mitään kivaa ja/tai mikään ei omasta mielestä ole edes oikeasti kivaa!

Vierailija
12/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ehkä nuorille aikuisille vappuhörhelöt ja muut perinteet ovat tärkeitä, koska se on ollut tapana. Tuskin kukaan yli kolmekymppinen, jolla ei ole lapsia, enää jaksaa innostua serpentiinien virittelystä ja ilmapalloista kotiinsa? 

Vierailija
13/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laiteta (eikä mitään muutakaan juhlaa varten). Sima on itsetehtyä, koska se on vaan niin hyvää ja munkkeja saadaan molempien vanhemmilta.

En tosin usko että tilanne muuttuu vaikka olisi lapsi. Ei vaan olla sellaisia ihmisiä jotka jaksaa hösätä.

- kolmekymppinen lapseton aviopari

Vierailija
14/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan. Simaa tein, munkit ostan kaupasta. Ja koristelen jopa asunnon serpentiineillä ja ilmapalloilla. Mä tykkään juhlia kaikkia mahdollisia juhlia ja koristella kämppää aina kun mahdollista. Se on kivaa vaihtelua arkeen. Pääsiäisenäkin mulla on paljon pääsiäiskoristeita ja jopa ystävänpäivänä laitan vaaleanpunaiset kynttilät ja sydänkulhon esille.

Vierailija
15/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista, jos näin monet kokevat että elämän kivat asiat on varattu vain lapsille :(. Itse kun ajattelen että se juhla tehdään tottakai itselleen(kin), sen mukaan mistä juhlista itse tykkää. Ankea ajatus, että juhlat on vain jotain esitystä lapsille, ja ilman lapsia ei tehtäisi mitään kivaa ja/tai mikään ei omasta mielestä ole edes oikeasti kivaa!

Ei varmaan kannattaisi tuhlata aikaa vastaamiseen, mutta mitä "esitystä"? Sanoin aloitusviestissä että juhlaperinteet olivat lapsen kanssa yhteistä kivaa. Mutta kun nyt kun lapseni on jo aikuinen, ei hänkään ole kiinnostunut enää koristelemisesta tai perinneruoista. Miksipä silloin serpentiinejä virittelemään, kun niillä ei ole mitään merkitystä. ap

Vierailija
16/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laittanut (siis aikuisena ja yksinasuvana), mutta nyt kun kysyit, tuli mieleen että voisin ihan huvikseni ja nostalgian vuoksi ostaa ja laittaa kohta jotain ilmapalloja ja serpentiinejä.

Vierailija
17/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannattaisi tuhlata aikaa vastaamiseen, mutta mitä "esitystä"? Sanoin aloitusviestissä että juhlaperinteet olivat lapsen kanssa yhteistä kivaa. Mutta kun nyt kun lapseni on jo aikuinen, ei hänkään ole kiinnostunut enää koristelemisesta tai perinneruoista. Miksipä silloin serpentiinejä virittelemään, kun niillä ei ole mitään merkitystä. ap

Silloinhan se nimenomaan on ollut esitystä lapselle. "Niillä ei ole mitään merkitystä", mutta lapsen takia olet pistänyt pystyyn vappuesityksen koristeluineen. Olet tehnyt jotain jolla ei ole sinulle oikeaa merkitystä ja josta et aidosti välitä = esitys.

Vierailija
18/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki ehkä nuorille aikuisille vappuhörhelöt ja muut perinteet ovat tärkeitä, koska se on ollut tapana. Tuskin kukaan yli kolmekymppinen, jolla ei ole lapsia, enää jaksaa innostua serpentiinien virittelystä ja ilmapalloista kotiinsa? 

Ilmeeni kun luin tämän   :O

Siis ihanko oikeasti ajattelet noin? Että jos on aikuinen, niin ei enää "jaksa innostua" kivoista asioista. Aivan hirvittävän karmean surullinen ajatusmaailma - että kun on aikuinen, niin pitää olla vakava ja unohtaa kaikki hauskuus ilmapalloineen. 

Alan todellakin ymmärtää, miksi iso osa aikuisista (etenkin naisista) vaikuttaa heinäseipään nielleiltä, jos tämä ajatusmaailma on yleinenkin.

T. Aikuinen lapseton 38v, jolla todellakin on serpentiinit ja ilmapallot viritetty viikko sitten, ja kohta alan munkin paistoon.

Vierailija
19/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, järjestän vappujuhlat ystävilleni. En kyllä laita mitään ilmapalloja tai serpentiinejä.

Vierailija
20/52 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai laitan =) Nautin suunnattomasti kaikesta koristelusta ja fiilistelystä <3