Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa kun verikokeissa B-Trom on korkea?

Vierailija
28.04.2017 |

Siis munuaisten suodatuskyvystä kertova B-Trom eli punaisten verihiutaleiden määrä on yli viitearvojen.
Viitearvo on 150-360,
oma arvoni on 410.
Ovatko munuaiseni ihan rusinat?

Lisäksi Natriumpitoisuus huiteli korkealla... 150 (viite alle 145).
Lääkärit ovat niin väsyneitä, ettei niiltä kannata mitään kysyä, katsoin tulokset OmaKannasta ja koetan tulkita itse.
Kaikki muu oli kai ok, Hb on aikas korkea, 139.
N40

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ferritiini (varastorauta) mitattu? Raudanpuute ilman anemiaa on myös raudanpuute ja aiheuttaa samantyyppisiä oireita kuin kilpirauhasen vajaatoiminta. Alhainen ferritiini voi aiheuttaa oireita, vaikka olisi viitteissä. Yksilöllistä mikä arvo on kellekin hyvä eikä enää oireita ole. Trombot voivat olla koholla ja esim. mustelmia voi tulla helposti. Hemoglobiini voi olla hyväkin, vaikka ferritiini olisi alhainen.

Vierailija
22/24 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hemoglobiini 147 ja muisti pätkii usein. Mitä väärää on, jos ottaa rautalisää missä B vitamiineja ja c vitamiinia? Ikävä kyllä ferritiiniä ei mitattu.

Syön kyllä punaista lihaa mut en linssejä, papuja, veriruokia. Maksamallansa tai maksalaatikkoa joskus.

Oon jo ostanu valmisteen mut mietin vaan mitä, jos saa liikaa rautaa. Suvussa sydänsairauksia ja itsellä ollut stressiperäistä tykyttää mikä mennyt ohi kun stressi hellittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hb on normaali.

Niinhän se kuulemma on.

Hämmentää vaan, kun Hb on ollut koko ikäni välillä 115-120,

nyt ensimmäistä kertaa noin ylhäällä.

Ja samasta syystä kuin täällä on sanottu: olit yön jälkeen vähän kuivunut. Hg ja muut arvot määritetään suhteessa veritilavuuteen.

Vierailija
24/24 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiinisi on aivan normaali. Trombosyytit eivät liity munuaisiin. Trombosyyttisi ovat niin vähän koholla, että eipä sillä ole juuri merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan